ΤΑΕΔΥ/22693/2009
Τύπος: Έγγραφα
1. Κατάθεση ή αποστολή με μέριμνα των ίδιων των ασφαλισμένων των συνταξιοδοτικών πράξεων αυτών που έχουν κύριο φορέα Ασφάλισης το Ι.Κ.Α. ή άλλο φορέα κυρίας Ασφάλισης εκτός του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους. 2. Ν.2676/99 άρθρο 17 παρ.1 περ. Α υποπερ. γ «Κράτηση της διαφοράς των αποδοχών όσων προάγονται ή λαμβάνουν μισθολογική προαγωγή το πρώτο δεκαπενθήμερο μετά την προαγωγή ή την απονομή του επιδόματος».— Διευκρίνιση αν ισχύει η διάταξη και για τους νέους ασφαλισμένους. 3. διευκρινήσεις για τις επιστροφές εισφορών: Α)Αποστολή από τους εκκαθαριστές προς το ΤΕΑΔΥ , της πράξης υπολογισμού του αχρεωστήτως ληφθέντος ποσού που επιστρέφεται από τον ασφαλισμένο σε κάποιες περιπτώσεις επιστροφών εισφορών. Β) Στην περίπτωση του χαρακτηρισμού κάποιου ασφαλισμένου ως παλαιού ενώ οι κρατήσεις που του γίνονταν μέχρι τώρα ήταν ως νέου παρακαλούμε τους εκκαθαριστές όπως αποστέλλουν εκτός από τις μισθοδοτικές καταστάσεις και πίνακα με την μορφή που επισυνάπτουμε. 4.Μετακλητοί υπάλληλοι και κρατήσεις. 5. Πίνακας κρατήσεων.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
26505/2007
«Τρόπος Λειτουργίας του ΤΕΑΔΥ ύστερα από την έγκριση λειτουργίας του Οργανισμού του Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης Δημοσίων Υπαλλήλων »-θέματα εισφορών ασφαλισμένων.
11811/2008
ΘΕΜΑ: Α. Διόρθωση της υπ' αριθμ. Πρωτ. 26505/5-11-2007 εγκυκλίου του Τ.Ε.Α.Δ.Υ. Β. Παροχή ενημέρωσης όσον αφορά στα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την επιστροφή των αχρεωστήτως καταβληθεισών εισφορών. Γ. Αποστολή των Δ.Α.Υ.Κ. και των ερωτημάτων που αφορούν την Διεύθυνση Ασφάλισης του Τ.Ε.Α.Δ.Υ. στα Γραφεία της πρώην Κεντρικής Υπηρεσίας του Τ.Ε.Α.Δ.Υ., δηλαδή στην Διεύθυνση : Όθωνος 10 Τ.Κ. 10557 Αθήνα. Δ. Ημερομηνία έναρξης της Ασφάλισης στο Τ.Ε.Α.Δ.Υ. των τακτικών Δημοσίων Υπαλλήλων. Ε. Υπενθύμιση κράτησης 2% στους παλαιούς ασφαλισμένους. ΣΤ. Κρατήσεις επί των αποδοχών των μετακλητών υπαλλήλων, ειδικών συμβούλων και ειδικών συνεργατών.
ΝΣΚ/293/2017
Δυνατότητα επιστροφής των αχρεωστήτως καταβληθεισών εισφορών για την απόληψη συμπληρωματικού εφάπαξ βοηθήματος, σε συνταξιούχους και εν ενεργεία υπαλλήλους του τέως Ταμείου Υγείας Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (ΤΥΔΚΥ), μετά τη κατάργηση του π.δ/τος 674/1979. Α) Οι εν ενεργεία υπάλληλοι του τέως Ταμείου Υγείας Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (ΤΥΔΚΥ), στους οποίους έγιναν κρατήσεις μέχρι τη κατάργηση του π.δ. 674/1979, για τη λήψη συμπληρωματικού εφάπαξ, δεν δικαιούνται να αξιώσουν την επιστροφή των εισφορών που κατέβαλαν, μέχρι τον χρόνο αποχώρησής τους από την υπηρεσία, δεδομένου ότι, κατά τα άρθρα 38 παρ.2 και 56 παρ.2 ν. 2084/1992, η απαίτηση γεννάται κατά τον χρόνο αυτό. Β) Συνταξιούχοι υπάλληλοι του ΤΥΔΚΥ, οι οποίοι εξήλθαν από την υπηρεσία τόσο πριν όσο και μετά τη κατάργηση του π.δ. 674/1979, δικαιούνται να αξιώσουν την επιστροφή των ποσών που κατέβαλαν, η αξίωσή τους δε ερείδεται στο γεγονός της εξίσωσης του εφάπαξ ποσού, που χορηγείται από το ν. 103/1975 με εκείνο που εχορηγείτο από το ΤΠΔΥ, ενώ δεν είναι κρίσιμο γεγονός η κατάργηση του εν λόγω π.δ/τος. Γ) Όσοι εξήλθαν από την υπηρεσία τους μέχρι την 12-5-2016, δικαιούνται έντοκης επιστροφής των εισφορών που κατέβαλαν, ενώ όσοι εξήλθαν ή εξέρχονται μετά την ημερομηνία αυτή λαμβάνουν τα σχετικά ποσά ατόκως. Οίκοθεν νοείται ότι η αξίωση μπορεί να ασκηθεί εάν συντρέχουν αθροιστικά, σε ένα έκαστο των δικαιούχων, όλες οι προϋποθέσεις εφαρμογής των κρίσιμων διατάξεων (ομόφ.).
ΝΣΚ/496/2005
Μετοχικό Ταμείο Ναυτικού – Κρατήσεις – Επιστροφή ως αχρεωστήτως καταβληθείσες – Παραγραφή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Μετά την 1-1-1993, η ασφάλιση στο ΤΣΑΥ και στο ΤΣΜΕΔΕ είναι υποχρεωτική, για όσους υπάγονται στην ασφάλιση των ταμείων αυτών μετά την ημερομηνία αυτή και εφεξής, και στο Δημόσιο προαιρετική με την καταβολή σε αυτό του συνόλου των εισφορών από τους ασφαλισμένους. Συνεπώς για όσους υπάγονται, κατά το άρθρο 6 του Ν 2326/1940, στην ασφάλιση του ΤΣΜΕΔΕ και ασφαλίζονται μετά την 1-1-1993, η κύρια ασφάλιση στο ΤΣΜΕΔΕ είναι υποχρεωτική. Τα πρόσωπα αυτά ασφαλίζονται υποχρεωτικά στους φορείς επικουρικής ασφάλισης, ασθένειας και πρόνοιας που αντιστοιχούν στο φορέα της κύριας ασφάλισής τους, δηλαδή το ΤΣΜΕΔΕ. Μπορούν όμως τα πρόσωπα αυτά προαιρετικά με την υποβολή σχετικής δήλωσης μέσα στην προθεσμία που τάσσει ο νόμος (τρίμηνο από το διορισμό τους, ή, για όσους υπηρετούσαν κατά την έναρξη ισχύος του Ν 2320/1995, εξάμηνο από την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού), να επιλέξουν προαιρετικά και την ασφάλισή τους στο Δημόσιο και τους αντίστοιχους ασφαλιστικούς φορείς για επικουρική ασφάλιση καταβάλλοντας όμως το σύνολο των εισφορών. Εφόσον δεν υπέβαλαν τέτοια δήλωση για προαιρετική ασφάλισή τους και στο Δημόσιο και τον αντίστοιχο ασφαλιστικό φορέα επικουρικής ασφάλισης (Μ.Τ.Ν.) η καταβολή κρατήσεων υπέρ του προαιρετικού φορέα επικουρικής ασφάλισης (Μ.Τ.Ν.) γίνεται χωρίς νόμιμη αιτία και αναζητούνται κατά τις διατάξεις περί αδικαιολογήτου πλουτισμού, ως αχρεωστήτως καταβληθείσες. Η παραγραφή των αξιώσεων αυτών έναντι του Μ.Τ.Ν. είναι πενταετής, που διακόπτεται με την υποβολή σχετικής αίτησης στο Μ.Τ.Ν. και αρχίζει πάλι από την επόμενη της υποβολής της αίτησης αυτής.
ΕλΣυν/Τμ.7/95/2011
Καταβολή δαπάνης προμήθειας εδεσμάτων για 1.500 άτομα στο πλαίσιο αποκριάτικης εκδήλωσης.(...)Στην έννοια δε της πολιτιστικής εκδήλωσης, που προάγει τα πολιτιστικά και πνευματικά ενδιαφέροντα των κατοίκων εμπίπτει κάθε πολιτιστικό δρώμενο, που, έστω και αν δεν απευθύνεται άμεσα στο σύνολο του τοπικού πληθυσμού, προβάλλει κάθε μορφής τέχνη, συνιστά το ίδιο καλλιτεχνική δράση και αναδεικνύει την πολιτιστική ευαισθησία των τοπικών φορέων, αφυπνίζει και ενισχύει την πολιτιστική συνείδηση και τα πνευματικά ενδιαφέροντα της τοπικής κοινωνίας.. Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη της παρούσας, ενόψει του ότι δεν αποδείχθηκε ότι η παράθεση μπουφέ σε 1.500 άτομα παρευρισκόμενα στην Πλατεία ...... την Κυριακή της Αποκριάς έλαβε χώρα στο πλαίσιο αναβίωσης ή αναπαράστασης αποκριάτικων δρώμενων, ώστε να προάγονται τα πολιτιστικά ενδιαφέροντα των δημοτών, ούτε άλλωστε αποδείχθηκε ότι η δαπάνη αυτή(ως παρεπόμενη) ήταν αναγκαία για την επιτυχή διοργάνωση της εκδήλωσης, το Δικαστήριο κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι συνάδει προδήλως με την αποστολή και τις αρμοδιότητες του Δήμου, ούτε ότι σχετίζεται με την προαγωγή των πολιτιστικών ενδιαφερόντων των δημοτών Σε κάθε περίπτωση, ενόψει της ποσότητας των προσφερόμενων εδεσμάτων και της αξίας αυτών, η δαπάνη αυτή υπερβαίνει το επιβαλλόμενο από τις περιστάσεις και την υπάρχουσα δημοσιονομική συγκυρία προσήκον μέτρο, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από την Επίτροπο. Κατ' ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη και το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.ΜΗ ΑΝΑΚΛΗΤΕΑ ΜΕ ΤΗΝ 247/2011
ΝΣΚ/145/2014
Νομιμότητα ή μη, της απόφασης του Δ.Σ. του Ενιαίου Ταμείου Ανεξάρτητα Απασχολουμένων (ΕΤΑΑ), σχετικά με την αναστολή εφαρμογής των διατάξεων των παρ.14 έως 17 του άρθρου 44 του Ν. 3986/2011, έως της εκδικάσεως στο ΣτΕ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ο Κυβερνητικός Επίτροπος στο Δ.Σ. του ΕΤΑΑ, δικαιούται: είτε α) να διαφωνεί με τις εκδιδόμενες απ’ αυτό αποφάσεις, οπότε αυτές δεν εκτελούνται μέχρι την άρση της εν λόγω διαφωνίας με σχετική απόφαση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, που είναι υποχρεωτικώς εκτελεστή (κατ’ άρθρο 135 παρ.2 του Ν. 3655/2008) για το Ταμείο, είτε β) να διατυπώνει αιτιολογημένη επιφύλαξη κατ’ αυτών, οπότε η εκτέλεσή τους αναστέλλεται για μία φορά, και εωσότου επανεισαχθεί προς συζήτηση το ίδιο ακριβώς θέμα, στην επόμενη (ή μεθεπόμενη ή οποιαδήποτε άλλη) συνεδρίαση του Δ.Σ. Δυνατή η άσκηση εκ νέου διαφωνίας του Επιτρόπου και κατά της τελευταίας (επί της επιφύλαξης) εκδοθείσας απόφασης του ανωτέρω Δ.Σ. Η Διοίκηση, οφείλει να απέχει, με βάση τις αρχές της χρηστής διοικήσεως, από την εκτέλεση των διοικητικών πράξεων των οποίων έχει ζητηθεί η αναστολή εκτελέσεως. Συνεπώς, η (επί της διαφωνίας του Κυβερνητικού Επιτρόπου, κατά της υπ’ αριθμ. 203/1-11-2012 απόφασης του Δ.Σ. του ΕΤΑΑ) εκδοθείσα υπ’ αριθμ. Φ.10043/26281/567/26-11-2012 απόφαση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας (που καθίστατο υποχρεωτική, για τα όργανα του Ταμείου), καθώς και η μέσω αυτής αναβιώσασα 193/2012 απόφαση του Δ.Σ. του ΕΤΑΑ, (με την οποία είχε αποφασισθεί η αποστολή των σχετικών ειδοποιητηρίων στους ασφαλισμένους του Τομέα ΤΣΜΕΔΕ, προς είσπραξη των οφειλομένων από αυτούς, αυξημένων εισφορών που θεσπίσθηκαν με το άρθρο 44 του Ν. 3986/2011), δεν μπορούσαν να εκτελεσθούν αμέσως, αλλά μόνο μετά την έκδοση της υπ’ αριθμ. 3/2014 απόφασης της Επιτροπής Αναστολών του ΣτΕ, που απέρριψε την σχετική αίτηση αναστολής εκτελέσεως την οποία είχε ασκήσει το Τ.Ε.Ε. (κ.λπ. 3) κατά της ανωτέρω (193/2012) απόφασης του Δ.Σ. του ΕΤΑΑ. Η υπ’ αριθμ. 228/29-4-2013 νεώτερη απόφαση του ίδιου Δ.Σ., ανεξαρτήτως του ότι εκδόθηκε αναρμοδίως και μη νομίμως από το Δ.Σ. του ΕΤΑΑ, δεν ήταν εκτελεστή (ενόψει της διατυπωθείσας κατ’ αυτής επιφύλαξης της Κυβερνητικής Επιτρόπου) πράξη, κατά το μέρος της με το οποίο αποφασίσθηκε η αναστολή της εφαρμογής της ως άνω (περί αυξήσεων στις ασφαλιστικές εισφορές) διάταξης, μέχρι την έκδοση απόφασης του ΣτΕ επί της αιτήσεως ακυρώσεως του Τ.Ε.Ε. κ.λπ. τριών (3), ενώ αντιθέτως, ήταν εκτελεστή κατά το μέρος της με το οποίο αποφασίσθηκε η αναστολή της εφαρμογής της εν λόγω διάταξης μέχρι την έκδοση της προαναφερόμενης απόφασης της Ε.Α. του ΣτΕ. (ομοφ.)