ΣτΕ/3703/2010
Τύπος: Δικαστικές Αποφάσεις
ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ:Πλοία και μειοδοτικός διαγωνισμός για την εξυπηρέτηση δρομολογιακών γραμμών με σύναψη συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας. Παραδεκτά προσβάλλεται η τεκμαιρόμενη απόρριψη της προσφυγής του άρθρου 3 παρ. 2 του ν. 2522/1997. Ο διαγωνιζόμενος οφείλει να υποβάλει μόνον τα αξιούμενα από την προκήρυξη δικαιολογητικά και όχι πρόσθετα ή διαφορετικά από αυτά. Δεν απαιτείτο η προηγούμενη καταχώριση στο νηολόγιο της δηλώσεως του εκμεταλλευομένου του πλοίου περί καταρτίσεως της συμβάσεως εφοπλισμού και η σχετική σημείωση στο έγγραφο εθνικότητας του πλοίου. Η αιτιολογία αποκλεισμού της αιτούσης από τον διαγωνισμό δεν είναι νόμιμη. Δεκτή η αίτηση ακύρωσης.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/153/2010
Δήλωση περιορισμού ευθύνης πλοιοκτήτη - Βάρος του πλοίου ή μη – Μεταβίβαση του πλοίου σε αλλοδαπούς και διαγραφή του από το ελληνικό νηολόγιο, λόγω απώλειας της εθνικότητας – Προϋπόθεση ή μη, η εξάλειψη ή διαγραφή της δήλωσης από το νηολόγιο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η δήλωση περιορισμού ευθύνης πλοιοκτήτη, με τη σύσταση κεφαλαίου, κατόπιν καταθέσεως του προσδιορισθέντος υπό του Δημοσίου ποσού, δεν συνιστά βάρος ή δέσμευση κατά του πλοίου, το οποίο μπορεί ελεύθερα να μεταβιβασθεί σε άλλο πρόσωπο.
ΝΣΚ/143/2003
Απώλεια ελληνικής εθνικότητας πλοίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η απώλεια της ελληνικής εθνικότητας πλοίου λόγω δημεύσεώς του υπέρ αλλοδαπού Δημοσίου πρέπει να αποδεικνύεται με προσαγωγή επίσημου αντιγράφου αμετάκλητης δικαστικής απόφασης περί της δημεύσεως.
ΝΣΚ/341/2004
Διαγραφή πλοίου από το νηολόγιο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η απώλεια από τον κύριο της νομής και κατοχής πλοίου και η αδυναμία εντοπίσεως του πλοίου, δεν συνιστά απώλεια με την έννοια του άρθρου 18 του Κ.Δ.Ν.Δ.
ΝΣΚ/242/2009
Ναυάγιο – Διαδικασία ανελκύσεως και απομακρύνσεως του πλοίου – Νηολόγιο – Εγγραπτέες πράξεις κτήσεως κυριότητας ναυαγίου με βάση τις διατάξεις του Ν 2881/2001.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Με δεδομένο ότι δεν έλαβε χώρα κατακύρωση των αποτελεσμάτων πλειοδοτικού ή μειοδοτικού διαγωνισμού για το επίμαχο πλοίο, δεν μπορεί να γίνει λόγος για έκδοση και καταχώριση στο νηολόγιο περιλήψεως κατακυρωτικής εκθέσεως, ακόμα και υπό την, αποκρουόμενη πάντως εκδοχή ότι εγγραπτέα στο νηολόγιο πράξη αποτελεί και η περίληψη κατακυρωτικής εκθέσεως κατόπιν διαγωνισμού διενεργηθέντος με βάση τις διατάξεις της κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 6 του Ν 2881/2001 εκδοθείσης υπ’ αριθμ. 2123/35/2001 (Φ.Ε.Κ. Β΄ 1438) αποφάσεως του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, καθόσον εν προκειμένω τέτοιος διαγωνισμός δεν διενεργήθηκε, η δε καταρτισθείσα σύμβαση δεν συνιστά περίληψη κατακυρωτικής εκθέσεως και η ίδια (η σύμβαση) δεν αποτελεί εγγραπτέα στο νηολόγιο πράξη, αλλ’ ούτε είναι ικανή να προσπορίσει κυριότητα του πλοίου σε τρίτον, αφού εκτός των άλλων πλημμελειών περί την κατάρτισή της, συνιστά σύμβαση έργου και όχι μεταβιβαστική της κυριότητας του πλοίου. Συνακολούθως προς ταύτα, το ζήτημα αν απαιτείται πρακτικό γνωμοδοτήσεως της Επιτροπής του άρθρου 9 παρ. 7 του Ν 2881/2001, για την μεταβίβαση κυριότητας πλοίου κατά τις διατάξεις του Ν 2881/2001 και την εγκυρότητα της καταχωρίσεώς της στο νηολόγιο, παρίσταται αλυσιτελές.
ΝΣΚ/336/2002
Πλοία. Οριστική απώλεια πλοίου. Φορολογία πλοίων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Επί διαλύσεως πλοίου ή βυθίσεως αυτού, η φορολογική υποχρέωση του Ν 27/75 παύει να υφίσταται από της διαλύσεως (ή βυθίσεως) του πλοίου, του φορολογουμένου φέροντος το βάρος της αποδείξεως περί επελεύσεως του ως άνω γεγονότος. Επί μεταβιβάσεως όμως ελληνικού πλοίου σε αλλοδαπούς ή και ομοίας μεταβιβάσεως της κυριότητος (κατακυρώσεως) πλοίου κατόπιν δημοσίου πλειστηριασμού (κατά ποσοστό συνεπαγόμενο την απώλεια της ελληνικής εθνικότητος και στις δύο περιπτώσεις), ενόσω η περίληψη της κατακυρωτικής εκθέσεως δεν έχει καταχωρισθεί για οποιονδήποτε λόγο στο νηολόγιο, εξακολουθεί να υφίσταται η φορολογική υποχρέωση, έστω και αν ο πλοιοκτήτης παρέδωσε το πλοίο και έπαυσε κατόπιν αυτού, να έχει την εκμετάλλευσή του.
ΝΣΚ/332/2002
Πλοία. Οριστική απώλεια πλοίου. Φορολογία πλοίων.Επί διαλύσεως πλοίου ή βυθίσεως αυτού, η φορολογική υποχρέωση του Ν 27/75 παύει να υφίσταται από της διαλύσεως (ή βυθίσεως) του πλοίου, του φορολογουμένου φέροντος το βάρος της αποδείξεως περί επελεύσεως του ως άνω γεγονότος. Επί μεταβιβάσεως όμως ελληνικού πλοίου σε αλλοδαπούς ή και ομοίας μεταβιβάσεως της κυριότητος (κατακυρώσεως) πλοίου κατόπιν δημοσίου πλειστηριασμού (κατά ποσοστό συνεπαγόμενο την απώλεια της ελληνικής εθνικότητος και στις δύο περιπτώσεις), ενόσω η περίληψη της κατακυρωτικής εκθέσεως δεν έχει καταχωρισθεί για οποιονδήποτε λόγο στο νηολόγιο, εξακολουθεί να υφίσταται η φορολογική υποχρέωση, έστω και αν ο πλοιοκτήτης παρέδωσε το πλοίο και έπαυσε κατόπιν αυτού, να έχει την εκμετάλλευσή του.
ΝΣΚ/114/2014
Χορήγηση ή μη άδειας απόπλου πλωτού γερανού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο Λιμενάρχης, ο οποίος είναι αρμόδιος για τη χορήγηση άδειας απόπλου πλοίου, μετ’ έλεγχο των ναυτιλιακών εγγράφων του, μεταξύ των οποίων και το έγγραφο εθνικότητας, δεν κωλύεται από τη διάταξη του άρθρου 12 του ν.4237/2014 να χορηγήσει άδεια απόπλου. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/17/2015
Ημερομηνία μεταβολής της κυριότητας επαγγελματικού πλοίου αναψυχής, προκειμένου να εξετάσει η αρμόδια Υπηρεσία εάν η εν λόγω μεταβολή δηλώθηκε εμπροθέσμως, σύμφωνα με τη διάταξη της παρ.6 του άρθρου 2 του ν. 2743/1999.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ημερομηνία μετάθεσης της κυριότητας του επαγγελματικού πλοίου αναψυχής «Β……» είναι η 30-9-2007, οπότε συμπληρώθηκε ο χρόνος της με έκτακτη χρησικτησία κτήσης αυτής από την κ. «Εντ.…. », πλην όμως, η εμπρόθεσμη ή μη δήλωση της εν λόγω μεταβολής στην αρμόδια Δ/νση του Υ.Ν.Α. υπολογίζεται από τον χρόνο κατά τον οποίο έγινε η καταχώριση στο νηολόγιο της τελεσίδικης απόφασης που αναγνωρίζει την κτήση της κυριότητας του παραπάνω πλοίου. (πλειοψ.) Παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια και εκδόθηκε η υπ' αριθμ. 91/2016 Γνωμοδότηση της Β΄Ολομέλειας.
ΣΤΕ/ΕΑ/1177/2009
Υπηρεσίες καθαριότητας και απολυμάνσεως νοσοκομείου..Επειδή, επομένως, πρέπει να γίνει δεκτή η κρινόμενη αίτηση και να ανασταλεί η πρόοδος της διαδικασίας για τον προαναφερθέντα λόγο που αφορά στην αξιολόγηση και βαθμολόγηση της προσφοράς της αιτούσης στο κριτήριο Α3 της Α΄ Ομάδας κριτηρίων τεχνικής αξιολογήσεως, επίσης δε και η περαιτέρω διαδικασία κατακυρώσεως του αποτελέσματος του διαγωνισμού και καταρτίσεως της σχετικής συμβάσεως μέχρι την έκδοση αποφάσεως του Συμβουλίου της Επικρατείας επί της αιτήσεως ακυρώσεως, την οποία η αιτούσα πρέπει να ασκήσει, κατά το άρθρο 3 παρ. 7 του ν.2522/1997, προκειμένου να διατηρηθεί η ισχύς των διατασσομένων ασφαλιστικών μέτρων. Επισημαίνεται, πάντως, ότι εφόσον στον επίδικο διαγωνισμό, με κριτήριο κατακυρώσεως την πλέον συμφέρουσα προσφορά, έχει ήδη γίνει αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών των διαγωνιζομένων, η υπηρεσία δεν μπορεί πλέον, ενόψει της γενικής αρχής της μυστικότητας των οικονομικών προσφορών που διέπει εν γένει τους δημόσιους διαγωνισμούς, να αξιολογήσει εκ νέου την τεχνική προσφορά της αιτούσης, διότι εκ νέου αξιολόγηση τεχνικής προσφοράς με γνωστές ήδη τις οικονομικές προσφορές των διαγωνιζομένων δεν διασφαλίζει συνθήκες πραγματικού ανταγωνισμού, αλλά θα πρέπει αναγκαίως να αχθεί σε ματαίωση του διαγωνισμού (Σ.τ.Ε. 2283/2006, Ε.Α. 271,277/2008, 162-3,373-4/2007, 1100/2006, 226/2004).
ΝΣΚ/91/2016
Χρόνος μετάθεσης κυριότητας επαγγελματικού πλοίου αναψυχής - Εξέταση εμπρόθεσμης δήλωσης μεταβολής από την αρμόδια Υπηρεσία, σύμφωνα με τη διάταξη της παρ.6 του άρθρου 2 του ν. 2743/1999.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η ημερομηνία μετάθεσης της κυριότητας του επαγγελματικού πλοίου αναψυχής «Β» είναι η 30-9-2007, οπότε συμπληρώθηκε ο χρόνος της με έκτακτη χρησικτησία κτήσης αυτής από την κ. «Ε », πλην, κρίσιμος χρόνος για την εκτίμηση του εμπρόθεσμου ή μη της δήλωσης της εν λόγω μεταβολής, προς την αρμόδια Δ/νση του Υ.Ν.Α. είναι ο χρόνος της καταχώρισης στο νηολόγιο της τελεσίδικης απόφασης, που αναγνωρίζει την κτήση της κυριότητας του παραπάνω πλοίου. (πλειοψ.) Παραπομπή από την υπ΄αριθμ. 17/2015 Γνωμοδότηση του Δ΄ Τμήματος Ν.Σ.Κ.