×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/99/2007

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Αντιμετώπιση μουσικών των Ο.Τ.Α. με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου ως προσωπικού υπαλληλικής κατηγορίας Τ.Ε.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Για την αντιμετώπιση του επί σχέσει εργασίας ιδιωτικού δικαίου προσωπικού των Ο.Τ.Α. με ειδικότητες α) διευθυντού φιλαρμονικής, β) διευθυντού χορωδίας, γ) αρχιμουσικού, δ) κορυφαίου μουσικού ως προσωπικού της υπαλληλικής κατηγορίας Τ.Ε. και την κατάταξη του προσωπικού αυτού στα μισθολογικά κλιμάκια της κατηγορίας αυτής απαιτείται πτυχίο ή δίπλωμα Τ.Ε.Ι. ή ναυτικών ακαδημιών της ημεδαπής, ή ισότιμων σχολών της ημεδαπής ή της αλλοδαπής.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

Φ.80020/120436/Σ.720/2022

Παρέχονται οδηγίες σχετικά με τη λύση της υπαλληλικής σχέσης, ως προϋπόθεση ή μη για τη συνταξιοδότηση προσωπικού Ι.Δ.Α.Χ. του Δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ. και των Ο.Τ.Α. Α’ και Β’ βαθμού» ΑΔΑ:Ψ04Ι46ΜΤΛΚ-ΒΔΘ 


ΕΣ/Τμ1(ΚΠΕ)207/2014

Α. Νόμιμη η πρόσληψη από Δημοτικό Οργανισμό Δήμου προσωπικού με συμβάσεις εργασίας ι.δ.ο.χ. για τη διδασκαλία πιάνου, κιθάρας και θεωρητικών, διότι οι ως άνω μουσικοί τελούν υπό τις αυτές προϋποθέσεις με τους εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης με ειδικότητα μουσικού, οι οποίοι με βάση τις διατάξεις του άρθρου 20 του ν. 3475/2006, εντάσσονται στην κατηγορία Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Τ.Ε.), χωρίς να διαθέτουν πτυχίο Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος  (Τ.Ε.Ι.) της ημεδαπής ή ισότιμο της αλλοδαπής, ενώ, αρκεί για την υπαγωγή τους στον Κλάδο της κατηγορίας Τ.Ε. η κτήση πτυχίου ή διπλώματος από Μουσικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα, αναγνωρισμένο από το Κράτος.

Β. Μη νόμιμη η πρόσληψη μουσικού, κατηγορίας ΔΕ, για τη διδασκαλία μπουζουκιού, καθόσον αυτός, ούτε διαθέτει, αλλά ούτε και αποδεικνύει ότι διαθέτει τα οριζόμενα στη σχετική διακήρυξη κύρια τυπικά προσόντα, διότι ανεξάρτητα από το χαρακτηρισμό ή μη της συγκεκριμένης θέσης, ως θέση κατηγορίας Δ.Ε. και της ασάφειας του οικείου όρου της διακήρυξης περί προσκόμισης εν γένει βεβαιώσεων σπουδών και μουσικών τίτλων, το πιστοποιητικό σπουδών που προσκομίζει ο ανωτέρω, αφορά στις υπηρεσίες διδασκαλίας που προσέφερε ο ίδιος ως καθηγητής μπουζουκιού σε Παράρτημα του «Ελληνικού Ωδείου», χωρίς να προκύπτει ότι αυτός διαθέτει κάποιον συναφή, κατ’ ερμηνεία του σχετικού όρου της διακήρυξης, μουσικό τίτλο.


ΔΙΠΑΑΔ/ΠΡΟΣ/459/οικ.10207/2023

Διευκρινίσεις σχετικά με τα προσόντα πρόσληψης Προσωπικού, Ορισμένου Χρόνου Ι.Δ.Ο.Χ, κατηγορίας ΥΕ για την αντιμετώπιση κατεπειγουσών, εποχικών ή πρόσκαιρων αναγκών.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/320/2019

Καταβολή αναδρομικών αποδοχών..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη νομική σκέψη, το Κλιμάκιο κρίνει ότι ο προβαλλόμενος με την έκθεση διαφωνίας λόγος είναι βάσιμος και, ως εκ τούτου, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη είναι μη νόμιμη. Και τούτο διότι οι φερόμενοι ως δικαιούχοι των ελεγχόμενων χρηματικών ενταλμάτων, οι οποίοι δεν διαθέτουν το σχετικό τυπικό προσόν του απολυτηρίου εξατάξιου γυμνασίου ή λυκείου της ημεδαπής ή ισότιμου της αλλοδαπής, μη νομίμως εντάσσονται στην ειδικότητα Τ.Ε. Μουσικών και στα μισθολογικά κλιμάκια της Τ.Ε. κατηγορίας του ν. 4354/2015, δεδομένου ότι η διάταξη της παρ. 8 του άρθρου 26 του ν.4325/2015, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 94 του ν.4604/2019 τυγχάνει, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, μη εφαρμοστέα ως αντίθετη στις συνταγματικές αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας. Κατά τη γνώμη, όμως, του Εισηγητή Νικολάου Σταματίου, εφόσον πληρούνται οι τασσόμενες από την παράγραφο 8 του άρθρου 26 του ν. 4325/2015, όπως αυτή τροποποιήθηκε με το άρθρο 94 του ν. 4604/2019, προϋποθέσεις, νομίμως εχώρησε κατ’ εφαρμογή της ως άνω διάταξης η κατάταξη των προαναφερόμενων, στερουμένων απολυτηρίου εξαταξίου γυμνασίου ή λυκείου, υπαλλήλων του .... – εκτελεστών μουσικών οργάνων στην κατηγορία Τ.Ε. Μουσικών, συνεπώς ο περί του αντιθέτου μοναδικός προβαλλόμενος λόγος διαφωνίας είναι απορριπτέος ως αβάσιμος. Τούτο δε, ανεξαρτήτως της ορθότητας ή μη της κατάταξης των δικαιούχων του υπό έλεγχο χρηματικού εντάλματος στα συγκεκριμένα ως άνω Μ.Κ. της Τ.Ε. κατηγορίας, με συνυπολογισμό όλων των ετών προϋπηρεσίας τους ως διανυθέντων στην εκπαιδευτική αυτή κατηγορία. Η γνώμη, όμως, αυτή δεν κράτησε.


2/9844/ΔΕΠ/2023

Καθορισμός αποδοχών του καλλιτεχνικού προσωπικού παραστατικών τεχνών θεάτρου, χορού και κινηματογράφου το οποίο απασχολείται ή προσλαμβάνεται στους Ο.Τ.Α. και τα εποπτευόμενα νομικά πρόσωπα αυτών, τα λοιπά νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.) καθώς και τα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.). 


Εκτύπωση Δ. Σφ. στη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (Σ.Σ.Ε.) Έτους 2022

Εκτύπωση Διόρθωση Σφάλματος στη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (Σ.Σ.Ε.) Έτους 2022 της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. : Για τους όρους αμοιβής και εργασίας του με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Προσωπικού των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) Α΄ Βαθμού


Ν 1476/1984

Διορισμός σε μόνιμες θέσεις του προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου του Δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ., των Ο.Τ.Α. και άλλες διατάξεις


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/297/2019

Καταβολή αναδρομικών αποδοχών...Με τα δεδομένα αυτά και συμφώνως προς τα γενόμενα δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι ο προβαλλόμενος με την έκθεση διαφωνίας λόγος παρίσταται βάσιμος και, ως εκ τούτου, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη είναι εν μέρει μη νόμιμη. Ειδικότερα, μη νόμιμη είναι η προσμέτρηση της διαδραμούσας στην κατηγορία Δ.Ε. προϋπηρεσίας των δύο υπαλλήλων, ως προϋπηρεσίας στην κατηγορία Τ.Ε. και η συνεπεία αυτής κατάταξη του μεν πρώτου στο 5ο Μ.Κ. της Τ.Ε. κατηγορίας με βασικό μισθό 1.257,00 ευρώ, της δε δεύτερης στο 4ο Μ.Κ. της αυτής κατηγορίας με βασικό μισθό 1.202,00 ευρώ. Και τούτο διότι, ως είχε κριθεί και με την 9/2019 πράξη του Κλιμακίου, αν και κατείχαν τον τίτλο σπουδών κατ’ επίκληση του οποίου μετατάχθηκαν στην ανώτερη κατηγορία, δεν διήνυσαν υπηρεσία σε θέση τυπικών προσόντων Τ.Ε. κατηγορίας, αλλά σε θέσεις Δ.Ε. κατηγορίας, και άσκησαν αντίστοιχα προς αυτές τις θέσεις καθήκοντα και αρμοδιότητες. Περαιτέρω, κατ’ ορθήν ερμηνεία των διατάξεων του ν. 4354/2015, οι δικαιούχοι του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος έπρεπε να καταταγούν αμφότεροι στο 1ο Μ.Κ. της Τ.Ε. κατηγορίας, με βασικό μισθό 1.037,00 ευρώ, το οποίο είναι το πλησιέστερο ποσοτικά με το μέχρι τη μετάταξή τους λαμβανόμενο 3ο Μ.Κ. της Δ.Ε. κατηγορίας (με βασικό μισθό 978,00 ευρώ). Η ως άνω κρίση δεν αναιρείται από το γεγονός ότι η επίμαχη μισθολογική κατάταξη εκδόθηκε κατ΄ εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου 13 του άρθρου 25 του ν.4354/2015, η οποία προστέθηκε με το άρθρο 44 του ν.4569/2018, όπως ισχύει μετά την τροποποίηση της με το άρθρο 63 του ν.4587/2018, ήτοι διατάξεων αντισυνταγματικών, οι οποίες, ως εκ τούτου, δεν μπορούν να τύχουν εφαρμογής, όσα δε περί του αντιθέτου προβάλλονται με το οικ.131096/ΞΔΔΟ/4388/29.7.2019 έγγραφο του Τμήματος Προσωπικού και Μισθοδοσίας της Περιφερειακής Ενότητας … που επισυνάπτεται στο έγγραφο επανυποβολής, είναι απορριπτέα ως αβάσιμα. Συνεπώς, εκ του λόγου αυτού, η δαπάνη είναι μη νόμιμη, κατά το μέρος που εντέλλεται ποσό αποδοχών που υπερβαίνει τις αποδοχές που αντιστοιχούν, για έκαστο των δικαιούχων, στο 1ο Μ.Κ. της Τ.Ε. κατηγορίας, στο οποίο αμφότεροι έπρεπε να καταταγούν.


ΔΙΠΙΔΔ/58/οικ10863/2005

Αποχώρηση λόγω συνταξιοδότησης του προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου που κατέχει οργανικές θέσεις στη δημόσιο , Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α α' και β' βαθμού.


ΕλΣυν.Κλ.Τμ.7/51/2016

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Προσήκον μέτρο-Αρχή οικονομοκότηταςΜε δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Κλιμάκιο κρίνει, κατ’ αντιστοιχία των λόγων διαφωνίας, τα ακόλουθα: Α. Όπως προκύπτει από τον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας του Ν.Π.Δ.Δ. «...» οι κύριες αρμοδιότητες του Γραφείου Φιλαρμονικής και του Γραφείου Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης είναι η λειτουργία της Φιλαρμονικής του νομικού προσώπου και η διδασκαλία χορωδιακών τμημάτων (παιδική και ενηλίκων). Επομένως, στα συνήθη καθήκοντα των δεκαοχτώ μουσικών που υπηρετούν με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στο εν λόγω νομικό πρόσωπο εμπίπτει η διδασκαλία και μουσική επιμέλεια των χορωδιακών τμημάτων, ενώ στα συνήθη καθήκοντα του αρχιμουσικού που υπηρετεί επίσης με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου εμπίπτει και η ενορχήστρωση μουσικών έργων, απορριπτομένου συνεπώς του προβληθέντος με τα έγγραφα επανυποβολής των χρηματικών ενταλμάτων ισχυρισμού ότι οι υπηρετούντες υπάλληλοι δεν έχουν τις απαραίτητες γνώσεις για την εκτέλεση των ανατεθεισών υπηρεσιών. Σε κάθε περίπτωση, η αιτιολογία ως προς την αναγκαιότητα ανάθεσης σε τρίτους εργασιών που εμπίπτουν στα συνήθη καθήκοντα των υπηρετούντων υπαλλήλων πρέπει να αναφέρεται στην απόφαση ανάθεσης των υπηρεσιών(..).Β. Η αμοιβή για τον πρώτο ως άνω πάροχο των υπηρεσιών της ενορχήστρωσης μουσικών έργων - διδασκαλίας και μουσικής επιμέλειας της μεικτής χορωδίας Ν. ... με το ποσό των 10.000 ευρώ για διάστημα τεσσάρων μηνών καθώς και η αμοιβή του δεύτερου και τρίτης ως άνω για τις υπηρεσίες της διδασκαλίας και διεύθυνσης 50μελούς χορωδίας και ενορχήστρωσης μουσικών έργων - διδασκαλίας και μουσικής επιμέλειας 40μελούς παιδικής χορωδίας με το ποσό των 5.000 ευρώ για τον καθένα για διάστημα τριών μηνών υπερβαίνει προδήλως, κατά την κοινή πείρα, το προσήκον μέτρο και αντιβαίνει στην αρχή της οικονομικότητας, η οποία ως μερικότερη εκδήλωση της γενικής αρχής της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης, επιβάλλει την εκπλήρωση των σκοπών των δημοτικών νομικών προσώπων με την κατά το δυνατόν ελάχιστη επιβάρυνση του προϋπολογισμού τους..(..).Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι εντελλόμενες δαπάνες δεν είναι νόμιμες και τα χρηματικά εντάλματα δεν πρέπει να θεωρηθούν.