ΠΟΛ 1031/2009
Τύπος: ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ-ΕΓΚΥΚΛΙΟΙ-ΠΟΛ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΠΟΛ 1093/2009
Βεβαίωση τελών κυκλοφορίας και προστίμων παρελθόντων ετών, σε περίπτωση μη προμήθειας του ειδικού σήματος ή καταβολής μειωμένων τελών.
ΠΟΛ 1049/2011
Βεβαίωση τελών κυκλοφορίας και προστίμων παρελθόντων ετών, σε περίπτωση μη προμήθειας του ειδικού σήματος ή καταβολής μειωμένων τελών
ΔΕΔ/Αθ/143/2025
Η υπ' αριθμόν 143/2025 απόφαση της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής ως απαράδεκτης. Ο προσφεύγων αμφισβητούσε πράξη βεβαίωσης αυτοτελούς προστίμου τελών κυκλοφορίας ύψους 400,00 € για το έτος 2023, λόγω μη θέσης του Ε.Ι.Χ. οχήματός του σε ακινησία. Υποστήριξε ότι η άρση της ακινησίας είχε γίνει εκ παραδρομής και ότι στη συνέχεια το όχημα παραδόθηκε για καταστροφή λόγω παλαιότητας και μηχανικών βλαβών, προσκομίζοντας το σχετικό πιστοποιητικό καταστροφής. Η ΔΕΔ έκρινε ότι, σύμφωνα με το άρθρο 72 του ν.5104/2024 (ΚΦΔ) και την ΠΟΛ.1014/2017, τα τέλη κυκλοφορίας δεν περιλαμβάνονται στον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας. Ως εκ τούτου, οι πράξεις που αφορούν τέλη κυκλοφορίας προσβάλλονται απευθείας στα τακτικά διοικητικά δικαστήρια, καθιστώντας την ενδικοφανή προσφυγή κατά της πράξης βεβαίωσης προστίμου απαράδεκτη.
ΠΟΛ.1128/2018
Κοινοποίηση των διατάξεων του άρθρου 144 του ν. 4537/2018 (84 Α΄) και παροχή οδηγιών για την είσπραξη αναλογικών τελών κυκλοφορίας, εξαιρετικά για το 2018, στην περίπτωση άρσης εκούσιας ακινησίας ΙΧ οχήματος, αυτοκινήτου ή μοτοσυκλέτας, για έναν ή τρεις μήνες ή για το υπόλοιπο του έτους 2018 καθώς και στην περίπτωση άρσης αναγκαστικής ακινησίας εντός του έτους αυτού ΑΔΑ: 7Υ8Υ46ΜΠ3Ζ-ΚΓ2
ΔΕΔ/Θεσ/1305/2025
Η απόφαση 1305 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά της πράξης βεβαίωσης Τελών Κυκλοφορίας έτους 2024. Η προσφεύγουσα ζητούσε την ανάκληση του προστίμου (που αντιστοιχούσε στο 100% των τελών), επικαλούμενη ότι η ολιγοήμερη καθυστέρηση στην επανατοποθέτηση του οχήματός της σε καθεστώς ακινησίας ήταν ακούσια και οφειλόταν σε φόρτο εργασίας. Η ΔΕΔ απέρριψε την προσφυγή ως απαράδεκτη. Ως αιτιολογία προβλήθηκε ότι το προσβαλλόμενο έγγραφο ήταν μόνο πληροφοριακό και στερείτο εκτελεστότητας, ενώ επισημάνθηκε ότι οι διαφορές σχετικά με τα τέλη κυκλοφορίας δεν υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 72 του ΚΦΔ, αλλά προσβάλλονται απευθείας στα τακτικά διοικητικά δικαστήρια.
ΠΟΛ.1084/2017
« Κοινοποίηση των διατάξεων της παρ. 4 του άρθρου 16 του ν. 4467/13-4-2017 (56 Α΄) και παροχή οδηγιών για την είσπραξη αναλογικών τελών κυκλοφορίας, εξαιρετικά για το 2017, στην περίπτωση άρσης ακινησίας ΙΧ οχήματος, αυτοκινήτου ή μοτοσυκλέτας, για έναν ή τρεις μήνες ή για το υπόλοιπο του έτους 2017».(ΑΔΑ:ΨΠ47Η-ΞΟΣ)
ΠΟΛ.1083/2016
Κοινοποίηση των διατάξεων της παρ. 4 του άρθρου 117 του ν. 4387/12- 5-2016 (85 Α΄) και παροχή οδηγιών για την είσπραξη αναλογικών τελών κυκλοφορίας, εξαιρετικά για το 2016, στην περίπτωση άρσης ακινησίας ΙΧ οχήματος, αυτοκινήτου ή μοτοσυκλέτας, σύμφωνα με τις ως άνω διατάξεις (ΑΔΑ:7ΞΧΩΗ-ΡΛΕ)
ΝΣΚ/496/2003
Μεταβίβαση αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης. Καταβολή εφάπαξ πάγιου ποσού κατ’ αυτήν.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το εφάπαξ πάγιο ποσό φόρου για τη μεταβίβαση της άδειας κυκλοφορίας λεωφορείου δημόσιας χρήσης που ανήκει σε ΚΤΕΛ επιβάλλεται σε κάθε μεταβίβαση από επαχθή αιτία, το δε ύψος του συναρτάται με το ύψος του μερίσματος που διανεμήθηκε για το μεταβιβαζόμενο λεωφορείο στο προηγούμενο έτος από τη μεταβίβαση. Η αναφορά του νόμου στο ποσό του μερίσματος που διανεμήθηκε κατά το προηγούμενο έτος έχει την έννοια της αναφοράς του σε κριτήριο επιβολής του φόρου και όχι σε εξάντληση της σχετικής φορολογικής υποχρεώσεως.
Α.1059/2025
Καθορισμός λεπτομερειών εφαρμογής καταβολής αναλογικών τελών κυκλοφορίας και αυτόματης θέσης σε ακινησία από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων επιβατικών ιδιωτικής χρήσης οχημάτων ή μοτοσυκλετών ιδιωτικής χρήσης, σύμφωνα με το άρθρο 62Α του «ν. 5177/2025» (Α’ 21).
ΝΣΚ/75/2013
α) Νομιμότητα ή μη διορισμού επιστημονικού συνεργάτη ΑΕΙ σε θέση υπαλλήλου του Δημοσίου (το έτος 1981), β) νομιμότητα ή μη κατοχής δεύτερης θέσης από πανεπιστημιακό στο Δημόσιο μετά το ν.1256/1982, γ) προϋποθέσεις καταβολής ασφαλιστικής αποζημίωσης από την Υπηρεσία Πολιτικής Υπηρεσίας (ΥΠΑ) σε ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας, δ) περί του καταλογισμού αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών σε μη νομίμως κατέχοντα δεύτερη θέση στο Δημόσιο (βάση και ύψος), ε) αρμόδιο όργανο καταλογισμού (Υπηρεσία ή Ελεγκτικό Συνέδριο), στ) χρόνος παραγραφής της εν στενή εννοία βεβαίωσης, μετά τον καταλογισμό αχρεωστήτως καταβληθέντων αμοιβών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Είναι αντίθετος προς το Σύνταγμα ο διορισμός επιστημονικού συνεργάτη ΑΕΙ και σε θέση υπαλλήλου της ΥΠΑ, β) Μη νόμιμη η κατοχή της δεύτερης θέσης από τον ίδιο, μετά το ν. 1256/1982, λόγω μη λήψης σχετικής άδειας από τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας, γ) Ο ίδιος, δεν δικαιούται οποιωνδήποτε απολαβών και για οποιαδήποτε αιτία από τη θέση του στην ΥΠΑ, δ) Βάση για τον καταλογισμό των αχρεωστήτως καταβληθέντων σ’ αυτόν αμοιβών αποτελούν οι εισπραχθείσες από τη δεύτερη θέση (στην ΥΠΑ), ε) Αρμόδιοι για τον καταλογισμό ο αρμόδιος Υπουργός και το Ελεγκτικό Συνέδριο, το οποίο ενδείκνυται στην προκείμενη περίπτωση να τον αναλάβει, στ) Δεν έχει παραγραφεί το δικαίωμα του Δημοσίου για εν στενή εννοία βεβαίωση, κατ’ άρθρο 86 του ν. 2362/1995, των αχρεωστήτως καταβληθέντων αμοιβών στον ανωτέρω. (ομοφ.)