×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/260/2008

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Δυνατότητα χορηγήσεως σε υπάλληλο του Υπουργείου Δικαιοσύνης αναπληρωματικών ημερών αναπαύσεως σε μεταγενέστερο χρόνο από εκείνο, εντός του οποίου έπρεπε κατά νόμο να του χορηγηθούν.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Υπάλληλος του Υπουργείου Δικαιοσύνης ο οποίος άσκησε καθήκοντα Προϊσταμένου Δ/νσης σε διάφορα Καταστήματα Κρατήσεως, δεν διατηρεί δικαίωμα χορηγήσεως σ’ αυτόν αναπληρωματικών ημερών αναπαύσεως (repos) σε μεταγενέστερο χρόνο σε σχέση με εκείνον, εντός του οποίου έπρεπε, κατά νόμον, να του χορηγηθούν.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/331/2016

Επιβολή του διοικητικού μέτρου της αργίας σε βάρος αιρετού.Α) Για την θέση αιρετού σε κατάσταση αυτοδίκαιης αργίας, κατά τις διατάξεις της παρ. 2 άρθρου 236 του ν. 3852/2010, όπως ήδη ισχύουν, απαιτείται σωρευτικά η συνδρομή α) της εκδόσεως αμετακλήτου παραπεμπτικού βουλεύματος για κακούργημα και β) της επιβολής ή ισχύος περιοριστικών όρων ή προσωρινής κρατήσεως. Β) Η ισχύς του διοικητικού μέτρου της αυτοδίκαιης αργίας, ανατρέχει σε χρόνο προγενέστερο της εκδόσεως της οικείας πράξεως, εφόσον, κατ’ αυτόν τον χρόνο, συνέπιπταν και ίσχυαν και οι δύο, ως άνω, προϋποθέσεις και εξακολουθούν να συντρέχουν κατά τον χρόνο εκδόσεως της πράξεως. Η ισχύς του διοικητικού μέτρου δεν επηρεάζεται από την τυχόν άρση της επιβολής ή ισχύος περιοριστικών μέτρων ή της προσωρινής κρατήσεως σε χρόνο μεταγενέστερο από αυτόν κατά τον οποίο συνέπεσαν οι δύο προϋποθέσεις ή τον χρόνο εκδόσεως της οικείας πράξεως. Γ) Στην ειδικότερη περίπτωση του παραπεμφθέντος τελεσιδίκως για κακούργημα Δημάρχου «Κ» Θ.Μ., δεν συντρέχει η μια εκ των ανωτέρω προϋποθέσεων και, συνεπώς, δεν δύναται αυτός να τεθεί σε κατάσταση αργίας (ομόφ.)


ΕλΣυν/Τμ7/263/2010

Η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, εφόσον το ανατεθέν έργο έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί εντός προθεσμίας ενενήντα ημερολογιακών ημερών από την υπογραφή της σύμβασης, ήτοι μέχρι τις 7.12.2009 και πάντως εντός του οικονομικού έτους 2009, σύμφωνα με την από 7.9.2009 συναφθείσα σύμβαση μεταξύ του Δήμου και της αναδόχου κοινοπραξίας και συνεπώς ο Δήμος ... όφειλε να έχει εξασφαλίσει στον προϋπολογισμό του έτους 2009 πίστωση ίση με την συμβατική αξία του ως άνω έργου, που αντιστοιχεί σε ποσό 115.926,13 ευρώ πλέον Φ.Π.Α., αναθεώρησης και απροβλέπτων (ήτοι 162.294,44 ευρώ). Επιπλέον, ο Δήμος έπρεπε να προβεί στην ανάληψη του συνόλου της δαπάνης ήδη κατά το ίδιο ως άνω οικονομικό έτος (2009), προκειμένου να δεσμεύσει προς τον σκοπό εκπλήρωσης της συμβατικής του υποχρέωσης το σύνολο της αναγκαίας πίστωσης. Η δε χορηγηθείσα παράταση για την περάτωση των εργασιών μέχρι το Φεβρουάριο του 2010 δεν δύναται να οδηγήσει σε διαφορετική κρίση, αφού σε κάθε περίπτωση η αναληφθείσα εντός του έτους 2009 δαπάνη υπολείπεται της συμβατικής αξίας του έργου, το οποίο όφειλε να ολοκληρωθεί εντός του ως άνω έτους, ενώ το τυχαίο γεγονός της παράτασης της τελικής προθεσμίας αποπεράτωσης αυτού δεν δύναται να οδηγήσει σε περιγραφή του εφαρμοστέου εν προκειμένω δημοσιολογιστικού κανόνα του άρθρου 158 παρ. 6 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (Δ.Κ.Κ).


ΝΣΚ/31/2009

Επέκταση δραστηριότητας βιομηχανικής επιχειρήσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Είναι μη νόμιμη η αίτηση επιχειρήσεως επεξεργασίας σιδήρου, η οποία είναι εγκατεστημένη εντός του ΒΙΠΑ περιοχής Ασπροπύργου, να επεκτείνει τις δραστηριότητές της σε ΖΟΕ της ίδιας περιοχής, προοριζομένη για γεωργική χρήση και κατοικίες, διότι το ακίνητο εντός του οποίου ζητάει να επεκταθεί δεν είναι όμορο του ακινήτου εντός του οποίου ήδη λειτουργεί.


ΕΣ/Τ1/144/2007

Εντολές που δεν προσδιορίζουν το χρόνο μετακίνησης της εντός του έτους κατά το οποίο αυτές εκδόθηκαν (2002, 2003 και 2005), αλλά σε μεταγενέστερο έτος,είναι νομικά πλημμελείς, επιβαρύνοντας, με τον τρόπο αυτό, ανεπίτρεπτα τις πιστώσεις που εγγράφηκαν για την αιτία αυτή στον προϋπολογισμό του οικονομικού έτους 2006.


ΝΣΚ/147/2013

Εκτέλεση απόφασης ασφαλιστικών μέτρων σε περίπτωση παραίτησης από την κύρια αγωγή (δικόγραφο) και επανάσκηση αυτής εντός τριάντα ημερών – Ισχύον νομικό καθεστώς για το διάστημα από την παραίτηση μέχρι την άσκηση νέας αγωγής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η δικαστική απόφαση που διατάσσει ασφαλιστικά μέτρα, εφόσον δεν έχει ανακληθεί με δικαστική απόφαση, είναι ισχυρή και εκτελείται και σε περίπτωση παραίτησης από το δικόγραφο της κύριας αγωγής κατά τη συζήτησή της και επανάσκησής της, με το ίδιο αντικείμενο και με τους ίδιους διαδίκους, εντός τριάντα ημερών από την επόμενη της παραίτησης, ισχύει δε και εκτελείται και κατά το χρονικό διάστημα των τριάντα ημερών ή μέχρι την εντός αυτού επανάσκηση της αγωγής. Τούτο ισχύει και σε περίπτωση περισσότερων της μιας παραιτήσεων από την αγωγή και επανάσκησή της, πάντοτε εντός των τριάντα ημερών κάθε φορά. Σε κάθε περίπτωση υφίσταται δυνατότητα άσκησης αίτησης για ανάκληση της απόφασης των ασφαλιστικών μέτρων είτε, κατ’ άρθρο 697 ΚΠολΔ, ενώπιον του δικαστηρίου στο οποίο εκκρεμεί η κύρια αγωγή, είτε, κατ’ άρθρο 696 ΚΠολΔ, ενώπιον του δικαστηρίου που εξέδωσε την απόφαση των ασφαλιστικών μέτρων και μέχρι τη συζήτηση της κύριας αγωγής, κατά τα παραπάνω ειδικότερα αναφερόμενα. Οι τυχόν επαναλαμβανόμενες παραιτήσεις και επανασκήσεις της αγωγής καθιστούν περισσότερο πιθανή την ευδοκίμηση της αίτησης ανάκλησης, εφόσον πιθανολογηθεί ότι γίνονται καταχρηστικά και για παρέλκυση της δίκης. (ομοφ.)


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/68/2019

Απόφαση ανάληψης :Με δεδομένα αυτά, η ελεγχόμενη δαπάνη είναι μη κανονική, δεδομένου ότι η απόφαση ανάληψης της υποχρέωσης εκδόθηκε και αναρτήθηκε στο Πρόγραμμα «Διαύγεια» σε χρόνο μεταγενέστερο της γενεσιουργού της δαπάνης 178/25.6.2018 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου, με την οποία το αρμόδιο όργανο του Δήμου ενέκρινε κατ’ ουσίαν την παροχή χρηματικής επιχορήγησης στον εν λόγω σύλλογο. Πλην, όμως, ενόψει της υποχρέωσης καταβολής της επιχορήγησης για την ενίσχυση εθελοντικών δράσεων πυροπροστασίας, τα όργανα του Δήμου χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των εφαρμοστέων διατάξεων, αλλά λόγω πλάνης περί την υποχρέωση δέσμευσης των αναγκαίων δαπανών, υπέλαβαν ότι η έκδοση και ανάρτηση στο διαδίκτυο της απόφασης ανάληψης υποχρέωσης σε χρονικό σημείο μεταγενέστερο της απόφασης κατανομής των σχετικών ποσών, εντός σύντομου όμως διαστήματος, δεν καθιστά την ελεγχόμενη δαπάνη μη κανονική. Περαιτέρω, προσκομίζεται η 6649/13.12.2018 βεβαίωση της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου ..... ότι το συνολικό ποσό των επιχορηγήσεων του Δήμου σε συλλόγους, σωματεία, οργανώσεις κ.λπ. για το έτος 2018 δεν υπερβαίνει το 1,5% των τακτικών εσόδων του (άρθρο 202 του ν. 3463/2006). Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα θα μπορούσε να θεωρηθεί, εάν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2018, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει.


ΝΣΚ/70/2001

Κοινοτικό Δίκαιο. Πριμοδότηση στον τομέα αιγοπροβείου κρέατος 2000. Ανωτέρα βία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Για την αναγνώριση περιστατικού ανωτέρας βίας σύμφωνα με το άρθρο 11 παρ.2 του Κανονισμού 3887/92 απαιτείται, πέραν της συνδρομής του αντικειμενικού και υποκειμενικού στοιχείου αυτής, η έγγραφη γνωστοποίηση στην αρμόδια υπηρεσία: α) του περιστατικού που εμπόδισε την εκπλήρωση της οικείας υποχρεώσεως και β) των περί αυτού αποδείξεων, εντός 10 εργασίμων ημερών, αφ ης ο υπόχρεος ήταν σε θέση να το κάνει. Η αφετηρίαση της προθεσμίας προσκομίσεως των αποδείξεων δικαιολογείται σε χρόνο μεταγενέστερο της συνδρομής του γεγονότος ανωτέρας βίας, αν οι σχετικές αποδείξεις κατέστη δυνατόν να αποκτηθούν σε χρόνο μεταγενέστερο της επελεύσεως του γεγονότος, δεν δικαιολογείται όμως υπέρβαση της προθεσμίας γνωστοποιήσεως του γεγονότος, όταν για κάποιο λόγο καθυστέρησε η αφετηρίαση της προθεσμίας προσκομίσεως των αποδείξεων. Εξέταση οκτώ περιπτώσεων ανωτέρας βίας. Θάνατος δηλωθέντων ζώων από μολυσματική νόσο. Πρέπει να εμπίπτει στις νοσοπεριπτώσεις επιζωοτίας. Μακρόχρονη ανικανότητα του παραγωγού να ασκήσει το επάγγελμά του για λόγους υγείας. Απαιτείται εμπρόθεσμη γνωστοποίηση του περιστατικού της εισαγωγής στο Νοσοκομείο και προσκόμιση των σχετικών αποδείξεων, ως και γνωστοποίηση της απώλειας των ζώων, ώστε να διαπιστωθεί ότι αυτή υπήρξε αποτέλεσμα της επικαλουμένης ανωτέρας βίας, εκτός αν κατά την ουσιαστική κρίση της Υπηρεσίας ο ενδιαφερόμενος εξ άλλων λόγων εμποδίστηκε στις εμπρόθεσμες αυτές ενέργειες.


ΔΕΔ/Θεσ/1124/2025

Η 1124/16-06-2025 Απόφαση του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά της πράξης επιβολής προστίμου ύψους 100,00€ για το φορολογικό έτος 2023. Το πρόστιμο επιβλήθηκε σε φυσικό πρόσωπο λόγω εκπρόθεσμης δήλωσης μεταβολής εργασιών (διακοπής ΚΑΔ). Ο προσφεύγων ζήτησε ακύρωση ισχυριζόμενος ότι η διακοπή της ταμειακής μηχανής είχε δηλωθεί εμπρόθεσμα (29/12/2023) και ότι η επιβολή προστίμου σε ανενεργό ΚΑΔ είναι υπερβολική. Η Δ.Ε.Δ. έκρινε ότι η εμπρόθεσμη παύση της ταμειακής δεν συνεπάγεται αυτόματη εμπρόθεσμη διακοπή του ΚΑΔ, η οποία έπρεπε να είχε δηλωθεί εντός 30 ημερών. Η Δ.Ε.Δ. τροποποίησε την αιτιολογία της πράξης ως προς τη νομική βάση (από ν.2523/97 σε αρ. 53 ν.5104/24) αλλά επικύρωσε την επιβολή του προστίμου.


ΝΣΚ/317/2008

Ύπαρξη ή μη κωλύματος στο πρόσωπο υπαλλήλου της Γ.Γ.Α. ως μέλους του Δ.Σ. αθλητικού σωματείου – Εξώδικη δήλωση – Έκδοση διαπιστωτικής πράξης αυτοδίκαιης έκπτωσης αυτού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι κάθε είδους υπάλληλοι της Γ.Γ.Α. δεν επιτρέπεται να εκλεγούν στα όργανα διοίκησης των αθλητικών σωματείων. Σε περίπτωση εκλογής τους εκπίπτουν αυτοδίκαια από την ιδιότητά τους αυτή, η δε έκπτωση διαπιστώνεται με απόφαση του Δ.Σ. του αθλητικού σωματείου, που εκδίδεται εντός 15 ημερών από τότε που έλαβε γνώση. Αν παρέλθει άπρακτη η προθεσμία αυτή, τη διαπιστωτική πράξη αυτοδίκαιης έκπτωσης εκδίδει ο Γενικός Γραμματέας Αθλητισμού εντός 15 ημερών.


ΝΣΚ/135/2018

Καταβολή τέλους υπέρ του Ταμείου Αρχαιολογικών Χώρων (ΤΑΠ) για τις εκδηλώσεις που πραγματοποιεί ΟΤΑ σε υπαίθριο θέατρο εντός αρχαίου ακίνητου μνημείου.(...)Η εκ μέρους της Δ/νσης Δασών παραχώρηση της χρήσης άλσους σε Δήμο, εντός του οποίου βρίσκεται αρχαίο ακίνητο μνημείο και εντός αυτού υπαίθριο θέατρο, συνιστά παραχώρηση της χρήσης του εδάφους και όχι του μνημείου, οι δε εκδηλώσεις που πραγματοποιεί ο Δήμος στο θέατρο υπόκεινται σε αδειοδότηση από το ΥΠΠΟΑ, έναντι τέλους υπέρ του Τ.Α.Π. (ομόφ.)