1085832/3312/0014/1989
Τύπος: Αποφάσεις
Τρόπος και χρόνος απόδοσης του τέλους χαρτοσήμου, που οφείλεται στις αμοιβές, που καταβάλλονται σε τρίτους, οι οποίοι δεν υποχρεούνται, κατά τις διατάξεις του Κώδικα Φορολογικών Στοιχείων, σε έκδοση θεωρημένων αποδεικτικών στοιχείων
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΥΠΕΣ/44213/2013
ΘΕΜΑ: Υποχρέωση είσπραξης και απόδοσης τέλους χαρτοσήμου για την παραχώρηση, με αντάλλαγμα, του δικαιώματος απλής χρήσης αιγιαλού, παραλίας από ΟΤΑ σε τρίτους
Σχετ: Το υπ'αριθμ. Δ10Β 1159944/ 4622/17.10.2013 έγγραφο του Υπουργείου Οικονομικών, με συνημμένο το υπ'αριθμ. Δ.ΤΕΦ Α' 1125932 ΕΞ 2013/9.8.2013 έγγραφο του Υπουργείου Οικονομικών
ΠΟΛ 1025/2014
Προκαταβολή φόρου στις αμοιβές αρχιτεκτόνων και μηχανικών σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 4 του άρθρου 69 του ν.4172/2013 καθώς και τρόπος απόδοσης.
ΠΟΛ 1157/2011
Υποβολή των Προσωρινών Δηλώσεων Απόδοσης του φόρου που παρακρατείται για εισοδήματα από εμπορικές επιχειρήσεις και για αμοιβές από ελευθέρια επαγγέλματα που καταβάλλονται από 1.7.2011 και μετά, με την χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας ή στην Δ.Ο.Υ., κατά περίπτωση
ΝΣΚ/59/2012
Υπαγωγή ή μη σε κρατήσεις υπέρ ΤΣΜΕΔΕ, ΕΜΠ και ΤΕΕ, καθώς και σε τέλος χαρτοσήμου, των αμοιβών των δικηγόρων που μετέχουν σε συμπράξεις αναθέσεως κτηματογραφικών μελετών του Ν.2308/1995.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι αμοιβές των δικηγόρων που μετέχουν ως μέλη των συμπράξεων, στις οποίες ανατίθεται η εκπόνηση μελετών κτηματογραφήσεως του Ν.2308/1995, δεν υπόκεινται σε κρατήσεις υπέρ ΤΣΜΕΔΕ, ΕΜΠ και ΤΕΕ, ούτε σε τέλος χαρτοσήμου και εισφοράς υπέρ ΟΓΑ επί του τέλους χαρτοσήμου. (ομοφ.)
ΝΣΚ/8/2000
Τ.Α.Ν.- Μ.Τ.Ν. Αξιωματικοί. Απαλλαγές αξιωματικών πολεμικής διαθεσιμότητας από την καταβολή τέλους χαρτοσήμου και εισφοράς υπέρ ΟΓΑ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι εξερχόμενοι μέτοχοι του Τ.Α.Ν. και του Μ.Τ.Ν. αξιωματικοί πολεμικής διαθεσιμότητας (ν.875/1979, ν.148/1975), απαλλάσσονται, κατ άρθρα 15 παρ.18Βα του ΚΝΤΧ και 57 παρ.4 του ν.814/1978, του τέλους χαρτοσήμου και της αναλογούσης σ αυτό εισφοράς υπέρ ΟΓΑ για το εφάπαξ βοήθημα και το μέρισμα, τα οποία καταβάλλονται σ αυτούς κατά τις διατάξεις του ν.δ.398/1974 και του π.δ.της 21/31-10-1932 (βλ.και ν.1106/1980). Η υποχρέωση επιστροφής του τυχόν αχρεωστήτως καταβληθέντος τέλους χαρτοσήμου και εισφοράς υπέρ ΟΓΑ υφίσταται έναντι του δικαιούχου του εφάπαξ βοηθήματος ή του μερίσματος και βαρύνει: α) το Τ.Α.Ν. ή το Μ.Τ.Ν., κατά περίπτωση, εάν το παρακρατηθέν τέλος χαρτοσήμου δεν αποδόθηκε ακόμη στο Δημόσιο (αρμόδια Δ.Ο.Υ.). β) Το Δημόσιο (δια της αρμοδίας Δ.Ο.Υ.) εάν αποδόθηκε ήδη σ' αυτό.
ΠΟΛ 1048/2014
Τρόπος υποβολής της δήλωσης και απόδοσης του φόρου που παρακρατείται στις αμοιβές για τεχνικές υπηρεσίες, αμοιβές διοίκησης, αμοιβές για συμβουλευτικές υπηρεσίες και άλλες αμοιβές για παρόμοιες υπηρεσίες σύμφωνα με τις διατάξεις της περίπτωσης δ΄ παραγράφου 1 του άρθρου 64 του ν.4172/2013.(ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΣΦΑΛΜΑΤΟΣ ΦΕΚ775/Β/28.3.2014)
ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ Α.1101/2019 - ΦΕΚ: 948/Β/2019:Καθορισμός του ηλεκτρονικού τρόπου υποβολής, καθώς και του τύπου και περιεχομένου της δήλωσης απόδοσης του παρακρατούμενου φόρου, σύμφωνα με τις διατάξεις, της περίπτωσης δ’ της παραγράφου 1 του άρθρου 64 και των περιπτώσεων α’ και γ’ της παραγράφου 5 του άρθρου 69 του ν. 4172/2013.
ΔΕΔ/Αθ/628/2025
Η Απόφαση 628/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών αφορά την αποδοχή ενδικοφανούς προσφυγής κατά πράξης διοικητικού προσδιορισμού φόρου του φορολογικού έτους 2023. Ο προσφεύγων διαμαρτυρήθηκε επειδή ο κωδικός 605 (παρακρατηθέντες φόροι) της δήλωσης Ε1 ήταν μειωμένος κατά €1.200,00, καθώς δεν είχαν εμφανιστεί αμοιβές ύψους €6.000,00 από επιχειρηματική δραστηριότητα. Παρόλο που η δήλωση υποβλήθηκε με επιφύλαξη, η αρχή εξέδωσε πράξη προσδιορισμού φόρου, εφαρμόζοντας και το ελάχιστο τεκμαρτό καθαρό εισόδημα. Μετά την εξέταση των προσκομισθέντων στοιχείων (τιμολόγια, εμβάσματα, myDATA) διαπιστώθηκε ότι η εργοδότρια εταιρεία είχε υποβάλει τις δηλώσεις απόδοσης παρακρατούμενων φόρων με λανθασμένο ΑΦΜ του προσφεύγοντος. Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών, κρίνοντας ότι η πλημμέλεια δεν οφείλεται στον προσφεύγοντα, έκανε δεκτή την προσφυγή και διέταξε την τροποποίηση της πράξης, αυξάνοντας το συνολικό παρακρατηθέντα φόρο στον κωδικό 605 στο σωστό ποσό των €2.216,00.
ΝΣΚ/133/2016
Δυνατότητα αναδρομικού καταλογισμού τέλους χαρτοσήμου για καταρτισθείσες συμβάσεις παραχωρήσεως της χρήσεως επενδυτικών αγαθών και συναφή ζητήματα. 1. Η επιβολή τέλους χαρτοσήμου (και κοινωνικής εισφοράς υπέρ ΟΓΑ), ως και προσθέτου φόρου προστίμου, ειδικώς και μόνον για τις συμβάσεις χρησιδανείου, περί των οποίων η υπ’ αριθμ. 79/2014 γνωμοδότηση του ΝΣΚ, που έχουν συναφθεί πριν από την ημερομηνία εκδόσεως (27-10-2010) της υπ’ αριθμ. 3529/2010 αποφάσεως του Συμβουλίου της Επικράτειας, δεν είναι επιτρεπτή για το προ της εκδόσεως αυτής χρονικό διάστημα, εφόσον η φορολογική διοίκηση ήθελε κρίνει ότι η μη καταβολή των ως άνω επιβαρύνσεων οφείλεται στο γεγονός ότι οι υπόχρεοι συμμορφώθηκαν καλοπίστως προς την υπ’ αριθμ. ΠΟΛ 1184/1995 εγκύκλιο, και ότι η αναδρομική αυτή επιβάρυνση θα μπορούσε, ενόψει των συντρεχουσών σε κάθε συγκεκριμένη περίπτωση συνθηκών, να θέσει σε σοβαρό κίνδυνο την οικονομική σταθερότητα της επιχειρήσεως (πλειοψηφία). 2. Η μεταβολή των απόψεων της διοικήσεως, έστω και αν έχει ως έρεισμα την απόφαση του ΣτΕ ή και τη γνωμοδότηση ΝΣΚ, δεν παρέχει στην φορολογική αρχή δικαίωμα να προβεί, μέσω της διαδικασίας οποιουδήποτε επανελέγχου, στην επιβολή τελών χαρτοσήμου κλπ σε υποθέσεις που είχαν περαιωθεί με οποιονδήποτε τρόπο και σε οποιονδήποτε χρόνο, διότι η απόφαση του ΣτΕ και η γνωμοδότηση του ΝΣΚ δεν συγκροτούν συμπληρωματικά στοιχεία για την ανατροπή φορολογικών εγγραφών που οριστικοποιήθηκαν. Συνακολούθως προς ταύτα, και στα τρία σκέλη του τρίτου ερωτήματος αρμόζει αρνητική απάντηση (ομοφώνως).
ΠΟΛ.1031/2014
Χρόνος και τρόπος απόδοσης του προκαταβλητέου φόρου που υπολογίζεται επί των δικηγορικών αμοιβών καθώς και της παρακράτησης φόρου επί των μερισμάτων που καταβάλλονται από τους οικείους δικηγορικούς συλλόγους, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των περιπτώσεων α και γ της παραγράφου 5 και της παραγράφου 6 του άρθρου 69 του Ν. 4172/2013 (ΦΕΚ 167 Α΄).
ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ Α.1101/2019 - ΦΕΚ: 948/Β/2019:Καθορισμός του ηλεκτρονικού τρόπου υποβολής, καθώς και του τύπου και περιεχομένου της δήλωσης απόδοσης του παρακρατούμενου φόρου, σύμφωνα με τις διατάξεις, της περίπτωσης δ’ της παραγράφου 1 του άρθρου 64 και των περιπτώσεων α’ και γ’ της παραγράφου 5 του άρθρου 69 του ν. 4172/2013.
ΔΕΔ/Θεσ/239/2025
Η απόφαση 239/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής κατά δύο πράξεων επιβολής προστίμου, συνολικού ύψους 200,00 ευρώ (100,00 ευρώ ανά πράξη), που επιβλήθηκαν από την Ε΄ Δ.Ο.Υ. Θεσσαλονίκης. Τα πρόστιμα επιβλήθηκαν βάσει του άρθρου 53 του Ν. 5104/24 (Κ.Φ.Δ.) λόγω εκπρόθεσμης υποβολής δηλώσεων απόδοσης του τέλους ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση για τις φορολογικές περιόδους Ιουνίου και Ιουλίου 2024. Η προσφεύγουσα επικαλέστηκε άγνοια των στοιχείων, δυσκολία εύρεσης λογιστή και προβλήματα αρχικής εφαρμογής του νόμου. Η ΔΕΔ απέρριψε τους ισχυρισμούς, καθότι η σχετική απόφαση (Α.1217/2023) ήταν δημοσιευμένη και η Φορολογική Διοίκηση διαθέτει δέσμια αρμοδιότητα στην επιβολή κυρώσεων ανεξαρτήτως υπαιτιότητας.