×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΣΤΕ/610/2009

Τύπος: Δικαστικές Αποφάσεις

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΟ-ΑΥΤΟΔΙΚΑΙΗ ΕΚΠΤΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΑΞΙΩΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ:Επειδή, ο αιτών άσκησε, όπως ο ίδιος δέχεται στο δικόγραφο της αιτήσεως ακυρώσεως, ασυμβίβαστα έργα τουλάχιστον μέχρι τις 12-1-2008, οπότε έληξε τυπικώς η τριετής θητεία του, ως Προϊσταμένου της Οικονομικής Επιθεωρήσεως …. Επομένως, εθεμελιώθη λόγος ασυμβιβάστου, σύμφωνα με τα γεγονότα δεκτά στην 4η σκέψη, ο οποίος απηγγέλθη με την προσβαλλόμενη πράξη. Συνεπώς, η πράξη αυτή είναι νομίμως αιτιολογημένη, είναι δε αλυσιτελείς οι ισχυρισμοί, σύμφωνα με τους οποίους ο αιτών δεν ενέπιπτε στην παρ. 8 του άρθρου 29 του Δ.Κ.Κ., με το επιχείρημα ότι κατά το χρόνο εκδόσεως της διοικητικής πράξεως (10-7-08) εκτελούσε υποχρεωτικώς κατά νόμο (άρθρο 86, παρ. 4 του Υ.Κ.) καθήκοντα προϊσταμένου Δ/νσεως, δεδομένου ότι είχε τοποθετηθεί νέος προϊστάμενος στην ως είρηται Διεύθυνση. Επίσης αλυσιτελής για τον ίδιο λόγο τυγχάνει και ο συναφώς προβαλλόμενος ισχυρισμός περί αντισυνταγματικότητας της σχετικής διατάξεως «κατά το μέρος της, με το οποίο παραλείπει να εξαιρέσει από το κανονιστικό περιεχόμενό της εκείνους τους υπαλλήλους, που υποχρεούνται από το νόμο, χάριν της συνταγματικά κατοχυρωμένης αρχής της συνέχειας της δημόσιας διοίκησης, να ασκούν καθήκοντα ασυμβίβαστα με την ιδιότητα του δημοτικού συμβούλου».(...)Απορρίπτει την αίτηση.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΣΤΕ/3096/2008

ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΟ-ΑΥΤΟΔΙΚΑΙΗ ΕΚΠΤΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΑΞΙΩΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ:Επειδή, με τις παρατεθείσες διατάξεις καθιερούται για τους δημοσίους υπαλλήλους (και άλλες κατηγορίες υπαλλήλων), που άσκησαν καθήκοντα προϊσταμένου Γενικής Διευθύνσεως ή Δ/νσεως ένα έτος προ των δημοτικών εκλογών κώλυμα εκλογιμότητας για τον οικείο Δήμο ή Κοινότητα. Εφ όσον δε εξακολουθούν και μετά την εκλογή να έχουν την ιδιότητα αυτή δεν δύνανται να ασκούν τα έργα του δημοτικού ή κοινοτικού άρχοντα (ασυμβίβαστο)(...) Απορρίπτει την αίτηση.


ΝΣΚ/290/2002

Δημόσιοι υπάλληλοι. Κωλύματα και ασυμβίβαστα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η κατοχή θέσης προϊσταμένου Δ/νσης της Περιφέρειας, κατ ανάθεση καθηκόντων, σύμφωνα με την παρ.6 του άρθρου 82 του Υπαλληλικού Κώδικα, δεν δημιουργεί κώλυμα εκλογιμότητας για το αξίωμα του Νομάρχη, σύμφωνα με το άρθρο 21 παρ.1 εδαφ.β’ του Π. Δ/τος 30/1996.


ΝΣΚ/260/2008

Δυνατότητα χορηγήσεως σε υπάλληλο του Υπουργείου Δικαιοσύνης αναπληρωματικών ημερών αναπαύσεως σε μεταγενέστερο χρόνο από εκείνο, εντός του οποίου έπρεπε κατά νόμο να του χορηγηθούν.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Υπάλληλος του Υπουργείου Δικαιοσύνης ο οποίος άσκησε καθήκοντα Προϊσταμένου Δ/νσης σε διάφορα Καταστήματα Κρατήσεως, δεν διατηρεί δικαίωμα χορηγήσεως σ’ αυτόν αναπληρωματικών ημερών αναπαύσεως (repos) σε μεταγενέστερο χρόνο σε σχέση με εκείνον, εντός του οποίου έπρεπε, κατά νόμον, να του χορηγηθούν.


ΝΣΚ/351/2013

Εκπαιδευτικοί – Αδυναμία ασκήσεως καθηκόντων προϊσταμένου συγκεκριμένης Γενικής Διεύθυνσης μετά την νομοθετική πρόβλεψη ασκήσεώς τους από υπάλληλο άλλου κλάδου – Δυνατότητα μετακινήσεως του προϊσταμένου αυτού σε άλλη Γενική Διεύθυνση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ο, κατά το ερώτημα, εκπαιδευτικός επανέρχεται αυτοδικαίως στα καθήκοντα προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης, τα οποία όμως δεν μπορεί να ασκήσει στη Γενική Διεύθυνση Ευρωπαϊκών και Εκπαιδευτικών Θεμάτων, μπορεί όμως να ασκήσει τα καθήκοντα προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων στη Γενική Διεύθυνση Διοίκησης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εφόσον δεν έχει επιλεγεί προϊστάμενος της Γενικής αυτής Διεύθυνσης κατά τα νομίμως προβλεπόμενα και, εν ταυτώ, δεν έχει λήξει η θητεία του ως άνω εκπαιδευτικού ως προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης. (ομοφ.)


ΝΣΚ/78/2022

Ερωτάται: 1) Αν ο υπάλληλος Γ. Κ. που άσκησε εν τοις πράγμασι καθήκοντα αναπληρωτή Προϊσταμένου οργανικής μονάδος χωρίς την απαιτούμενη πράξη τοποθέτησης δικαιούται να λάβει το σχετικό επίδομα θέσης ευθύνης και 2) αν η εν λόγω άσκηση καθηκόντων θα ληφθεί υπόψη για την μελλοντική υπηρεσιακή του εξέλιξη.(...)1) Ο υπάλληλος Γ. Κ. δικαιούται να λάβει το σχετικό επίδομα θέσης ευθύνης, αφού άσκησε εν τοις πράγμασι καθήκοντα αναπληρωτή προϊσταμένου και 2) η εν λόγω άσκηση καθηκόντων θα ληφθεί υπόψη για την μελλοντική υπηρεσιακή εξέλιξη του υπαλλήλου.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/117/2018

Αναπλήρωση Προϊσταμένου.Υπό τα δεδομένα αυτά και συμφώνως προς τα γενόμενα δεκτά στις προηγούμενες νομικές σκέψεις, το Κλιμάκιο κρίνει ότι ο φερόμενος ως δικαιούχος του ελεγχόμενου τίτλου, στον οποίο ανατέθηκαν, με την προαναφερόμενη απόφαση του Περιφερειάρχη Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, καθήκοντα αναπληρωτή Προϊσταμένου Διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών της Π.Ε. ..., για το χρονικό διάστημα από 11.9.2017 μέχρι 31.10.2017, δεν δικαιούται το σχετικό επίδομα θέσης ευθύνης. Τούτο δε διότι, εφόσον, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 87 παρ.1 εδ. β του  Υπαλληλικού Κώδικα, σε περίπτωση κένωσης θέσης προϊσταμένου οργανικής μονάδας, μέχρι την επιλογή και την τοποθέτηση νέου, τον αναπληρώνει στα καθήκοντά του ή ορίζεται ως αναπληρωτής του ο ανώτερος κατά βαθμό προϊστάμενος των υποκείμενων οργανικών μονάδων, ο φερόμενος ως δικαιούχος, που δεν είχε καν ασκήσει καθήκοντα προϊσταμένου υποκείμενης στη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Π.Ε. ... της Περιφέρειας ..., οργανικής μονάδας, αλλά καθήκοντα αναπληρωτή Προϊσταμένου του Τμήματος Χορήγησης Αδειών Οδήγησης (Τμήμα υποκείμενο στη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών), τα οποία μάλιστα του ανατέθηκαν αυθημερόν (αμφότερα στις 7.9.2017 και τα ανέλαβε στις 11.9.2017), μη νομίμως επελέγη από τον Περιφερειάρχη για τη θέση του αναπληρωτή Προϊσταμένου Διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών της Π.Ε. .... Αντίθετα, ο ασκών καθήκοντα αναπληρωτή Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών της Π.Ε. ..., μετά την αποχώρηση του …, …, υπάλληλος κλάδου ΤΕ Μηχανικών Α΄ βαθμού, ήταν Προϊστάμενος του Τεχνικού Τμήματος της Διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών από 18.1.2011 και συνεπώς, νομίμως επελέγη για την αναπλήρωση στα καθήκοντα της κενωθείσας θέσης (άρθρο 87 παρ.1 εδ. α) και ασκούσε τα καθήκοντα αυτά. Περαιτέρω, δοθέντος ότι η ευχέρεια της διοίκησης να ορίσει αναπληρωτή προϊστάμενο διεύθυνσης οργανικής της μονάδας (εν προκειμένω της Διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών της Π.Ε. ...) ασκείται, κατά την αδίαστικτη διατύπωση του νόμου, με την επιλογή μεταξύ των προϊσταμένων των υποκείμενων οργανικών μονάδων (δηλ. των Τμημάτων που την απαρτίζουν) τηρουμένου του προβαδίσματος των βαθμών και δεν εξικνείται σε αναπληρωτές προϊσταμένους των υποκείμενων αυτών μονάδων, δεν προκύπτει από τα συνοδευτικά του χρηματικού εντάλματος έγγραφα, αποχρών λόγος που να δικαιολογεί τον ορισμό στη θέση αυτή του φερόμενου ως δικαιούχου, που αυθημερόν τοποθετήθηκε αναπληρωτής προϊστάμενος του Τμήματος Χορήγησης Αδειών Οδήγησης της Διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών, όταν μάλιστα, ήδη τα καθήκοντα αυτά είχαν νομίμως (άρθρο 87 παρ.1 εδ. α) ανατεθεί στον …, Προϊστάμενο του Τεχνικού Τμήματος της εν λόγω  Διεύθυνσης, κλάδου ΤΕ Μηχανικών Α΄ βαθμού. Εξάλλου, μόνο στην περίπτωση που υπήρχαν περισσότεροι ισόβαθμοι προϊστάμενοι Τμημάτων που απαρτίζουν τη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών, θα λαμβάνονταν υπόψιν από το αποφασίζον την αναπλήρωση της θέσης του Προϊσταμένου της εν λόγω Διεύθυνσης, όργανο τα ουσιαστικά και τυπικά προσόντα του κάθε προϊσταμένου-υπαλλήλου, η ποιότητα της υπηρεσιακής του δράσης και γενικότερα οι διοικητικές και συντονιστικές ικανότητες που έχει επιδείξει στον εν γένει υπαλληλικό του βίο και η τυχόν γνώση του αντικειμένου της θέσης. 


ΝΣΚ/354/2014

Δυνατότητα παροχής πληροφοριών σε προϊστάμενο Γραφείου τέως Προέδρου της Βουλής, σχετικά με αποσπασμένη στη Βουλή υπάλληλο, σε γραφείο στο οποίο δεν προΐσταται ο προαναφερόμενος – Προσωπικά δεδομένα της υπαλλήλου – Έννομο συμφέρον ή εύλογο ενδιαφέρον του αιτούντος προϊσταμένου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Στην προκειμένη περίπτωση δεν συντρέχει «εύλογο ενδιαφέρον» για την χορήγηση των αιτουμένων στοιχείων και πληροφοριών, όπως η έννοια αυτού αναλύθηκε παραπάνω, δεδομένου ότι ο αιτών δεν αναφέρει στην τεθείσα υπόψη αίτηση ούτε αποδεικνύει οποιαδήποτε έννομη σχέση, ή οποιοδήποτε γεγονός ή περίσταση που συνδέει τα συμφέροντά του άμεσα με το περιεχόμενο των εγγράφων και των πληροφοριών, που ζήτησε να λάβει γνώση, λαμβανομένου μάλιστα υπόψη ότι ο αιτών δεν τυγχάνει πλέον προϊστάμενος της προαναφερομένης υπαλλήλου.


ΝΣΚ/313/2003

Συγκρότηση Επιτροπής για την επιλογή υποψηφίων Δημοτικής Αστυνομίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν είναι δυνατός κατά νόμο ο ορισμός στην Επιτροπή του άρθρου 9 του ΠΔ 23/2002 του Γενικού Γραμματέα, αντί του ελλείποντος Γενικού Διευθυντού ως τακτικού μέλους. Είναι δυνατός, όμως, ο ορισμός του αναπληρωτού Προϊσταμένου, εφόσον έχει εκδοθεί προ της συγκροτήσεως της Επιτροπής πράξη τοποθετήσεώς του από τον Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας, για να ασκεί τα καθήκοντα του Γενικού Διευθυντού, που ελλείπει, μέχρι την εκλογή και την τοποθέτηση του νέου Γενικού Διευθυντή της Περιφέρειας.


ΝΣΚ/400/2009

Συμμόρφωση Διοικήσεως. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. Τοποθέτηση Προϊσταμένου Γενικής Διευθύνσεως Υγείας. Απόφαση ΣτΕ περί αναστολής εκτελέσεως της σχετικής πράξεως του Διοικητή του Ιδρύματος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Σε συμμόρφωση προς την υπ’ αριθμ. 1154/2006 απόφαση της Επιτροπής Αναστολών του Σ.τ.Ε., με την οποία ανεστάλη η εκτέλεση πράξεως του Διοικητή του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ περί τοποθετήσεως ως Προϊσταμένου Γενικής Διευθύνσεως Υγείας του υπαλλήλου που επελέγη από το Ειδικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο του άρθρου 9 του Ν 3260/2004, η Διοίκηση οφείλει να αναθέσει καθήκοντα Προϊσταμένου της Γενικής αυτής Διευθύνσεως στην υπάλληλο που ασκούσε καθήκοντα Προϊσταμένου στη θέση αυτή κατά το χρόνο τοποθετήσεως του ανωτέρω, μέχρι την έκδοση αποφάσεως επί της εκκρεμούς αιτήσεως ακυρώσεως που αυτή έχει


ΕλΣυν.Τμ.1(ΚΠΕ)/299/2016

ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΕΠΙΔΟΜΑΤΟΣ ΘΕΣΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη της παρούσας, το Κλιμάκιο κρίνει ότι νομίμως καταβάλλεται στη συγκεκριμένη υπάλληλο μηνιαίο επίδομα θέσης ευθύνης ποσού 290,00 ευρώ, καθόσον η εν λόγω υπάλληλος δεν ασκεί καθήκοντα προϊσταμένου ενός μόνο παιδικού σταθμού, που, σύμφωνα με τον οικείο Ο.Ε.Υ., λειτουργεί σε επίπεδο γραφείου, αλλά καθήκοντα Προϊσταμένου Τμήματος Προσχολικής Αγωγής, ήτοι έχει ευρύτερα καθήκοντα, δεδομένου ότι στο Τμήμα αυτό ανήκουν περισσότερα γραφεία και συγκεκριμένα το γραφείο γραμματειακής υποστήριξης, το γραφείο ιατρικής και ψυχοκοινωνικής στήριξης, τα γραφεία Α΄ Παιδικού Σταθμού ....., Β΄ Παιδικού Σταθμού …και Παιδικού Σταθμού …., καθώς και το γραφείο Προγραμμάτων για το Παιδί, την Οικογένεια και τη Νεολαία.