×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/1002/2021

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της διακήρυξης για τον δημόσιο διαγωνισμό με αντικείμενο την «Προμήθεια Υλικών για Αναβάθμιση Αθλητικών Χώρων Δήμου ...», ειδικότερα για την προμήθεια φυσικού προκαλλιεργημένου χλοοτάπητα και αποστραγγιστικού δικτύου για γήπεδα ποδοσφαίρου. Αιτιολογεί ότι η διακήρυξη περιλαμβάνει παράνομους όρους, όπως την απαίτηση αποκλειστικής χρήσης του είδους Pennisetum clandestinum (κικούγιου) χωρίς να προβλέπει τη δυνατότητα χρήσης ισοδύναμου προϊόντος, καθώς και την απαίτηση προσκόμισης πιστοποιητικού παραχώρησης κοινοτικών δικαιωμάτων, που περιορίζει άδικα τον ανταγωνισμό. Επιπλέον, υποστηρίζει ότι οι όροι φωτογραφίζουν συγκεκριμένο προμηθευτή, καταγγέλλοντας παράβαση των αρχών της ίσης μεταχείρισης και της διαφάνειας.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΑΕΠΠ/3/2019

Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της διακήρυξης στο σύνολό της, ιδίως των όρων που αφορούν: (1) την υποχρεωτική ευρωπαϊκή καταγωγή του συνθετικού χλοοτάπητα, (2) τις αντιφατικές τεχνικές προδιαγραφές για απορρόφηση κραδασμών και περιεκτικότητα σε ανόργανες ουσίες, και (3) την απαίτηση για έλεγχο τοξικότητας με πρότυπο EN 71-3 (για παιχνίδια), το οποίο αδικαιολόγητα αποκλείει τους περισσότερους προμηθευτές. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η αντικατάσταση συνθετικού χλοοτάπητα σε 7 γήπεδα ποδοσφαίρου 5x5, με εργασίες όπως εκσκαφή, εγκατάσταση νέου υλικού, αντιμετώπιση βαρέων μετάλλων και εγγυήσεις ποιότητας σύμφωνα με τα πρότυπα της FIFA.


ΑΕΠΠ/764/2018

Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της Διακήρυξης ανοικτού διαγωνισμού του Δήμου Ζίτσας για την επιλογή αναδόχου κατασκευής του έργου «ΑΠΟΠΕΑΤΩΣΗ ΓΗΠΕΔΟΥ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ ΤΗΣ Τ.Κ. ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑΣ Δ.ΖΙΤΣΑΣ» με εκτιμώμενη αξία 246.774,20 € (συνολικά 305.999,99 € με ΦΠΑ). Επικαλείται ότι οι τεχνικές προδιαγραφές για τον συνθετικό χλοοτάπητα (όπως γραμμική πυκνότητα νημάτων, συρραφές, υπόβαση από πολυουρεθάνη κλπ.) φωτογραφίζουν συγκεκριμένο προϊόν κινεζικής προέλευσης, αποκλείοντας τον ανταγωνισμό. Επίσης, θεωρεί παράνομη την απαίτηση για πιστοποίηση OHSAS 18001:2007, ισχυριζόμενος ότι περιορίζει τη συμμετοχή.


ΑΕΠΠ/1019/2019

Ο προσφεύγων ζητεί την ακύρωση της διακήρυξης του Δήμου Θηβαίων (αρ. πρωτ. 12982/28.6.2019) για την «Προμήθεια-τοποθέτηση συνθετικού τάπητα στα γήπεδα ποδοσφαίρου Καπαρελλίου, Βαγίων, Χωστίων, Δομβραίνας και Πλαταιών». Ειδικότερα, προσβάλλει παράνομους όρους της προκήρυξης που αφορούν σε: (1) τεχνικές προδιαγραφές (π.χ. απαίτηση πιστοποιητικού ΕΝ 15330-1 για καύση – αντί του ορθού ΕΝ 13501), (2) δοκιμές φθοράς (απαίτηση δοκιμής Lisport αντί της νεότερης Lisport XL) και (3) τοξικολογικούς ελέγχους (απαίτηση πρότυπου NF P90-112 χωρίς δυνατότητα ισοδυνάμου). Ισχυρίζεται ότι οι όροι αυτοί αποκλείουν αδικαιολόγητα τη συμμετοχή του, καθώς κατέχει ισοδύναμα ή ανώτερα πιστοποιητικά (π.χ. REACH). Επιπλέον ζητεί ακύρωση των διευκρινίσεων της αναθέτουσας (26-7-2019) που ενίσχυαν τους παραπάνω αποκλειστικούς όρους. Το συνολικό ποσό σύμβασης ανερχόταν σε 724.834€ (+ΦΠΑ).


ΑΕΠΠ/584/2020

Η ατομική επιχείρηση προσφεύγει κατά της Διακήρυξης με αριθμό πρωτοκόλλου (απόφαση 499/20) για την «Προμήθεια-τοποθέτηση συνθετικού τάπητα σε ποδοσφαιρικά γήπεδα». Η προσφυγή επιδιώκει την ακύρωση της διακήρυξης στο σύνολό της ή κατά τους προσβαλλόμενους όρους και παραλείψεις. Ειδικότερα, αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια και τοποθέτηση συνθετικού τάπητα σε πέντε συγκεκριμένα γήπεδα ποδοσφαίρου με προϋπολογισμό 898.794,16€. Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι οι όροι της διακήρυξης θέτουν αδικαιολόγητους περιορισμούς, παραβιάζουν την αρχή της αναλογικότητας και του ανταγωνισμού, καθιστώντας αδύνατη τη συμμετοχή της. Επιπλέον, επικρίνει την ασάφεια των όρων σχετικά με την τεχνική και επαγγελματική ικανότητα και τον αδικαιολόγητο περιορισμό των κατασκευαστών χλοοτάπητα σε συγκεκριμένες κατηγορίες.


ΑΕΠΠ/70/2017

Ο προσφεύγων αίτησε: 1) την ακύρωση της απόφασης που τον απέκλεισε από τον διαγωνισμό και ενέκρινε την προσφορά άλλης εταιρείας, 2) την ακύρωση του πρακτικού της Επιτροπής Διαγωνισμού, 3) τον αποκλεισμό της συγκεκριμένης εταιρείας και 4) την αποδοχή της δικής του προσφοράς για την Ομάδα Β. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την «Προμήθεια συνθετικού χλοοτάπητα» σε δύο γήπεδα ποδοσφαίρου στον Δήμο Πυλαίας-Χορτιάτη, με συνολικό προϋπολογισμό 147.420 ευρώ (άνευ ΦΠΑ). Ο διαγωνισμός περιελάμβανε δύο ομάδες (Α και Β) με διαφορετικούς τεχνικούς όρους και κριτήρια κατακύρωσης.


ΑΕΠΠ/464/2018

Η προσφεύγουσα εταιρία ζητά την ακύρωση, ανάκληση ή τροποποίηση της Διακήρυξης της Περιφέρειας Πελοποννήσου (ΠΕ Λακωνίας) με αριθμό πρωτ. οικ.107690/16299/25.04.2018, η οποία αφορά στον δημόσιο διεθνή ανοικτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό με τίτλο 'Προμήθεια και Τοποθέτηση Υλικών για την Αντικατάσταση Συνθετικού Χλοοτάπητα Ενωσιακού Γηπέδου Ποδοσφαίρου και Μίνι Γηπέδου Ποδοσφαίρου Αγ. Ιωάννη δ. Σπάρτη Λακωνίας και τον Εκσυγχρονισμό των Αθλητικών Εγκαταστάσεων του Αθλητικού Ενωσιακού Κέντρου Ε.Π.Σ Λακωνίας'. Ειδικότερα, η προσφεύγουσα διαμαρτύρεται για τη συμπερίληψη του Πιστοποιητικού SA 8000:2008 Συστήματος Κοινωνικής Υπευθυνότητας ως προϋπόθεσης συμμετοχής, ισχυριζόμενη ότι αυτό περιορίζει άδικα τον ανταγωνισμό και παραβιάζει αρχές του ενωσιακού δικαίου.


ΑΕΠΠ/627/2020

Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της διακήρυξης για τη σύμβαση «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ, ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ» με εκτιμώμενη αξία 600.000,00 ευρώ, τόσο για το τμήμα 1 (ανακατασκευή-εκσυγχρονισμός ταρτάν) όσο και για το τμήμα 2 (ανακατασκευή γηπέδου ποδοσφαίρου 5Χ5). Επικαλείται παράνομους και δυσανάλογους όρους, όπως απαίτηση για συγκεκριμένα πιστοποιητικά, δείγματα και προηγούμενη εγκατάσταση παρόμοιων έργων, οι οποίοι δυσχεραίνουν ουσιωδώς τη συμμετοχή του. Επιπλέον, θεωρεί ότι οι τεχνικές προδιαγραφές για υλικά και εργασίες είναι υπέρμετρες, αόριστες και περιορίζουν άδικα τον ανταγωνισμό.


ΑΕΠΠ/1040/2018

Με την Προδικαστική Προσφυγή ο προσφεύγων ζήτησε την ακύρωση της υπ' αριθμ. 469/26637/20.9.2018 Διακήρυξης του Δήμου Σπάτων-Αρτέμιδος, με αντικείμενο την «Προμήθεια συνθετικού χλοοτάπητα για το γήπεδο Αρτέμιδας στη Δ.Ε. Αρτέμιδος», συνολικής προϋπολογισθείσας δαπάνης 200.000,00€, πλέον Φ.Π.Α. Επικουρικά, αίτηθηκε την ακύρωση των προσβαλλόμενων όρων της Διακήρυξης. Οι λόγοι της προσφυγής περιλάμβαναν, μεταξύ άλλων, την απαίτηση για προϊόν ευρωπαϊκής καταγωγής, την επισφράγιση δειγμάτων από εργαστήριο, την αναφορά σε "κατά προτίμηση" προδιαγραφές ενώ το κριτήριο ανάθεσης ήταν η τιμή, αντιφατικές και ασαφείς προδιαγραφές, σύγχυση κριτηρίων επιλογής και τεχνικών προδιαγραφών, καθώς και την απαίτηση τοποθέτησης του τάπητα σε γήπεδα αγώνων εντός χωρών της Ένωσης με σχετική άδεια.


ΑΕΠΠ/1024/2018

Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής που έκρινε ως αποδεκτή την προσφορά του παρεμβαίνοντος στον διαγωνισμό για την 'Προμήθεια και τοποθέτηση τεχνητού χλοοτάπητα στο γήπεδο ποδοσφαίρου Δ.Κ. Πάργας'. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια και η τοποθέτηση τεχνητού χλοοτάπητα σε γήπεδο ποδοσφαίρου, με προϋπολογισμένη δαπάνη 241.223,40 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%) και διάρκεια τριών μηνών από την υπογραφή της σύμβασης. Ο προσφεύγων επιχειρηματολογεί ότι η προσφορά του παρεμβαίνοντος δεν πληροί τα κριτήρια της διακήρυξης, ιδιαίτερα όσον αφορά στην τεχνική του επάρκεια και τη νόμιμη κατοχή των απαιτούμενων μηχανημάτων.


ΑΕΠΠ/583/2020

Με την Προδικαστική Προσφυγή της, η προσφεύγουσα επιδιώκει να ακυρωθεί η προσβαλλόμενη Διακήρυξη με αριθμό πρωτοκόλλου 499/20 στο σύνολό της, άλλως, να ακυρωθεί η παραπάνω Διακήρυξη κατά τους προσβαλλόμενους όρους και τις προσβαλλόμενες παραλείψεις. Η προσφυγή στρέφεται κατά της διαδικασίας ανάθεσης της σύμβασης «Προμήθεια-τοποθέτηση συνθετικού τάπητα στα γήπεδα ποδοσφαίρου». Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι οι απαιτήσεις της διακήρυξης είναι αόριστες, ασαφείς, ανεπίδεκτες εκπλήρωσης και αδικαιολόγητα περιοριστικές, αποκλείοντάς την από τη συμμετοχή. Συγκεκριμένα αμφισβητεί τους όρους περί πιστοποιητικών FIFA QUALITY PRO και την απαίτηση για σωρευτική υποβολή ελέγχων όπως REACH, NF P90-112 και EN 15330-1, υποστηρίζοντας ότι υπερκαλύπτονται από άλλα πρότυπα και περιορίζουν αδικαιολόγητα τον ανταγωνισμό.