ΝΣΚ/9/2012
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας – Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων (Τ.Ε.Α.Α.) – Βεβαίωση και είσπραξη των ληξιπρόθεσμων οφειλών αεροπορικών εταιρειών που εδρεύουν στην Ε.Ε. και δεν διαθέτουν Α.Φ.Μ. στην Ελλάδα – Δυνατότητα κράτησης και συντηρητικής κατάσχεσης αεροσκάφους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η αποστολή από την Υ.Π.Α. χρηματικού καταλόγου στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. προς ταμειακή βεβαίωση και είσπραξη, για καταλογισθείσες και οριστικοποιηθείσες οφειλές από Τ.Ε.Α.Α. είναι αναγκαία, και στην περίπτωση που η υπόχρεη εταιρεία έχει έδρα στην αλλοδαπή και δεν διαθέτει Α.Φ.Μ. στη χώρα μας. Στην περίπτωση που δεν υπάρχει Α.Φ.Μ. της οφειλέτιδας αεροπορικής εταιρείας, η Υ.Π.Α. οφείλει να εκδώσει αιτιολογημένη και αναλυτική καταλογιστική πράξη με την ένδειξη «δεν υπάρχει Α.Φ.Μ.» και μετά την οριστικοποίηση του εν ευρεία εννοία τίτλου να την αποστείλει, στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. Δυνατή η λήψη μέτρων κράτησης αεροσκάφους και συντηρητικής κατάσχεσης αυτού πριν τη συγκρότηση εκτελεστού τίτλου. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΠΟΛ.1246/2014
ΦΠΑ στην παράδοση αεροσκάφους μισθωμένου σε ελληνική αεροπορική εταιρία, όταν πωλητής και αγοραστής δεν είναι εγκατεστημένοι στην Ελλάδα (ΑΔΑ:Ω3ΣΖΗ-ΚΑ6)
Γ.Δ.Φ.Δ. 1160988/2014
Παροχή διευκρινίσεων σχετικά με το αν φυσικά, νομικά πρόσωπα και νομικές οντότητες που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα σε κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και διαθέτουν Α.Φ.Μ. στη χώρα τους υποχρεούνται να λάβουν Α.Φ.Μ. στην Ελλάδα
ΝΣΚ/56/2009
Επαναπρόσληψη χειριστού αεροσκαφών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Πρόσληψη χειριστού αεροσκαφών στην Υ.Π.Α. με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου – Παραίτηση από τη θέση για λόγους υγείας – Η παραίτηση θεωρείται ως καταγγελία της σύμβασης εργασίας αορίστου χρόνου – Η καταγγελία είναι μονομερής απευθυντέα δικαιοπραξία – Πλάνη δηλώσεως βουλήσεως – Πότε είναι ουσιώδης – Πλάνη περί τα παραγωγικά αίτια – Μη ουσιώδης η πλάνη – Η δήλωση καταγγελίας της συμβάσεως εργασίας για λόγους υγείας δεν αποτελεί περίπτωση ουσιώδους πλάνης – Μεταγενέστερη άρση των λόγων υγείας – Δεν υπάρχει δυνατότητα επαναπρόσληψης του παραιτηθέντος υπαλλήλου.
ΝΣΚ/145/2013
Επιβολή περιβαλλοντικού τέλους από το Δήμο Ηρακλείου Κρήτης στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.), για τη λειτουργία του Κρατικού Αερολιμένα Ηρακλείου «Ν. Καζαντζάκης».(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ο Κρατικός Αερολιμένας Ηρακλείου, ως περιφερειακή δημόσια υπηρεσία που υπάγεται στην Υ.Π.Α., απαλλάσσεται από τη καταβολή δημοτικών τελών με εξαίρεση το τέλος ύδρευσης. Το επίμαχο τέλος δεν έχει ανταποδοτικό χαρακτήρα και αποτελεί στη πραγματικότητα επιβολή φόρου που επιβάλλεται, κατά παράβαση των συνταγματικών διατάξεων των άρθρων 4 παρ.5 και 78 παρ.1 και 4. (ομοφ.)
ΝΣΚ/404/2009
Υποχρέωση προσλήψεως φυλάκων σε πλοία, σύμφωνα με τις διατάξεις του ΠΔ 280/2000. Εφαρμογή αυτών ή μη και στα βοηθητικά ναυπηγήματα του άρθρου 4 παρ. 1 του ΝΔ 187/1973.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι διατάξεις του κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 15 παρ. 11 του Ν 2743/1999 εκδοθέντος ΠΔ 280/2000, οι οποίες θεσπίζουν υποχρέωση προσλήψεως φυλάκων σε πλοία, τα οποία τελούν υπό απαγόρευση απόπλου λόγω αναγκαστικής ή συντηρητικής κατασχέσεως ή προσωρινής διαταγής των δικαστηρίων, δεν έχουν εφαρμογή μόνον επί των πλοίων κατά την έννοια του ΝΔ 187/1973, Ν 3816/1958, Ν 457/1976, ΝΔ 117/1974 ή και άλλων νομοθετημάτων, αλλά και επί των πλωτών και βοηθητικών ναυπηγημάτων, τα οποία απετέλεσαν αντικείμενο αναγκαστικής ή συντηρητικής κατασχέσεως ή προσωρινής διαταγής των δικαστηρίων, από και δια της οποίας τελούν υπό απαγόρευση απόπλου και τούτο διότι η υποχρέωση του λιμενάρχη να εμποδίσει τον απόπλου ενεργοποιείται κατά τον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας από και δια της κατασχέσεώς τους (αναγκαστικής ή συντηρητικής) ή της χορηγηθείσης προσωρινής διαταγής απαγορεύσεως του απόπλου, ασυνδέτως προς το ζήτημα αν το κατασχεθέν εμπίπτει στην έννοια του πλοίου των ανωτέρω νομοθετημάτων. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/373/2008
Υπάλληλοι Υ.Π.Α. – Αποσπάσεις.1.α) Είναι δυνατή η απόσπαση υπαλλήλων της Υ.Π.Α. από την Κεντρική Υπηρεσία σε Περιφερειακές Υπηρεσίες αυτής ή από Περιφερειακές Υπηρεσίες σε άλλες Περιφερειακές Υπηρεσίες αυτής ή ακόμη και από Περιφερειακές Υπηρεσίες στην Κεντρική Υπηρεσία βάσει των διατάξεων του άρθρου 68 του ισχύοντος Υπαλληλικού Κώδικα, σε περίπτωση δε που πρόκειται για απόσπαση μέχρι τριών (3) μηνών δεν απαιτείται γνωμοδότηση Υπηρεσιακού Συμβουλίου. Κατά τη μειοψηφήσασα, ως προς το θέμα αυτό, γνώμη του Προέδρου του Τμήματος, τέτοια απόσπαση είναι δυνατή βάσει των διατάξεων του άρθρου 144 του ΠΔ 611/1977, στο οποίο το άρθρο 103 του ΠΔ 56/1986 παραπέμπει. β) Απόσπαση υπαλλήλων της Υ.Π.Α. είναι δυνατή και κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 14 του Ν 1400/1983, πλην μόνο από την Κεντρική της Υπηρεσία σε Περιφερειακές Υπηρεσίες αυτής, που εδρεύουν εκτός του νομού Αττικής. 2. Στη ρύθμιση του άρθρου 13 παρ.2 του Ν 2685/1999 εμπίπτουν οι αποσπάσεις υπαλλήλων της Υ.Π.Α. για τη στελέχωση περιφερειακών αερολιμένων κατά τη θερινή περίοδο, ασχέτως διατάξεων βάσει των οποίων ενεργείται η απόσπαση και ασχέτως του αν η απόσπαση των υπαλλήλων αυτών γίνεται από την Κεντρική Υπηρεσία ή από (άλλη) Περιφερειακή Υπηρεσία της Υ.Π.Α.
ΕΣ/ΤΜ.4/75/2017 (ΔΙΑΔ/ΣΙΑ ΛΗΞ.ΟΦΕΙΛΩΝ)
Χαρακτηρισμος οφειλής ως ανεπίδεκτης είσπραξης,(..) Με τα δεδομένα αυτά, η ενώπιον του Τμήματος εισαχθείσα εισήγηση του Προϊσταμένου της Επιχειρησιακής Μονάδας Είσπραξης φέρει πλήρη, ειδική και εμπεριστατωμένη αιτιολογία ως προς το ότι οι έρευνες για τον εντοπισμό πάσης φύσεως περιουσιακών στοιχείων του προαναφερόμενου οφειλέτη απέβησαν άγονες και είναι αντικειμενικά αδύνατη η είσπραξη της βασικής ληξιπρόθεσμης οφειλής του, ποσού 3.963.022,24 ευρώ.(..)Γνωμοδοτεί θετικά για το χαρακτηρισμό της αναφερόμενης στο σκεπτικό οφειλής του ... ή ...(Α.Φ.Μ.: ... και ...), ποσού 3.963.022,24 ευρώ, ως ανεπίδεκτης είσπραξης και για την καταχώρισή της στα ειδικά βιβλία ανεπίδεκτων είσπραξης οφειλών
ΝΣΚ/59/2010
Πράξη ΔΟΑΤΑΠ - Ακαδημαϊκή αναγνώριση ισοτιμίας αλλοδαπού τίτλου σπουδών ΑΕΙ - Δυνατότητα χρήσης της πράξης αυτής προς εργοδότη, ως βεβαίωση ειδικότητας για την άσκηση ορισμένου επαγγέλματος.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Από την πράξη του ΔΟΑΤΑΠ, με την οποία αναγνωρίζεται η ισοτιμία (και μόνο) αλλοδαπού τίτλου σπουδών προς τα απονεμόμενα από τα ελληνικά ΑΕΙ πτυχία, δεν είναι δυνατό να συναχθεί βεβαίωση για την ειδικότητα που, ενδεχομένως, ενσωματώνει ο τίτλος, αφού αυτή η βεβαίωση δεν περιλαμβάνεται στην κατά το νόμο έννοια «της ισοτιμίας» του τίτλου σπουδών. Οι φορείς πρόσληψης προσωπικού για την άσκηση υπαλληλικών καθηκόντων ή, γενικότερα, επαγγέλματος που απαιτούν συγκεκριμένη επιστημονική ειδικότητα θα πρέπει να μεριμνήσουν για τον καθορισμό (και δια της νομοθετικής οδού, όπου και όταν αυτό απαιτείται) του τρόπου και της διαδικασίας με την οποία θα βεβαιώνεται η ειδικότητα αυτή, όταν από πλευράς ΔΟΑΤΑΠ υπάρχει με την πράξη του αναγνώριση μόνο της (ακαδημαϊκού περιεχομένου) ισοτιμίας.
ΝΣΚ/342/2012
Υ.Π.Α. – Αερομεταφορέας – Προϋποθέσεις φερεγγυότητας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι καταδίκες συγκεκριμένου προσώπου (γενικού διευθυντή της εταιρείας Α.Α. S.A.) που αναφέρονται σε αντίγραφο ποινικού μητρώου του, δεν είναι από εκείνες που αναφέρονται περιοριστικά στην παράγραφο 11.1. περίπτωση δ’ της υπ’ αριθ. Δ1/Δ/30817/2180/9.9.1991 απόφασης του Διοικητή της Υ.Π.Α. «Έγκριση κανονισμού εγκατάστασης αεροπορικών εταιρειών και παροχής υπηρεσιών αεροπορικών μεταφορών», με συνέπεια η ίδια εταιρεία να μην μπορεί να θεωρηθεί ότι δεν πληροί τις απαιτήσεις της φερεγγυότητας (αξιοπιστίας) του άρθρου 7 παράγραφος 1 του Κανονισμού (ΕΚ) 1008/2008. (ομοφ.)
ΔΕΑΦ Α 1054130 ΕΞ2016
Υπαγωγή φορολογουμένου στις διατάξεις της περ.στ΄ της παρ.2 του άρθρου 12 του ν.4172/2013, όταν ο βασικός εργοδότης είναι στην αλλοδαπή και στερείται ελληνικού Α.Φ.Μ.