ΝΣΚ/95/2013
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Α.Ε.Ι. – Εκλογή Κοσμήτορα – Επιτρεπτό υποψηφιότητας – Διάρκεια θητείας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Επιτρέπεται να είναι υποψήφιοι για τη θέση του Κοσμήτορα καθηγητές, οι οποίοι αποχωρούν από την υπηρεσία και πριν τη λήξη της τετραετούς θητείας. Η ερμηνευτική αυτή θέση στηρίζεται στο γράμμα της περίπτωσης α’ της παρ.2 του άρθρου 9 του ν. 4009/2011, όπως τροποποιήθηκε με την παρ.1 του άρθρου 3 του ν. 4076/2012 και συμπληρώθηκε με την παρ.10 του άρθρου 42 του ν. 4115/2013, στην οποία ο νομοθέτης ηθελημένα δεν θέσπισε και για τους κοσμήτορες αντίστοιχη απόλυτη απαγόρευση, όπως έπραξε για τα υποψήφια εσωτερικά μέλη του Συμβουλίου, με τη διάταξη του τελευταίου εδαφίου της περίπτωσης α’ της παρ.4 του άρθρου 8 του ίδιου αυτού νόμου, ούτε και επανέλαβε, στη νέα του ρύθμιση, την ομοίως απόλυτη απαγορευτική διάταξη του δευτέρου εδαφίου της παρ.1 του άρθρου 12 του προϊσχύσαντος νόμου 1268/1982, γεγονός που επιβεβαιώνει την επιδίωξή του για οριστική κατάργηση της προγενέστερης απαγορευτικής αυτής ρύθμισης. Η θητεία των υποψηφίων του ερωτήματος, εφόσον εκλεγούν, ταυτίζεται με τη θητεία τους, ως καθηγητών πρώτης βαθμίδας.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/83/2014
Διαδικασία εκλογής Πρύτανη και Κοσμήτορα στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.Ουσιαστικά προσόντα υποψηφίων για θέση Πρύτανη και Κοσμήτορα, όσα υποβάλλονται στην ουσιαστική εκτίμηση του Συμβουλίου, που ορίζεται από αυτά, ως προς το εύρος της (ομοφ.). Εξέλιξη εκλογικής διαδικασίας με άσκηση της αρμοδιότητας του Συμβουλίου και επί υποψηφιοτήτων υπολειπομένων του προβλεπομένου αριθμού (πλειοψ.). Δυνατότητα εκλογής Πρύτανη και Κοσμήτορα και όταν αποχωρούν πριν από τη λήξη της θητείας τους (πλειοψ.). Μη δυνατότητα διατηρήσεως της θητείας αυτής από τους αποχωρούντες, λόγω συμπληρώσεως ορίου ηλικίας και μη δυνατότητα υποβολής υποψηφιοτήτων για δεύτερη, συνεχόμενη, θητεία (ομοφ.).
ΝΣΚ/269/2013
Διαδικασία ανάδειξης νέων Κοσμητόρων στις Σχολές του ΕΚΠΑ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Σε όλες τις Σχολές του ΕΚΠΑ, όπως αυτές αναφέρονται στο π.δ. 85/2013, πρέπει να αναδειχθούν νέοι Κοσμήτορες, συνεπώς, και στις Σχολές Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών, Φιλοσοφική και Θεολογική. β) Οι Κοσμήτορες που είχαν εκλεγεί με το προϊσχύσαν (του ν. 4009/2011) δίκαιο και δεν ολοκληρώνουν τη νόμιμη θητεία τους, λόγω της διακοπής αυτής υπό του π.δ. 85/2013, μπορούν να διεκδικήσουν νέα θητεία Κοσμήτορα, χωρίς να εμπίπτουν στον περιορισμό της απαγόρευσης της δεύτερης θητείας (του άρθρου 9 παρ.2 εδ.δ’ του ν. 4009/2011), εφόσον, βεβαίως, έχουν τις λοιπές νόμιμες προϋποθέσεις εκλογής τους.
ΝΣΚ/117/2010
Δυνατότητα αυτοδίκαιης παράτασης της θητείας του Συνηγόρου του Καταναλωτή και χρόνος λήξης της θητείας αυτού ενόψει της διάταξης του άρθρου 2 παρ.5 του Ν 3297/2004, όπως τροποποιήθηκε με τη διάταξη του άρθρου 42 παρ.4 του Ν 3734/2009.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) Η ρύθμιση της διάταξης του άρθρου 2 παρ.5 του Ν 3297/2004, όπως ισχύει μετά την τροποποίησή της με τη διάταξη του άρθρου 42 παρ.4 του Ν 3734/2009, κατά την οποία παρατείνεται αυτοδικαίως για μία πλήρη θητεία, η θητεία Συνηγόρου του Καταναλωτή που διορίζεται για το υπόλοιπο της θητείας παραιτηθέντος Συνηγόρου, δεν καταλαμβάνει την περίπτωση του διορισθέντος, πριν την έναρξη της ισχύος της διάταξης του άρθρου 42 παρ.4 του Ν 3734/2009, Συνηγόρου του Καταναλωτή Ε.Ζ. σε αντικατάσταση του παραιτηθέντος Ι.Α. 2) Η θητεία του Συνηγόρου του Καταναλωτή Ε.Ζ., λήγει, σύμφωνα με την απόφαση διορισμού του, την 25-4-2010.
ΥΠΕΝ/ΔΜΕΒΟ/86903/768/2024
Παράταση της θητείας του Ειδικού Διαχειριστή του άρθρου 21 του ν. 4664/2020 κατ’ εξουσιοδότηση του δευτέρου εδαφίου της παρ. 10 του ίδιου άρθρου και νόμου.
ΥΠΕΝ/ΔΜΕΒΟ/137327/1183/2024
Παράταση της θητείας του Ειδικού Διαχειριστή του άρθρου 21 του ν. 4664/2020 κατ’ εξουσιοδότηση του δευτέρου εδαφίου της παρ. 10 του ίδιου άρθρου και νόμου.
ΝΣΚ/95/2017
Επάνοδος στην υπηρεσία ιατρού ΕΣΥ επί θητεία, μετά τη λήξη θητείας του ως Διοικητή Μονάδας Κοινωνικής Φροντίδας - Συνυπολογισμός του χρόνου της θητείας του ως Διοικητή, στην υπηρεσιακή του εξέλιξη.(Κατάσταση : Αποδεκτή) Νομίμως εφαρμόσθηκε, στην περίπτωση του ερωτήματος, η διάταξη της παρ. 3 του άρθρου 3 του ν. 3329/2005, που προστέθηκε με την διάταξη της παρ. 6 του τρίτου άρθρου του ν. 3527/2007, όπως ισχύει μετά την τροποποίησή της με τη διάταξη του άρθρου 17 του ν. 3580/2007, για την επάνοδό του στην υπηρεσία μετά τη λήξη θητείας του ως Διοικητή Μονάδας Κοινωνικής Φροντίδας και νομίμως προσμετρήθηκε για την βαθμολογική του εξέλιξη το χρονικό διάστημα της θητείας του ως Διοικητή στο ΚΑΑΠ Βούλας (ομοφ.).
ΝΣΚ/143/2023
Νομιμότητα ή μη πράξεων Κοσμήτορα περί εντάξεως μέλους ΔΕΠ σε καθεστώς μερικής απασχόλησης πριν τη συμπλήρωση τριών ετών πραγματικής άσκησης καθηκόντων από την ημερομηνία της πρώτης εκλογής του, κατ’ εφαρμογή του τρίτου εδαφίου της παραγράφου 3 του άρθρου 154 του ν. 4957/2022 (Α΄ 141), με αιτιολογικό έρεισμα την κατοχή θέσεως Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης του ΟΦΥΠΕΚΑ και β) Οφειλόμενη ενέργεια σε αποφατική απάντηση στο πρώτο ερώτημα.(...)Η κατοχή της θέσης του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης του Ο.ΦΥ.ΠΕ.Κ.Α. δεν υπάγεται στη ρύθμιση του τρίτου εδαφίου της παραγράφου 3 του άρθρου 154 του ν. 4957/2022, ούτε υπό την αρχική του μορφή, ούτε μετά την τροποποίησή του με το άρθρο 29 παρ. 1 του ν. 5029/2023 και, επομένως, ο Ι.Μ., επίκουρος καθηγητής, με τριετή θητεία, στον Τομέα Δασικής Παραγωγής - Προστασίας Δασών - Φυσικού Περιβάλλοντος του Τμήματος Δασολογίας, δεν μπορούσε να τεθεί σε καθεστώς μερικής απασχόλησης, εφόσον δεν είχε συμπληρώσει τρία (3) έτη πραγματικής άσκησης καθηκόντων από την ημερομηνία της εκλογής του και, ακολούθως, οι πράξεις του Κοσμήτορα της Σχολής Γεωπονίας, Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος, με τις οποίες τέθηκε, κατ’ εφαρμογή του τρίτου εδαφίου της παραγράφου 3 του άρθρου 154 του ν. 4957/2022, σε καθεστώς μερικής απασχόλησης ο ανωτέρω, είναι νομικά πλημμελείς. Η πρώτη από τις πιο πάνω πράξεις έχει ήδη λήξει και δεν καταλείπει άλλες έννομες συνέπειες, ώστε να επιβάλλεται εκ του λόγου αυτού η ανάκλησή της, η δεύτερη εξ αυτών, που εξακολουθεί να ισχύει, δύναται να ανακληθεί ελεύθερα προς αποκατάσταση της νομιμότητας, ανεξάρτητα του ευμενούς της χαρακτήρα για το πιο πάνω μέλος ΔΕΠ που τίθεται σε καθεστώς μερικής απασχόλησης, εφόσον δεν έχει παρέλθει πενταετία από την έκδοσή της.
ΝΣΚ/274/2012
Αναγνώριση της προϋπηρεσίας υπαλλήλου στις υπηρεσίες της έδρας του Οικουμενικού Πατριαρχείου, ως συντάξιμη – Επαναφορά ή μη σε ισχύ των ήδη καταργηθεισών διατάξεων της παρ.2 του άρθρου 5 του Ν. 1976/1991, με τις διατάξεις της παρ.2 του άρθρου 12 του Π.Δ/τος 169/2007.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η διάταξη του β’ εδαφίου της περίπτωσης ιστ’ της παραγράφου 2 του άρθρου 12 του Κώδικα Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων, η οποία προστέθηκε με τη διάταξη της παρ.2 του άρθρου 5 του Ν. 1976/1991, καταργήθηκε από την έναρξη της ισχύος του Ν. 3205/2003 (1-1-2004) και δεν επαναφέρθηκε σε ισχύ με τη διάταξη του β’ εδαφίου της περίπτωσης ιστ’ της παραγράφου 2 του άρθρου 12 του Π.Δ/τος 169/2007. (ομοφ.)
ΝΣΚ/370/2011
Λήξη της θητείας των προϊσταμένων οργανικών μονάδων της Αρχής Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών (Α.Δ.Α.Ε.) – Ανανέωση της θητείας των ήδη υπηρετούντων προϊσταμένων ή νέα επιλογή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Μετά τη λήξη της θητείας των προϊσταμένων οργανικών μονάδων της Α.Δ.Α.Ε. δυνάμει του άρθρου πέμπτου του Ν. 3839/2010, η Υπηρεσία αυτή δεν δύναται να ανανεώσει τη θητεία των ήδη υπηρετούντων προϊσταμένων, σύμφωνα με την ειδική διάταξη της παρ.5 του άρθρου 14 του Π.Δ. 40/2005, αλλά υποχρεούται να προβεί σε νέα επιλογή, κατά τα ειδικότερα προβλεπόμενα στις λοιπές διατάξεις του ιδίου ως άνω άρθρου του εν λόγω Π.Δ. (ομοφ.)
ΝΣΚ/312/2000
ΝΠΔΔ. Εθνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών. Παράταση της θητείας του Διευθυντή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η παράταση της θητείας, που ορίζει το άρθρο 22 παρ.3 Ν.2741/99 καταλαμβάνει και τον νυν Διευθυντή του Ε.Κ.Θ.Ε. και ως εκ τούτου η θητεία του παρατείνεται μέχρι συμπληρώσεως πενταετίας. (πλειοψ.)