×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/98/2013

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Ετικέτες οίνων προστατευόμενης γεωγραφικής ένδειξης – Δυνατότητα ή μη οινοποιητικής μονοπρόσωπης Ε.Π.Ε για χρήση του γεωγραφικού όρου «ΚΙΤΡΟΥΣ» – Δυνατότητα χρήσης ή μη της ένδειξης «ΚΤΗΜΑ».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Δεν είναι δυνατή η χρήση του γεωγραφικού όρου «ΚΙΤΡΟΥΣ» στις ετικέτες των οίνων προστατευόμενης γεωγραφικής ένδειξης που παράγονται από την εταιρία με την επωνυμία «Γ.Γ…Μονοπρόσωπη Ε.Π.Ε.», καθώς, υπό την ισχύουσα εθνική νομοθεσία, δεν έχουν καθορισθεί συγκεκριμένες γεωγραφικές ενότητες, ούτε έχουν θεσπισθεί κανόνες για την χρήση τους. (ομοφ.) β) Ως προς τον τρόπο χρήσης της ένδειξης «ΚΤΗΜΑ», δεδομένου του ορισμού της «εκμετάλλευσης» στο ενωσιακό δίκαιο, η ρύθμιση της Κ.Υ.Α. 336927/10-3-1999, κατά την οποία η ένδειξη «ΚΤΗΜΑ» χρησιμοποιείται πάντοτε σε συνδυασμό με το όνομα της αμπελουργικής εκμεταλλεύσεως, έχει την έννοια ότι η ένδειξη αυτή χρησιμοποιείται πάντοτε σε συνδυασμό με την επωνυμία του φορέα του συνόλου των παραγωγικών μονάδων που ευρίσκονται στην επικράτεια του κράτους μέλους. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/29/2020

Εάν επιτρέπεται η απεικόνιση της ελληνικής σημαίας στις συσκευασίες εμπορικών προϊόντων-τροφίμων.(..)
Η χρήση της ελληνικής σημαίας, ως ένδειξη γεωγραφικού προσδιορισμού, δηλαδή τόπου προέλευσης ή χώρας καταγωγής ενός τροφίμου ή πρωταρχικού συστατικού του στις συσκευασίες τροφίμων είναι νόμιμη (ομόφωνα).


5067/117292/2015

Καθορισμός προϋποθέσεων χρήσης της ένδειξης «όνομα αµπελουργικής εκµετάλλευσης» στην επισήµανση των Ελληνικών οίνων.(Τροποποιήθηκε με την αριθμ.5852/139338,ΦΕΚ-2708/Β/15.12.2015)


ΕΑΔΗΣΥ/1384/2022

Επισημαίνεται συναφώς ότι η χρήση της ως άνω γενικής ένδειξης εκ μέρους της αναθέτουσας αρχής επιτρέπεται μόνο εφόσον η τελευταία έχει δηλώσει ρητά στη σχετική διακήρυξη ή στην πρόσκληση ή στα λοιπά έγγραφα της σύμβασης, ότι οι οικονομικοί φορείς συμπληρώνουν μόνο την ενότητα α “Γενική ένδειξη για όλα τα κριτήρια επιλογής” (βλ. Κατευθυντήρια Οδηγία 23 της ΕΑΑΔΗΣΥ). Αντιθέτως, ως αναλυτικά παρατέθηκε στις αμέσως προηγούμενες σκέψεις της παρούσας, η υπόψη διακήρυξη εμπεριέχει σαφείς όρους και απαιτήσεις ως προς την κάλυψη των κριτηρίων επιλογής τα οποία και θα πρέπει να δηλώνονται στο ΕΕΕΣ από τους συμμετέχοντες, προκειμένου να επιτυγχάνεται η προσήκουσα προαπόδειξη, κατά το στάδιο της υποβολής της προσφοράς. Επομένως, εκ των ανωτέρω συνάγεται ότι ο αναθέτων φορέας έπρεπε, κατά δέσμια αρμοδιότητα αυτής, να αποκλείσει την προσφορά της παρεμβαίνουσας και της έτερης, δεύτερης στη σειρά μειοδοσίας διαγωνιζόμενης, λόγω παράλειψης προαπόδειξης δια των υποβληθέντων ΕΕΕΣ τους, της πλήρωσης του κριτηρίου του όρου 22Γ της οικείας διακήρυξης


ΕΑΔΗΣΥ/1388/1389/2023

Συνεπεία των ανωτέρω, τα όσα περί αντιθέτου ισχυρίζεται η παρεμβαίνουσα πρέπει να απορριφθούν ως αβάσιμα. Επειδή, τούτων δοθέντων, αβασίμως ισχυρίζεται εν προκειμένω ο αναθέτων φορέας στο έγγραφο των απόψεων του ότι «σωστά οι υποψήφιοι οικονομικοί φορείς συμπλήρωσαν μόνο το πεδίο α: Γενική ένδειξη για όλα τα κριτήρια επιλογής, όπως ρητά δηλώθηκε από την Αναθέτουσα Αρχή», διότι από κανένα σημείο της διακήρυξης δεν προκύπτει ότι οι συμμετέχοντες, προκειμένου για την άρτια και σύμφωνη με το κανονιστικό πλαίσιο της διακήρυξης, υποβολή της προσφοράς τους, έπρεπε να δηλώσουν στο ΕΕΕΣ τους και στο σχετικό πεδίο ότι καλύπτουν την γενική ένδειξη για τα κριτήρια επιλογής και ουδέν έτερο. Επισημαίνεται συναφώς ότι η χρήση της ως άνω γενικής ένδειξης εκ μέρους της αναθέτουσας αρχής επιτρέπεται μόνο εφόσον η τελευταία έχει δηλώσει ρητά στη σχετική διακήρυξη ή στην πρόσκληση ή στα λοιπά έγγραφα της σύμβασης, ότι οι οικονομικοί φορείς συμπληρώνουν μόνο την ενότητα α “Γενική ένδειξη για όλα τα κριτήρια επιλογής” (βλ. Κατευθυντήρια Οδηγία 23 της ΕΑΑΔΗΣΥ). Αντιθέτως, ως αναλυτικά παρατέθηκε στις αμέσως προηγούμενες σκέψεις της παρούσας, η υπόψη διακήρυξη εμπεριέχει σαφείς όρους και απαιτήσεις ως προς την κάλυψη των κριτηρίων επιλογής τα οποία και θα πρέπει να δηλώνονται στο ΕΕΕΣ από τους συμμετέχοντες, προκειμένου να επιτυγχάνεται η προσήκουσα προαπόδειξη, κατά το στάδιο της υποβολής της προσφοράς. Επομένως, εκ των ανωτέρω συνάγεται ότι ο αναθέτων φορέας έπρεπε, κατά δέσμια αρμοδιότητα αυτής, να αποκλείσει την προσφορά της παρεμβαίνουσας και της έτερης, δεύτερης στη σειρά μειοδοσίας διαγωνιζόμενης, λόγω παράλειψης προαπόδειξης δια των υποβληθέντων ΕΕΕΣ τους, της πλήρωσης του κριτηρίου του όρου 22Γ της οικείας διακήρυξης. 


ΝΣΚ/125/2004

Συμφωνία μεταξύ Ευρωπαϊκής Ένωσης και Βουλγαρίας για την αμοιβαία προστασία και τον έλεγχο των ονομασιών οίνου. Κοινοτικό κεκτημένο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η Συμφωνία Ευρωπαϊκής Ένωσης – Βουλγαρίας ισχύει, υπό την εκδοχή ότι τα συμβαλλόμενα μέρη κοινοποίησαν γραπτώς κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 19 παρ.1 αυτής ότι οι αντίστοιχες απαιτήσεις για την έναρξη ισχύος της έχουν ολοκληρωθεί. Οι 35 προστατευόμενες ονομασίες βουλγαρικών οίνων με γεωγραφικές ονομασίες της νότιας αμπελοοινικής περιοχής «Trakiiska Nizina» (Θρακικής Κοιλάδας) δεν περιέχουν τη λέξη «Θράκη» αλλά ένδειξη στην ετικέτα ότι αυτή είναι η περιοχή παραγωγής των οίνων, ενώ ο «Τοπικός Οίνος Θράκης» που έχει κατοχυρωθεί από την Ελλάδα το 1997 περιέχει στην προστατευόμενη ένδειξη τη λέξη Θράκη. Η Συμφωνία είναι γενικού περιεχομένου και η Βουλγαρία όταν ενταχθεί στην Ε.Ε. θα αποδεχθεί ως κοινοτικό κεκτημένο όλη την ισχύουσα κοινοτική ονομασία για τα αμπελοοινικά προϊόντα καθώς και τη νομοθεσία για την περιγραφή, ονομασία, παρουσίαση και προστασία ενδείξεων, αναφορών και όρων αμπελοοινικών προϊόντων στην οποία, μεταξύ άλλων περιλαμβάνεται και ο «Τοπικός Οίνος Θράκης».


ΝΣΚ/346/2007

Ιθαγένεια. Πολιτογράφηση αλλογενούς αλλοδαπού. Δυνατότητα απόδειξης χρόνου διαμονής στη χώρα και με χρήση εγγράφων διοικητικών αρχών, συνεπεία ελλειπών καταχωρίσεων αναχωρήσεων και αφίξεων στο οικείο διαβατήριο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Είναι δυνατή προς απόδειξη του χρόνου διαμονής στη χώρα, του προς πολιτογράφηση αλλογενούς αλλοδαπού, και η χρήση εγγράφων, αποκλειστικώς, διοικητικών αρχών. Η χρήση των ανωτέρω εγγράφων είναι επιτρεπτή, όταν οι καταχωρίσεις των αφίξεων και αναχωρήσεων στο οικείο διαβατήριο είναι ελλειπείς. Υπό την έννοια αυτή, η ανωτέρω χρήση έχει συμπληρωματικό χαρακτήρα, σε σχέση πάντοτε, με ελλειμματικά στοιχεία του οικείου διαβατηρίου και όχι αυτοτελή.


ΠΟΛ 1050/2006

Υποβολή των εξαμηνιαίων αναλυτικών καταστάσεων με τις πωλήσεις πετρελαίου εσωτερικής καύσης (diesel) που χρησιμοποιείται για θέρμανση ή σε ορισμένες εκμεταλλεύσεις (γεωργία, δασοκομία κ.λ.π.), με τη χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας – Οδηγίες εφαρμογής. Κοινοποίηση των τεχνικών προδιαγραφών του αρχείου για την υποβολή των καταστάσεων.- Λοιπές διευκρινίσεις.

ΝΣΚ/268/2016

Χρήση του όρου «Κολλέγιο» στην επωνυμία, στον διακριτικό τίτλο ή στις εγκαταστάσεις του ιδιωτικού εκπαιδευτήριου «Αριστοτέλειο Κολλέγιο» καθώς και σε κάθε άλλο φορέα πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας, βάσει του ισχύοντος νομικού πλαισίου αδειοδότησης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΠΕΘ οφείλει να εγκρίνει την τροποποίηση των σχετικών αδειών χωρίς να απαιτεί την απαλοιφή του όρου «κολλέγιο» από τον διακριτικό τίτλο ή τις εγκαταστάσεις κλπ από φορέα πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που κάνει χρήση του όρου αυτού, τον οποίο, όμως, έχει κατοχυρώσει με εμπορικό σήμα για πρώτη φορά πριν την ισχύ του Ν.4093/2012.


ΝΣΚ/330/2001

Ιχθυοτροφεία. Δικαίωμα εκμετάλλευσης. Δυνατότητα απαλλοτρίωσης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1. Δεν υφίσταται νόμιμο δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης του ιχθυοτροφείου της λιμνοθάλασσας Χαλικιοπούλου υπέρ των φερομένων ως δικαιούχων αυτού, η δε χρήση και εκμετάλλευση τούτου εκ μέρους των γινόταν πάντοτε άνευ δικαιώματος και με την ανοχή του Δημοσίου. 2. Ως εκ τούτου δεν συντρέχει δυνατότητα αναγκαστικής απαλλοτρίωσης εκ μέρους του Δημοσίου ανυπάρκτου δικαιώματος.


ΠΟΛ. 1085/2015

Παράταση προθεσμίας υποβολής φορολογικών δηλώσεων εισοδήματος οικονομικού έτους 2015 των υπόχρεων της παραγράφου 4 του άρθρου 2 (Ο.Ε., Ε.Ε., κ.λπ.) και της παραγράφου 1 του άρθρου 101 (Α.Ε., Ε.Π.Ε. κ.λπ) του Ν.2238/1994 με υπερδωδεκάμηνη χρήση που αρχίζει εντός του 2013 και λήγει εντός του έτους 2014.(Τροποποιήθηκε με την πολ.1135/2015, ΦΕΚ-1297/Β/2015 και με την ΠΟΛ. 1189/Β/2015, ΦΕΚ 1909/Β/8.9.2015)