ΝΣΚ/75/2019
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Συγκρότηση της πενταμελούς Επιτροπής Προσωπικού που προβλέπεται από το άρθρο 1 της υπ’ αριθ. Φ.10050/οικ.20496/4067/2008 κ.υ.α.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν απαιτείται η έκδοση ειδικής πράξης συγκρότησης της πενταμελούς Επιτροπής Προσωπικού που προβλέπεται από το άρθρο 1 της υπ’ αριθ. Φ.10050/οικ.20496/4067/2008 κοινής απόφασης των Υπουργών Ανάπτυξης και Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας. Ο Υπουργός Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, ο οποίος εποπτεύει το νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου- Υπηρεσία Υποδοχής του αποσπασμένου προσωπικού που στην προκειμένη περίπτωση είναι ο ΕΦΚΑ και ο ΕΤΕΑΕΠ, και εφόσον δεν έχει μεταβιβάσει την σχετική αρμοδιότητα περαιτέρω, νομίμως εκδίδει πράξη συγκρότησης της πενταμελούς Επιτροπής Προσωπικού με βάση τα πρόσωπα, τα οποία υποδεικνύονται από τους φορείς που ορίζονται στην παρ. 4 του άρθρου 1 της ανωτέρω κανονιστικής απόφασης. Ως εκπρόσωπος του τ. ΤΑΥΤΕΚΩ θα οριστεί τόσο από τον ΕΦΚΑ όσο και από τον ΕΤΕΑΕΠ, ο οποίος και θα μετέχει εκάστοτε ανάλογα με τα θέματα που θα εισάγονται από τα αρμόδια υπηρεσιακά όργανα εκάστου φορέα (ομόφ.).
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/140/2020
Ενδεδειγμένες ενέργειες εκ μέρους της αρμόδιας Υπηρεσίας του e-ΕΦΚΑ, αναφορικά με την τύχη της χρηματικής εγγύησης που καταβλήθηκε για τη συμμετοχή στον δημόσιο πλειοδοτικό διαγωνισμό για τη στέγαση ακινήτου του τ. ΕΤΕΑΕΠ, καθολικός διάδοχος του οποίου τυγχάνει ο e-ΕΦΚΑ, από τους πλειοδοτήσαντες, οι οποίοι όμως δεν προσήλθαν για την υπογραφή της τελικής σύμβασης μίσθωσης.(..)
Οι διατάξεις του άρθρου 44 του π.δ/τος 715/1979 επί εκμίσθωσης, σε τρίτο, ακινήτου του τ. ΕΤΕΑΕΠ, καθολικός διάδοχος του οποίου είναι ο e-ΕΦΚΑ, το οποίο ακίνητο εμπίπτει στις προστατευτικές διατάξεις περί εμπορικών μισθώσεων, δεν εφαρμόζονται ως προς τα ουσιαστικά ζητήματα (και τέτοιο ζήτημα τυγχάνει να είναι και η τύχη της χρηματικής εγγύησης που καταβλήθηκε ως προϋπόθεση συμμετοχής στον πλειοδοτικό διαγωνισμό για την ενοικίαση του ακινήτου αυτού, από τον πλειοδοτήσαντα, ο οποίος δεν προσήλθε για την υπογραφή της τελικής σύμβασης μίσθωσης), αλλά εφαρμοστέες τυγχάνουν οι διατάξεις του π.δ/τος 34/1995 περί εμπορικών μισθώσεων και 197-198 του Αστικού Κώδικα, κατ’ εφαρμογή των οποίων η αρμόδια Υπηρεσία (Τμήμα Αξιοποίησης Ακίνητης Περιουσίας της Δ/νσης Ακίνητης Περιουσίας της Γενικής Δ/νσης Διοικητικής Υποστήριξης, Τεχνικών Υπηρεσιών και Στέγασης) του e-ΕΦΚΑ, οφείλει να προβεί άμεσα σε επιστροφή της καταβληθείσας χρηματικής εγγύησης.
Δ.15/Δ’/οικ.9254/233/2019
Ρύθμιση τρεχουσών και καθυστερούμενων ασφαλιστικών εισφορών προς τον ΕΦΚΑ και το ΕΤΕΑΕΠ επιχειρήσεων, εργοδοτών ή ασφαλισμένων που έχουν επαγγελματική εγκατάσταση ή δραστηριότητα στην Π.Ε. Ρεθύμνου και Π.Ε. Χανίων της Περιφέρειας Κρήτης.
ΝΣΚ/97/2019
α) Αν η γνώμη του Δ.Σ. των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης, η χορήγηση της οποίας προβλέπεται πριν από την έκδοση της απόφασης του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, σύμφωνα με τη δεύτερη πρόταση του εδ. στ΄ της παρ. 1 του άρθρου 50 του ν. 4430/2016 είναι απλή ή απαιτείται να είναι σύμφωνη, β) Αν οι αποφάσεις του Δ.Σ. του Ενιαίου Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης και Εφάπαξ Παροχών (ΕΤΕΑΕΠ), στις οποίες αναφέρονται οι εκφρασθείσες επί μέρους γνώμες των μελών του Δ.Σ., χωρίς να εκφέρεται ρητά μια τελική ενιαία γνώμη, συνιστούν γνώμες ...(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Η γνώμη του Δ.Σ. των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης, η χορήγηση της οποίας προβλέπεται πριν από την έκδοση της απόφασης του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, σύμφωνα με τη δεύτερη πρόταση του εδ. στ΄ της παρ. 1 του άρθρου 50 του ν. 4430/2016 είναι απλή. β) Οι αποφάσεις του Δ.Σ. του ΕΤΕΑΕΠ, στις οποίες αναφέρονται οι εκφρασθείσες επί μέρους γνώμες των μελών του Δ.Σ. χωρίς να εκφέρεται ρητά μια τελική ενιαία γνώμη, συνιστούν γνώμες κατά την έννοια της προαναφερθείσας διάταξης. γ) Οι εκδοθείσες μετά τις ως άνω αποφάσεις του Δ.Σ. του ΕΤΕΑΕΠ αντίστοιχες αποφάσεις της Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, ως έχουσες διαφορετικό περιεχόμενο από τις πρώτες δεν εκδόθηκαν σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην ως άνω διάταξη, γιατί έπρεπε να αιτιολογηθούν ειδικά, δηλαδή να αναφέρονται σε αυτές τα ληφθέντα υπ’ όψιν κριτήρια και στοιχεία και οι εν γένει λόγοι που δικαιολογούσαν αυτή την απόκλιση (ομόφ.).
ΝΣΚ/217/2019
α) Εάν οι διατάξεις του άρθρου 45 του ν. 4607/2019 που προβλέπουν περί του νομίμου και του επιτοκίου υπερημερίας των οφειλών του Δημοσίου, εφαρμόζονται και επί απαιτήσεων κατά του ΕΦΚΑ. β) Εάν το ύψος του επιτοκίου για το τρέχον έτος ανέρχεται σε τρεις εκατοστιαίες μονάδες. (...) α) Οι ρυθμίσεις του άρθρου 45 παρ.1, 2, 3 του ν. 4607/2019 εφαρμόζονται και στις απαιτήσεις κατά του ΕΦΚΑ και καταλαμβάνουν όλες τις δικαστικές υποθέσεις που εκκρεμούν. Ο υπολογισμός του νέου επιτοκίου θα λαμβάνει χώρα από 1.5.2019. β) Ο προσδιορισμός του ύψους του τρέχοντος επιτοκίου, με το οποίο θα πληρώνει τις υποχρεώσεις του ο ΕΦΚΑ, δεν μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο ερωτήματος (ομόφ.).
ΝΣΚ/181/2021
Εάν επιτρέπεται η μετάταξη υπαλλήλου του e-ΕΦΚΑ (Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης) (πρώην ΟΑΕΕ) από την κατηγορία ΥΕ (κλάδος ΥΕ Προσωπικού Καθαριότητας Μερικής Απασχόλησης) σε κλάδο της ΔΕ κατηγορίας, της ίδιας Υπηρεσίας και σε περίπτωση που επιτρέπεται, εάν η μετάταξη θα γίνει σε θέση πλήρους ή μερικής απασχόλησης.(..)
Η υπάλληλος με θέση εργασίας με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου ειδικότητας καθαριστριών της ΥΕ κατηγορίας, μερικής απασχόλησης, παρότι απέκτησε τίτλο σπουδών, που κατά τη διάταξη του άρθρου 12 παρ. 5 του ν. 3230/2004, της παρέχεται το δικαίωμα μετάταξης σε ανώτερη κατηγορία ΔΕ, δεν δύναται να μεταταχθεί στην ανώτερη κατηγορία, διότι οι κατισχύουσες ως ειδικότερες διατάξεις του άρθρου 80 του π.δ. 8/2019 (Οργανισμός e-ΕΦΚΑ) δεν προβλέπουν οργανικές θέσεις μερικής απασχόλησης και μάλιστα, τις υφιστάμενες τις καταργεί, μετά την καθ’ οιονδήποτε τρόπο κένωσή τους (κατά πλειοψηφία).
ΑΕΠΠ/892/2019
Ο προσφεύγων οικονομικός φορέας αιτείται με την προδικαστική προσφυγή την ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής (ΕΦΚΑ) με αριθμό 444/25/27-6-2019, η οποία αφορούσε την ανάδειξη προσωρινού αναδόχου για τη δημόσια σύμβαση μεταφοράς υλικού από τις αποθήκες του ΕΦΚΑ προς τις Μονάδες/Υποκαταστήματά του στην Αττική. Το αντικείμενο της σύμβασης είχε εκτιμώμενη αξία 600.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και προέβλεπε τη μεταφορά υλικού εν αντιθέσει με τα κριτήρια της διακήρυξης. Ο προσφεύγων επικαλείται λόγους που αφορούν τη νομιμότητα της συγκρότησης της Επιτροπής Διαγωνισμού, την αδικαιολόγητα χαμηλή οικονομική προσφορά του αναδόχου και τεχνικά ζητήματα σχετικά με τα υποβληθέντα έγγραφα.
ΝΣΚ/123/2020
α) Εάν οφείλει ο ΕΦΚΑ, ως υπεύθυνος επεξεργασίας να προβαίνει στη γνωστοποίηση των ονομάτων των ιατρών μετά την έκδοση απόφασης από τις Υγειονομικές Επιτροπές και ανεξαρτήτως ύπαρξης ή μη προσφυγής από τον αιτούντα, χωρίς να εξετάζεται η ύπαρξη ή μη εννόμου συμφέροντος, δεδομένου ότι από την με αριθμ. 20/2019 απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα δεν προκύπτει η απαίτηση ύπαρξης αυτού. β) Αν δεν οφείλει ο ΕΦΚΑ να προβεί στη γνωστοποίηση των ονομάτων των ιατρών σε κάποια από τις ως άνω περιπτώσεις, με ποιές διατάξεις θα απορρίπτεται το αίτημα. γ) Σε περίπτωση που απαιτείται η ύπαρξη εννόμου συμφέροντος, τι ορίζεται ως έννομο συμφέρον και πότε το αίτημα του εξεταζόμενου κρίνεται επαρκώς αιτιολογημένο προκειμένου να προκύπτει το έννομο συμφέρον.9..)Ο υπεύθυνος της επεξεργασίας των ζητούμενων δεδομένων (ΕΦΚΑ) οφείλει να γνωστοποιήσει στους ενδιαφερόμενους- ασθενείς τα αιτούμενα στοιχεία (ονόματα ιατρών μελών Υγειονομικών Επιτροπών ΚΕΠΑ), ανεξαρτήτως άσκησης προσφυγής από αυτούς και επίκλησης εννόμου συμφέροντος, με τις προϋποθέσεις του άρθρου 5 παρ. 1 του ν. 2690/1999 (κατά πλειοψηφία).
ΝΣΚ/156/2021
α) Χρόνος επανόδου στην υπηρεσία προφυλακισθέντος και ευρισκόμενου σε καθεστώς αυτοδίκαιης αργίας υπαλλήλου του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ), κατά του οποίου εκδόθηκε καταδικαστική απόφαση σε ποινή φυλάκισης με αναστολή και β) Υποχρέωση ή μη της Υπηρεσίας προς καταβολή στον ανωτέρω υπάλληλο του μέρους των αποδοχών του, που παρακρατήθηκαν κατά το χρονικό διάστημα που αυτός τελούσε σε καθεστώς αυτοδίκαιης αργίας.(...)1.α) Η αποφυλάκιση του προφυλακισθέντος υπαλλήλου, εξαιτίας του ότι η εκδοθείσα εις βάρος του οριστική ποινική απόφαση όρισε ότι τυχόν ασκηθησόμενη κατ’ αυτής έφεση θα έχει ανασταλτικό χαρακτήρα, δεν συνεπάγεται ότι εξέλιπε ο λόγος για τον οποίο αυτός τέθηκε σε αυτοδίκαιη αργία. Η εκδοθείσα από τον Διοικητή του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ) διαπιστωτική πράξη περί αυτοδίκαιης επανόδου του υπαλλήλου στην υπηρεσία δεν έχει νόμιμο έρεισμα και συντρέχει λόγος ανάκλησής της, η οποία ανάκληση θα έχει αναδρομική ισχύ. Στην περίπτωση αυτή, ο χρόνος μετά την ημερομηνία έκδοσης του αποφυλακιστηρίου του υπαλλήλου αποτελεί χρόνο κατά τον οποίο συνεχίζει να βρίσκεται σε καθεστώς αυτοδίκαιης αργίας (κατά πλειοψηφία). β) Εάν δεν ανακληθεί η διαπιστωτική πράξη του Διοικητή του e-ΕΦΚΑ περί επανόδου του προφυλακισθέντος υπαλλήλου στην υπηρεσία μετά την αποφυλάκισή του, ως ημερομηνία επανόδου του υπαλλήλου στα καθήκοντά του λογίζεται η επομένη της αποφυλάκισής του (ομόφωνα). 2.α) Εάν λάβει χώρα ανάκληση της διαπιστωτικής πράξης του Διοικητή του e-ΕΦΚΑ περί επανόδου του προφυλακισθέντος υπαλλήλου στην υπηρεσία, αυτός θα περιέλθει αναδρομικά σε καθεστώς αυτοδίκαιης αργίας. Στην περίπτωση αυτή, η Υπηρεσία δεν οφείλει να του καταβάλει τις αποδοχές που παρακρατήθηκαν κατά το χρονικό διάστημα μετά την αποφυλάκιση (ομόφωνα). β) Εάν δε λάβει χώρα η ανωτέρω ανάκληση, γίνεται δεκτό ότι με την έκδοση και την κοινοποίηση στον εν λόγω υπάλληλο της ως άνω διαπιστωτικής πράξης, καθώς και της απόφασης του e-ΕΦΚΑ περί εκτέλεσης της επιβληθείσας σε αυτόν πειθαρχικής ποινής από το Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο, λογίζεται ότι τούτος είχε επανέλθει στην υπηρεσία και στα καθήκοντά του από την αποφυλάκισή του μέχρι και την έναρξη εκτέλεσης της επιβληθείσας σε αυτόν πειθαρχικής ποινής, χρονικό διάστημα για το οποίο η Υπηρεσία θα πρέπει αυτεπαγγέλτως και χωρίς να απαιτείται σχετική αίτηση του υπαλλήλου να επιστρέψει σε εκείνον το ήμισυ των αποδοχών του, το οποίο είχε παρακρατηθεί (ομόφωνα).
ΝΣΚ/127/2021
Αν οι διατάξεις του άρθρου 36 του ν. 4778/2021 α) δεν καταλαμβάνουν την περίπτωση ανανέωσης απόσπασης του Π.Κ., υπαλλήλου του e-ΕΦΚΑ, ο οποίος ήταν ήδη αποσπασμένος στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας κατά τη θέση σε ισχύ των διατάξεων αυτών, β) κατισχύουν των διατάξεων των άρθρων 96 και 118 του ν. 4622/2019 περί ανανέωσης απόσπασης του προσωπικού που αποσπάστηκε αυτοδίκαια από το Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας.(...)Η, κατά παρέκκλιση κάθε αντίθετης γενικής ή ειδικής διάταξης, απαγόρευση απόσπασης, μετάταξης ή οποιασδήποτε άλλης μετακίνησης, ανεξαρτήτως διαδικασίας και φορέα υποδοχής, υπαλλήλων του e-ΕΦΚΑ, που θεσπίστηκε με τις διατάξεις του άρθρου 36 του ν. 4778/2021, καταλαμβάνει και την ανανέωση απόσπασης του υπαλλήλου του e-ΕΦΚΑ Π.Κ., ο οποίος ήταν ήδη αποσπασμένος στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας κατά την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού. Οι ως άνω διατάξεις κατισχύουν ως νεότερες και ειδικότερες των διατάξεων των άρθρων 96 και 118 του ν. 4622/2019 περί ανανέωσης απόσπασης του προσωπικού που αποσπάστηκε αυτοδίκαια από το Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας.
ΝΣΚ/20/2020
Τρόπος υπολογισμού ανταποδοτικής σύνταξης κατά τις διατάξεις του ν. 4387/2016 ως προς τον προσδιορισμό α) των συντάξιμων αποδοχών ασφαλισμένων διεπομένων από τον ν. 3163/1955 και το άρθρο 11 του ν.δ. 4277/1962, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 4 του ν.δ. 4579/1966 και β) της προσαύξησης του άρθρου 30 του ν. 4387/2016.Επί του πρώτου ερωτήματος ομόφωνα: Συντάξιμες αποδοχές του τακτικού προσωπικού των ήδη ενταχθέντων στον ΕΦΚΑ φορέων κοινωνικής ασφάλισης καθώς και του αντίστοιχου προσωπικού των ν.π.δ.δ. που υπήχθησαν για πρώτη φορά στην ασφάλιση του ΙΚΑ μέχρι 31-12-1992, θεωρούνται πάντοτε οι καθοριζόμενες για τους δημοσίους υπαλλήλους και υποκείμενες σε κράτηση για σύνταξη αποδοχές εξόδου από την υπηρεσία τους, όταν το προσωπικό αυτό επιλέγει τη συνταξιοδότησή του με το καθεστώς των δημοσίων υπαλλήλων. Ο υπολογισμός της ανταποδοτικής σύνταξης, στα πλαίσια των προβλέψεων της παραγράφου 1 του άρθρου 30 του ν. 4387/2016, της εν λόγω κατηγορίας υπαλλήλων, γίνεται και πάλι με τις θεωρούμενες ως συντάξιμες αποδοχές τους κατά την περί δημοσίων υπαλλήλων νομοθεσία. Επί του δευτέρου ερωτήματος, σύμφωνα με τις διαμορφωθείσες δύο ισοψηφήσασες γνώμες: Α. Σύμφωνα με την πρώτη ισοψηφήσασα γνώμη δεν είναι επιτρεπτό, σχετικά με τον κατ’ άρθρο 30 παρ. 1 του ν. 4387/2016 τρόπο υπολογισμού της ανταποδοτικής σύνταξης των υπαλλήλων που συνταξιοδοτούνται με το κοινό καθεστώς, το ανταποδοτικό μέρος της σύνταξης για κάθε έτος που έχει καταβληθεί επιπλέον εισφορά να υπολογίζεται με ετήσιο συντελεστή αναπλήρωσης 0,075% για κάθε μια ποσοστιαία μονάδα (1%) επιπλέον εισφοράς, επί του συνόλου των αποδοχών για τις οποίες θα καταβάλλονταν εισφορές κλάδου σύνταξης εάν οι υπάλληλοι ήσαν κοινοί ασφαλισμένοι, αλλά θα πρέπει να υπολογίζεται επί των αποδοχών για τις οποίες καταβλήθηκε η επιπλέον εισφορά, ήτοι αυτών του «δημοσιοϋπαλληλικού» καθεστώτος. Β. Σύμφωνα με τη δεύτερη ισοψηφήσασα γνώμη, ο υπολογισμός της προβλεπόμενης στην παράγραφο 1 του άρθρου 30 του ν. 4387/2016 ανταποδοτικής σύνταξης του τακτικού προσωπικού των ήδη ενταχθέντων στον ΕΦΚΑ φορέων κοινωνικής ασφάλισης, καθώς και του αντίστοιχου προσωπικού των ν.π.δ.δ. που υπήχθησαν για πρώτη φορά στην ασφάλιση του ΙΚΑ μέχρι 31-12-1992 και επέλεξαν να συνταξιοδοτηθούν κατά τη συνταξιοδοτική νομοθεσία του κοινού καθεστώτος, γίνεται πάντοτε με τις καθοριζόμενες για τους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα αποδοχές. Επειδή επί του δευτέρου ερωτήματος σημειώθηκε ισοψηφία, η υπόθεση ως προς το δεύτερο ερώτημα παραπέμφθηκε στην αρμόδια Τακτική Ολομέλεια του ΝΣΚ.