ΠΟΛ.1042/2017
Τύπος: Εγκύκλιοι
Επιβολή Φόρου Συγκέντρωσης Κεφαλαίου σε πράξεις μετατροπής ατομικών επιχειρήσεων σε κεφαλαιουχικές εταιρείες.(ΑΔΑ:7Χ2ΩΗ-ΧΜΙ)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Ε.2045/2022
Οδηγίες για τη φορολογική μεταχείριση του Κοινού Κεφαλαίου και των επιχορηγήσεων που λαμβάνουν κεφαλαιουχικές εταιρείες – φορείς γενικής κυβέρνησης, μετά την έναρξη ισχύος του ν. 4916/2022 (Α΄65). ΑΔΑ:ΨΥΡΛ46ΜΠ3Ζ-5ΤΛ
ΝΣΚ/319/2002
Φόρος συγκέντρωσης κεφαλαίου. Διαγραφή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η αξίωση επιστροφής του φόρου συγκέντρωσης κεφαλαίου για φορολογητέα πράξη, της οποίας όμως δεν επακολούθησε η απαιτουμένη διοικητική άδεια για την ολοκλήρωση του επιδιωκομένου εννόμου αποτελέσματος και άνευ του οποίου ουδεμία αυθύπαρκτη σημασία έχει η φορολογηθείσα πράξη, δεν εμποδίζεται από την εκκρεμή δίκη σχετικά με άλλο ζήτημα, αυτό της κατά χρόνο νομιμότητας επιβολής του φόρου. Δυνατότητα δικαστικού συμβιβασμού και επιστροφής του καταβληθέντος φόρου.
ΠΟΛ 1133/2014
ΘΕΜΑ : «Μη επιβολή Φόρου Συγκέντρωσης Κεφαλαίων κατά την σύσταση των εταιρειών».ΑΔΑ: ΒΙΦΔΗ-ΚΩΡ
Δ16 1053568 EΞ 2011
Καθορισμός της Διαδικασίας Ενημέρωσης των Υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών με την υποβολή Δηλώσεων και τις Εισπράξεις Φόρου Συγκέντρωσης Κεφαλαίου μέσω των Υπηρεσιών του Γενικού Εμπορικού Μητρώου
Α.1064/2020
Παράταση του χρόνου υποβολής δηλώσεων φόρου συγκέντρωσης κεφαλαίου, τελών χαρτοσήμου, περιβαλλοντικού τέλους πλαστικής σακούλας, φόρου διαμονής και δηλώσεων φόρου κληρονομιών, δωρεών, γονικών παροχών και κερδών από τυχερά παίγνια με καταληκτική ημερομηνία υποβολής εντός των μηνών Μαρτίου και Απριλίου 2020.
ΔΕΔ/Θεσ/374/2025
Η απόφαση 374 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή αστικού συνεταιρισμού κατά πράξης επιβολής προστίμου 500,00€ για το φορολογικό έτος 2022. Το πρόστιμο επιβλήθηκε επειδή ο συνεταιρισμός υπέβαλε εκπρόθεσμα, στις 02.09.2024, δήλωση καταβολής φόρου συγκέντρωσης κεφαλαίου σχετικά με αύξηση κεφαλαίου ύψους 430,00€ που είχε αποφασιστεί στις 20.10.2022. Η ΔΕΔ έκρινε ότι η νόμιμη προθεσμία υποβολής δήλωσης έληξε στις 04.11.2022. Απέρριψε τους ισχυρισμούς του προσφεύγοντα περί παραδρομής και παραβίασης της αρχής της αναλογικότητας, επιβεβαιώνοντας έτσι την αντικειμενική επιβολή του προστίμου των 500,00€ σύμφωνα με το άρθρο 53 παρ. 2 του ΚΦΔ, λόγω τήρησης διπλογραφικού λογιστικού συστήματος.
ΠΟΛ 1083/2004
Παράταση προθεσμίας μετατροπής κεφαλαίου Α.Ε. και ΕΠΕ σε ευρώ.
ΕΣ/ΚΛ.Ζ/370/2020
Ανάδειξη αναδόχου για παροχή υπηρεσιών ασφάλειας...Στην παράγραφο 5 του άρθρου 95 ν. 4412/2016 (Τρόπος σύνταξης και υποβολής οικονομικών προσφορών), που εφαρμόζεται αναλόγως στην παρούσα διαδικασία δυνάμει του άρθρου 315 του εν λόγω νόμου, ορίζεται ότι: «Στις διαδικασίες σύναψης δημόσιας σύμβασης προμηθειών και παροχής γενικών υπηρεσιών, ισχύουν επιπλέον τα ακόλουθα: α) η τιμή του προς προμήθεια υλικού ή της παρεχόμενης υπηρεσίας δίνεται ανά μονάδα, όπως καθορίζεται στα έγγραφα της σύμβασης. Στην τιμή περιλαμβάνονται οι υπέρ τρίτων κρατήσεις, ως και κάθε άλλη επιβάρυνση, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α., για παράδοση του υλικού ή της παρεχόμενης υπηρεσίας στον τόπο και με τον τρόπο που προβλέπεται στα έγγραφα της σύμβασης (…)». Περαιτέρω, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 64 παρ. 2 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν.4172/2013, Α΄ 167), όπως ισχύει μετά την τροποποίηση της παρ. αυτής από το άρθρο πρώτο (παρ. Δ, υποπαρ.1, περ. 16) του ν. 4254/2014 (Α΄ 85), «Οι φορείς γενικής κυβέρνησης εκτός από τις κεφαλαιουχικές εταιρείες κατά την προμήθεια κάθε είδους αγαθών ή υπηρεσιών από φυσικά ή νομικά πρόσωπα υποχρεούνται, κατά την καταβολή ή την έκδοση της σχετικής εντολής πληρωμής της αξίας αυτών, να παρακρατούν φόρο εισοδήματος, ο οποίος υπολογίζεται στο καθαρό ποσό της αξίας των αγαθών ή υπηρεσιών με συντελεστή ως ακολούθως: αα) (…) ββ) (…) γγ) ποσοστό 8% για την παροχή υπηρεσιών (…)». Από τον συνδυασμό των ανωτέρω διατάξεων συνάγεται ότι οι φορείς γενικής κυβέρνησης που αποτελούν κεφαλαιουχικές εταιρείες, όπως στην προκειμένη περίπτωση η ..., δεν υποχρεούνται, κατά τη λήψη υπηρεσιών από τρίτο, να προβαίνουν σε παρακράτηση φόρου εισοδήματος 8% (βλ. ΔΕφΑθ 80/2020), η οποία συνιστά «κάθε άλλη επιβάρυνση» στην οικονομική προσφορά των οικονομικών φορέων σε δημόσιους διαγωνισμούς (Ελ.Συν. VI Tμ. 1084/2020). Συνεπώς, όπου στην παρούσα διακήρυξη (βλ. όρους 2.4.4. και 5.1. «Τρόπος Πληρωμής» της διακήρυξης) αναφέρεται ότι με κάθε πληρωμή θα γίνεται η προβλεπόμενη από την κείμενη νομοθεσία παρακράτηση φόρου εισοδήματος, η αναφορά αυτή πρέπει να θεωρηθεί ότι δεν αφορά στην ελεγχόμενη διαγωνιστική διαδικασία, αφού δεν προβλέπεται σχετική υποχρέωση της ... από την κείμενη φορολογική νομοθεσία. Επομένως, αν και με διάφορη αιτιολογία, ωστόσο, ορθώς εκ του αποτελέσματος ο αναθέτων φορέας δέχτηκε, με το 4919/26.3.2020 έγγραφο διευκρινήσεών του, ότι είναι παραδεκτές στην ελεγχόμενη διαγωνιστική διαδικασία οι οικονομικές προσφορές στις οποίες δεν συνυπολογίζεται η ως άνω παρακράτηση φόρου εισοδήματος (όπως εν προκειμένω η οικονομική προσφορά της αναδόχου εταιρείας).Στο υποβληθέν σχέδιο σύμβασης, και συγκεκριμένα στον όρο 8, δεν έχουν συμπληρωθεί τα προβλεπόμενα στις περιπτ. α΄ έως ε΄ της παρ. 1 του άρθρου 68 του ν. 3863/2010 στοιχεία (ο αριθμός των εργαζομένων που θα απασχοληθούν στο έργο, οι ημέρες και ώρες εργασίας τους, η συλλογική σύμβαση εργασίας στην οποία υπάγονται, το ύψος των πάσης φύσεως νομίμων αποδοχών τους και το ύψος των ασφαλιστικών εισφορών), που περιλαμβάνονται στην οικονομική προσφορά της αναδόχου εταιρείας...Κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος για έλεγχο σχεδίου σύμβασης μεταξύ της «...» (...) και της εταιρείας «..» με αντικείμενο τη «Λήψη υπηρεσιών ασφάλειας/φύλαξης λιμενικών εγκαταστάσεων αρμοδιότητας ..., στο πλαίσιο εφαρμογής του κώδικα ISPS».ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.6/2643/2020
ΕλΣυν.Τμ.IV(ΚΠΕ)3/2015
ΑΠΑΙΤΗΣΗ:Μη νόμιμη η καταβολή ποσού από ΤΕΙ σε Τράπεζα που αφορά σε «δέσμευση ποσού προσόδων λογαριασμού κοινού κεφαλαίου για έκδοση εντάλματος αγοράς μεριδίων λόγω αυτόματης μετατροπής από την Τράπεζα ...», καθόσον δεν υφίσταται κατά του Τ.Ε.Ι. ενεργός απαίτηση της ανωτέρω Τράπεζας, η οποία με τη διενέργεια της επίμαχης μετατροπής, ανεξαρτήτως του αν αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο της διαχειριστικής εξουσίας που της έχει εκ του νόμου ανατεθεί, αναφορικά με τα περιουσιακά στοιχεία του Κοινού Κεφαλαίου, δεν κατέστη, πιστωτής του Τ.Ε.Ι.
ΝΣΚ/113/2009
Φόρος Συγκέντρωσης Κεφαλαίου επί της υπέρ το άρτιο διαφοράς εταιρικών μεριδίων, εκδιδομένων από μονοπρόσωπη ή πολυπρόσωπη Ε.Π.Ε.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) Είναι δυνατή η εκ μέρους Ε.Π.Ε. έκδοση εταιρικών μεριδίων υπέρ το άρτιον. Η μονοπρόσωπη Ε.Π.Ε. δεν δύναται να εκδώσει εταιρικά μερίδια υπέρ το άρτιο και να τα διαθέσει σε τρίτο πρόσωπο. Πρέπει να τηρήσει τις σχετικές διατυπώσεις για την συγκεκριμένη αύξηση του εταιρικού κεφαλαίου και τη μετατροπή της σε πολυπρόσωπη Ε.Π.Ε. και ακολούθως να διαθέσει τα μερίδια σε τρίτους. 2) Στη περίπτωση έκδοσης εταιρικών μεριδίων υπέρ το άρτιο, στον Φόρο Συγκέντρωσης Κεφαλαίου υπάγεται τόσο η μέχρι το άρτιο τιμή διάθεσης του μεριδίου, όσον και η υπέρ το άρτιο διαφορά. 3) Το τέλος χαρτοσήμου δεν επιβάλλεται επί των αναφερομένων στο άρθρο 18 του Ν 1676/1986 συγκεντρώσεων κεφαλαίων, όπως είναι και η υπέρ το άρτιο διαφορά.