×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΔΕΔ/Θεσ/374/2025

Τύπος: Έγγραφα

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η απόφαση 374 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή αστικού συνεταιρισμού κατά πράξης επιβολής προστίμου 500,00€ για το φορολογικό έτος 2022. Το πρόστιμο επιβλήθηκε επειδή ο συνεταιρισμός υπέβαλε εκπρόθεσμα, στις 02.09.2024, δήλωση καταβολής φόρου συγκέντρωσης κεφαλαίου σχετικά με αύξηση κεφαλαίου ύψους 430,00€ που είχε αποφασιστεί στις 20.10.2022. Η ΔΕΔ έκρινε ότι η νόμιμη προθεσμία υποβολής δήλωσης έληξε στις 04.11.2022. Απέρριψε τους ισχυρισμούς του προσφεύγοντα περί παραδρομής και παραβίασης της αρχής της αναλογικότητας, επιβεβαιώνοντας έτσι την αντικειμενική επιβολή του προστίμου των 500,00€ σύμφωνα με το άρθρο 53 παρ. 2 του ΚΦΔ, λόγω τήρησης διπλογραφικού λογιστικού συστήματος.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/374/2024

Η απόφαση 374/2024 του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά την παραδοχή αίτησης διόρθωσης, η οποία υποβλήθηκε από τον Πρόεδρο του Δικαστηρίου, Ιωάννη Σαρμά. Ζητήθηκε η οίκοθεν διόρθωση της προηγούμενης απόφασης 1670/2021 της Β΄ Ελάσσονος Ολομέλειας. Ο λόγος της διόρθωσης ήταν η λανθασμένη αναγραφή της επωνυμίας του αναιρεσιβλήτου αγροτικού συνεταιρισμού. Η αρχική απόφαση ανέγραφε λανθασμένα τον συνεταιρισμό ως «Αγροτικός – Καπνικός – Δασικός – Ελαιουργικός Συνεταιρισμός Γαρεφίου Ν. Πέλλας». Το Δικαστήριο έκανε δεκτή την αίτηση, διατάσσοντας τη διόρθωση της επωνυμίας στο ορθό «Δασικός – Αγροτικός Συνεταιρισμός Κάτω Γαρεφίου» στο προοίμιο και στη σκέψη 23 της απόφασης του 2021, καθώς κρίθηκε ότι παρεισέφρησε προφανής ανακρίβεια κατά τη διατύπωση.


ΔΕΔ/Θεσ/1260/2025

Η απόφαση 1260/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (Δ.Ε.Δ.) αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής εταιρίας κατά της πράξης επιβολής προστίμου ύψους 500,00€, δυνάμει του άρθρου 53 παρ. 2 του Ν. 5104/2024. Το πρόστιμο επιβλήθηκε λόγω εκπρόθεσμης υποβολής, την 03.10.2024, δήλωσης φόρου συγκέντρωσης κεφαλαίων (ΦΣΚ), μετά από αύξηση εταιρικού κεφαλαίου στις 17-09-2024. Η προσφεύγουσα ισχυρίστηκε ότι είχε υποβάλει αίτημα εντός προθεσμίας (23-09-2024) μέσω της πλατφόρμας αιτημάτων, αλλά λόγω οδηγιών της Δ.Ο.Υ. για εκ νέου ηλεκτρονική υποβολή, η τελική δήλωση καθυστέρησε. Η Δ.Ε.Δ. έκρινε ότι η νόμιμη προθεσμία των 15 ημερών, υπολογιζόμενη από τη σύνταξη του ιδιωτικού συμφωνητικού στις 17-09-2024, έληγε στις 02-10-2024, επομένως η δήλωση ήταν εκπρόθεσμη. Ως εκ τούτου, απέρριψε τον ισχυρισμό και επικύρωσε το πρόστιμο, καθώς η παράβαση τελέστηκε αντικειμενικά.


ΝΣΚ/362/2010

Διαδικασίες καταχώρησης ευρωπαϊκού αστικού συνεταιρισμού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Για την σύσταση ευρωπαϊκού αστικού συνεταιρισμού η καταχώρηση στο οικείο μητρώο του Ειρηνοδικείου δεν καλύπτει τις απαιτήσεις του Κανονισμού 1435/2003, αλλά απαιτείται καταχώρηση στο Μητρώο Ανωνύμων Εταιρειών που τηρείται στην αρμόδια υπηρεσία της οικείας νομαρχιακής αυτοδιοίκησης από της οποίας ο συνεταιρισμός αποκτά νομική προσωπικότητα και δημοσίευση ανακοίνωσης στο ΦΕΚ -Τεύχος ΑΕ και ΕΠΕ κατά τα οριζόμενα στις σχετικές διατάξεις του νόμου περί ανωνύμων εταιρειών. Σχετική δε με τις ανωτέρω καταχωρήσεις δημοσίευση γίνεται στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.


ΔΕΔ/Θεσ/499/2025

Η απόφαση αφορά την απόρριψη της ενδικοφανούς προσφυγής ενός αγροτικού συνεταιρισμού κατά πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος και ΦΠΑ για το φορολογικό έτος 2018, καθώς και πράξης επιβολής προστίμου 500€ λόγω μη ανταπόκρισης σε αίτημα της Φορολογικής Διοίκησης. Ο συνεταιρισμός είχε καταλογιστεί με φόρους και πρόστιμα συνολικού ύψους περίπου 16.324€, εξαιτίας της λήψης ενός εικονικού φορολογικού στοιχείου, λόγω ανύπαρκτης συναλλαγής. Η ΔΕΔ απέρριψε τους ισχυρισμούς του, κρίνοντας ότι η εικονικότητα αποδεικνύεται βάσει ευρημάτων ελέγχου, όπως η αδυναμία τεκμηρίωσης της μεταφοράς των αγαθών, οι αποκλίσεις στις ποσότητες μεταξύ τιμολογίου λήψης και τιμολογίου έκδοσης, και τα ζητήματα σχετικά με την πληρωμή του τιμολογίου σε τραπεζικό λογαριασμό στο εξωτερικό που δεν αποδείχθηκε ότι ανήκε στον εκδότη.


ΔΕΔ/Θεσ/951/2025

Η απόφαση 951/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (Δ.Ε.Δ.) απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή που υπέβαλε ο προσφεύγων (επιχειρηματικός σύμβουλος) κατά δύο πράξεων επιβολής προστίμου, συνολικού ύψους 500,00€ (250,00€ έκαστο). Τα πρόστιμα επιβλήθηκαν από τον Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. βάσει του άρθρου 53 παρ. 2 του ν. 5104/2024 (ΚΦΔ) για την εκπρόθεσμη υποβολή δηλώσεων απόδοσης τέλους ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση για τις φορολογικές περιόδους Ιουλίου και Αυγούστου 2024. Ο προσφεύγων ισχυρίστηκε ότι υπέβαλε τις δηλώσεις εκ παραδρομής, νομίζοντας ότι η υποβολή ήταν τριμηνιαία. Η Δ.Ε.Δ. απέρριψε τον ισχυρισμό, τονίζοντας ότι οι δηλώσεις έπρεπε να είχαν υποβληθεί μηνιαία (έως 02.09.2024 και 30.09.2024 αντίστοιχα) και ότι η Φορολογική Διοίκηση έχει δέσμια αρμοδιότητα στην επιβολή κυρώσεων.


ΔΕΔ/Αθ/94/2025

Η απόφαση του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) αφορά την ενδικοφανή προσφυγή ενός συνεταιρισμού κατά πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού ΦΠΑ και επιβολής προστίμου της Δ.Ο.Υ. Κέρκυρας για τις φορολογικές περιόδους 2021 έως 2023. Ο συνεταιρισμός αμφισβητούσε τη μη αναγνώριση του ΦΠΑ εισροών, ο οποίος αφορούσε δαπάνες για την κατασκευή φωτοβολταϊκών σταθμών (επενδυτικά αγαθά), με αιτιολογία κυρίως την έλλειψη συγκεκριμένης έννομης σχέσης για τη χρήση των ακινήτων. Η ΔΕΔ, επικαλούμενη τη νομολογία του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έκρινε ότι πληρούνταν οι βασικές προϋποθέσεις για τη γένεση του δικαιώματος έκπτωσης του ΦΠΑ. Ως εκ τούτου, η ΔΕΔ έκανε μερικώς δεκτή την προσφυγή: τροποποίησε τις πράξεις διορθωτικού προσδιορισμού ΦΠΑ (αναγνωρίζοντας πλήρως το δικαίωμα έκπτωσης), αλλά απέρριψε τον λόγο που αφορούσε την ακύρωση του προστίμου ύψους 250,00 € για μη πλήρη παροχή στοιχείων.


ΔΕΚ/C-324/2007

«Δημόσιες συμβάσεις – Διαδικασίες συνάψεως δημοσίων συμβάσεων – Συμβάσεις παραχωρήσεως δημοσίων υπηρεσιών – Παραχώρηση σχετική με την εκμετάλλευση δημοτικού δικτύου καλωδιακής τηλεόρασης – Ανάθεση από δήμο σε διαδημοτικό συνεταιρισμό – Υποχρέωση διαφάνειας – Προϋποθέσεις – Άσκηση, από την παραχωρούσα αρχή, ελέγχου ανάλογου με εκείνον που ασκεί στις δικές της υπηρεσίες»(....) 1) Τα άρθρα 43 ΕΚ και 49 ΕΚ, οι αρχές της ίσης μεταχείρισης και της απαγορεύσεως διακρίσεων λόγω ιθαγένειας καθώς και της συνακόλουθης υποχρεώσεως διαφάνειας δεν απαγορεύουν την παραχώρηση από δημόσια αρχή, χωρίς προκήρυξη διαγωνισμού, δημόσιων υπηρεσιών σε διαδημοτικό συνεταιρισμό του οποίου όλα τα μέλη είναι δημόσιες αρχές, εφόσον οι δημόσιες αυτές αρχές ασκούν στον συνεταιρισμό αυτό έλεγχο ανάλογο με εκείνον που ασκούν στις δικές τους υπηρεσίες και ο εν λόγω συνεταιρισμός πραγματοποιεί το κύριο μέρος της δραστηριότητάς του με αυτές τις δημόσιες αρχές. 2) Υπό την επιφύλαξη της επαληθεύσεως από το αιτούν δικαστήριο των πραγματικών περιστατικών που αφορούν το περιθώριο αυτονομίας που διαθέτει ο εν λόγω συνεταιρισμός, υπό περιστάσεις όπως αυτές της κύριας δίκης, υπό τις οποίες οι αποφάσεις σχετικά με τις δραστηριότητες διαδημοτικού συνεταιρισμού που ελέγχεται αποκλειστικά από δημόσιες αρχές λαμβάνονται από καταστατικά όργανα του συνεταιρισμού αυτού που απαρτίζονται από εκπροσώπους των δημοσίων αρχών που είναι μέλη, ο έλεγχος που ασκείται επί των αποφάσεων αυτών από τις εν λόγω δημόσιες αρχές μπορεί να θεωρηθεί ότι καθιστά δυνατή για τις αρχές αυτές την άσκηση επ’ αυτού ελέγχου ανάλογου με εκείνον που ασκούν στις δικές τους υπηρεσίες. 3) Στην περίπτωση που μία δημόσια αρχή προσχωρεί σε διαδημοτικό συνεταιρισμό του οποίου όλα τα μέλη είναι δημόσιες αρχές, προκειμένου να του μεταβιβάσει τη διαχείριση δημόσιας υπηρεσίας, ο έλεγχος που ασκούν επ’ αυτού οι αρχές που είναι μέλη του συνεταιρισμού, μπορεί να χαρακτηριστεί ως ανάλογος με τον έλεγχο που ασκούν στις δικές τους υπηρεσίες, όταν ασκείται από τις αρχές αυτές από κοινού, με απόφαση λαμβανόμενη, ενδεχομένως, κατά πλειοψηφία.


ΔΕΔ/Αθ/238/2025

Η απόφαση 238/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής εταιρείας που τηρεί διπλογραφικά βιβλία. Η εταιρεία προσέβαλε την Πράξη Επιβολής Προστίμου της Δ.Ο.Υ. Αγίου Νικολάου, ύψους 500,00 €, που της επιβλήθηκε για εκπρόθεσμη υποβολή δήλωσης απόδοσης παρακρατούμενου φόρου (άρθρο 53 ΚΦΔ). Συγκεκριμένα, η δήλωση για τον μήνα Ιούνιο 2022 υποβλήθηκε εκπρόθεσμα στις 12-07-2023, ενώ η προθεσμία έληγε στις 31-08-2022. Ο φόρος που προέκυπτε προς καταβολή ήταν μόλις 12,00 €. Η προσφεύγουσα υποστήριξε ότι το πρόστιμο ήταν δυσανάλογα μεγάλο και ότι δεν υπήρχε δόλος. Η ΔΕΔ απέρριψε τον λόγο προσφυγής, κρίνοντας ότι η Φορολογική Διοίκηση ενεργεί κατά δέσμια αρμοδιότητα και ότι η υπαιτιότητα ή η πρόθεση του φορολογουμένου δεν επηρεάζει την επιβολή του νόμιμου προστίμου των 500,00 €, επικυρώνοντας έτσι την πράξη επιβολής του προστίμου.


ΔΕΔ/Θεσ/20/2025

Η απόφαση 20 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) Θεσσαλονίκης, με ημερομηνία 08.01.2025, αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής εταιρίας κατά πράξης επιβολής προστίμου ύψους 500,00€, βάσει του άρθρου 53 του ν.5104/2024, από τον Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. ΦΑΕ Θεσσαλονίκης. Το πρόστιμο επιβλήθηκε λόγω εκπρόθεσμης υποβολής δήλωσης απόδοσης τελών χαρτοσήμου (περίοδος 01.04.2024 – 30.04.2024) επί τιμολογίων τόκων υπερημερίας. Η προσφεύγουσα ισχυρίστηκε ότι η επιβολή προστίμου 500€ έναντι του μικρού παρακρατηθέντος ποσού αντιβαίνει στις αρχές της αναλογικότητας και της χρηστής διοίκησης. Η ΔΕΔ απέρριψε τον ισχυρισμό κρίνοντας ότι ορθώς επιβλήθηκε το πρόστιμο καθώς η δήλωση υποβλήθηκε εκπρόθεσμα μετά την καταληκτική ημερομηνία 31.05.2024, επικυρώνοντας έτσι την οριστική φορολογική υποχρέωση ύψους 500,00€.


ΔΕΔ/Αθ/394/2025

Η απόφαση 394/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής που υπέβαλε μια επιχείρηση κατά πράξης επιβολής προστίμου 500,00 ευρώ, για το φορολογικό έτος 2019. Το πρόστιμο επιβλήθηκε από τον Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. Ρεθύμνου, βάσει του άρθρου 53 παρ. 2 του ν. 5104/2024, λόγω εκπρόθεσμης υποβολής δύο δηλώσεων παρακράτησης φόρου μισθωτής εργασίας (ΦΜΥ) για τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο 2019, οι οποίες υποβλήθηκαν στις 06.09.2019. Η προσφεύγουσα ζήτησε την ακύρωση του προστίμου, ισχυριζόμενη ότι ήταν δυσανάλογο σε σχέση με το ύψος του βεβαιωθέντος φόρου. Η ΔΕΔ απέρριψε την προσφυγή και επικύρωσε το πρόστιμο των 500,00 ευρώ, κρίνοντας ότι οι διαπιστώσεις της έκθεσης ελέγχου ήταν νόμιμες, βάσιμες και αποδεκτές, και ότι η φορολογική αρχή ενήργησε εντός των ορίων της αρχής της νομιμότητας.