Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Π.Δ. 108/2019
Αύξηση των ανωτάτων ορίων των διοικητικών κυρώσεων που επιβάλλονται για παραβάσεις του ν. 743/1977, όπως κωδικοποιήθηκε με το π.δ. 55/1998.
ΝΣΚ/197/2009
Προστασία θαλασσίου περιβάλλοντος – Επιβολή διοικητικών κυρώσεων – Αίτηση θεραπείας κατ’ άρθρο 24 παρ. 1 του Ν 2690/1999, υποβαλλομένη στη Διοίκηση από παραβάτη των διατάξεων του ΠΔ 55/1998 – Ανάκληση ή τροποποίηση των κυρώσεων.(...)Η Διοίκηση δεν μπορεί να επιληφθεί νομίμως της κατ’ ουσίαν εξέτασης αίτησης θεραπείας, υποβαλλόμενης κατ’ άρθρο 24 παρ. 1 Ν 2690/1999, από παραβάτη των διατάξεων του Π.Δ. 55/1998, και να ανακαλέσει ή τροποποιήσει αποφάσεις της, με τις οποίες επιβλήθηκαν κυρώσεις για παραβάσεις της νομοθεσίας περί προστασίας θαλασσίου περιβάλλοντος. (πλειοψ.)
Π.Δ. 113/2019
Αύξηση των ανωτάτων ορίων των διοικητικών προστίμων που επιβάλλονται σύμφωνα με το ν. 4037/2012.
ΝΣΚ/228/2019
Εάν δύναται, σύμφωνα με το άρθρο 13 του ν. 743/1977, όπως κωδικοποιήθηκε με το π.δ. 55/1998, να επιβληθούν, από τη Λιμενική Αρχή Θήρας, εκ νέου διοικητικές κυρώσεις κατά των υπαιτίων διαρροής από τους χώρους του ναυαγίου του Κ/Ζ “S. D.” μικροποσοτήτων πετρελαιοειδών μιγμάτων, ενώ έχει ήδη επιβληθεί το προβλεπόμενο ανώτατο ύψος διοικητικού προστίμου εκ της κείμενης νομοθεσίας για πρόκληση ρύπανσης της θάλασσας και των ακτών της ευρύτερης περιοχής της νήσου Θήρας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η επιβολή προστίμου σε περίπτωση σοβαρής ρύπανσης στο ανώτατο προβλεπόμενο ποσό, σύμφωνα με το άρθρο 13 παρ. 1 περ. (β) (i) εδαφ. τέταρτο του ν. 743/1977, όπως κωδικοποιήθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 55/1998, δεν αποκλείει την επιβολή προστίμου για την εξακολούθηση της ίδιας ρύπανσης, σύμφωνα με το τρίτο εδάφιο των ιδίων ως άνω διατάξεων, εφόσον συντρέχουν οι εκεί τιθέμενες προϋποθέσεις, ότι δηλαδή, εξακολουθεί η ρύπανση και έχει παρέλθει άπρακτη η προθεσμία που έταξε η αρμόδια αρχή για αποκατάσταση (ομόφ.).
ΝΣΚ/355/2007
Επιβολή ή μη κράτησης 5% υπέρ Μ.Τ.Ν. στα επιβαλλόμενα για παραβάσεις Διεθνών Συμβάσεων πρόστιμα για ρύπανση θάλασσας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η παράβαση των διατάξεων των Διεθνών Συμβάσεων, που αναφέρονται στην προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος και των ακτών από ρυπάνσεις πλοίων, επιφέρει την επιβολή και των προβλεπομένων από το άρθρο 13 παρ.1 περ.β’ του Π. Δ/τος 55/1998 διοικητικών κυρώσεων σε βάρος των παραβατών και τη συνακόλουθη κράτηση 5% υπέρ Μ.Τ.Ν. στα βεβαιούμενα ή εισπραττόμενα από τις Λιμενικές Αρχές πρόστιμα.
ΝΣΚ/65/2019
Α) Εάν δύναται να επιβληθούν διοικητικές κυρώσεις σε ανήλικα άτομα κάτω των δεκαπέντε (15) ετών, αλλά και ανήλικα άτομα άνω των δεκαπέντε (15) ετών, τα οποία είναι υπαίτια για πρόκληση ρύπανσης της θάλασσας, των ακτών, των λιμανιών, των ελληνικών χωρικών υδάτων κ.λπ., κατά παράβαση των διατάξεων του ν. 743/1977, όπως ισχύει. Β) Εάν είναι δυνατή η επιβολή των ανωτέρω διοικητικών κυρώσεων στους κηδεμόνες των ανήλικων ατόμων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Α) Δεν είναι νόμιμη η επιβολή σε βάρος ανηλίκων κάτω των δέκα πέντε (15) ετών, οι οποίοι είναι υπαίτιοι για πρόκληση ρύπανσης της θάλασσας, των ακτών κ.λπ., της διοικητικής κύρωσης που προβλέπεται στη διάταξη του άρθρου 13 παρ. 1 περ. β΄ υποπερ. i) του π.δ. 55/1998 (ομόφ.). Η επιβολή σε βάρος ανηλίκων άνω των δέκα πέντε (15) ετών της ως άνω διοικητικής κύρωσης είναι νόμιμη υπό προϋποθέσεις και αιτιολογημένα, ήτοι εφόσον αξιολογηθεί, με βάση την αρχή της αναλογικότητας, η αντικειμενική βαρύτητα της πράξης που τελέστηκε (η οποία θα πρέπει να περιλαμβάνει και τις περιστάσεις τέλεσής της και τα αίτια που οδήγησαν σ’ αυτήν), σε συνδυασμό με την προσωπικότητα του ανηλίκου (πλειοψ.). Β) Δεν είναι νόμιμη η επιβολή της ανωτέρω κύρωσης στους κηδεμόνες ανηλίκων κάτω των δέκα πέντε (15) ετών, υπαιτίων για πρόκληση ρύπανσης της θάλασσας, των ακτών κ.λπ. (πλειοψ.).
ΝΣΚ/444/2008
Τράπεζες – Τμηματική χορήγηση της δικαιούμενης κανονικής αδείας στο προσωπικό τους – Άσκηση ποινικής διώξεως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Όταν οι Τράπεζες χορηγούν τμηματικά την ετήσια κανονική άδεια στο προσωπικό τους, είναι υποχρεωμένες να ακολουθούν τη διαδικασία που προβλέπεται στο άρθρο 7 της από 26-1-1977 Ε.Γ.Σ.Σ.Ε., το οποίο έχει ισχύ αμφιμερούς αναγκαστικού νόμου και υπερισχύει της ρύθμισης του άρθρου 12 της από 22-12-2006 Σ.Σ.Ε. Τραπεζών – Ο.Τ.Ο.Ε. Σε περίπτωση κατά την οποία κάποια Τράπεζα γνωστοποίησε στην Επιθεώρηση Εργασίας ότι χορήγησε στο προσωπικό της κανονική άδεια κατατετμημένη σύμφωνα με το άρθρο 12 της ως άνω Σ.Σ.Ε. χωρίς να τηρηθεί η διαδικασία του άρθρου 7 της προαναφερθείσας Ε.Γ.Σ.Σ.Ε., δύνανται κατ’ αρχήν να επιβληθούν οι κατά το άρθρο 16 του Ν 2639/1998 προβλεπόμενες διοικητικές κυρώσεις. Η επιβολή, όμως, αυτών εναπόκειται στο αρμόδιο όργανο, το οποίο, κατά την εκτίμησή του δεν πρέπει να αγνοήσει ότι η συγκεκριμένη ενέργεια προβλέπεται από ρήτρα της ειρημένης Σ.Σ.Ε. (ομοφ.) Στην ίδια ως άνω περίπτωση δεν στοιχειοθετείται ποινική παράβαση δεδομένου ότι η διάταξη του άρθρου 17 παρ.1 του Ν 2639/1998 προβλέπει την επιβολή ποινικών κυρώσεων σε βάρος του εργοδότη, για ορισμένες ρητά και περιοριστικά αναφερόμενες παραβάσεις, μεταξύ των οποίων δεν περιλαμβάνεται και η περίπτωση χορήγησης τμηματικά κανονικής άδειας σε εργαζόμενο χωρίς την τήρηση της προσήκουσας διαδικασίας, και επομένως δεν συντρέχει λόγος για να ζητηθεί η άσκηση ποινικής διώξεως. (πλειοψ.)