×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/93/2020

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

Αν είναι επιβεβλημένη για τη Διοίκηση η επιστροφή σε ανώνυμη εταιρεία της κατατεθείσας, στο πλαίσιο παρατάσεως συμβάσεως μισθώσεως λατομείου, εγγυητικής επιστολής για την τήρηση των όρων της συμβάσεως μισθώσεως, δεδομένου ότι η παράταση της μισθώσεως θεωρείται άκυρη σύμφωνα με γνωμοδότηση του ΝΣΚ που έχει γίνει αποδεκτή.(...)Θα πρέπει να επιστραφεί η εγγυητική επιστολή καλής εκτελέσεως της συμβάσεως, που είχε κατατεθεί από την ως άνω εταιρεία στο πλαίσιο της διαδικασίας παρατάσεως της μισθώσεως δημοσίου λατομείου αδρανών υλικών, η οποία δεν ολοκληρώθηκε λόγω της μη υπογραφής της σχετικής συμβολαιογραφικής πράξεως, που είχε ως συνέπεια τη λήξη της μισθώσεως σε χρόνο πριν από την έκδοση της εγγυητικής αυτής επιστολής (ομόφωνα).


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/204/2018

Αναδρομική βεβαίωση μισθωμάτων σε βάρος μισθωτή δημόσιου λατομείου αδρανών υλικών:Η μη ορθή αναγραφή του ποσοστού του αναλογικού μισθώματος, κατά τη σύνταξη αρχικού μισθωτηρίου, για τη μίσθωση δημόσιου λατομείου αδρανών υλικών, και στις πράξεις παράτασης που επακολούθησαν, ακόμη και εάν εγείρει ζήτημα ακυρότητας του συμβολαίου ή του αντίστοιχου όρου αυτού, μετά την πάροδο τριάντα και πλέον ετών από τότε που για πρώτη φορά συμφωνήθηκε από τα συμβαλλόμενα μέρη, δεν μπορεί να θεμελιώσει βάσιμη δυνατότητα διεκδίκησης αναδρομικών μισθωμάτων. Δεν είναι, επίσης, δυνατός ο καθορισμός ελάχιστου ετήσιου αναλογικού μισθώματος, εκ των υστέρων, με βάση την ελάχιστη ετήσια παραγωγή, η οποία δεν έχει συμφωνηθεί. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/216/2002

Μεταβολή ιδιοκτησιακού καθεστώτος δημοσίου λατομείου αδρανών υλικών. Εκδοση νέας άδειας εκμεταλλεύσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Στις περιπτώσεις δημοσίων λατομείων αδρανών υλικών που μεσολαβεί αναγνώριση, δικαστικώς ή διοικητικώς, τρίτου προσώπου ως ιδιοκτήτη του εδάφους, η υφιστάμενη σύμβαση μισθώσεως, στην οποία υπεισέρχεται αυτοδικαίως ο αναγνωρισθείς τρίτος (άρθρο 2 παρ.4 Ν 1428/1984) εξακολουθεί να επέχει και θέση άδειας εκμεταλλεύσεως και δεν απαιτείται η έκδοση από τον οικείο νομάρχη σχετικής συμπληρωματικής πράξεως.


ΝΣΚ/354/2010

Σύμβαση αναθέσεως δημοσίας υπηρεσίας για την εξυπηρέτηση θαλασσίων δρομολογιακών γραμμών – Παράταση της συμβάσεως με διάταξη νόμου – Κυρώσεις σε βάρος του αναδόχου σε περίπτωση μη εκπληρώσεως υποχρεώσεών του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η γνωμοδότηση επελήφθη ερωτήματος, το οποίο αφορούσε συγκεκριμένη σύμβαση αναθέσεως δημοσίας υπηρεσίας για την εξυπηρέτηση θαλασσίων δρομολογιακών γραμμών και με διδόμενο συγκεκριμένο πραγματικό και αποφάνθηκε επί των ζητημάτων: α) της φύσεως και των συνεπειών της παρατάσεως της συμβάσεως με διάταξη νόμου, β) των συνεπειών της μη ανανεώσεως της εγγυητικής επιστολής καλής εκτελέσεως και γ) των επιβλητέων σε βάρος του αναδόχου κυρώσεων σε περίπτωση μη εκπληρώσεως συγκεκριμένης συμβατικής υποχρεώσεώς του.


ΝΣΚ/162/2016

Έκδοση διαπιστωτικής πράξης, περί υπαγωγής ιδιωτικού λατομείου αδρανών υλικών ειδικών χρήσεων, του οποίου η λειτουργία έχει διακοπεί, στο άρθρο 183 παρ. 4 του Ν. 4001/2011, όπως ισχύει.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Για την υπαγωγή ιδιωτικού λατομείου αδρανών υλικών ειδικών χρήσεων, του οποίου η λειτουργία έχει διακοπεί, στο άρθρο 183 παρ. 4 του Ν. 4001/2011, όπως ισχύει, απαιτείται η έκδοση διαπιστωτικής πράξης από την κατά νόμον αρμόδια Διεύθυνση Ανάπτυξης της οικείας Περιφέρειας (ομόφωνα).


ΝΣΚ/452/2004

Υπαγωγή επιχείρησης εκμετάλλευσης Λατομείου αδρανών υλικών στις διατάξεις της παρ.5 και του β’ εδαφίου της παρ.8 του άρθρου 20 του Ν 2115/1993.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η επιχείρηση εκμετάλλευσης Λατομείου αδρανών υλικών «.... ΕΠΕ» υπάγεται στις ρυθμίσεις των διατάξεων της παρ.5 και του β εδαφίου της παρ.8 του άρθρου 20 του Ν 2115/1993 και δεν κωλύεται η υποβολή σήμερα της ειδικής περιβαλλοντικής μελέτης διευθέτησης και αποκατάστασης του περιβάλλοντος στο χώρο εγκατάστασής της.


ΝΣΚ/192/2016

Παράταση λειτουργίας λατομείου αδρανών υλικών, βάσει των διατάξεων των παρ. 5 και 8 του άρθρ. 20 του Ν. 2115/1993 - Μελέτη αποκατάστασης – Σχετικές αρμοδιότητες Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας και Αποκεντρωμένης Διοίκησης.Ενόψει του δοθέντος ιστορικού, δεν είναι κατά το νόμο επιτρεπτή η υπαγωγή του συγκεκριμένου λατομείου αδρανών υλικών στις διατάξεις των παρ. 5 και 8 του άρθρου 20 του Ν. 2115/1993. Παρέλκει η απάντηση στα λοιπά (υπο)ερωτήματα.


ΝΣΚ/76/2017

Σύμβαση μίσθωσης δημόσιου λατομείου αδρανών υλικών – Διάρκεια παράτασης της σύμβασης – Δυνατότητα δεύτερης παράτασης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η παράταση της σύμβασης μίσθωσης δημόσιου λατομείου αδρανών υλικών είναι υποχρεωτικά πενταετούς διάρκειας, είναι, όμως, επιτρεπτή και η εκ των υστέρων σύντμηση της διάρκειάς της. Η παράταση της σύμβασης μίσθωσης λατομείου συνάπτεται με συμβολαιογραφικό έγγραφο και είναι έγκυρη μόνο αν έχει συναφθεί εντός της διάρκειας αυτής. Αίτημα της μισθώτριας για περαιτέρω παράταση της παραπάνω μίσθωσης δεν είναι νόμιμο, διότι υποβλήθηκε σε χρόνο κατά τον οποίο δεν υπήρχε ενεργός σύμβαση μίσθωσης (λόγω λήξης της αρχικής μίσθωσης και μη έγκυρης παράτασης αυτής). Δεν βρίσκει έδαφος εφαρμογής στην προκείμενη περίπτωση η διάταξη του άρθρου ένατου του ν. 4296/2014 (ομόφ).


ΝΣΚ/168/2002

Εταιρείες Ανώνυμες. Αίτηση θεραπείας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Με την Δ8/Δ/Φ.16.29/οικ.628/16-1-2002 απόφαση του Υφυπουργού Ανάπτυξης, με την οποία αποφασίστηκε η κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής καλής εκτελέσεως της συμβάσεως και η απόδοση του μισθίου μεταλλείου στο Ελληνικό Δημόσιο, θεωρήθηκε ότι η σύμβαση μισθώσεως μεταλλείου μεταξύ του Δημοσίου και της Εταιρείας ΓΕΩΛΟΓΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΕ έληγε στις 6-2-2002 και ότι η μονομερής δήλωση της μισθώτριας για πενταετή παράταση της μισθώσεως έπρεπε, σύμφωνα με το άρθρο 3 παρ.1 της αρχικής από 6-2-1992 συμβάσεως, να γίνει το αργότερο μέχρι τις 6-1-2002. Η παραδοχή όμως αυτή της παραπάνω απόφασης είναι εσφαλμένη, γιατί με την από 22-9-1998 τροποποιητική σύμβαση παρατάθηκε μέχρι τις 22-9-2003 η συμβατική δέσμευση των μερών. Για το λόγο αυτό πρέπει να γίνει δεκτή η αίτηση θεραπείας της πιο πάνω εταιρείας.


ΝΣΚ/467/2001

Λατομεία. Χαρακτηρισμός λατομείου. Αρμοδιότητα διαχείρισης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ορθώς το Υπουργείο Ανάπτυξης θεώρησε ως κοινοτικό και όχι ως δημόσιο το αναφερόμενο στο έγγραφο του ερωτήματος λατομείο αδρανών υλικών, για την ένταξη του λατομείου αυτού στις διατάξεις της παρ.4 του άρθρου 20 του Ν 2115/1993 και για τον καθορισμό της αρμοδιότητας διαχειρίσεώς του, δεδομένου ότι κατά την έννοια των οικείων διατάξεων του Ν 1428/1984 ο χαρακτήρας ενός λατομείου αδρανών υλικών ως δημόσιου ή κοινοτικού εξαρτάται από το ιδιοκτησιακό καθεστώς της εκτάσεως στην οποία λειτουργεί το λατομείο, στην προκειμένη δε περίπτωση με τελεσίδικη απόφαση είχε κριθεί με δύναμη δεδικασμένου, που δέσμευε τη Διοίκηση, ότι η έκταση του λατομείου ανήκε κατά κυριότητα σε κοινότητα και όχι στο Δημόσιο.


ΝΣΚ/115/2006

Εφαρμογή της παρ.3 του άρθρου 6 του Ν 1428/1984 στις συμβάσεις μίσθωσης των ιδιωτικών λατομείων αδρανών υλικών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η διάταξη του άρθρου 6 παρ.3 του Ν 1428/1984, που απαγορεύει την υπομίσθωση και κάθε άλλη μορφή μεταβίβασης των μισθωτικών δικαιωμάτων λατομείου αδρανών υλικών και επιτρέπει μόνο μετά από έγκριση της Διοίκησης την εισφορά των μισθωτικών δικαιωμάτων σε εταιρεία, αφορά αποκλειστικά την παραχώρηση του δικαιώματος εκμετάλλευσης των δημόσιων λατομείων αδρανών υλικών με σύμβαση μίσθωσης, γι’ αυτό και δεν έχει εφαρμογή στην παραχώρηση του δικαιώματος εκμετάλλευσης των ιδιωτικών λατομείων αδρανών υλικών με σύμβαση μίσθωσης.