×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΣΤΕ/4470/2005

Τύπος: Δικαστικές Αποφάσεις

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 998/1979, 2399/1996

Επειδή, με τα παραπάνω δεδομένα, εφόσον δηλαδή η κανονιστική απόφαση, με την οποία, μεταβιβάσθηκαν στον Διευθυντή Δασών αρμοδιότητες του Γενικού Γραμματέα Περιφερείας ... που αφορούν, μεταξύ άλλων, την προστασία των δασών (βλ. παρ. α μετά το εδ. 14 του στοιχ. ΙΙΙ της παρ. Δ, την οποία επικαλείται ο Διευθυντής Δασών, στην προαναφερόμενη προσφυγή του, σε συνδυασμό προς τις παρ. Α στοιχ. IV, Β στοιχ. IV και Γ στοιχ. IV), είναι ανυπόστατη διότι δεν δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, η αρμοδιότητα άσκησης της προσφυγής δεν είχε περιέλθει στο Διευθυντή Δασών Περιφερείας .... και, συνεπώς, η Δευτεροβάθμια Επιτροπή, η οποία εξέδωσε την προσβαλλόμενη πράξη, όφειλε να απορρίψει την προσφυγή αυτή αφού ασκήθηκε από αναρμόδιο όργανο, αντί να την εξετάσει κατ’ ουσία και να την κάνει δεκτή (πρβλ. ΣτΕ 2583/2004, 5333/1987). Για το λόγο αυτό, που προβάλλεται βασίμως, πρέπει να γίνει δεκτή η κρινόμενη αίτηση και να ακυρωθεί η προσβαλλόμενη πράξη.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

2062200/6414/0004/1997

"Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων του Υπουργού Οικονομικών στους Προϊσταμένους των Περιφερειακών Υπηρεσιών του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους και της εξουσίας να υπογράφουν ''Με εντολή Υπουργού'' στο Γενικό Διευθυντή Διοίκησης και Δημοσιονομικών Ελέγχων και σε Προϊσταμένους Δ/νσεως και Τμήματος του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους"(Τροποποιήθηκε με την αριθμ.1121103/2068/0006Β/1998, ΦΕΚ- 1175/Β/1998)


ΣΤΕ/ΕΑ/124/2009

Προμήθεια μονάδας αφαλάτωσης...Επειδή, από τα ανωτέρω δεδομένα, ιδίως δε από i) το είδος της επιχειρηματικής δραστηριότητας της αιτούσης, ii) το ότι η εταιρεία αυτή εγνώριζε, όπως αναφέρει και στην κρινόμενη αίτησή της, ότι ο Δήμος … είχε χρηματοδοτηθεί για την προμήθεια μονάδος αφαλάτωσης, iii) μάλιστα δε σε βάρος των πιστώσεων του έτους 2007 του σχετικού προγράμματος εκτέλεσης εργασιών από τον ΟΤΑ Περιφερείας … και iv) από το εύλογο ενδιαφέρον της αιτούσης για την υλοποίηση του προγράμματος αυτού, τεκμαίρεται ότι η αιτούσα εταιρεία εγνώριζε το περιεχόμενο των πράξεων, κατά των οποίων εστράφη η από 1.9.2008 προσφυγή της, σε χρόνο προγενέστερο του πενθημέρου, που προηγήθηκε της ασκήσεώς της. Επομένως, η προσφυγή αυτή ήταν εκπρόθεσμη και, κατ’ ακολουθίαν, η κρινόμενη αίτηση πρέπει να απορριφθεί ως απαράδεκτη και να γίνει δεκτή η ασκηθείσα παρέμβαση.


ΝΣΚ/215/2017

Φορολογητέα αξία δασών και δασικών εκτάσεων.Μετά την κατάργηση της παρ. 2 του άρθρου 6 και την αντικατάσταση της παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 998/1979 με τις διατάξεις των παρ. 5 και 6, αντίστοιχα, του άρθρου 32 του ν. 4280/2014, η φορολογητέα αξία δασών και δασικών εκτάσεων, όπως και των εκτάσεων των περιπτώσεων α' και β’ της παραγράφου 5 του άρθρου 3 του ν. 998/1979, οι οποίες εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του ν. 998/1979 και της εν γένει δασικής νομοθεσίας, υπολογίζεται σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 998/1979, όπως ισχύει. Αντιθέτως, η αξία εδαφικής εκτάσεως που δεν εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της δασικής νομοθεσίας, προσδιορίζεται βάσει των οικείων διατάξεων του ν. 1249/1982, περί αντικειμενικού προσδιορισμού της φορολογητέας αξίας ακινήτων και του ν. 2961/2001, όπως ισχύει (για προσδιορισμό φόρου κληρονομιών ή δωρεών). (ομοφ.)


ΑΕΠΠ/806/2020

Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή αίτησε την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφερείας Αττικής, η οποία έκανε αποδεκτή την προσφορά της παρεμβαίνουσας ως μειοδότη του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η προμήθεια εξοπλισμού για την ανανέωση της εσωτερικής δικτυακής υποδομής κτιρίων της Περιφερείας Αττικής, συγκεκριμένα 30 μεταγωγείς (switch) πρόσβασης ορόφων 48 θέσεων, 6 μεταγωγείς 24 θέσεων και 1 οπτικός μεταγωγέας 24 θέσεων, συνολικού προϋπολογισμού 173.600€ με ΦΠΑ. Η προσφεύγουσα υποστήριξε ότι η παρεμβαίνουσα δεν προσκόμισβε βεβαίωση κατασκευαστή για εγγύηση-υποστήριξη δύο εξαρτημάτων (modules C3850-NM-2-10G και SFP+ 10GB), κατά παράβαση των απαραβάτων όρων της διακήρυξης, με αποτέλεσμα η προσφορά της να έπρεπε να απορριφθεί.


ΕΑΔΗΣΥ/304/2022

Με την υπό κρίση προδικαστική προσφυγή της αιτείται να γίνει δεκτή η προσφυγή της, και να ακυρωθεί η με αρ. πρωτ. 8041/6/2-α΄/10-01-2022 απόφαση του Διευθυντή της Δ/νσης … τροποποίησης της με αριθμό πρωτ. 8041/6/1-κε'/26.07.2021 ΑΠΟΦΑΣΗΣ του Διευθυντή της Δ/νσης …, η οποία παρανόμως παρέλειψε να απορρίψει την οικονομική προσφορά της εταιρείας «….» και έκρινε αποδεκτή τη μη νόμιμη οικονομική προσφορά της εταιρείας «….» και κατακυρώθηκε ο υπό κρίση διαγωνισμός στην εταιρεία αυτή, αν και η Αναθέτουσα Αρχή όφειλε να απορρίψει όλες τις παράνομες οικονομικές προσφορές των εναπομεινάντων συμμετεχόντων, ματαιώνοντας την υπό κρίση διαγωνιστική διαδικασία.


ΣΤΕ/678/2006

Εγκατάσταση κεραίας σε δασική έκταση:..Επειδή, στην προκειμένη περίπτωση, όπως προκύπτει από την εκκαλουμένη απόφαση και τα στοιχεία του φακέλλου (βλ. έγγραφο Ηα/2114/24.6.1992 του Δασαρχείου ... προς την αιτούσα και από 5.4.1993 έκθεση αυτοψίας του δασολόγου ....) το 1991 η αιτούσα εγκατέστησε, χωρίς νόμιμη άδεια, κεραία αναμεταδόσεως ύψους 10 μ. σε βάση από μπετόν, διαστάσεων 1x1x0,2 μ., και οικίσκο διαστάσεων 1x1x1,2 μ., σε δασική έκταση του άρθρου 3 παράγρ. 3 του ν. 998/1979, στη θέση ... της περιφέρειας της Κοινότητας ... Με την υπ’ αριθ. 929/15.7.1993 πρόσκληση του Δασαρχείου .... η αιτούσα εκλήθη να απομακρύνει τις αυθαίρετες κατασκευές, δεδομένου δε ότι δεν συμμορφώθηκε, ο Περιφερειακός Διευθυντής του Ν. ..., κατόπιν εισηγήσεως του Δασάρχη (υπ’ αριθ. 475/26.5.1994), εξέδωσε την προσβληθείσα πράξη, με την οποία διετάχθη η κατεδάφιση των αυθαίρετων κατασκευών. Η πράξη αυτή νομίμως εκδόθηκε από τον Περιφερειακό Διευθυντή, ο οποίος ήταν αρμόδιος κατά τον κρίσιμο εν προκειμένω χρόνο για την έκδοση αποφάσεων περί κατεδαφίσεως αυθαίρετων κατασκευών ανεγειρομένων εντός δασών ή δασικών εκτάσεων κ.λπ. [άρθ. 4 παρ. 6 και 7 του ν. 2240/1994 (Α΄ 153), όπως τροποποιήθηκε με το άρθ. 12 του ν. 2307/1995 (Α΄ 113), ΣΕ 80/2004, 3048/2001 κ.ά.], αβασίμως δε προβάλλεται ότι αρμόδιος εν προκειμένω ήταν ο Νομάρχης. Περαιτέρω, η προσβληθείσα πράξη αιτιολογείται νομίμως, δεδομένου ότι από τα στοιχεία του φακέλλου προκύπτει ο δασικός χαρακτήρας της επίδικης εκτάσεως (ο οποίος άλλωστε συνομολογείται από την εκκαλούσα), δεν προσκομίσθηκε δε νόμιμη άδεια για την εγκατάσταση των επίμαχων κατασκευών. Και ναι μεν η εκκαλούσα επικαλέσθηκε πρωτοδίκως, επικαλείται δε και ήδη, την υπ’ αριθ. 1109/24.5.1993 απόφαση του Νομάρχη ..., με την οποία χορηγήθηκε στον .... έγκριση εγκαταστάσεως κεραίας για την εξυπηρέτηση του ραδιοφωνικού σταθμού «....» στην επίδικη έκταση, καθώς και το από 1.6.1993 ιδιωτικό συμφωνητικό, με το οποίο ο προαναφερθείς δικαιούχος «παραχώρησε» την χρήση της ανωτέρω κεραίας και του λοιπού εξοπλισμού στην αιτούσα, πλην το ιδιωτικό αυτό έγγραφο δεν αποτελεί νόμιμη άδεια εγκαταστάσεως κεραίας, ούτε με αυτό μεταβιβάσθηκε στην αιτούσα η εκδοθείσα υπέρ τρίτου προσώπου άδεια εγκαταστάσεως, η οποία μάλιστα αφορούσε διαφορετική δραστηριότητα (ραδιοφωνικό σταθμό), δεδομένου ότι κατά τα ήδη εκτεθέντα οι σχετικές άδειες είναι προσωποπαγείς, όπως ορθώς έκρινε η εκκαλουμένη απόφαση.Επομένως, ο μεν λόγος περί αναιτιολογήτου είναι απορριπτέος ως αβάσιμος, ενώ οι ισχυρισμοί με τους οποίους προβάλλεται ότι η καταλαμβανόμενη από τις επίδικες εγκαταστάσεις έκταση είναι μικρότερη των 95 τ.μ., ότι δεν πρόκειται περί ανεγέρσεως νέας, αυτοτελούς κεραίας, όπως έκρινε η εκκαλουμένη, αλλά περί καθ’ ύψος προσθήκης επί υφισταμένης και ότι στην επίδικη έκταση υπάρχουν κεραίες και άλλων σταθμών, είναι απορριπτέοι ως αλυσιτελείς, διότι και αληθείς υποτιθέμενοι δεν επηρεάζουν την νομιμότητα της προσβαλλομένης.


ΕΑΔΗΣΥ/231/2022

Με τη δεύτερη προδικαστική προσφυγή, η δεύτερη προσφεύγουσα αιτείται να γίνει δεκτή η προσφυγή της, να ακυρωθεί η με αριθμό … απόφαση του Διευθυντή της Διεύθυνσης … καθ’ ο μέρος κάνει απορρίπτει την προσφορά της μη κανονική και κατά το μέρος που κάνει δεκτή την οικονομική προσφορά και αναδεικνύει μειοδότρια την εταιρία «….», άλλως δε και όλως επικουρικά, εφόσον δε γίνει δεκτή η προσφυγή της κατά το μέρος που αφορά στη δική της προσφορά, να απορριφθούν και να αποκλειστούν από τη διαγωνιστική διαδικασία, κατά τα ως άνω αναλυτικά αναφερόμενα, οι προσφορές που υποβλήθηκαν από τους οικονομικούς φορείς «…», «…», «….», …, «…», και της εταιρίας «…», προκειμένου σε περίπτωση αποδοχής της τυχόν ασκηθείσας προδικαστικής προσφυγής των ιδίων ως άνω οικονομικών φορέων ή όποιας άλλης τυχόν ασκηθεί εμπροθέσμως σε βάρος της να ματαιωθεί ο διαγωνισμός.


ΑΕΠΠ/977/2022

Επειδή κατόπιν των ανωτέρω, η υπό κρίση προσφυγή πρέπει να γίνει εν μέρει δεκτή, κατ’ αποδοχή του δεύτερου λόγου αυτής και δη καθ’ ο μέρος έγινε δεκτή άνευ η προσφορά της εταιρείας … και χωρίς προηγούμενη κλήση της προς παροχή διευκρινίσεων ως προς την ελλιπή συμπλήρωση του Πίνακα του Παραρτήματος IV, πρέπει δε κατά τούτο να αναπεμφθεί στον αναθέτοντα φορέα προκειμένου να προβεί στις οφειλόμενες ενέργειας. Να απορριφθεί κατά τους λοιπούς λόγους της. Να γίνει δεκτή η πρώτη παρέμβαση. Να γίνει δεκτή η δεύτερη παρέμβαση καθ’ ο μέρος απορρίπτεται η προσφυγή. Να ακυρωθεί η προσβαλλόμενη με αριθμ. πρωτ. 9043/24-11- 2021 απόφαση του Προέδρου & Διευθύνοντος Συμβούλου του αναθέτοντος φορέα, καθ΄ο μέρος, κρίθηκε αποδεκτή η οικονομική προσφορά της εταιρείας «…» άνευ ετέρου και χωρίς προηγούμενη κλήση της προς παροχή παραδεκτής διευκρίνισης, κατά το σκεπτικό. 


ΣτΕ/544/2006

Μελέτες.Διαγωνισμός για την ανάθεση υπηρεσίας και ειδικότερα αίτηση ασφαλιστικών μέτρων κατά πράξης με την έγινε δεκτή στο διαγωνισμό η προσφορά της παρεμβαίνουσας συμπράξεως μελετητών. Πιθανολογείται σοβαρώς ότι μη νομίμως έγινε δεκτή η παρεμβαίνουσα στο διαγωνισμό διότι το αφορών στην εκπόνηση της μελέτης τμήμα των εργασιών θα εξεπονείτο από ανώνυμη εταιρεία-μέλος της παρεμβαίνουσας συμπράξεως, μη εγγεγραμμένη στα μητρώα μελετητών, όπως απαιτείτο από τη διακήρυξη, ενώ στη σύμπραξη δεν συμμετείχε αυτοτελώς μελετητής ή πρόσωπο το οποίο να πληροί τις προϋποθέσεις των διατάξεων της διακηρύξεως. Επειδή, πιθανολογουμένων ως βασίμων των ανωτέρω λόγων, δέον να ανασταλή η εκτέλεσις της 10912/29-12-05 αποφάσεως του Γενικού Γραμματέως της Περιφερείας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, δια της οποίας έγινε τελικώς δεκτή στον διαγωνισμό η συμμετοχή της συμπράξεως … ΑΕ, ως και της όλης προόδου της διαδικασίας του διαγωνισμού, παρελκούσης, ως αλυσιτελούς, της ερεύνης των λοιπών προβαλλομένων λόγων δια των οποίων αμφισβητείται περαιτέρω η αποδοχή της συμμετοχής της παρεμβαινούσης εις τον διαγωνισμόν, δεδομένου ότι ελλειπούσης μιας των νομίμων προϋποθέσεων συμμετοχή της συμπράξεως εις τον διαγωνισμόν, ήτο εν πάση περιπτώσει αυτή αποκλειστέα.


ΣΤΕ ΕΑ 912/2009

Κοιντικό δίκαιο-αποκλεισμός υποψηφίου:Επειδή, εν προκειμένω, ο αιτών με την προδικαστική του προσφυγή, όπως και με την κρινομένη αίτηση, προέβαλε ότι από το απόσπασμα ποινικού μητρώου που υπέβαλε με την προσφορά της η παρεμβαίνουσα εταιρεία προκύπτει ότι ο νόμιμος εκπρόσωπός της έχει καταδικασθεί, με αμετάκλητες αποφάσεις ποινικών δικαστηρίων τρεις φορές για παράβαση του άρθρου 79 του ν. 5960/1993 «Περί επιταγής», μία φορά για παράβαση του άρθρου 1 του α.ν. 86/1967 «Περί επιβολής κυρώσεων κατά των καθυστερούντων την καταβολήν και την απόδοσιν εισφορών εις Οργανισμούς Κοινωνικής Ασφαλίσεως», και δύο φορές για παράβαση του άρθρου 71 του ν. 998/1979 (ανεπίτρεπτη μεταβολή χρήσεως δάσους ή δασικής εκτάσεως), και, επομένως, η προσφορά της ως άνω εταιρείας θα έπρεπε να απορριφθεί, διότι οι καταδίκες αυτές «αφορούν αυταποδείκτως την επαγγελματική διαγωγή του νομίμου εκπροσώπου της εν λόγω εταιρείας και είναι όλες σοβαρές». Ενόψει των ισχυρισμών αυτών, η αναθέτουσα αρχή όφειλε, κατά τα προεκτεθέντα, να εκτιμήσει αιτιολογημένα τη σοβαρότητα και βαρύτητα των περί την επαγγελματική δραστηριότητα αδικημάτων του νομίμου εκπροσώπου της παρεμβαίνουσας εταιρείας και να κρίνει αν στη συγκεκριμένη περίπτωση επηρεάζουν τη φερεγγυότητα και αξιοπιστία του υποψήφιου προμηθευτή. Επομένως, πιθανολογείται σοβαρά ως βάσιμος ο προβαλλόμενος σχετικός λόγος και πρέπει να γίνει δεκτή η υπό κρίση αίτηση