ΝΣΚ/91/2019
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Διοικητικός κολασμός λαθρεμπορικών παραβάσεων.(..)Με τις καταλογιστικές πράξεις που πρόκειται να εκδώσει η αρμόδια προς τούτο τελωνειακή αρχή θα πρέπει να προβεί σε καθορισμό των καταλογιστέων ποσών του διαφυγόντος Φ.Π.Α. και των βάσει αυτών υπολογιστέων πολλαπλών τελών που θα πρέπει να επιβληθούν και, εν συνεχεία, σε επιμερισμό των πολλαπλών τελών και καταλογισμό των ποσών του διαφυγόντος Φ.Π.Α., κατά τρόπον ώστε, τόσο η προσωπική όσο και η αλληλέγγυα και εις ολόκληρον ευθύνη καθενός των συνυπαιτίων - συμμετόχων για την καταβολή και εξόφληση των ποσών Φ.Π.Α. που θα καταλογισθούν και των πολλαπλών τελών που θα επιβληθούν να μην εκτείνεται πέραν των λαθρεμπορικών παραβάσεων, -όπως και των αποτελούντων αντικείμενο των παραβάσεων αυτών λαθρεμπορευμάτων που εισήχθησαν παρανόμως και κατείχοντο από αυτούς και των αντίστοιχων προς αυτά ποσών διαφυγόντος Φ.Π.Α.- τις οποίες υπαιτίως διέπραξαν ή/και στη διάπραξη των οποίων συντέλεσαν καθ’ οιονδήποτε τρόπο, χωρίς να μπορεί εκ των προτέρων να αποκλεισθεί το ενδεχόμενο η εν λόγω ευθύνη να καταλάβει και λαθρεμπορεύματα που εισήχθησαν παρανόμως και κατείχοντο και από άλλους επιτηδευματίες – τελικούς παραλήπτες, εφόσον, όμως, εκτιμηθεί ότι και στα λαθρεμπορεύματα αυτά εκτείνονται οι παράνομες και υπαίτιες ενέργειές τους, οι οποίες συντέλεσαν στη διάπραξη και των αντίστοιχων προς αυτά λαθρεμπορικών παραβάσεων.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/206/2000
Φ.Π.Α. Πρόστιμα. Δυνατότητα επιβολής προστίμων σε βάρος δημόσιας υπηρεσίας ή σε Ν.Π.Δ.Δ. για παράβαση της περί Φ.Π.Α. νομοθεσίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν μπορούν να επιβληθούν πρόστιμα σε βάρος δημόσιας υπηρεσίας για παράβαση από αυτή της περί Φ.Π.Α. νομοθεσίας γιατί αυτή δεν έχει ίδια νομική προσωπικότητα. Τα πρόστιμα που προβλέπει η περί Φ.Π.Α. νομοθεσία μπορούν να επιβληθούν σε Ν.Π.Δ.Δ. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/486/2006
Διαγραφή χρεών από πολλαπλά τέλη επιβληθέντα με βάση τις διατάξεις του προϊσχύσαντος Τελωνειακού Κώδικα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Στις περιπτώσεις έκδοσης σε βάρος πλειόνων συνυπαιτίων καταλογιστικής πράξης πολλαπλών τελών με βάση τις διατάξεις του προϊσχύσαντος Τελωνειακού Κώδικα, δικαίωμα υποβολής αίτησης διαγραφής των οφειλομένων πολλαπλών τελών, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 16 Ν 3259/2004, καθ ό μέρος αυτά υπερβαίνουν το τριπλάσιο των δασμοφορολογικών επιβαρύνσεων, έχει όχι μόνο αυτός ο οποίος άσκησε νόμιμα προσφυγή κατά της καταλογιστικής πράξης, η δε σχετική απόφαση επ αυτής κατέστη τελεσίδικη πριν την έναρξη ισχύος του νέου Τελωνειακού Κώδικα, αλλά και οι λοιποί συνυπαίτιοι οι οποίοι δεν άσκησαν παντάπασι ή νόμιμα προσφυγή, β) η αρμόδια αρχή αποδεχόμενη αίτηση διαγραφής των πέραν του τριπλασίου πολλαπλών τελών ενός ή περισσοτέρων συνοφειλετών, δεν δικαιούται να υπολογίσει αυτεπάγγελτα και τις οφειλές των υπολοίπων συνοφειλετών, ευθυνομένων εις ολόκληρο, στο τριπλάσιο των δασμοφορολογικών επιβαρύνσεων χωρίς την υποβολή σχετικής αίτησης από αυτούς.
32514 ΕΞ 2022
Εξειδίκευση των όρων και προϋποθέσεων για τον χαρακτηρισμό ενός έργου ως «χαμηλής όχλησης», κατηγοριοποίηση και τεχνικά χαρακτηριστικά των έργων χαμηλής όχλησης, όροι, προϋποθέσεις και προδιαγραφές εγκατάστασης και λειτουργίας τους με απλοποιημένη διαδικασία, τρόπος καταβολής των τελών, όπως αυτά προβλέπονται από τον Κανονισμό της ΕΕΤΤ (Απόφαση ΕΕΤΤ υπ’ αρ.874/2/03.12.2018 Κανονισμός καθορισμού των τελών διέλευσης και των τελών χρήσης δικαιωμάτων διέλευσης, Β’ 6168), έλεγχος από τις αρμόδιες αρχές και κυρώσεις σε περίπτωση παραβάσεων.
ΝΣΚ/64/2014
Ευθύνη διευθύνοντος συμβούλου ανωνύμου εταιρείας σε καταβολή πολλαπλών τελών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Με βάση τις διατάξεις των άρθρων 115 του Ν. 2238/1994, 50 του Ν. 4174/2013, 26, 29 (παρ.1-4, 6) και 153 (παρ.3 περ.α’) του Ν. 2960/2001, δεν συντρέχει, εν προκειμένω, πρόσθετη αλληλέγγυος ευθύνη του σημερινού διευθύνοντος συμβούλου Μ.Λ. της οφειλέτιδας ανωνύμου εταιρείας «Α.Γ.Κ. ΑΕ», για την εξόφληση των καταλογισθέντων εις βάρος της, πολλαπλών τελών από την διαπραχθείσα λαθρεμπορία, η δε αρμόδια φορολογική αρχή δεν δύναται να αρνηθεί την χορήγηση σε αυτόν αποδεικτικού φορολογικής ενημερότητας, κατά τις διατάξεις του άρθρου 12 του Ν. 4174/2013, με μόνη επίκληση συνδρομής της ανωτέρω αιτίας, και β) με βάση τις διατάξεις των άρθρων 25 του Ν. 1882/1990 και 20 του Ν. 2523/1997, συντρέχει εν προκειμένω ποινική ευθύνη του ιδίου, ως άνω, διευθύνοντος συμβούλου της ανωτέρω οφειλέτιδας εταιρείας και μπορεί να ασκηθεί κατ’ αυτού ποινική δίωξη, μετά από αίτηση του προϊσταμένου της οικείας Δ.Ο.Υ. ή Τελωνείου, προς τον Εισαγγελέα Πρωτοδικών της έδρας της εταιρείας. (ομοφ.)
ΔΕΔ/Θεσ/322/2025
Η απόφαση 322/04.03.2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει ως απαράδεκτη την ενδικοφανή προσφυγή που υπέβαλε ο αλληλεγγύως ευθυνόμενος της εταιρείας «........». Η προσφυγή στρεφόταν κατά πολλαπλών πράξεων του Προϊσταμένου του 1ου ΕΛ.ΚΕ. Θεσσαλονίκης, συμπεριλαμβανομένων οριστικών πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος, Φ.Π.Α., τελών χαρτοσήμου, καθώς και πράξεων επιβολής προστίμων (άρθρα 58, 58α και 54 του Ν. 4987/2022) για τα φορολογικά έτη 2018 και 2019. Οι προσβαλλόμενες πράξεις κοινοποιήθηκαν ηλεκτρονικά στις 02.10.2024. Η ΔΕΔ διαπίστωσε ότι η νόμιμη προθεσμία των 30 ημερών για την υποβολή της προσφυγής έληξε την 01/11/2024, ενώ η προσφυγή κατατέθηκε μεταγενέστερα, δηλαδή εκπρόθεσμα, με αποτέλεσμα την συνολική απόρριψή της.
Α.1096/2022
Εξειδίκευση των παραβάσεων περί εγκατάστασης ολοκληρωμένων συστημάτων παρακολούθησης και ηλεκτρονικής αποστολής δεδομένων εισροών εκροών στις φορολογικές αποθήκες και στις αποθήκες τελωνειακής αποταμίευσης ενεργειακών προϊόντων και καθορισμός του ποσού των διοικητικών προστίμων.
ΝΣΚ/120/2007
Μετεγγραφές αποφοίτων των ΤΕΕ που εισήχθησαν στα ΤΕΙ καθώς και αποφοίτων εσπερινών λυκείων που εισήχθησαν σε ΤΕΙ και Πανεπιστήμια.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι απόφοιτοι ΤΕΕ κάτοχοι πτυχίου Β΄ κύκλου σπουδών και οι απόφοιτοι των εσπερινών λυκείων έχουν δυνατότητα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με βάση ευεργετικές διατάξεις κατ’ εξαίρεση των γενικώς ισχυόντων και εφόσον κάνουν χρήση αυτών των ευεργετικών διατάξεων, δεν δύναται σύμφωνα με το άρθρο 14 παρ.4 του Ν 3404/2005 να τύχουν εφαρμογής γι’ αυτούς οι διατάξεις του άρθρου 1 του Ν 3282/2004.
ΣΤΕ/730/2019
Λαθρεμπορία. Προϋποθέσεις για την επιβολή πολλαπλών τελών. Από της τελωνειακής ενώσεως, οι δασμοί και οι λοιπές εισαγωγικές επιβαρύνσεις εισπράττονται από τα κράτη μέλη. Ο τόπος γένεσης της τελωνειακής οφειλής προσδιορίζει το αρμόδιο για την είσπραξη των τελωνειακών δασμών κράτος μέλος. Σε περίπτωση μεταφοράς βάσει δελτίων ΤΙR, αρμόδιο για την είσπραξη των δασμών είναι το κράτος μέλος στο οποίο διεπράχθη η πρώτη παράβαση ή παρατυπία που δύναται να χαρακτηρισθεί ως διαφυγή των εμπορευμάτων από την τελωνειακή επιτήρηση. Πότε ανατρέπεται το τεκμήριο αρμοδιότητας υπέρ του κράτους στο έδαφος του οποίου διαπιστώθηκε η παράβαση ή παρατυπία. Πότε οι ελληνικές αρχές είναι αρμόδιες προς είσπραξη του ειδικού φόρου κατανάλωσης. Παράνομες διακινήσεις καπνικών προϊόντων εντός της ΕΕ, τα οποία μεταφέρθηκαν με το Carnet TIR, που εκδόθηκε από την ... Η αρμοδιότητα καταλογισμού πολλαπλών τελών και των συναφών κυρώσεων προϋποθέτει αρμοδιότητα του ελληνικού κράτους προς είσπραξη των δασμών και λοιπών φορολογικών επιβαρύνσεων, όπως είναι ο ειδικός φόρος καταναλώσεως, τέτοια δε αρμοδιότητα δεν προέκυπτε εν προκειμένω. Μη νόμιμα ο αναιρεσείων είχε χαρακτηριστεί συνυπαίτιος λαθρεμπορίας και είχαν επιβληθεί εις βάρος του πολλαπλά τέλη, χρηματική ποινή και πρόστιμο. Δεκτές η αναίρεση, η έφεση και η προσφυγή (αναιρεί την αριθμ. 774/2007 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Θεσσαλονίκης).
Α 1145/2022
Εξειδίκευση των παραβάσεων σχετικά με την υποχρέωση ηλεκτρονικής απογραφής των δεξαμενών ενεργειακών προϊόντων και λοιπών στοιχείων των φορολογικών αποθηκών και των αποθηκών τελωνειακής αποταμίευσης στην εφαρμογή του Μητρώου Δεξαμενών Ενεργειακών Προϊόντων Φορολογικών αποθηκών και αποθηκών Τελωνειακής Αποταμίευσης της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων και καθορισμός του ύψους των διοικητικών προστίμων, της διαδικασίας και των αρμόδιων αρχών επιβολής τους.
Α.1079/2024
Καθορισμός όρων, προϋποθέσεων, διαδικασίας ηλεκτρονικής απογραφής των δεξαμενών των πλωτών μέσων καθώς και λοιπών πληροφοριών που αφορούν στα πλωτά μέσα στο Μητρώο Δεξαμενών Ενεργειακών Προϊόντων Πλωτών Μέσων της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, εξειδίκευση των παραβάσεων των υπόχρεων εγγραφής στο Μητρώο και καθορισμός του ποσού των διοικητικών προστίμων, της διαδικασίας και των αρμόδιων αρχών επιβολής τους.