×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/486/2006

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Διαγραφή χρεών από πολλαπλά τέλη επιβληθέντα με βάση τις διατάξεις του προϊσχύσαντος Τελωνειακού Κώδικα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Στις περιπτώσεις έκδοσης σε βάρος πλειόνων συνυπαιτίων καταλογιστικής πράξης πολλαπλών τελών με βάση τις διατάξεις του προϊσχύσαντος Τελωνειακού Κώδικα, δικαίωμα υποβολής αίτησης διαγραφής των οφειλομένων πολλαπλών τελών, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 16 Ν 3259/2004, καθ ό μέρος αυτά υπερβαίνουν το τριπλάσιο των δασμοφορολογικών επιβαρύνσεων, έχει όχι μόνο αυτός ο οποίος άσκησε νόμιμα προσφυγή κατά της καταλογιστικής πράξης, η δε σχετική απόφαση επ αυτής κατέστη τελεσίδικη πριν την έναρξη ισχύος του νέου Τελωνειακού Κώδικα, αλλά και οι λοιποί συνυπαίτιοι οι οποίοι δεν άσκησαν παντάπασι ή νόμιμα προσφυγή, β) η αρμόδια αρχή αποδεχόμενη αίτηση διαγραφής των πέραν του τριπλασίου πολλαπλών τελών ενός ή περισσοτέρων συνοφειλετών, δεν δικαιούται να υπολογίσει αυτεπάγγελτα και τις οφειλές των υπολοίπων συνοφειλετών, ευθυνομένων εις ολόκληρο, στο τριπλάσιο των δασμοφορολογικών επιβαρύνσεων χωρίς την υποβολή σχετικής αίτησης από αυτούς.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/57/2013

Επίδοση σε πρόσωπα γνωστής διαμονής στην αλλοδαπή πράξεων επιβολής πολλαπλών τελών και καταλογιστικών πράξεων των τελωνειακών αρχών και κλήσεων σε απολογία – Εφαρμοστέες διατάξεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι υπό των διατάξεων του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα (Ν. 2960/2001) απαιτούμενες επιδόσεις κλήσεων σε απολογία και καταλογιστικών πράξεων των ελληνικών τελωνειακών αρχών, σε αλλοδαπούς και ημεδαπούς, των οποίων είναι γνωστή η διεύθυνση κατοικίας στην αλλοδαπή και οι οποίοι δεν έχουν ορίσει αντίκλητο στην Ελλάδα, διενεργούνται κατά τις διατάξεις των άρθρων 54 και 57 του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας, στις οποίες παραπέμπουν οι διατάξεις του άρθρου 152 παρ. 3 και 5 του Τελωνειακού Κώδικα και η επίδοση θεωρείται κατά πλάσμα δικαίου ολοκληρωθείσα με την παράδοση στον Υπουργό Εξωτερικών των προς επίδοση εγγράφων. Ειδικότερες, όμως ρυθμίσεις του άρθρου 152 παρ. 3 και 5 του Τελωνειακού Κώδικα που αφορούν στις επιδόσεις στην αλλοδαπή σε πρόσωπα αγνώστου διαμονής, δεν τυγχάνουν αναλογικής εφαρμογής. (ομοφ.)


ΝΣΚ/165/2012

Λαθρεμπορία – Ανάκληση πράξεων Τελωνειακής Αρχής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Στοιχειοθετείται αντικειμενικά η τελωνειακή παράβαση της λαθρεμπορίας, σε περίπτωση μη δήλωσης του προαιρετικού (EXTRA) εξοπλισμού καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων, κοινοτικής προέλευσης, το ζήτημα, όμως, αν πληρούνται ή όχι υποκειμενικά οι προϋποθέσεις της συγκεκριμένης πράξης, ως λαθρεμπορίας, εκφεύγει της αρμοδιότητος του Ν.Σ.Κ., αποτελεί δε ευθέως αντικείμενο του δικαιοδοτικού έργου της δικαιοσύνης. Νόμιμο τίτλο αποτελούν οι καταλογιστικές πράξεις, με τις οποίες προσδιορίζονται οι αναλογούσες δασμοφορολογικές και λοιπές επιβαρύνσεις, καθώς και οι προβλεπόμενες, με την μορφή των αναλογούντων πολλαπλών τελών, κυρώσεις, λόγω διαπίστωσης της παράβασης. Οι δασμολογικές επιβαρύνσεις, βεβαιώνονται συμπληρωματικά επί του οικείου παραστατικού και επομένως, η σχετική συμπληρωματική βεβαίωση επί του οικείου παραστατικού αποτελεί τον νόμιμο, κατά τις διατάξεις του ΚΕΔΕ, τίτλο για την είσπραξη των αναλογουσών δασμολογικών επιβαρύνσεων. Η τελωνειακή αρχή δεν έχει την εξουσία ή αρμοδιότητα ανάκλησης ή ακύρωσης της συμπληρωματικής βεβαίωσης, αρμοδιότητα που ανήκει στα δικαστήρια. Το τυχόν ακυρωτικό, βάσει δικαστικής απόφασης, αποτέλεσμα επί της καταλογιστικής πράξης, δεν καταλαμβάνει και την συμπληρωματική βεβαίωση επί του αντίστοιχου τελωνειακού παραστατικού. (ομοφ.)


ΝΣΚ/158/2018

Εφαρμοστέες διατάξεις για την εξέταση αίτησης αναδιορισμού οριστικά παυθείσης δικηγόρου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Κατά την εξέταση αίτησης αναδιορισμού δικηγόρου, η οποία υποβλήθηκε υπό την ισχύ του νέου Κώδικα Δικηγόρων (ν. 4194/2013) και αφού είχε συμπληρωθεί δεκαετία από την επιβολή, υπό την ισχύ του προϊσχύσαντος Κώδικα Δικηγόρων (ν.δ. 3026/1954), της ποινής της οριστικής παύσης, θα εφαρμοστούν οι διατάξεις του νέου Κώδικα Δικηγόρων, οι οποίες δεν προβλέπουν δυνατότητα αναδιορισμού. (ομόφ.)


ΣΤΕ/730/2019

Λαθρεμπορία. Προϋποθέσεις για την επιβολή πολλαπλών τελών. Από της τελωνειακής ενώσεως, οι δασμοί και οι λοιπές εισαγωγικές επιβαρύνσεις εισπράττονται από τα κράτη μέλη. Ο τόπος γένεσης της τελωνειακής οφειλής προσδιορίζει το αρμόδιο για την είσπραξη των τελωνειακών δασμών κράτος μέλος. Σε περίπτωση μεταφοράς βάσει δελτίων ΤΙR, αρμόδιο για την είσπραξη των δασμών είναι το κράτος μέλος στο οποίο διεπράχθη η πρώτη παράβαση ή παρατυπία που δύναται να χαρακτηρισθεί ως διαφυγή των εμπορευμάτων από την τελωνειακή επιτήρηση. Πότε ανατρέπεται το τεκμήριο αρμοδιότητας υπέρ του κράτους στο έδαφος του οποίου διαπιστώθηκε η παράβαση ή παρατυπία. Πότε οι ελληνικές αρχές είναι αρμόδιες προς είσπραξη του ειδικού φόρου κατανάλωσης. Παράνομες διακινήσεις καπνικών προϊόντων εντός της ΕΕ, τα οποία μεταφέρθηκαν με το Carnet TIR, που εκδόθηκε από την ... Η αρμοδιότητα καταλογισμού πολλαπλών τελών και των συναφών κυρώσεων προϋποθέτει αρμοδιότητα του ελληνικού κράτους προς είσπραξη των δασμών και λοιπών φορολογικών επιβαρύνσεων, όπως είναι ο ειδικός φόρος καταναλώσεως, τέτοια δε αρμοδιότητα δεν προέκυπτε εν προκειμένω. Μη νόμιμα ο αναιρεσείων είχε χαρακτηριστεί συνυπαίτιος λαθρεμπορίας και είχαν επιβληθεί εις βάρος του πολλαπλά τέλη, χρηματική ποινή και πρόστιμο. Δεκτές η αναίρεση, η έφεση και η προσφυγή (αναιρεί την αριθμ. 774/2007 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Θεσσαλονίκης).


ΝΣΚ/383/2009

Συμμόρφωση Διοικήσεως. Ακύρωση συμπληρωματικής καταλογιστικής πράξης επιβολής πολλαπλών τελών ως προς τον επιμερισμό τους μεταξύ των αρχικών υπαιτίων και των εκ των υστέρων καταλογιζομένων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Σε περίπτωση που κατόπιν ασκήσεως προσφυγής κατά συμπληρωματικής πράξης από τον καταλογιζόμενο με αυτή το πρώτον συνυπαίτιο ή εφέσεως ακυρωθεί η πράξη (συμπληρωματική) όχι ως το τμήμα του συνολικού πολλαπλού τέλους και της αλληλέγγυας ευθύνης του συνυπαιτίου για την καταβολή του πολλαπλού τέλους αλλά μόνο ως προς το τμήμα του επιμερισμού και παραπέμπεται η υπόθεση στη Διοίκηση, όπως προβεί στον επιμερισμό τούτου μεταξύ του προσφεύγοντος και των καταλογισθέντων με την αρχική πράξη συνυπαιτίων, ο επιμερισμός που θα γίνει με την πράξη που θα εκδοθεί προς συμμόρφωση με την δικαστική απόφαση δεν αφορά, και δεν ανατρέπει την νομική θέση των υπαιτίων της αρχικής πράξης, όπως αυτή έχει διαμορφωθεί κατόπιν ασκήσεως προσφυγών ή βεβαίωσης του συνόλου των πολλαπλών τελών λόγω μη ασκήσεως προσφυγής. Ο επιμερισμός γίνεται για τον καθορισμό της ιδιαίτερης ευθύνης του το πρώτον καταλογιζόμενου, αφού, όπως προαναφέρθηκε, ο προσδιορισμός αυτής ευθυγραμμίζεται με την αρχή της υπαιτιότητας (δόλος) και συνιστά προϋπόθεση για την επιβολή του πολλαπλού τέλους εις βάρος του.


ΝΣΚ/122/2009

Είσπραξη από την Τελωνειακή Αρχή, των ποσών των προσαυξήσεων για τις ακάλυπτες επιταγές από το ποσό της διαθέσιμης εγγύησης, η οποία είχε κατατεθεί για την με αναστολή καταβολής παραλαβή πετρελαίου θέρμανσης – Υποβολή σχετικής έγκλησης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η είσπραξη από την κατάπτωση της κατατεθείσης, κατά τα τελευταία εδάφια της παρ.5 του άρθρου 109 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα (Ν 2960/2001), όπως αυτά προστέθηκαν με την παρ.2 του άρθρου 28 του Ν 3634/2008, εγγυητικής επιστολής του επιβληθέντος, κατά το άρθρο 5 του ΑΝ 1819/1951, όπως αυτό ίσχυε, προστίμου σε βάρος της υπόχρεης για την καταβολή των αναφερόμενων στις πιο πάνω διατάξεις φορολογικών και λοιπών επιβαρύνσεων εταιρείας λόγω μη πληρωμής των επιταγών που εκδόθηκαν για την πληρωμή των εν λόγω επιβαρύνσεων έγινε εκτός της εκ της εγγυητικής επιστολής πηγαζούσης σχέσεως εγγυήσεως και πρέπει να επιστραφεί στην χορηγήσασα την επιστολή εταιρεία, που το κατέβαλε, ως αχρεωστήτως εισπραχθέν απ αυτήν, κατ εφαρμογή του εδ.β της παρ.1 του άρθρου 32 του Τελωνειακού Κώδικα (Ν 2960/2001) και να αναζητηθεί η εξόφλησή του από την πράγματι υπόχρεο για την καταβολή του πιο πάνω εταιρεία και στην περίπτωση που η τελευταία, παρά την προς τούτο ειδοποίησή της, δεν το εξοφλήσει, ο Προϊστάμενος της Τελωνειακής Αρχής οφείλει να υποβάλλει σχετική έγκληση σε βάρος του εκδότη των μη πληρωθέντων επιταγών, εντός της τρίμηνης προθεσμίας του άρθρου 117 Π.Κ.


ΔΕΔ/Θεσ/562/2025

Η απόφαση αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής που υποβλήθηκε κατά αρνητικής απάντησης του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. Βόλου, σχετικά με αίτημα διαγραφής τελών κυκλοφορίας συνολικού ύψους 12.075,54€ για τα έτη 2001-2012. Η προσφεύγουσα ζητούσε τη διαγραφή λόγω παραγραφής. Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) απέρριψε την προσφυγή ως απαράδεκτη για δύο κύριους λόγους: Πρώτον, κρίθηκε εκπρόθεσμη, καθώς υποβλήθηκε στις 17.12.2024 μετά την παρέλευση της προθεσμίας των 30 ημερών από τη συντέλεση της κοινοποίησης (21.10.2024). Δεύτερον, η ΔΕΔ έκρινε ότι δεν έχει αρμοδιότητα, καθώς τα τέλη κυκλοφορίας δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 72 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας.


ΝΣΚ/329/2008

Πετρελαιοειδή προϊόντα. Απαλλαγή αυτών από την «πρόσθετο φορολογία» υπέρ των ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων ως και την «εισφορά τραπέζης».(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η προβλεπόμενη από την παράγραφο 4 του άρθρου 4 του Ν 1038/1980 απαλλαγή των αναφερομένων στην παράγραφο 1 και 2 του ίδιου άρθρου προϊόντων, από κάθε άλλη φορολογία ή επιβάρυνση, πλην του ειδικού φόρου κατανάλωσης και των ρητώς οριζομένων στην ίδια διάταξη δασμών, φόρων και επιβαρύνσεων, εξακολουθεί να ισχύει και μετά την ισχύ του νέου Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα και συνεπώς τα προϊόντα αυτά δεν βαρύνονται με την οριζόμενη στο άρθρο 8 του Ν 788/1948 και το άρθρο μόνο του Ν 3883/1958 «πρόσθετο φορολογία» υπέρ των ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων ως και την προβλεπόμενη από την 25323/1960 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εμπορίου «εισφορά τραπέζης».


ΝΣΚ/55/2014

Προϋποθέσεις καταλογισμού σε βάρος υπαλλήλου ΙΔΑΧ, που απολύθηκε λόγω υπηρεσιακής ανεπάρκειας, του συνόλου των αποδοχών που έλαβε κατά την διάρκεια εκπαιδευτικής άδειας, λόγω αθέτησης της υποχρέωσης του άρθρου 58 παρ.7 του Ν. 3528/2007 – Ζητήματα παραγραφής της αξίωσης του Δημοσίου για επιστροφή των αποδοχών. Αθέτηση της υποχρέωσης των υπαλλήλων να υπηρετήσουν στο Δημόσιο, μετά τη λήξη της εκπαιδευτικής τους άδειας, για χρονικό διάστημα ίσο με το τριπλάσιο του χρόνου της άδειας, που ενεργοποιεί την υποχρέωση να επιστρέψουν τις αποδοχές που έλαβαν κατά το χρόνο της άδειας, συνιστά και η περίπτωση απόλυσης υπαλλήλου ΙΔΑΧ λόγω υπαίτιας υπηρεσιακής ανεπάρκειας. Η εκκρεμοδικία λόγω αίτησης ακύρωσης κατά της απόφασης απόλυσης, δεν αναστέλλει τον καταλογισμό των αποδοχών που ελήφθησαν παρανόμως κατ’ άρθρο 58 παρ.7 Ν. 3528/2007. Η αξίωση του Δημοσίου να καταλογίσει τις ως άνω αποδοχές έχει ήδη γεννηθεί με την απόλυση της υπαλλήλου, παραγράφεται μετά την πάροδο εικοσαετίας και η παραγραφή διακόπτεται με την έκδοση και επίδοση της καταλογιστικής απόφασης. (ομοφ.)

ΕΣ/ΤΜ.6/510/2020

Έλλειμμα διαχείρισης...Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν στη σκέψη 2, εν όψει και του ύψους του καταλογισθέντος σε βάρος του αιτούντος ποσού, το Δικαστήριο πιθανολογεί ότι από την άμεση εκτέλεση της ως άνω καταλογιστικής απόφασης υπάρχει κίνδυνος να υποστεί αυτός ανεπανόρθωτη ή δυσχερώς επανορθώσιμη βλάβη στα μέσα διαβίωσής του και, συνεπώς, συντρέχει, εν προκειμένω, νόμιμος λόγος χορήγησης της αιτούμενης αναστολής.Συνακόλουθα, πρέπει η ένδικη αίτηση να γίνει δεκτή, να ανασταλεί, ως προς τον αιτούντα, η εκτέλεση της .... καταλογιστικής απόφασης της προαναφερθείσας Οικονομικής Επιθεωρήτριας μέχρις ότου περατωθεί ή καταργηθεί η επί της έφεσης του αιτούντος δίκη και να επιστραφεί σε αυτόν το παράβολο που κατατέθηκε για την άσκηση της αίτησης (βλ. άρθρο 51 παρ. 2 του π.δ/τος 1225/1981, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 83 παρ. 2 του ν. 4055/2012 και άρθρο 73 παρ. 4 Κώδικα Νόμων για το Ελεγκτικό Συνέδριο).