×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΣτΕ/ΤΜ.Γ/1478/2024

Τύπος: Δικαστικές Αποφάσεις

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η απόφαση αφορά αίτηση ακύρωσης της πρόσληψης έμμισθου δικηγόρου στον Δήμο ..., κατά παράλειψη του αιτούντος. Το βασικό νομικό ζήτημα που εξετάζεται είναι κατά πόσον η απόφαση (4/8.11.2018) της πενταμελούς επιτροπής επιλογής να εξειδικεύσει τα κριτήρια αξιολόγησης (όπως επιστημονική κατάρτιση και εξειδίκευση) είναι νόμιμη, δεδομένου ότι εκδόθηκε μετά την έναρξη της προθεσμίας υποβολής των υποψηφιοτήτων. Η πλειοψηφία του Τμήματος έκρινε ότι αυτή η εξειδίκευση είναι μη νόμιμη, καθώς παραβιάζει τις αρχές της διαφάνειας, της αμεροληψίας και της ίσης μεταχείρισης των υποψηφίων. Λόγω της σπουδαιότητας του ζητήματος, το Τμήμα παρέπεμψε την υπόθεση στην επταμελή σύνθεσή του για οριστική απόφαση.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΣτΕ/ΤΜ.Γ/1535/2024

Η απόφαση 1535/2024 του Συμβουλίου της Επικρατείας αφορά αίτηση ακύρωσης της απόφασης του Δημάρχου Κορυδαλλού για την πρόσληψη έμμισθου δικηγόρου. Το Τμήμα Γ΄ εξέτασε τη νομιμότητα των πρόσθετων προσόντων (όπως π.χ. μεταπτυχιακό στο δημόσιο δίκαιο, πολυετή εμπειρία σε δημόσιες συμβάσεις, ευρωπαϊκά προγράμματα και GDPR) που τέθηκαν στην προκήρυξη ως όρους αποκλεισμού των υποψηφίων. Το δικαστήριο έκρινε ότι η πρόβλεψη αυτών των εξειδικευμένων προσόντων ως τυπικών προϋποθέσεων, επί ποινή αποκλεισμού, είναι μη νόμιμη, καθώς δεν τεκμηριώνεται η άμεση συνάφειά τους με τις ειδικές ανάγκες του Δήμου, περιορίζοντας έτσι την ισότιμη και αξιοκρατική πρόσβαση. Λόγω της σπουδαιότητας του ζητήματος, το Τμήμα παραπέμπει την υπόθεση στην επταμελή σύνθεσή του.


ΣτΕ/ΤΜ.Γ/564/2025

Η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ 564/2025) αφορά αίτηση ακύρωσης κατά της πρόσληψης έμμισθου δικηγόρου στον Δήμο, με την οποία ο αιτών παραλήφθηκε. Το Δικαστήριο εξέτασε τη νομιμότητα της διαδικασίας επιλογής, εστιάζοντας σε πρακτικό της πενταμελούς Επιτροπής που εξειδίκευσε τα κριτήρια αξιολόγησης (όπως προσωπικότητα, επιστημονική κατάρτιση και εξειδίκευση). Το ΣτΕ έκρινε ότι η εξειδίκευση των κριτηρίων αξιολόγησης πρέπει να λαμβάνει χώρα πριν από την έναρξη της προθεσμίας υποβολής των υποψηφιοτήτων, ώστε να διασφαλίζεται η διαφάνεια και η ίση μεταχείριση. Δεδομένου ότι το πρακτικό εκδόθηκε μετά την έναρξη της προθεσμίας υποβολής, η διαδικασία κρίθηκε μη νόμιμη. Η απόφαση πρόσληψης ακυρώθηκε και η υπόθεση αναπέμφθηκε στη Διοίκηση για νέα νόμιμη κρίση.


ΝΣΚ/231/2014

Νόμιμες ενέργειες του Τμήματος Β.Σ.Α.Σ. για συμμόρφωση σε ακυρωτική απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Θεσσαλονίκης, με αντικείμενο την αναβαθμολόγηση γραπτού δοκιμίου μεταπτυχιακού φοιτητή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η απόφαση ορισμού αναβαθμολογητή γραπτού δοκιμίου, σε συμμόρφωση προς ακυρωτική δικαστική απόφαση, είναι νόμιμη αφού περιέχεται σ’ αυτήν η απαιτούμενη ειδική βεβαίωση, ότι ο οριζόμενος έχει εξειδίκευση σχετική με το προς βαθμολόγηση μάθημα, η οποία αιτιολογείται νομίμως και επαρκώς με την αναφορά στο γνωστικό του αντικείμενο καθώς και στο ερευνητικό και διδακτικό του έργο, ενόψει όμως, προβαλλόμενου από τον ενδιαφερόμενο αντίθετου ισχυρισμού, οφείλει η Γ.Σ.Ε.Σ., επανεξετάζοντας το ζήτημα, να διαλάβει στην απόφασή της, περαιτέρω ειδικότερη αιτιολογία, εκθέτουσα τους λόγους για τους οποίους, κατά την άποψή της, η εξειδίκευση του οριζόμενου είναι σχετική με το γνωστικό αντικείμενο του προς βαθμολόγηση μαθήματος, ή σχετικότερη, από την εξειδίκευση που προβάλλει ο ενδιαφερόμενος.


ΝΣΚ/21/2002

Ιδρύματα. Αντικατάσταση διοικητών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Από τη διάταξη του Οργανισμού (Καταστατικού) του Ιδρύματος Στρατηγού Γ. Γρίβα - Διγενή, που ορίζει ότι ο αντικαταστάτης του ελλείποντος μέλους της πενταμελούς Επιτροπής του εκλέγεται υπό των λοιπών μελών, προκύπτει ότι στην περίπτωση αυτή προβλέπεται και η δυνατότητα υπάρξεως ειδικής απαρτίας, δηλαδή, και όταν τα υπάρχοντα μέλη είναι τουλάχιστον δύο (2). Συνεπώς, δεν είναι σύννομο το αίτημα του εναπομείναντος μόνου μέλους της πενταμελούς Διοικούσας Επιτροπής του Ιδρύματος για να επιλέξει τα ελλείποντα τέσσερα μέλη του εν λόγω συλλογικού οργάνου, η δε αντικατάσταση των ελλειπόντων ως άνω μελών υπάγεται στην αυτεπάγγελτη αρμοδιότητα του Υπουργού Οικονομικών, μετά γνωμοδότηση του Συμβουλίου Εθνικών Κληροδοτημάτων.


ΝΣΚ/228/2013

ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Νόμιμος τίτλος – Είσπραξη χρηματικής ικανοποίησης λόγω ηθικής βλάβης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η υπ’ αριθμ. 2779/2008 απόφαση του Α΄ Πενταμελούς Εφετείου Αθηνών, είναι τελεσίδικη και αποτελεί εκτελεστό τίτλο (νόμιμο τίτλο), ώστε με βάση αυτόν το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ να προβεί αρμοδίως στην βεβαίωση, κατά την διαδικασία του ΚΕΔΕ, σε βάρος του Α.Γ. του ποσού των 3.000 ευρώ ως εσόδου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και στην επιδίωξη της είσπραξής του. (ομοφ.)


ΝΣΚ/452/2001

Δημόσια έργα. Δημοπρασία με προεπιλογή. Συμμετοχή Κοινοπραξιών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Προεδρεύων: Χ. Φραγκούλης, Νομικός Σύμβουλος, Εισηγήτρια: Ν. Μαριόλη, Πάρεδρος. Είναι δυνατή η συμμετοχή προεπιλεγείσας Κοινοπραξίας στο Β΄στάδιο διαγωνισμού κατασκευής δημοσίων έργων μετά την αποχώρηση μέλους της, εφόσον με τη νέα σύνθεσή της πληροί τους βασικούς όρους της προκήρυξης και είναι ικανή να αναλάβει την κατασκευή του έργου.


ΣΤΕ/808/2004

Επειδή, στην προκειμένη περίπτωση, όπως προκύπτει από το σχετικό αποδεικτικό επιδόσεως, η προσβαλλομένη απόφαση κοινοποιήθηκε στις 11.4.2001 στον Επιθεωρητή Τελωνείων ..., τον οποίο, εκπρόσωπο άλλωστε του Δημοσίου στη δίκη ενώπιον του πρωτοβαθμίου δικαστηρίου και μόνον καταθέσαντα υπόμνημα επί της εφέσεως της αναιρεσίβλητης εταιρείας ενώπιον του δικάσαντος διοικητικού εφετείου, το τελευταίο, όπως προκύπτει από το περιεχόμενο της προσβαλλομένης αποφάσεώς του, δέχθηκε ως τον εκπρόσωπο του Δημοσίου στην ενώπιόν του δίκη. Επομένως, η κρινόμενη αίτηση, η οποία κατετέθη στη γραμματεία του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών στις 25.6.2001, μετά δηλαδή την πάροδο της εξηκονθήμερης προθεσμίας από την κοινοποίηση της προσβαλλομένης αποφάσεως προς το Δημόσιο, ασκήθηκε εκπροθέσμως. Και ναι μεν η προσβαλλόμενη απόφαση κοινοποιήθηκε στις 25.4.2001 και στον Υπουργό Οικονομικών, ο οποίος επίσης φέρεται ότι είχε παραστεί ενώπιον του δευτεροβαθμίου δικαστηρίου, πλην για την έναρξη της προθεσμίας της αιτήσεως αναιρέσεως από το Δημόσιο αρκούσε, κατά τα αναφερόμενα στην προηγούμενη σκέψη, η κοινοποίηση στον Επιθεωρητή Τελωνείων ... Συνεπώς, η κρινόμενη αίτηση αναιρέσεως πρέπει να απορριφθεί ως απαράδεκτη. Λόγω της σπουδαιότητας όμως των ζητημάτων αυτών, το Τμήμα κρίνει ότι η υπόθεση πρέπει να παραπεμφθεί στην επταμελή σύνθεσή του, σύμφωνα με το άρθρο 14 παρ. 5 του Π.Δ. 18/1989 (Α΄ 8), να ορισθεί δε ως εισηγητής η Πάρεδρος Κ. Λαζαράκη.


ΝΣΚ/75/2019

Συγκρότηση της πενταμελούς Επιτροπής Προσωπικού που προβλέπεται από το άρθρο 1 της υπ’ αριθ. Φ.10050/οικ.20496/4067/2008 κ.υ.α.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν απαιτείται η έκδοση ειδικής πράξης συγκρότησης της πενταμελούς Επιτροπής Προσωπικού που προβλέπεται από το άρθρο 1 της υπ’ αριθ. Φ.10050/οικ.20496/4067/2008 κοινής απόφασης των Υπουργών Ανάπτυξης και Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας. Ο Υπουργός Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, ο οποίος εποπτεύει το νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου- Υπηρεσία Υποδοχής του αποσπασμένου προσωπικού που στην προκειμένη περίπτωση είναι ο ΕΦΚΑ και ο ΕΤΕΑΕΠ, και εφόσον δεν έχει μεταβιβάσει την σχετική αρμοδιότητα περαιτέρω, νομίμως εκδίδει πράξη συγκρότησης της πενταμελούς Επιτροπής Προσωπικού με βάση τα πρόσωπα, τα οποία υποδεικνύονται από τους φορείς που ορίζονται στην παρ. 4 του άρθρου 1 της ανωτέρω κανονιστικής απόφασης. Ως εκπρόσωπος του τ. ΤΑΥΤΕΚΩ θα οριστεί τόσο από τον ΕΦΚΑ όσο και από τον ΕΤΕΑΕΠ, ο οποίος και θα μετέχει εκάστοτε ανάλογα με τα θέματα που θα εισάγονται από τα αρμόδια υπηρεσιακά όργανα εκάστου φορέα (ομόφ.).


Γ1α/Γ.Π.οικ. 35161/2022

Α) Καθορισμός και εξειδίκευση κινήτρων για την ενθάρρυνση εγγραφής των πολιτών σε Προσωπικό Ιατρό. Β) Καθορισμός και εξειδίκευση συνεπειών «αντικινήτρων» για τη μη εγγραφή των πολιτών σε Προσωπικό Ιατρό. Γ) Καθορισμός και εξειδίκευση κινήτρων για την τήρηση της διαδικασίας του συστήματος παραπομπών. Δ) Καθορισμός και εξειδίκευση συνεπειών «αντικινήτρων» για τη μη τήρηση της διαδικασίας του συστήματος παραπομπών.


Ν.5157/2024 ΦΕΚ: 187/Α/15.11.2024 Άρθρο 49 Καταργούμενες διατάξεις Μέρους Α’ Καταργούνται(…)5. Η υπό στοιχεία Γ1α/Γ.Π.οικ.35161/16.6.2022 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και Υγείας με τίτλο «Α) Καθορισμός και εξειδίκευση κινήτρων για την ενθάρρυνση εγγραφής των πολιτών σε Προσωπικό Ιατρό. Β) Καθορισμός και εξειδίκευση συνεπειών «αντικινήτρων» για τη μη εγγραφή των πολιτών σε Προσωπικό Ιατρό. Γ) Καθορισμός και εξειδίκευση κινήτρων για την τήρηση της διαδικασίας του συστήματος παραπομπών. Δ) Καθορισμός και εξειδίκευση συνεπειών «αντικινήτρων» για τη μη τήρηση της διαδικασίας του συστήματος παραπομπών» (Β’ 3020).


Γ1α/Γ.Π.οικ.69012/2022

Τροποποίηση της υπό στοιχεία Γ1α/Γ.Π.οικ.35161/16-06-2022 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και Υγείας «Α) Καθορισμός και εξειδίκευση κινήτρων για την ενθάρρυνση εγγραφής των πολιτών σε Προσωπικό Ιατρό. Β) Καθορισμός και εξειδίκευση συνεπειών («αντικινήτρων») για τη μη εγγραφή των πολιτών σε προσωπικό ιατρό. Γ) Καθορισμός και εξειδίκευση κινήτρων για την τήρηση της διαδικασίας του συστήματος παραπομπών. Δ) Καθορισμός και εξειδίκευση συνεπειών («αντικινήτρων») για την τήρηση της διαδικασίας του συστήματος παραπομπών» (Β’ 3020), όπως αυτή τροποποιήθηκε με την υπό στοιχεία Γ1α/Γ.Π.οικ.53768/22-09-2022 (Β’ 5026) όμοια απόφαση - Μετάθεση του χρόνου έναρξης του συστήματος συνεπειών («αντικινήτρων») για τη μη εγγραφή των πολιτών σε προσωπικό Ιατρό.