×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΣΤΕ/328/2011

Τύπος: Δικαστικές Αποφάσεις

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 3072/2002, 3196/2003

Μετατάξεις υπαλλήλων...Επειδή, στην προκειμένη περίπτωση, όπως προκύπτει, από τα στοιχεία του φακέλου, η γνωμοδότηση επί του θέματος της επανεξετάσεως των αιτήσεων μετατάξεως των πρώην υπαλλήλων του ΥΠ.ΟΙΚ.Ο. …. για την ορθή ένταξή τους στους ανώτατους βαθμούς του Κλάδου Εμπειρογνωμόνων, ήτοι του Εμπειρογνώμονα Πρεσβευτή – Συμβούλου Α’ (των 3 πρώτων) και Β’ (του 4ου), όπως πιστοποιείται στα Πρακτικά συνεδρίας της 27ης Μαρτίου 2007, προήλθε αναρμοδίως από το κοινό Υπηρεσιακό Συμβούλιο και όχι, όπως θα έπρεπε κατά νόμο, σύμφωνα με τα ως άνω γενόμενα δεκτά, από το μόνο αρμόδιο Ανώτατο Υπηρεσιακό Συμβούλιο του άρθρου 24 του Οργαν. ΥΠ.ΕΞ. Επομένως, μη νομίμως ερειδομένη επί της ως άνω γνωμοδοτήσεως του αναρμοδίου Υ.Σ. η προσβαλλόμενη τροποποιητική Κ.Υ.Α., ακυρωτέα αποβαίνει, κατά παραδοχή, ως βασίμου, του αντιστοίχου λόγου ακυρώσεως. Επειδή, μετά την ακύρωση της προσβαλλομένης πράξεως για τον προεκτεθέντα λόγο, παρέλκει ως αλυσιτελής η έρευνα των λοιπών λόγων της αιτήσεως ακυρώσεως, η οποία, συνεπώς, πρέπει να γίνει δεκτή (καθ’ ο μέρος εισάγεται) και ν’ απορριφθούν, ως αβάσιμες, οι παρεμβάσεις, η δε υπόθεση να αναπεμφθεί στη Διοίκηση, για περαιτέρω κρίση.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/214/2013

Ανώνυμη εταιρεία δημοσίου συμφέροντος, μη κερδοσκοπική, «Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης Α.Ε.» (Η.ΔΙ.Κ.Α. Α.Ε.) – Αρμοδιότητα ή μη του εποπτεύοντος Υπουργού για τον ορισμό του προεδρεύοντος Νομικού Συμβούλου στο Υπηρεσιακό της Συμβούλιο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Το όργανο που έχει την αρμοδιότητα να ορίζει ως «εκάστοτε Προϊσταμένη Αρχή» με απόφασή του τον προεδρεύοντα Νομικό Σύμβουλο στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο της Η.ΔΙ.Κ.Α. Α.Ε. είναι, μετά την ισχύ του άρθρου 42 παρ. 4 του ν. 4144/2013, ο ασκών την εποπτεία επ’ αυτής Υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, ενώ ως Νομικό Σύμβουλο θα πρέπει να επιλέξει έναν από τους Νομικούς Συμβούλους που υπηρετούν σε αυτήν. Ακολούθως, και κατά την αυτή λογική, το όργανο που ορίζει τον Νομικό Σύμβουλο Ασφαλιστικού Οργανισμού είναι ο έχων την εποπτεία επ’ αυτών (Φ.Κ.Α.) Υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας. (ομοφ.) β) Με δεδομένη την απάντηση επί του πρώτου ερωτήματος, δημιουργείται για τον Προεδρεύοντα Νομικό Σύμβουλο ανάγκη αντικαταστάσεώς του αφού δεν επελέγη κατά τα οριζόμενα στο καταστατικό της Η.ΔΙ.Κ.Α. Α.Ε., η αντικατάσταση δε αυτή θα χωρήσει μέχρι τη λήξη της θητείας του Υ.Σ., η οποία ορίζεται από το Καταστατικό η 31η Δεκεμβρίου των περιττών ετών, όπως συμβαίνει άλλωστε με όλα τα μέλη του Υ.Σ. (ομοφ.)


ΝΣΚ/349/2000

Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας. Υπηρεσιακό Συμβούλιο. Συμμετοχή συνταξιοδοτηθέντος υπαλλήλου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η διάταξη του άρθρου 13 παρ.5 Ν.2690/1999 αντικατέστησε την διάταξη του άρθρου 19 παρ.4 Ν.1599/1986. Επομένως από της ισχύος της πρώτης διατάξεως δεν μπορεί να συμμετέχει στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο υπαλλήλων του Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας ως μέλος συνταξιοδοτηθείς υπάλληλος επί τρίμηνο μετά τη συνταξιοδότησή του.


ΝΣΚ/8/2003

Αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο για την υπηρεσιακή κατάσταση του ΤΠΟΕΚΕ. Εφαρμογή ή μη των διατάξεων του άρθρου 20 του Ν 2503/97, της παρ.7 του άρθρου 82 του Ν 2683/99 και του άρθρου 14 του Ν 2190/94 επί του ΤΠΟΕΚΕ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Οι ως άνω διατάξεις του Υ.Κ. δεν έχουν ευθεία εφαρμογή επί του ΤΠΟΕΚΕ, αλλά εφαρμόζεται η ειδική γι’ αυτό, ως εκκλησιαστικό ασφαλιστικό Ταμείο νομοθεσία, (του Ν 590/77 και των κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 42 αυτού Κανονισμών της ΔΙΣ), που προβλέπουν ότι η σχετική κανονιστική αρμοδιότητα, η υπηρεσιακή κατάσταση των υπαλλήλων του και η επιλογή του προσωπικού ανατίθεται στην ΔΙΣ. β) Αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο για την υπηρεσιακή κατάσταση των υπαλλήλων είναι το προβλεπόμενο και συγκροτούμενο (ως πενταμελές ή τριμελές ή ως ανώτατο υπηρεσιακό συμβούλιο, ΑΥΣΕ), σύμφωνα με την διέπουσα τα εκκλησιαστικά νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου ειδική νομοθεσία και ειδικώτερα με τις διατάξεις της παρ.2 του άρθρου 2 του υπ’ αριθ. 5/1978 Κανονισμού.


ΝΣΚ/142/2012

Α.Ε.Ι. – Ε.Τ.Ε.Π. – Αρμόδιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Αρμόδιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο, να εξετάσει και αποφανθεί επί αιτημάτων για υπηρεσιακές μεταβολές (μεταθέσεις, μετατάξεις, αποσπάσεις κ.λπ.) των μελών Ε.Τ.Ε.Π., είναι το Υπηρεσιακό Συμβούλιο της ακαδημαϊκής μονάδας, στην οποία ανήκουν τα μέλη Ε.Τ.Ε.Π. που αιτούνται τις υπηρεσιακές αυτές μεταβολές. Για τα θέματα των μελών Ε.Τ.Ε.Π. θέση Υπηρεσιακού Συμβουλίου επέχει, είτε η Γενική Συνέλευση του Τμήματος, είτε η Γενική Συνέλευση της Σχολής, είτε η Σύγκλητος, ανάλογα με την ακαδημαϊκή μονάδα στην οποία ανήκει η συγκεκριμένη θέση που κατέχει το μέλος Ε.Τ.Ε.Π.


ΣΤΕ/2647/2008

Εκπρόθεσμο αίτησης ακυρώσεως:..Επειδή, η κατά το άρθρο 46 παρ. 1 του π.δ. 18/1989 «Κωδικοποίηση διατάξεων νόμων για το Συμβούλιο της Επικρατείας» (Α’ 8) εξηκονθήμερη προθεσμία για την προσβολή με αίτηση ακυρώσεως της αποφάσεως του Υπουργού Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας περί συγκροτήσεως του Διοικητικού Συμβουλίου του ανωτέρω Ταμείου, η οποία, κατά τις προεκτεθείσες διατάξεις, ήταν δημοσιευτέα στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, άρχιζε για τον αιτούντα, ως τρίτο, από τη δημοσίευση της υπουργικής αυτής αποφάσεως στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (πρβλ. Σ.τ.Ε. 2733/1994, 602/1987 κ.α.). Η προσβαλλόμενη υπουργική δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 14.2.2005 (ΦΕΚ 30, τ. Ν.Π.Δ.Δ.). Επομένως, η υπουργική αυτή απόφαση προσβάλλεται εκπροθέσμως, αφού η κρινόμενη αίτηση ασκήθηκε στις 20.6.2007, δηλαδή μετά την πάροδό της ως άνω εξηκονθήμερης προθεσμίας. Κατά συνέπεια, η υπό κρίση αίτηση είναι απορριπτέα ως απαράδεκτη.


17/2024

Παράταση προθεσμιών διεξαγωγής των εκλογών ανάδειξης αιρετών μελών - εκπροσώπων στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο των Μονίμων Υπαλλήλων της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς και στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο του Ιδιωτικού Δικαίου Προσωπικού της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς για τα έτη 2025-2026. ΑΔΑ:ΨΑΑ9ΟΡΡΠ-ΣΧΛ


ΝΣΚ/246/2010

Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών (ΕΥΠ) – Υπηρεσιακό Συμβούλιο – Εκπρόσωποι υπαλλήλων ΕΥΠ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 15 περ.γ’ του Ν 3649/2008, για τη σύνθεση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου της ΕΥΠ, ως εκπρόσωποι των υπαλλήλων της ΕΥΠ στο οικείο Υπηρεσιακό-Πειθαρχικό Συμβούλιο είτε ως τακτικά είτε ως αναπληρωματικά μέλη νοούνται οι υπάλληλοι της ΕΥΠ, που ορίζονται από το Δ.Σ. του δευτεροβάθμιου συνδικαλιστικού οργάνου των υπαλλήλων της ΕΥΠ (Π.Ο.Σ.Ε.Υ.Π.), χωρίς διάκριση ή περιορισμό ως προς την κατηγορία, το βαθμό ή τη συνδικαλιστική ή μη ιδιότητα.


ΣτΕ/107/2018

Επειδή, όπως προκύπτει από τις διατάξεις των παραγράφων 2 και 4 του άρθρου 103 του ν. 3852/2010, το δημοτικό συμβούλιο λαμβάνει κατά δεσμία αρμοδιότητα την απόφαση συγχώνευσης των σχολικών επιτροπών του δήμου σε καταρχήν δύο νομικά πρόσωπα. Συνεπώς, η προσβαλλόμενη 321/20.6.2011 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Πειραιά ευρίσκει νόμιμο έρεισμα στις διατάξεις αυτές, ανεξαρτήτως της νομιμότητας του περιεχομένου του μνημονευόμενου σ’ αυτήν ως άνω πληροφοριακού εγγράφου, και ο σχετικός λόγος ακυρώσεως είναι απορριπτέος, καθώς ερείδεται στην εσφαλμένη προϋπόθεση ότι το Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά διέθετε σχετικώς διακριτική ευχέρεια. Για τον ίδιο λόγο είναι απορριπτέος ο λόγος ακυρώσεως κατά τον οποίο με την προσβαλλόμενη απόφαση υπερακοντίζεται ο σκοπός του νόμου (αντιμετώπιση φαινομένων διαφθοράς και κακοδιοίκησης). Είναι διάφορο το ζήτημα της άσκησης της διακριτικής ευχέρειας του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ο οποίος, κατά την παράγραφο 3 του άρθρου 103 του ν. 3852/2010, μπορεί να επιτρέψει, ύστερα από αίτηση του οικείου δημοτικού συμβουλίου, να διατηρηθούν ως αυτοτελή νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου εκείνα των οποίων η δραστηριότητα από πλευράς ευρύτερης αναγνώρισης, εξειδικευμένου αντικειμένου, μακροχρόνιας απόδοσης έργου και γενικότερης καταξίωσης της προσφοράς τους δικαιολογεί την ανωτέρω διατήρηση. Σχετική, όμως, πράξη ή παράλειψη του ως άνω Υπουργού δεν προσβάλλεται με την κρινόμενη αίτηση. Δια ταύτα Απορρίπτει την αίτηση ακυρώσεως.


ΝΣΚ/311/2011

Δημόσιο – Προκήρυξη πλήρωσης θέσεων Προϊσταμένων Τμημάτων με υπουργική απόφαση – Δεσμευτικό ή μη για το υπηρεσιακό συμβούλιο το μεταγενέστερο τροποποιητικό ερώτημα της αρμοδίας υπηρεσίας περί μείωσης των προκηρυχθεισομένων θέσεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το υποβαλλόμενο, από το αρμόδιο κατά νόμο όργανο, τροποποιητικό ερώτημα προς το υπηρεσιακό συμβούλιο, για την πλήρωση θέσεων προϊσταμένων τμημάτων, εφόσον δεν προηγηθεί τροποποίηση της προκηρύξεως, περί μειώσεως του αριθμού των προς πλήρωση θέσεων, δεν είναι δεσμευτικό για το υπηρεσιακό συμβούλιο. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/400/2009

Συμμόρφωση Διοικήσεως. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. Τοποθέτηση Προϊσταμένου Γενικής Διευθύνσεως Υγείας. Απόφαση ΣτΕ περί αναστολής εκτελέσεως της σχετικής πράξεως του Διοικητή του Ιδρύματος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Σε συμμόρφωση προς την υπ’ αριθμ. 1154/2006 απόφαση της Επιτροπής Αναστολών του Σ.τ.Ε., με την οποία ανεστάλη η εκτέλεση πράξεως του Διοικητή του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ περί τοποθετήσεως ως Προϊσταμένου Γενικής Διευθύνσεως Υγείας του υπαλλήλου που επελέγη από το Ειδικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο του άρθρου 9 του Ν 3260/2004, η Διοίκηση οφείλει να αναθέσει καθήκοντα Προϊσταμένου της Γενικής αυτής Διευθύνσεως στην υπάλληλο που ασκούσε καθήκοντα Προϊσταμένου στη θέση αυτή κατά το χρόνο τοποθετήσεως του ανωτέρω, μέχρι την έκδοση αποφάσεως επί της εκκρεμούς αιτήσεως ακυρώσεως που αυτή έχει