×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΣτΕ/955/2024

Τύπος: Δικαστικές Αποφάσεις

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 3528/2007/Α.86

Ζητείται η ακύρωση: (α) της τεκμαιρόμενης απόρριψης των από 20.3.2019 αιτήσεων του αιτούντος προς το 1ο Ειδικό Συμβούλιο Επιλογής Προϊσταμένων (ΕΙ.Σ.Ε.Π.) του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης (αριθμ. πρωτ. ......./20.3.2019) και προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (αριθμ. πρωτ. ......./21.3.2019) περί ολοκλήρωσης της διαδικασίας επιλογής και τοποθέτησής του ως Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Κτηνιατρικής του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων· (β) της παράλειψης της Διοίκησης να εκδώσει πράξη τοποθέτησης του αιτούντος στη θέση του Προϊσταμένου της ανωτέρω Γενικής Διεύθυνσης, της οποίας η πλήρωση είχε προκηρυχθεί με την ..../7.12.2017 προκήρυξη των Υπουργών Διοικητικής Ανασυγκρότησης και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων(...)Επειδή, από τις ανωτέρω διατάξεις προκύπτει ότι το κριτήριο της δομημένης συνέντευξης δεν έχει απλώς μοριοδοτικό χαρακτήρα, αλλά αφορά τη διαπίστωση της ικανότητας και της καταλληλότητας του υποψηφίου για την άσκηση των καθηκόντων της προκηρυχθείσας θέσης ευθύνης. Κατά συνέπεια, η Διοίκηση δεν έχει τη δυνατότητα να επιλέξει και να τοποθετήσει στην εν λόγω θέση τον τυχόν μοναδικό υποψήφιο ο οποίος διαθέτει τα απαιτούμενα τυπικά προσόντα, εφόσον αυτός δεν κριθεί ικανός και κατάλληλος για την άσκηση των αντίστοιχων καθηκόντων με βάση την αξιολόγησή του στο ανωτέρω κριτήριο.Από τις ανωτέρω βαθμολογίες και κρίσεις, οι οποίες παρατίθενται στο ...../17.1.2019 πρακτικό του ΕΙ.Σ.Ε.Π. –με το οποίο, όπως ρητώς σε αυτό διαλαμβάνεται, ολοκληρώθηκε η διαδικασία επιλογής από το Συμβούλιο για την επίδικη θέση ευθύνης– συνάγεται ευθέως ότι ο αιτών κρίθηκε ανεπαρκής για την άσκηση των καθηκόντων της θέσης του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Κτηνιατρικής και, επομένως, δεν επελέγη για την πλήρωσή της. Οι εν λόγω αρνητικές κρίσεις των μελών του ΕΙ.Σ.Ε.Π. γνωστοποιήθηκαν στον αιτούντα με την κοινοποίηση σε αυτόν του ανωτέρω πρακτικού στις 27.3.2019. Κατά συνέπεια, η διαδικασία επιλογής ολοκληρώθηκε χωρίς επιλογή υποψηφίου για την επίδικη θέση, ενώ, εξ άλλου, η Διοίκηση δεν είχε τη δυνατότητα να προβεί στην επιλογή και τοποθέτηση του αιτούντος στη θέση αυτή εκ μόνου του λόγου ότι ήταν ο μοναδικός υποψήφιος που διέθετε τα απαιτούμενα τυπικά προσόντα. Επομένως, όλα τα περί του αντιθέτου προβαλλόμενα με την κρινόμενη αίτηση πρέπει να απορριφθούν ως αβάσιμα..Επειδή, κατόπιν των προεκτεθέντων –και μη προβαλλομένου άλλου σαφούς και ορισμένου λόγου– η κρινόμενη αίτηση πρέπει να απορριφθεί στο σύνολό της.



Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/46/2024

Προϋπηρεσία πρώην Επιθεωρητών στο Σώμα Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας και Πρόνοιας (ΣΕΥΥΠ) ως πλασματικός χρόνος άσκησης καθηκόντων ευθύνης στη διαδικασία επιλογής προϊσταμένων των άρθρων 84 και 85 ΥΚ. (...) Μετά την κατάργηση της διάταξης του άρθρου 4 του ν.4275/2014 και την προσθήκη της παραγράφου 5 διατάξεις των άρθρων 70 στον ισχύοντα Υπαλληλικό Κώδικα με τον νόμο 4464/2017, ο χρόνος άσκησης καθηκόντων των πρώην Επιθεωρητών ΣΕΥΥΠ δεν μοριοδοτείται, ούτε υπολογίζεται ως χρόνος άσκησης καθηκόντων ευθύνης στο δημόσιο τομέα κατά την διαδικασία επιλογής προϊσταμένων των άρθρων 84 και 85 του ισχύοντος Υπαλληλικού Κώδικα (ομόφωνα).


ΔΙΔΚ/Φ.33/οικ.8797/2018

Σύσταση δύο επιπλέον Ειδικών Συμβουλίων Επιλογής Προϊσταμένων (ΕΙ.Σ.Ε.Π.) στο Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης και κατανομή αρμοδιοτήτων στα τρία ΕΙ.Σ.Ε.Π.


ΝΣΚ/207/2012

Διαδικασία επιλογής Προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης – Έκδοση ή μη της πράξης τοποθέτησης του επιλεχθέντος υπαλλήλου από το αρμόδιο διοικητικό όργανο λόγω εκκρεμούς αίτησης ανάκλησης του σχετικού πρακτικού επιλογής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το εκδίδον την τελική πράξη τοποθέτησης όργανο, δεν έχει τη δυνατότητα να εξετάσει από πλευράς νομιμότητας ή ουσιαστικής βασιμότητας την πράξη του Ειδικού Συμβουλίου, αλλά μόνο να εκδώσει την πράξη τοποθέτησης του υπαλλήλου που ήδη επιλέχθηκε εντός προθεσμίας ενός μηνός, η δε εκκρεμής αίτηση αναστολής ενώπιον του Ειδικού Συμβουλίου Επιλογής Προϊσταμένων (ΕΙ.Σ.Ε.Π.) δεν μπορεί να επηρεάσει την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιλογής. (ομοφ.)


ΝΣΚ/292/2009

Λήξη θητείας υπηρετούντος προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης. Υποχρέωση της Διοίκησης για προκήρυξη της θέσης. Υποχρέωση προϊσταμένου για αποχώρηση, υποβολή παραίτησης εντός διμήνου από τη λήξη ή συνέχιση άσκησης των καθηκόντων του.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η Διοίκηση υποχρεούται να εκδίδει την προκήρυξη με την οποία προσδιορίζονται οι κενές θέσεις προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων και καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής πέντε μήνες πριν από τη λήξη της θητείας των υπηρετούντων προϊσταμένων, η προθεσμία δε αυτή δεν είναι αποκλειστική. Αν η Διοίκηση δεν έχει προκηρύξει τη θέση προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης κατά τη λήξη της θητείας του υπηρετούντος προϊσταμένου, ο προϊστάμενος αυτός κατά τη λήξη της θητείας του αποχωρεί χωρίς να υποχρεούται να παραιτηθεί προκειμένου να διατηρήσει την ιδιότητα και τις αποδοχές του προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης. Ο προϊστάμενος Γενικής Διεύθυνσης, ο οποίος αποχωρεί από τη θέση του στην περίπτωση που η Διοίκηση δεν την έχει προκηρύξει κατά τη λήξη της θητείας του, αφενός μεν έχει δικαίωμα να συμμετάσχει στη διαδικασία επιλογής νέου προϊσταμένου οποτεδήποτε κινηθεί η διαδικασία αυτή, αφετέρου δε το δικαίωμά του να παραιτηθεί προκειμένου να διατηρήσει την ιδιότητα και τις αποδοχές του προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης παραμένει ενεργό μέχρι την επιλογή νέου προϊσταμένου. (πλειοψ.) Το δικαίωμα υποβολής παραιτήσεως με την ευνοϊκή διατήρηση των αποδοχών του προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης προϋποθέτει ανεπιτυχή συμμετοχή σε διαδικασία επιλογής προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης και ασκείται εντός ανατρεπτικής προθεσμίας δύο μηνών από την ανακοίνωση της μη επανεκλογής. (μειοψ.)


ΣτΕ/382/2016

Ανάθεση καθηκόντων προσωρινού προϊσταμένου γενικής διεύθυνσης (...) Στην ανωτέρω απόφαση αναφέρεται ρητώς ότι η τοποθέτηση γίνεται για το μεταβατικό διάστημα μέχρι την εφαρμογή του νέου συστήματος επιλογής προϊσταμένων. Σύμφωνα με όσα αναπτύχθηκαν στην προηγούμενη σκέψη, η εκδίκαση της υπό κρίση διαφοράς, η οποία αφορά ανάθεση καθηκόντων προσωρινού προϊσταμένου γενικής διεύθυνσης, καθώς και τοποθέτηση υπαλλήλου, δεν ανήκει στην αρμοδιότητα του Συμβουλίου της Επικρατείας, αλλά του διοικητικού εφετείου. Διά ταύτα Παραπέμπει την υπόθεση στο Διοικητικό Εφετείο Αθηνών.



ΝΣΚ/97/2018

Έννοια «κύριας θέσης», της οποίας τα καθήκοντα αναστέλλονται, κατ’ άρθρο 53 παρ. 4 π.δ. 63/2005, λόγω του διορισμού του φορέα της σε θέση μετακλητού Ειδικού Γραμματέα - Δυνατότητα ολοκλήρωσης της διαδικασίας πλήρωσης της θέσης του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης οργανικής μονάδας, η οποία κενώθηκε με το διορισμό του φορέα της σε θέση μετακλητού Ειδικού Γραμματέα.Ως «κύρια θέση», για την αναστολή της άσκησης καθηκόντων του φορέα της, ο οποίος διορίστηκε μετακλητός Ειδικός Γραμματέας, κατά την έννοια της διάταξης της παρ. 4 του άρθρου 53 του π.δ. 63/2005, νοείται η οργανική θέση, που κατείχε ο υπάλληλος προ της επιλογής και τοποθέτησής του ως Προϊσταμένου Διεύθυνσης οργανικής μονάδας επί θητεία, που αποτέλεσε τυπικό προσόν του ως άνω διορισμού του. Δεδομένου δε ότι έληξε η ενιαύσια θητεία του υπαλλήλου ως Προϊσταμένου Διεύθυνσης, νόμιμα κινείται η διαδικασία για την πλήρωση της θέσης αυτής (ομόφ.).


N.3839/2010

Σύστημα επιλογής προϊσταμένων οργανικών μονάδων με αντικειμενικά και αξιοκρατικά κριτήρια - Σύσταση Ειδικού Συμβουλίου Επιλογής Προϊσταμένων (ΕΙ.Σ.Ε.Π.) και λοιπές διατάξεις.


ΔΙΔΚ/Φ.38/ΕΙΣ./οικ.8252/2021

Σύσταση και συγκρότηση Ειδικού Συμβουλίου Επιλογής Προϊσταμένων (ΕΙ.Σ.Ε.Π.) για τις Ανεξάρτητες Αρχές.


ΝΣΚ/404/2006

Προϋποθέσεις στην αναπλήρωση προϊσταμένου κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 97 του Ν 2683/1999, προκειμένου ο χρόνος άσκησης καθηκόντων προϊσταμένου να προσμετρηθεί ως προϋπηρεσία για το προβάδισμα μεταξύ ομοιοβάθμων προϊσταμένων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1. Για να ληφθεί υπόψη ο χρόνος άσκησης καθηκόντων προϊσταμένου κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 97 παρ.1 του Ν 2683/1999, πρέπει αλλά και αρκεί α) να υπάρχει διοικητικό έγγραφο που να υποδεικνύει στον υπάλληλο την ανάληψη άσκησης καθηκόντων προϊσταμένου, έστω και αν έχει εμφιλοχωρήσει παρατυπία, δηλαδή έχει παρακαμφθεί η υπό του νόμου προβλεπόμενη διαδικασία, και β) να αποδεικνύεται η πραγματική άσκηση καθηκόντων προϊσταμένου τμήματος, που είναι ζήτημα πραγματικό, αναμφίβολα από έγγραφα που έχουν συνταχθεί από την αρμόδια Υπηρεσία. 2. Η άσκηση των καθηκόντων μπορεί να έχει γίνει είτε κατόπιν ανάθεσης, τοποθέτησης, επιλογής κ.λπ. είτε και προς αναπλήρωση ελλείποντος προϊσταμένου. 3. Η καταβολή του επιδόματος θέσεως δεν ασκεί επιρροή, εφόσον, όπως έχει νομολογικά κριθεί, η χορήγησή του συναρτάται με την ουσιαστική άσκηση καθηκόντων.


ΝΣΚ/225/2016

Αρμόδιο όργανο για την επανάληψη της διαδικασίας επιλογής σε θέση Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Διοικητικού του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, σε περίπτωση δικαστικής ακύρωσης των πράξεων επιλογής και τοποθέτησης και αναπομπής της υπόθεσης στη Διοίκηση για νέα αιτιολογημένη κρίση-. (...)Μετά την ακύρωση, με απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, των πράξεων επιλογής και τοποθέτησης σε θέση Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Διοικητικού του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών και την αναπομπή της υπόθεσης στη Διοίκηση για νέα αιτιολογημένη κρίση, κατά το σκεπτικό, αρμόδιο όργανο για την επανάληψη της διαδικασίας επιλογής είναι η Σύγκλητος του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 86 του Υπαλληλικού Κώδικα (Ν. 3528/2007), όπως αντικαταστάθηκαν με τις διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 29 του Ν. 4369/2016.