ΠΔ 73/2014
Τύπος: Προεδρικά Διατάγματα
Προσαρμογή διατάξεων της σχετικής με το άρτιο μέρισμα των μονίμων υπαλλήλων – ασφαλισμένων του Μετοχικού Ταμείου Αεροπορίας νομοθεσίας προς το δεύτερο κεφάλαιο «Σύστημα βαθμολογικών προαγωγών και μισθολογικής εξέλιξης των υπαλλήλων του Κράτους, των Οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης Α΄ και Β΄ βαθμού και άλλων φορέων του δημόσιου τομέα και συναφείς διατάξεις» του Ν. 4024/2011 (ΦΕΚ Α΄226).
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Π.Δ.141/1988
Προσαρμογή διατάξεων της νομοθεσίας της σχετικής με το άρτιο μέρισμα των μονίμων υπαλλήλων του Μετοχικού Ταμείου Αεροπορίας, προς το βαθμολογικό καθεστώς του ν. 1586/86 (Α. 37) .
ΝΣΚ/43/2012
Καταβολή ανταποδοτικού τέλους στην Επιτροπή Ανταγωνισμού λόγω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου τράπεζας – Έκδοση μετοχών υπέρ το άρτιο – Επιστροφή ή μη του ποσού στην τράπεζα ως αχρεωστήτως καταβληθέντος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Στην περίπτωση της αυξήσεως μετοχικού κεφαλαίου εταιρείας με την διάθεση μετοχών υπέρ το άρτιο, η εταιρεία οφείλει να καταβάλλει το προβλεπόμενο στο άρθρο 17 του Ν. 3959/2011 τέλος υπέρ της Επιτροπής Ανταγωνισμού, που αντιστοιχεί σε ολόκληρο το ποσό που προκύπτει από το γινόμενο του αριθμού των μετοχών που αυξάνουν το μετοχικό κεφάλαιο επί την πραγματική (εσωτερική) τιμή (δηλαδή όχι μόνο την ονομαστική αλλά και την υπέρ το άρτιο – τιμή διαθέσεως). Επομένως, η καταβολή τέλους κατ’ εφαρμογή της ανωτέρω διατάξεως και επί του ποσού της διαφοράς από την διάθεση των μετοχών υπέρ το άρτιο (δηλ. 553.226,56 ευρώ), ως νομίμως και όχι αχρεωστήτως καταβληθέν, δεν επιστρέφεται, καθόσον αφορά σε συμπληρωματικό κεφάλαιο από συμπληρωματική εισφορά των μετόχων και όχι σε αποθεματικό της τράπεζας. (ομοφ.)
ΝΣΚ/423/2005
Μετοχικό Ταμείο Ναυτικού – Μέρισμα – Αναπροσαρμογή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το χορηγούμενο από το Μετοχικό Ταμείο Ναυτικού μέρισμα καθορίζεται κατά βαθμούς στην αρχή κάθε χρόνου από το Δ.Σ. του Ταμείου ανάλογα με τις οικονομικές του δυνατότητες, οπότε και αναπροσαρμόζεται και για τους ήδη μερισματούχους. Από καμία διάταξη δεν προκύπτει ότι, όταν αυξάνεται ο βασικός μισθός των εν ενεργεία μετόχων του με οποιοδήποτε τρόπο, και με τη χορήγηση μισθολογικών προαγωγών, αυξάνεται ανάλογα και το μέρισμα. Αντίστοιχη διάταξη αυτής της παρ.5 του άρθρου 34 του Κώδικα Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων δεν υφίσταται για το μέρισμα του Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού. Συνεπώς σε περίπτωση αύξησης του βασικού μισθού των εν ενεργεία μετόχων με τη χορήγηση μισθολογικών προαγωγών, όπως συνέβη με τις διατάξεις των άρθρων 5 και 6 του Ν 2838/2000 και 37 του Ν 3016/2002, που χορήγησαν μισθολογικές προαγωγές στα εν ενεργεία στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού και του Λιμενικού Σώματος, δεν υποχρεούται το Μ.Τ.Ν. να αυξήσει ανάλογα και τα χορηγούμενα από αυτό μερίσματα.
ΔΙΠΑΑΔ/Φ.Κ/113/13680/2020
Κατανομή είκοσι εννέα (29) μονίμων υπαλλήλων για τη στελέχωση του Νοσηλευτικού Ιδρύματος Μετοχικού Ταμείου Στρατού (Ν.Ι.Μ.Τ.Σ), σύμφωνα με τους πίνακες διοριστέων της Προκήρυξης 5Κ/2019.
ΝΣΚ/303/2015
Αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ανώνυμης εταιρείας. Υπολογισμός ή μη του τέλους υπέρ της Επιτροπής Ανταγωνισμού που προβλέπεται στο άρθρο 17 παρ.1 του ν. 3959/2011, και επί της διαφοράς που προκύπτει από την έκδοση μετοχών υπέρ το άρτιο.(..)Κατάσταση : Ανακλήθηκε το ερώτημα
Το τέλος ποσοστού ένα τοις χιλίοις (1‰), που επιβάλλεται στις ανώνυμες εταιρείες, βάσει των διατάξεων του άρθρου 17 παρ.1 του ν. 3959/2011, όπως το άρθρο αυτό ισχύει μετά την αντικατάστασή του με το άρθρο πέμπτο, παρ. Γ περ. 1β’ του ν. 4079/2012, υπολογίζεται επί του ποσού της αύξησης του μετοχικού τους κεφαλαίου, ως τέτοιου νοουμένου του ποσού που αντιστοιχεί στο άθροισμα των ονομαστικών αξιών όλων των εκδοθεισών μετοχών, και όχι επί της διαφοράς που προκύπτει από την έκδοση μετοχών υπέρ το άρτιο, εφόσον, κατά την κρατούσα άποψη, η διαφορά αυτή δεν ταυτίζεται, ούτε εξομοιώνεται εννοιολογικά με το μετοχικό κεφάλαιο, αλλά αποτελεί «πρόσθετο ίδιο κεφάλαιο», το οποίο αυξάνει το ενεργητικό της ανώνυμης εταιρείας, ως τμήμα των «ιδίων κεφαλαίων» ή της «καθαρής θέσης» αυτής, και εξομοιώνεται με «νόμιμο έκτακτο αποθεματικό». Ωστόσο, το επίμαχο τέλος επιβάλλεται κατά την κεφαλαιοποίηση του σχετικού αποθεματικού, εφόσον λάβει χώρα ονομαστική αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της ανώνυμης εταιρείας (πλειοψ.).
ΕλΣυν/Τμ.7(ΚΠΕ)221/2014
ΑΠΟΔΟΧΕΣ - ΚΑΤΑΤΑΞΕΙΣ:Μη νόμιμη η καταβολή μηνιαίων αποδοχών σε Γενικό Διευθυντή ΔΕΥΑ, καθόσον η κατάταξη του ανωτέρω στον βαθμό Α΄ έγινε κατά παράβαση της διάταξης του άρθρου 28 του ν. 4024/2011, που από 1.1.2013 σύμφωνα με τον ν. 4093/2012 εφαρμόζεται στις δημοτικές επιχειρήσεις, δεδομένου ότι βάσει της συνολικής προϋπηρεσίας του, η οποία ήταν μικρότερη από είκοσι ένα (21) έτη, έπρεπε να είχε καταταγεί στο Βαθμό Γ΄. Το άρθρο 10 παρ.5 του ν.4024/2011 εντάσσεται στο νέο σύστημα βαθμολογικής και μισθολογικής εξέλιξης των υπαλλήλων και ως εκ τούτου αφορά νέες προαγωγές σε θέση Γενικού Διευθυντή και όχι την κατάταξη των ήδη υπηρετούντων υπαλλήλων στην ως άνω θέση, για τους οποίους λαμβάνεται ειδική πρόνοια από την παρ.1 τελευταίο εδάφιο του άρθ.28 ν.4024/2011
Ν.3205/2003
Συλλογή διατάξεων ν.3205/2003: "Μισθολογικές ρυθμίσεις λειτουργών και υπαλλήλων του Δημοσίου, Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α., μονίμων στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και αντιστοίχων της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού και Λιμενικού Σώματος και άλλες συναφείς διατάξεις."
Ελ.Συν.Τμ.1(ΚΠΕ)344/2015
ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ:Νόμιμη η καταβολή διαφορά αποδοχών σε υπαλλήλους Δήμου, λόγω μετάταξής τους σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας στον ίδιο Δήμο, με ταυτόχρονη μεταφορά της κατεχόμενης θέσης τους, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 35 παρ. 5 του ν. 4024/2011 (ΦΕΚ Α΄ 226/2011),(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε το Κλιμάκιο κρίνει ότι, εφόσον στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 33 του ν. 4305/2014 δεν εμπίπτουν οι μετατάξεις των υπαλλήλων των δημοσίων υπηρεσιών, νομίμως διενεργήθηκαν οι επίμαχες μετατάξεις μονίμων υπαλλήλων του Δήμου ….στο ίδιο Δήμο με αντίστοιχη μεταφορά της θέσης που κατείχαν οι μετατασσόμενοι, κατ’ επίκληση των άρθρων76 του Κ.Δ.Κ.Υ, 33 και 35 του ν. 4024/2011 καθώς και το άρθρο 68 παρ. 2 του ν. 4002/2011, όπως αυτό τροποποιήθηκε με τις διατάξεις του άρθρου 8 παρ. 4 του ν. 4275/2014, απορριπτομένου ως αβασίμου του σχετικώς προβαλλόμενου λόγου διαφωνίας της αναπληρώτριας Επιτρόπου.(...)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω και εφόσον δεν προβάλλεται άλλος λόγος μη νομιμότητας της εντελλόμενης με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνης, η δαπάνη αυτή παρίσταται νόμιμη και τα χρηματικά εντάλματα πρέπει να θεωρηθούν.
ΕΣ/Γ΄ ΕΛΑΣΣΟΝΑ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/1339/2024
Το πρώτο σκέλος του πρώτου λόγου αναίρεσης περί συνυπολογισμού στη συνολική συντάξιμη υπηρεσία της ως χρόνου πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας του χρόνου υπηρεσίας της στη μετακλητή θέση του Προέδρου του Τ.Α.Π.Ι.Τ. είναι απορριπτέο, προεχόντως ως προβαλλόμενο το πρώτον κατ’ αναίρεση, καθόσον από την επισκόπηση του δικογράφου της έφεσης προκύπτει ότι η αναιρεσείουσα δεν είχε προβάλλει τέτοιον ισχυρισμό, τη βασιμότητα του οποίου όφειλε να εξετάσει η αναιρεσιβαλλόμενη απόφαση (ΕλΣυν Ολ. 788/2022 σκ. 30, 2117/2021 σκ. 20, 1391/2018 σκ. 13). Σε κάθε περίπτωση ο ισχυρισμός αυτός είναι και αλυσιτελής, δεδομένου ότι η επίκλησή του γίνεται στο πλαίσιο των διατάξεων του άρθρου 6 παρ. 4 του ν. 4024/2011, οι οποίες εντάσσονται στο δεύτερο κεφάλαιο του νόμου και οι οποίες σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην σκέψη 10 της παρούσας, ρυθμίζουν μεν νέο σύστημα βαθμολογικών προαγωγών και μισθολογικής εξέλιξης, δεν εφαρμόζονται, όμως, στην περίπτωση της αναιρεσείουσας.Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η κρινόμενη αίτηση αναίρεσης πρέπει να απορριφθεί, να διαταχθεί η κατάπτωση του κατατεθέντος παραβόλου υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου (βλ. άρθρο 310 παρ. 1 του ν. 4700/2020) και εκτιμωμένων των περιστάσεων να συμψηφισθεί η δικαστική δαπάνη μεταξύ των διαδίκων (άρθρα 314 παρ. 4 εδ. β΄ του ν. 4700/2020).
ΕλΣυν.Τμ.1(ΚΠΕ)356/2015
ΥΠΕΡΩΡΙΕΣ :Μη νόμιμη η καταβολή αποζημίωσης υπερωριακής απασχόλησης σε υπαλλήλους ΥΔΕ, κατά τον μήνα Ιούλιο 2015, καθόσον δεν προέκυψαν έκτακτες, εποχικές ή απρόβλεπτες υπηρεσιακές ανάγκες που επέβαλαν την υπερωριακή απασχόληση των υπαλλήλων, διότι οι εργασίες που εκτελέστηκαν ανήκουν στο πλαίσιο των καθηκόντων των ανωτέρω υπαλλήλων, ενώ πρέπει να εκτελούνται σε προγραμματισμένα χρονικά διαστήματα. Δεδομένου δε ότι ήταν εκ των προτέρων γνωστό στην Υπηρεσία ότι οι συγκεκριμένες εργασίες, για τις οποίες παρασχέθηκε η υπερωριακή απασχόληση, έπρεπε να εκτελεστούν κατά το συγκεκριμένο ή προγενέστερο χρόνο, εκείνη έπρεπε να είχε προβεί έγκαιρα σε ορθολογικότερη κατανομή της εργασίας, ώστε οι υπηρετούντες υπάλληλοι να ήταν σε θέση να τις διεκπεραιώσουν εντός του κανονικού τους ωραρίου (άρθρο 20 του ν. 4024/2011, ΦΕΚ Α΄ 226/2011).