ΝΣΚ/95/2019
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Εάν ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός (Ε.Ε.Σ.) υπάγεται ή όχι στις διατάξεις του ν. 4354/2015 (άρθρο 7 παρ.1 περ.στ΄).(...)Ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός (Ε.Ε.Σ.) υπάγεται στις διατάξεις του ν. 4354/2015 (άρθρο 7 παρ.1 περ.στ΄), εφόσον και για όσο διάστημα διαπιστώνεται αρμοδίως από την Υπηρεσία ότι η, κατά το άρθρο 3 του ν.3627/2007, τακτική ετήσια επιχορήγησή του από τον κρατικό προϋπολογισμό ανέρχεται στο αναφερόμενο στις ως άνω διατάξεις του ν.4354/2015 ποσοστό τουλάχιστον του 50% του ετήσιου προϋπολογισμού του (ομόφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Ν.3627/2007
Κύρωση α) Σύμβασης Δωρεάς του Σωματείου «ΕΛΠΙΔΑ - Σύλλογος Φίλων Παιδιών με Καρκίνο» υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου και του Ν.Π.Δ.Δ. «Νοσοκομείο Παίδων - Η Αγία Σοφία», β) Σύμβασης μεταξύ του Σωματείου «Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός» και του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και άλλες διατάξεις
ΝΣΚ/79/2019
Εάν ο Οργανισμός Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων (Ο.Α.Ε.Π.) εμπίπτει στο ρυθμιστικό πεδίο των διατάξεων της παραγράφου 1α του άρθρου 31 του ν.4024/2011, της περίπτωσης 12 της Υποπαραγράφου Γ1 της Παραγράφου Γ του άρθρου πρώτου του ν.4093/2012 και της περίπτωσης στ΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 7 του ν.4354/2015.(...)Ο Οργανισμός Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων (Ο.Α.Ε.Π.) εμπίπτει στις ρυθμίσεις των διατάξεων της παραγράφου 1α του άρθρου 31 του ν.4024/2011, της περίπτωσης 12 της Υποπαραγράφου Γ1 της Παραγράφου Γ του άρθρου πρώτου του ν.4093/2012 και της περίπτωσης στ΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 7 του ν.4354/2015, δεδομένου ότι έχει συσταθεί με τον ν.1796/1988, με σκοπό την υποστήριξη της εξαγωγικής δραστηριότητας των ελληνικών επιχειρήσεων, τελεί υπό την εποπτεία του Κράτους που ασκείται από τον Υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης και διοικείται από επταμελές διοικητικό συμβούλιο του οποίου τα μέλη, όπως και ο Πρόεδρος και ο Γενικός Διευθυντής, ορίζονται με απόφαση του ως άνω Υπουργού (ομόφ.).
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/17/2019
Καταβολή σε χρήμα, σε εργαζόμενους της αξίας των ειδών θερινής ένδυσης και υπόδησης... Με δεδομένα αυτά η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη, διότι μετά την ισχύ του ν. 4354/2015 και του άρθρου 43 του ν. 4484/2017 οι παροχές που έχουν στόχο τη διασφάλιση της υγιεινής και της ασφάλειας των συνθηκών εργασίας χορηγούνται αποκλειστικά και μόνο σε είδος. Τα ανωτέρω ισχύουν και για τους υπαλλήλους της .., ανεξαρτήτως του αν αυτή υπάγεται στο δημόσιο τομέα, καθόσον αποτελεί Ν.Π.Ι.Δ. του άρθρου 7 παρ. 1 περ. στ΄ του ν. 4354/2015 και συνεπώς, κατά τη ρητή διατύπωσή του, υπάγεται στο καθεστώς του εν λόγω ν. 4354/2015, στο οποίο ρυθμίζονται πλέον κατά τρόπο αποκλειστικό οι παροχές σε χρήμα που εισπράττουν οι εργαζόμενοι που εμπίπτουν στο ρυθμιστικό του πεδίο.Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.
ΝΣΚ/172/2008
Τεχνικό Συμβούλιο άρθρου 10 παρ.2 περ.στ’ Ν 3316/2005.Τεχνικό Συμβούλιο κατ’ άρθρο 10 παρ.2 περ.στ’ του Ν 3316/2005 ως προς τους Ο.Τ.Α. Α΄ βαθμού είναι το Περιφερειακό Συμβούλιο Δημοσίων Έργων του ΠΔ 131/1998.
ΕΣ/ΚΛ.ΤΜ.1/198/2019
Εξοδα παράστασης.Με δεδομένα τα ανωτέρω και σε συνδυασμό με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη της παρούσας, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη, καθόσον ο ....., και ο ....., λαμβάνουν αποδοχές από την οργανική τους θέση και δεν έχουν επιλέξει, σύμφωνα με τη διάταξη της παραγράφου 11 του άρθρου 25 του ν. 4354/2015, να λαμβάνουν τις αποδοχές από τη θέση τους ως Προέδρου και Αντιπροέδρου, αντίστοιχα, του Δ.Σ. του ως άνω δημοτικού ν.π.δ.δ. Οι προβαλλόμενοι, με το 1932/22.8.2018 έγγραφο αντιρρήσεων, ισχυρισμοί του ανωτέρω ν.π.δ.δ. του Δήμου ..... ότι τα έξοδα παράστασης δεν εντάσσονται στην έννοια των αποδοχών και ότι η κατοχή της θέσης του Προέδρου και του Αντιπροέδρου του Δ.Σ. δημοτικού ν.π.δ.δ. δεν συνιστά δεύτερη απασχόληση είναι απορριπτέοι, καθόσον τα έξοδα παράστασης που καταβάλλονται σταθερά σε μηνιαία βάση εμπίπτουν στην έννοια των αποδοχών (πρβλ. Ε.Σ. Ι Τμ. πράξη 31/2016) και επιπλέον η διάταξη της παραγράφου 11 του άρθρου 25 του ν. 4354/2015 εφαρμόζεται σε κάθε περίπτωση που δημόσιος υπάλληλος που υπάγεται στο πεδίο εφαρμογής του ν. 4354/2015 (άρθρο 7 παρ. 1 του ν. 4354/2015 και εν προκειμένω -περ. γ΄ και η΄ - υπάλληλος Ο.Κ.Α. και εκπαιδευτικός δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης) διορίζεται σε θέση Προέδρου ή Αντιπροέδρου του Δ.Σ. ενός νομικού προσώπου (πρβλ. Ε.Σ. Κλιμ. Προλ. Ελ. Δαπ. στο Ι Τμήμα 179/2017).
Γ4β/69963/2021/2023
Καθορισμός μηνιαίων αποδοχών του Προέδρου και των Αντιπροέδρων (Α’ και Β’) του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας (ΕΚΑΒ-Ν.Π.Δ.Δ.) - σύμφωνα με το άρθρο 22 του ν. 4354/2015 (Α’ 176).
2/49424/0022/2014
ΘΕΜΑ: «Παρέχονται πληροφορίες» -Αναφορικά με την μισθολογική εξέλιξη προσωπικού ΙΔΟΧ Βλέπε ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)335/2015 και άρθρο 27 ,παρ.5 Ν.4354/2015
ΕΣ/ΠΡΑΚΤΙΚΑ-ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/4Η/2020
Αντίθεση της διάταξης του άρθρου 25 του ν. 4354/2015, όπως η παρ.13 αυτού προστέθηκε με το άρθρο 44 του ν. 4569/2018, στα άρθρα 4 παρ. 1 και 4 και 5 παρ. 1 του Συντάγματος. (...) Κατόπιν τούτων, επί του μείζονος σπουδαιότητος νομικού ζητήματος που παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια με τα πρακτικά της 6ης/6.11.2019 Συνεδρίασης του I Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, έχουμε τη γνώμη ότι οι διατάξεις των άρθρων 44 του ν. 4569/2018 και 63 του ν. 4587/2018, με τις οποίες προστέθηκε παράγραφος 13 στο άρθρο 25 του ν. 4354/2015, αντίκεινται, κατά τα προεκτεθέντα, στις διατάξεις των άρθρων 4 παρ. 1,4, 5 παρ. 1, 25 παρ. 1 και 103 παρ. 7 του Συντάγματος.
ΝΣΚ/231/2016
Εφαρμογή του άρθρου 7 παρ.1 του Ν 4354/2015 στο προσωπικό του Ευγενίδειου Θεραπευτηρίου.(..)Το Ευγενίδειο Θεραπευτήριο, εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 7 παρ. 1 του Ν 4354/2015, ήτοι εφαρμόζονται στο προσωπικό του από την 1-1-2016 οι διατάξεις του ενιαίου μισθολογίου του Δημοσίου.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/192/2018
Εξοδα παράστασης:Με δεδομένα τα ανωτέρω και σε συνδυασμό με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη της παρούσας, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη, καθόσον ο ...., ο οποίος είναι εκπαιδευτικός του κλάδου ΠΕ11 Φυσικής αγωγής, υπηρετεί στη Διεύθυνση Π.Ε. .... και μισθοδοτείται από αυτήν, δεν έχει επιλέξει, σύμφωνα με τη διάταξη της παραγράφου 11 του άρθρου 25 του ν. 4354/2015, να λαμβάνει τις αποδοχές από τη θέση του ως Προέδρου του Δ.Σ. του ως άνω δημοτικού ν.π.δ.δ. έναντι των αποδοχών από την οργανική του θέση στην Διεύθυνση Π.Ε. ..... Οι προβαλλόμενοι, με το 526/18.4.2018 έγγραφο αντιρρήσεων, ισχυρισμοί του ανωτέρω ν.π.δ.δ. του Δήμου .... ότι τα έξοδα παράστασης δεν εντάσσονται στην έννοια των αποδοχών και ότι η κατοχή της θέσης του Προέδρου Δ.Σ. δημοτικού ν.π.δ.δ. δεν συνιστά δεύτερη απασχόληση είναι απορριπτέοι, καθόσον τα έξοδα παράστασης που καταβάλλονται σταθερά σε μηνιαία βάση εμπίπτουν στην έννοια των αποδοχών (πρβλ. Ε.Σ. Ι Τμ. πράξη 31/2016) και επιπλέον η διάταξη της παραγράφου 11 του άρθρου 25 του ν. 4354/2015 εφαρμόζεται σε κάθε περίπτωση που δημόσιος υπάλληλος που υπάγεται στο πεδίο εφαρμογής του ν. 4354/2015 (άρθρο 7 παρ. 1 του ν. 4354/2015 και εν προκειμένω -περ. η΄ -εκπαιδευτικός δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης) διορίζεται σε θέση Προέδρου Δ.Σ. ενός νομικού προσώπου (πρβλ. Ε.Σ. Κλιμ. Προλ. Ελ. Δαπ. στο Ι Τμήμα 179/2017). Εντούτοις, το Κλιμάκιο κρίνει ότι τα αρμόδια όργανα του ΟΠΠΑΠ δεν ενήργησαν με πρόθεση καταστρατήγησης των ανωτέρω διατάξεων και ότι από πλάνη υπέλαβαν, συγγνωστώς, ότι νομίμως καταβάλλονται τα έξοδα παράστασης, για το έτος 2017, στον Πρόεδρο του Δ.Σ. αυτού, Θεόδωρο Παυλίδη, που είναι παράλληλα εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ11 Φυσικής αγωγής και μισθοδοτείται από την Διεύθυνση Π.Ε. ...., εφόσον είχε θεωρηθεί το αμέσως προηγούμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής εξόδων παράστασης του ίδιου εκπαιδευτικού ως Πρόεδρου του Δ.Σ. αυτού για το έτος 2016.