ΝΣΚ/98/2021
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Εάν α) η εκμετάλλευση του χώρου πολλαπλών χρήσεων στο σταθμό του Μετρό «ΣΥΝΤΑΓΜΑ» εκ μέρους της εταιρείας «Σταθερές Συγκοινωνίες Ανώνυμη Εταιρεία» (ΣΤΑΣΥ ΑΕ), η οποία συνίσταται στην εκμίσθωση του χώρου αυτού σε διοργανωτή εκθέσεων, αποτελεί απαλλασσόμενη μίσθωση από τον φόρο προστιθεμένης αξίας βάσει της παραγράφου 1 περίπτ. κστ’ του άρθρου 22 του ν. 2859/2000 (Κώδικας ΦΠΑ) και β) εάν η προαναφερθείσα απαλλαγή ισχύει και στις περιπτώσεις παραχώρησης (υπεκμίσθωσης) του ίδιου χώρου από τον εκάστοτε μισθωτή (διοργανωτή εκθέσεων) στους εκθέτες -πελάτες του.(..)
α) Η εκμετάλλευση του χώρου πολλαπλών χρήσεων στο σταθμό του Μετρό «ΣΥΝΤΑΓΜΑ» εκ μέρους της εταιρείας «Σταθερές Συγκοινωνίες Ανώνυμη Εταιρεία» (ΣΤΑΣΥ ΑΕ), η οποία συνίσταται στην εκμίσθωση του εν λόγω χώρου σε διοργανωτή εκθέσεων, σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις της μισθώσεως αυτού, όπως αναφέρονται στο συνημμένο Κανονισμό Λειτουργίας του εν λόγω χώρου, καθώς και στο συγκεκριμένο διαβιβασθέν ιδιωτικό συμφωνητικό μισθώσεως, αποτελεί απαλλασσόμενη μίσθωση από τον φόρο προστιθεμένης αξίας βάσει της περιπτώσεως κστ' της παραγράφου 1 του άρθρου 22 του ν. 2859/2000 (ομόφωνα). β) Η προαναφερθείσα απαλλαγή ισχύει και στις περιπτώσεις παραχώρησης του εν λόγω χώρου από τον εκάστοτε μισθωτή (διοργανωτή εκθέσεων) στους εκθέτες -πελάτες του (κατά πλειοψηφία).
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΣΤ ΚΛΙΜΑΚΙΟ/444/2023
ΠΡΟΜΉΘΕΙΑ ηλεκτρονικών διατακτικών.(...) Με βάση τα ανωτέρω, και λαμβανομένου υπ’ όψιν του γεγονότος ότι σύμφωνα με την 12046/21.8.2023 βεβαίωση του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΣΤΑΣΥ κατά των πράξεων της ελεγχόμενης διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου δεν εκκρεμεί προδικαστική προσφυγή ή αίτηση ακύρωσης - αναστολής, δεν συντρέχουν εν προκειμένω ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες που να κωλύουν την υπογραφή του υποβληθέντος για έλεγχο σχεδίου σύμβασης, ποσού 2.803.459,20 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ), μεταξύ της ΣΤΑΣΥ και του οικονομικού φορέα «…Α.Ε.Ε.», με αντικείμενο την προμήθεια ηλεκτρονικών διατακτικών αγοράς προϊόντων μέσω επαναφορτιζόμενης κάρτας για το προσωπικό της ΣΤΑΣΥ. Για τους λόγους αυτούς.Αποφαίνεται ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης με συμβαλλόμενους την εταιρεία «Σταθερές Συγκοινωνίες Μον. Α.Ε.» και τον οικονομικό φορέα «…Α.Ε.Ε.».
Φ.800/25/120584/Σ.20358/2021
Μετακίνηση, με πλήρη ή μερική απαλλαγή από την καταβολή κομίστρου, με τους παρόχους αστικών συγκοινωνιών της Περιφέρειας Αττικής [Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε. (Ο.ΣΥ. Α.Ε.) και Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε. (ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε.)] και τον συγκοινωνιακό φορέα της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης [Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (Ο.Α.Σ.Θ. Α.Ε.] δικαιούχων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας (ΥΠΕΘΑ).
Φ.800/37/115040/Σ.18152/2023
Μετακίνηση δικαιούχων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας (ΥΠΕΘΑ), με πλήρη ή μερική απαλλαγή από την καταβολή κομίστρου, στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς των παρόχων αστικών συγκοινωνιών της Περιφέρειας Αττικής [Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε. (Ο.ΣΥ. Α.Ε.) και Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε. (ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε.)] και του συγκοινωνιακού φορέα της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης [Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (Ο.Α.Σ.Θ. Α.Ε.].
Ε.2211/2021
Κοινοποίηση της υπ’ αριθμ. 98/2021 Γνωμοδότησης του ΝΣΚ σχετικά με τη φορολογική αντιμετώπιση από πλευράς ΦΠΑ της εκμετάλλευσης αίθουσας πολλαπλών χρήσεων σε σταθμό Μετρό ΑΔΑ:6ΓΘ546ΜΠ3Ζ-ΩΔΘ
οικ.48655/2024
Ι. Συμπλήρωση των εκθέσεων δοκιμών σε διαδικασίες πολλαπλών σταδίων εγκρίσεων τύπου και μεμονωμένων οχημάτων παντός εδάφους καθώς και των εναλλακτικών απαιτήσεων για εθνικές επιμέρους (μεμονωμένες) εγκρίσεις.
ΙΙ. Επικαιροποίηση του Παραρτήματος Χ της υπό στοιχεία οικ.54795/2971/2020 (Β΄ 5946) κοινής υπουργικής απόφασης. ΑΔΑ:91ΡΗ465ΧΘΞ-ΝΔΛ
ΑΕΠΠ/1062/2020
Οι προσφεύγουσες επιδιώκουν την ακύρωση της απόφασης του Δ.Σ. της 'Ελληνικής Αμυνας' που αφορά την καθιέρωση προσωρινού αναδόχου για υπηρεσίες φύλαξης κτιρίων γραφείων και υπαίθριου χώρου στάθμευσης. Ειδικότερα, ζητούν την απόρριψη των προσφορών ανταγωνιστών λόγω υποτιθέμενων παραβάσεων (ψευδείς δηλώσεις, παραβιάσεις εργασιακής νομοθεσίας) και την επανένταξη δικών τους προσφορών που απορρίφθηκαν λόγω τεχνικών θεμάτων (π.χ. μη ανοιγόμενων αρχείων). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά φύλαξη 2 κτιρίων γραφείων στον Πειραιά και Αθήνα, καθώς και χώρου στάθμευσης κοντά στον σταθμό Μετρό 'Ελαιώνες', με συνολική εκτιμώμενη αξία 288.000€ χωρίς ΦΠΑ.
οικ. 54795/2971/20/2020
Καθορισμός διαδικασιών για την έκδοση έγκρισης τύπου ΕΕ μηχανοκίνητων οχημάτων και των ρυμουλκουμένων τους, και των συστημάτων, κατασκευαστικών στοιχείων και χωριστών τεχνικών μονάδων που προορίζονται για τα οχήματα αυτά, σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2018/858 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.
οικ.48655/2024: Ι. Συμπλήρωση των εκθέσεων δοκιμών σε διαδικασίες πολλαπλών σταδίων εγκρίσεων τύπου και μεμονωμένων οχημάτων παντός εδάφους καθώς και των εναλλακτικών απαιτήσεων για εθνικές επιμέρους (μεμονωμένες) εγκρίσεις. ΙΙ. Επικαιροποίηση του Παραρτήματος Χ της υπό στοιχεία οικ.54795/2971/2020 (Β΄ 5946) κοινής υπουργικής απόφασης. ΑΔΑ:91ΡΗ465ΧΘΞ-ΝΔΛ
184306/2023: Επικαιροποίηση παραρτημάτων της υπό στοιχεία οικ.54795/2971/20 κοινής υπουργικής απόφασης λόγω τροποποιήσεων του νομοθετικού πλαισίου που σχετίζεται με αυτή και χορήγηση διευκρινίσεων επί της εφαρμογής της. ΑΔΑ:ΨΖ49465ΧΘΞ-ΑΞΗ
ΕΣ/ΤΜ.6/1347/2017
Ζητείται η ανάκληση της 160/2017 Πράξης του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με την οποία κρίθηκε ότι κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου της 1ης συμπληρωματικής σύμβασης του έργου «Κατασκευή υπογείου χώρου στάθμευσης στο Δημοτικό Στάδιο.(...) Κατόπιν τούτων, το Τμήμα κρίνει ότι, οι περιστάσεις που επικαλούνται οι αιτούντες, εξαιτίας των οποίων κατέστησαν αναγκαίες οι εργασίες που περιλαμβάνονται στην επίμαχη συμπληρωματική σύμβαση, δεν είναι απρόβλεπτες κατά την έννοια του νόμου, και δεν δικαιολογούν τη σύναψη αυτής, αλλά αντίθετα οφείλονται σε παραλείψεις και αστοχίες της αρχικής μελέτης, απορριπτομένου του σχετικού λόγου ανάκλησης ως αβάσιμου. Εξάλλου, απορριπτέος κρίνεται ο προβληθείς από το Δήμο ισχυρισμός περί συγγνωστής πλάνης των οργάνων του, καθόσον η ανάθεση εκτέλεσης συμπληρωματικής σύμβασης συνιστά μία εξαιρετική διαδικασία απευθείας ανάθεσης και τόσο η νομοθεσία όσο και η νομολογία είναι από μακρού χρόνου γνωστές και σταθερές, ως προς τις προϋποθέσεις σύναψης συμπληρωματικών συμβάσεων και ειδικότερα ως προς την συνδρομή των απρόβλεπτων περιστάσεων, μόνη δε η επίκληση λόγων δημοσίου συμφέροντος δεν αρκεί για να θεωρηθεί συγγνωστή η μη τήρηση της νόμιμης διαδικασίας (βλ. Ελ. Συν. Τμ. Μειζ. - Επταμ. Σύνθεσης 3998/2013, VI Τμ. 6632/2015 3631, 2270, 27, 25/2013, 3491, 2811, 2790, 1130/2012).(...)6. Κατ' ακολουθία των ανωτέρω, το Τμήμα κρίνει ότι: α) η αίτηση ανάκλησης της εταιρείας με την επωνυμία «.....» και β) η αίτηση ανάκλησης του Δήμου ....., πρέπει να απορριφθούν. Ακολούθως, δεν πρέπει να ανακληθεί η 160/2017 Πράξη του Ε΄ Κλιμακίου, ενώ διατάσσεται η κατάπτωση υπέρ του Δημοσίου του κατατεθέντος για την άσκηση της αίτησης ανάκλησης της ανωτέρω εταιρείας παραβόλου.
ΕΣ/ΤΜ.Μ.Ε.ΣΥΝΘ./1873/2017.(...) Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η ένδικη αίτηση αναθεώρησης και η υπέρ αυτής ασκηθείσα παρέμβαση πρέπει να γίνουν δεκτές και να αναθεωρηθεί η 1347/2017 απόφασή του VI Τμήματος. Περαιτέρω, γενομένης δεκτής της αίτησης, πρέπει να ανακληθεί η 160/2017 Πράξη του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, μετά δε την ανάκληση αυτής, το Τμήμα αποφαίνεται ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος σχεδίου συμπληρωματικής σύμβασης.