ΝΣΚ/94/2017
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ιατροί του ΕΣΥ – Δυνατότητα εφαρμογής επ΄αυτών των διατάξεων για την κατοχή δεύτερης θέσης στο δημόσιο από πολύτεκνους .Χορήγηση επιδόματος θέσης ευθύνης σε αναπληρωτή Προϊστάμενο Τμήματος κατά τις διατάξεις του ν. 4024/2011.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/136/2017
Χορήγηση επιδόματος θέσης ευθύνης σε αναπληρωτή Προϊστάμενο Τμήματος κατά τις διατάξεις του ν. 4024/2011.Η υπάλληλος που άσκησε καθήκοντα αναπληρώτριας Προϊσταμένης Τμήματος του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας δικαιούται του επιδόματος θέσης ευθύνης, μετά την παρέλευση διμήνου από την ανάληψη των σχετικών καθηκόντων και μέχρι το τέλος της θητείας της στην υπηρεσία αυτή.
ΝΣΚ/102/2020
Εάν οι διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας που επιτρέπουν σε πολύτεκνους λειτουργούς και υπαλλήλους του Δημοσίου, των ΝΠΔΔ κλπ, την κατοχή δεύτερης θέσης στο Δημόσιο και γενικά στο δημόσιο τομέα, μπορούν να εφαρμοστούν και στην περίπτωση πολύτεκνου ιατρού κλάδου ΕΣΥ.(...)Οι διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας που επιτρέπουν σε πολύτεκνους λειτουργούς και υπαλλήλους του Δημοσίου, των ΝΠΔΔ κλπ, την κατοχή δεύτερης θέσης στο Δημόσιο και γενικότερα στο δημόσιο τομέα, δεν εφαρμόζονται για τους πολύτεκνους ιατρούς του ΕΣΥ (κατά πλειοψηφία).
ΝΣΚ/331/2000
Ιατροί. Κατοχή δεύτερης θέσης στους πολυτέκνους ιατρούς ΕΣΥ που είναι μέλη ΔΕΠ - ΑΕΙ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ιατροί μέλη ΔΕΠ - ΑΕΙ, οι οποίοι υπηρετούν στο ΕΣΥ και είναι πολύτεκνοι δικαιούνται να κατέχουν νόμιμα και τις δύο θέσεις και δεν υπάγονται στις διατάξεις των ν.2188/94 και 2530/97.
ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)45/2015
Α) Μη νόμιμη η καταβολή επιδόματος θέσης ευθύνης σε υπάλληλο Υπουργείου, λόγω αναπλήρωσης προϊσταμένου επιπέδου Τμήματος, καθόσον δεν προκύπτει ότι για τον ορισμό της ανωτέρω υπαλλήλου ως αναπληρώτριας προϊσταμένης εκδόθηκε οποιαδήποτε απόφαση από το αρμόδιο για τούτο όργανο του νομικού προσώπου (άρθρο 18 του ν. 4024/2011, ΦΕΚ Α΄ 262/2011 και άρθρα 85, 86 και 87 ν. 3528/2007, ΦΕΚ Α΄ 26/2007).
Β) Μη νόμιμη η καταβολή επιδόματος θέσης ευθύνης σε υπάλληλο Υπουργείου, λόγω αναπλήρωσης προϊσταμένου επιπέδου Τμήματος, καθόσον μετά την κατάργηση των οργανικών διατάξεων του νομικού προσώπου που θέσπιζε το π.δ. 489/1987 (ΦΕΚ Α΄ 226/1987), δε δικαιολογείται η καταβολή επιδόματος θέσης ευθύνης για την άσκηση καθηκόντων αναπληρωτή προϊσταμένου, ακόμα και στις περιπτώσεις που έχει προηγηθεί σχετική απόφαση, όπως η απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, εφόσον ούτε οργανική μονάδα σε επίπεδο τμήματος υφίσταται ούτε αντίστοιχη οργανική θέση προϊσταμένου.
ΝΣΚ/41/2000
Ιατροί. Κατοχή θέσης ιατρών ΕΣΥ πολυτέκνων, μελών ΔΕΠ-ΑΕΙ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Α.Σοφός, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Σ.Σκουτέρης, Νομικός Σύμβουλος Ιατροί -μέλη ΔΕΠ-ΑΕΙ, οι οποίοι υπηρετούν στο ΕΣΥ και είναι πολύτεκνοι δικαιούνται να κατέχουν νόμιμα και τις δύο θέσεις- δεν υπάγονται στις διατάξεις των ν.2188/94 και 2530/97.
ΕΣ/Τμ1.(ΚΠΕ)267/2014
Μη νόμιμη η καταβολή επιδόματος θέσης ευθύνης αναδρομικά σε νομικό σύμβουλο Ταμείου, καθόσον: α) ο νομικός σύμβουλος του ανωτέρω Ταμείου που μεταφέρθηκε σε αυτό από άλλο Ταμείο με την οργανική θέση που υπηρετούσε σε αυτό δεν προϊστατο νομικής υπηρεσίας στελεχωμένης από δικηγόρους (άρθρο 101 παρ. 5 του ν. 3655/2008, ΦΕΚ Α΄ 58/2008), διότι αν και συστήθηκε οργανική μονάδα, δεν συστήθηκαν θέσεις διαρθρούμενες σε αυτή και β) δεν προΐστατο υπηρεσίας για την οποία προβλέπεται η καταβολή επιδόματος θέσης ευθύνης (άρθρο 18 του ν. 4024/2011).
ΝΣΚ/105/2016
Αν οι διατάξεις για τη κατοχή δεύτερης θέσης στο δημόσιο από πολύτεκνους μπορούν να εφαρμοστούν και στην περίπτωση ιατρού κλάδου του Ε.Σ.Υ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι δυνατή η κατοχή δεύτερης θέσης στο δημόσιο τομέα ιατρού του Ε.Σ.Υ., λόγω της πολυτεκνικής ιδιότητας αυτού (πλειοψ.). Λόγω της μείζονος σπουδαιότητας του νομικού ζητήματος που προέκυψε, το Τμήμα αποφάσισε ομόφωνα την παραπομπή του ερωτήματος στη Τακτική Ολομέλεια του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους. Εκδόθηκαν οι γνωμοδοτήσεις με αριθ. 94/2017 Β΄ Τακτικής Ολομέλειας και 102/2020 Πλήρους Ολομέλειας του ΝΣΚ.
ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)322/2014
EΠΙΔΟΜΑΤΑ:Μη νόμιμη η καταβολή επιδόματος θέσης ευθύνης από Δήμο σε υπάλληλο που τοποθετήθηκε ως αναπληρωτής προϊστάμενος του Τμήματος Πληροφορικής του ιδίου Δήμου, καθώς στο Τμήμα αυτό υπηρετεί και τακτικός προϊστάμενος, καθόσον, οι σχετικές αποφάσεις του Δημάρχου, με τις οποίες ανατέθηκαν στον υπάλληλο τα καθήκοντα αναπληρωτή προϊσταμένου μέρους του Τμήματος Προγραμματισμού, Οργάνωσης και Πληροφορικής του Δήμου, και συγκεκριμένα της αρμοδιότητας Πληροφορικής, με κατά τόπου αρμοδιότητα για μια δημοτική ενότητα, είναι μη νόμιμες, διότι με τις ίδιες αποφάσεις ανατέθηκαν καθήκοντα προϊσταμένου του Τμήματος Προγραμματισμού, Οργάνωσης και Πληροφορικής του Δήμου και σε άλλον υπάλληλο, με καθ΄ ύλην αρμοδιότητα για το σύνολο του Τμήματος και κατά τόπο αρμοδιότητα για τις δύο δημοτικές ενότητες. Συνεπώς, δεν συντρέχει περίπτωση κένωσης θέσης προϊσταμένου ή σύστασης νέας θέσης που να δικαιολογεί την αναπλήρωση και είναι μη νόμιμη η καταβολή επιδόματος θέσης ευθύνης σε δεύτερο υπάλληλο, για την κάλυψη της ίδιας θέσης προϊσταμένου (άρθρο 18 του ν.4024/2011, όπως έχει τροποποιηθεί με την παρ.2 περ. α΄ και β΄ του άρθρου 3 της από 16.12.2011 Π.Ν.Π., που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν.4047/2012).
ΜΤΠΥ/70154/2012
Κράτηση 4% υπέρ ΜΤΠΥ στο επίδομα θέσης ευθύνης του αρ. 18 του Ν. 4024/2011.
ΝΣΚ/172/2014
Καταβολή ή μη επιδόματος θέσης ευθύνης σε περίπτωση αναπλήρωσης προϊσταμένης τμήματος.