2/49803/0026/2013
Τύπος: Έγγραφα
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Μ.Πρωτ.Αθ.13753/1991
Κατά τη διάταξη της παραγράφου 1 εδ. δ, του άρθρου 698 του Κ.Πολ.Δ., που ορίζει ότι η "διατάξασα ασφαλιστικόν μέτρον απόφαση ανακαλείται εν όλω ή εν μέρει εάν παρέλθουν τριάντα ημέρες από της κατ' άλλον τρόπον καταργήσεως ή περατώσεως της δίκης, σαφώς προκύπτει ότι εάν ο υπέρ ου λήφθηκε το ασφαλιστικό μέτρο,ανακαλέσει (παραιτηθεί) της εμπροθέσμως ασκηθείσης αγωγής του για την κυρία υπόθεση και ακολούθως μέσα στην πιο πάνω προθεσμία εγείρει εκ νέου την αγωγή του, τότε δεν δημιουργείται λόγος υποχρεωτικής ανακλήσεως της διαταξάσης το ασφαλιστικό μέτρο αποφάσεως, διότι η δίκη δεν περατώθηκε (βλ. επ.Πολυμ.Πρωτ.Αθην.2818/1970 ΝοΒ 18,1215) κατάργηση δε της δίκης σύμφωνα με τα άρθρα 294,295 και 296 του Κ.Πολ.Δ., υπάρχει, όταν ο ενάγων παραιτηθεί του δικογράφου της αγωγής του άνευ συναινέσεως του εναγομένου,προτού αυτός εισέλθει επί της ουσίας της υποθέσεως.
ΝΣΚ/378/2010
Σύμβαση Ανάθεσης Έργου για την εκπόνηση μελέτης με τίτλο: «Επεξεργασία Ιστορικών και Αρχαιολογικών Δεδομένων σε Συνάφεια με το Τουριστικό Ελληνικό Προϊόν» - Αρμοδιότητα γνωμοδότησης του Ν.Σ.Κ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το διδόμενο ιστορικό στο υπ’ αριθμ. 1749/15-9-2010 ερώτημα του Γενικού Γραμματέα Τουρισμού της Γενικής Γραμματείας Τουρισμού του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού σε σχέση με τα ερωτήματα που τίθενται σ’ αυτό, δεν περιέχει προβληματισμούς της Διοίκησης για την έννοια και το περιεχόμενο συγκεκριμένης νομοθετικής διάταξης και ως εκ τούτου δεν μπορεί να εισαχθεί προς συζήτηση παραδεκτά στο αρμόδιο Τμήμα του Ν.Σ.Κ. (πλειοψ.)
ΠΟΛ.1007/2016
«Κοινοποίηση του επισήμου αντιγράφου της γνωμοδότησης υπ’ αριθ. 231/2015 του Β’ τμήματος του Ν.Σ.Κ., αναφορικά με τη δυνατότητα υπαγωγής στις ευνοϊκές διατάξεις της παραγράφου 6 του άρθρου 66 του ν. 4174/2013, υποθέσεων, για τις οποίες την 26.7.2013, είχε ήδη εκδοθεί, αλλά δεν έχει επιδοθεί δικαστική απόφαση.»(ΑΔΑ:ΩΡΘ7Η-05Ν)(ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ)
ΝΣΚ/479/2012
Ανταλλάξιμα κτήματα – Πρωτόκολλα Διοικητικής Αποβολής – Εφαρμοστέες διατάξεις.:Η διοικητική αποβολή των αυθαιρέτων κατόχων ανταλλαξίμων κτημάτων γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 1 παρ.7 εδ.γ’ του β.δ/τος της 24/31-10-1940, κατά τα ειδικότερα εκτιθέμενα στη γνώμη της πλειοψηφίας της υπ’ αριθ. 312/1999 γνωμοδότησης της Ολομέλειας του Ν.Σ.Κ. 2) Η Ανταλλάξιμη Περιουσία διοικείται και διαχειρίζεται σύμφωνα με τις ειδικές διατάξεις για την Ανταλλάξιμη Περιουσία, όπως έχει κριθεί με την υπ’ αριθ. 336/2009 γνωμοδότηση της Ολομέλειας του Ν.Σ.Κ. (ομοφ.)
ΝΣΚ/359/2013
ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΟΙ, ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ, ΔΕΔΙΚΑΣΜΕΝΟ, ΕΞΑΡΤΗΜΕΝΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΝΝΟΙΑ, ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΣ, ΜΙΣΘΩΣΗ ΕΡΓΟΥ, ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΕΩΣ, ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΑΠΟΔΟΧΩΝ.Α. Ενόψει του προσωρινού δεδικασμένου, που απορρέει από τις υπ’ αριθμ. 10600/2011 και 5075/2012 αποφάσεις του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών (Διαδικασία Ασφαλιστικών Μέτρων), το Ελλ. Δημόσιο υποχρεούται να αποδέχεται προσωρινά τις προσηκόντως προσφερόμενες υπηρεσίες των αιτούντων- συμβασιούχων μέχρι την έκδοση οριστικής απόφασης επί της ασκηθείσας κυρίας αγωγής αυτών, υπό τον όρο ότι θα τηρηθούν οι προϋποθέσεις, που ορίζουν: α) η παράγραφος 2 του άρθρου 672Α του Κ.Πολ.Δικ., όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 105 παρ.4 του ν. 4172/2013 και β) η μεταβατική διάταξη του άρθρου 106 παρ.1 του άνω ν. 4172/2013 και Β. Εφόσον το αντικείμενο του έργου για το οποίο προσελήφθησαν έχει ήδη ολοκληρωθεί, αυτοί δικαιούνται τις αποδοχές που λαμβάνει το αντίστοιχο προσωπικό που παρέχει στο Δημόσιο υπηρεσίες στο πλαίσιο έγκυρης σύμβασης εξαρτημένης εργασίας (και όχι έργου) με τα ίδια επαγγελματικά προσόντα. (ομοφ.)
ΝΣΚ/121/2016
Αρμοδιότητα ΝΣΚ για έκδοση γνωμοδότησης επί ερωτήματος που υποβλήθηκε από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και αφορά σε συμμόρφωση άλλου ΝΠΔΔ, σε προσωρινά εκτελεστή απόφαση του Μον.Πρωτ.Αθηνών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Εφόσον το τεθέν ερώτημα δεν απασχολεί τη Διοίκηση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, στο πλαίσιο ασκήσεως κάποιας συγκεκριμένης αρμοδιότητάς της, αλλά αφορά σε Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου [Οργανισμός Πολιτισμού Αθλητισμού και Νεολαίας (Ο.Π.Α.Ν.)] του Δήμου Αθηναίων, που έχει δική του διοίκηση και η νομική του υποστήριξη δεν διεξάγεται από το Ν.Σ.Κ., δεν συντρέχει η, κατά το άρθρο 6 παρ.6 του Ν. 3086/2002 (Οργανισμός του Ν.Σ.Κ.), απαιτουμένη προϋπόθεση, για την έκδοση γνωμοδοτήσεως από το Ν.Σ.Κ., μόνη δε η, εκ μέρους του Διοικητή του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, υποβολή του, δεν αρκούν για τη θεμελίωση αρμοδιότητας του Ν.Σ.Κ. προς έκδοση γνωμοδοτήσεως.
ΝΣΚ/121/2017
Αρμοδιότητα κήρυξης κληρονομίας ως σχολάζουσας - Καθήκοντα κηδεμόνα - Αμφισβήτηση γνησιότητας διαθήκης. (Κατάσταση : Αποδεκτή) 1. Δεν εκδόθηκε νόμιμα, λόγω παράβασης του άρθρου 62 του ν. 4182/2013, απόφαση διορισμού κηδεμόνα σχολάζουσας κληρονομιάς, χωρίς την προηγούμενη παροχή γνωμοδότησης του Συμβουλίου Κοινωφελών Περιουσιών της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής. 2. Ο κηδεμόνας σχολάζουσας κληρονομίας δε νομιμοποιείται να είναι διάδικος σε δίκη για την αμφισβήτηση του κύρους της διαθήκης. 3. Είναι δυνατή η άσκηση ανακοπής από το Ελληνικό Δημόσιο, κατά της πράξης κήρυξης ως κυρίας της διαθήκης του Π.Γ., αν δεν έχει κλητευθεί το Ελληνικό Δημόσιο στη σχετική δικαστική διαδικασία και δεν έχει διεξαχθεί γραφολογική πραγματογνωμοσύνη για τη γνησιότητα της διαθήκης, κατά τα οριζόμενα στη διάταξη του άρθρου 808 του ΚΠολΔ.
ΝΣΚ/394/2014
Προϋποθέσεις χορήγησης αντιγράφου πρακτικού του Α΄ βάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου Πολιτικών Υπαλλήλων ΥΝΑ, σε συνταξιούχο λιμενικό (τέως πειθαρχικό προϊστάμενο) – Έννομο συμφέρον αυτού – Ενστάσεις των αναφερομένων στο πρακτικό υπαλλήλων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Διοίκηση πρέπει κατά νόμο να χορηγήσει στον αιτούντα, ο οποίος έχει ασκήσει αγωγή αποζημιώσεως κατά των πειθαρχικώς ελεγχθέντων υπαλλήλων, απόσπασμα του Πρακτικού του Α΄ βάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου Πολιτικών Υπαλλήλων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, χωριστά για καθέναν των εναγομένων, αρκούσης της προηγούμενης έγγραφης ενημέρωσής τους. (ομοφ.)
ΠΟΛ.1165/2018
Κοινοποίηση της υπ’ αριθμ. 147/2018 γνωμοδότησης της Α΄ Ολομέλειας Διακοπών του Ν.Σ.Κ., σύμφωνα με την οποία η εξαιρετική δεκαπενταετής προθεσμία παραγραφής για τον καταλογισμό φόρου τυγχάνει εφαρμογής μόνο στην περίπτωση της μη υποβολής δήλωσης φόρου εισοδήματος ή απόδοσης παρακρατούμενων φόρων, ενώ επί εκπροθέσμου υποβολής ισχύει ο κανόνας της 5ετούς παραγραφής της παραγράφου 1 του άρθρου 84 του ν. 2238/1994, με την παρέκτασή της κατά τρία (3) έτη στην περίπτωση που η εκπρόθεσμη δήλωση υποβληθεί κατά το τελευταίο έτος της προθεσμίας αυτής.(6Ε7Χ46ΜΠ3Ζ-ΧΦΜ )
ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ Ε.2123/2019 ΑΔΑ: 6ΧΛΤ46ΜΠ3Ζ-ΥΩ0
2/78938/0026/2013
ΘΕΜΑ: Κοινοποίηση της αριθ. 466/2012 γνωμοδότησης του Α1 Τμήματος Διακοπών του Ν.Σ.Κ. Με την ανωτέρω γνωμοδότηση διατυπώθηκε, κατά πλειοψηφία, η άποψη ότι: α) οι αποφάσεις επί αιτήσεων ασφαλιστικών μέτρων δεν υπάγονται για συγκεκριμένους λόγους στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων της παρ. 5 του άρθρου 326 του ν. 4072/2012, καθώς επίσης και οι αποφάσεις που εκδίδονται επί προσωρινών διαταγών των δικαστών και διαταγών πληρωμής, επειδή αυτές δεν αποτελούν εκτελεστό τίτλο έναντι του Δημοσίου και δεν εκτελούνται β) από την εφαρμογή των ανωτέρω διατάξεων εξαιρούνται: i) οι καταψηφιστικές αποφάσεις των πολιτικών δικαστηρίων που επιδικάζουν χρηματικές απαιτήσεις σε βάρος του Δημοσίου, (με εξαίρεση καταψηφιστική απόφαση πολιτικού Εφετείου που δικάζει διαφορά από δημόσιο έργο), καθώς και οι καταψηφιστικές αποφάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου οι εκδιδόμενες επί αγωγών κατ’ άρθρο 105 Εισ. Ν.Α.Κ., διότι δεν τίθεται ζήτημα εκτελέσεως τους, προτού καταστούν αμετάκλητες, ii) οι τίτλοι που αναφέρονται στις περιπτώσεις γ΄ έως και ζ΄ της παρ. 2 του άρθρου 904 Κ.Πολ.Δ, (με εξαίρεση τις αποφάσεις αλλοδαπών δικαστηρίων που κηρύχθηκαν εκτελεστές), επειδή οι ως άνω τίτλοι δεν εκτελούνται κατά του Δημοσίου, iii) οι αναγνωριστικές και οι διαπλαστικές αποφάσεις των δικαστηρίων, επειδή δεν παράγουν εκτελεστότητα, iv) οι καταψηφιστικές αποφάσεις εφόσον δεν επιδικάζουν χρηματική απαίτηση.