×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/1078/2020

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η Προδικαστική Προσφυγή του άρθρου 360 του ν.4412/2016 ασκήθηκε από την ανώνυμη εταιρεία προσφεύγουσα ζητώντας την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας με αριθμό 21/690, η οποία ενέκρινε τα πρακτικά του διαγωνισμού και ανακήρυξε προσωρινό ανάδοχο. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια και τοποθέτηση φωτιστικών σωμάτων οδοφωτισμού τύπου βραχίονα με φωτεινές πηγές τεχνολογίας διόδων φωτοεκπομπής (LED) για τον ηλεκτροφωτισμό του επαρχιακού οδικού δικτύου της Περιφέρειας, με συνολική εκτιμώμενη αξία 209.000€ πλέον ΦΠΑ 24%. Οι προσφέροντες έπρεπε να πληρούν αυστηρές τεχνικές προδιαγραφές και να προσκομίζουν τα αντίστοιχα πιστοποιητικά ποιότητας, όπως πιστοποιητικά ISO 9001, test reports LM-79 και πιστοποιήσεις συμμόρφωσης με ευρωπαϊκές οδηγίες (CE, RoHS, LVD). Η προσφυγή επικεντρώθηκε στην ανακήρυξη της εταιρείας '...' ως προσωρινού αναδόχου, ισχυριζόμενη ότι οι άλλες προσφορές (συμπεριλαμβανομένης της παρεμβαίνουσας εταιρείας) είχαν ελλείψεις στα δικαιολογητικά τους.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

Δ. ΟΡΓ. Δ 1048293 ΕΞ 2025

Σχετικά με την κατάργηση της υποχρέωσης των πολιτών να προσκομίζουν τα πιστοποιητικά οικογενειακής κατάστασης και γέννησης. όταν αυτά απαιτούνται για τη διεκπεραίωση διοικητικών διαδικασιών.

Συνημμένα Έγγραφα

1. ΚΥΑ-ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ 2. ΕΓΚ-ΨΗΦ ΔΙΑΚ-ΗΛΕΚΤΡ ΑΥΤΕΠ ΑΝΑΖ

3. ΥΠ ΑΠΟΦ- ΚΑΤΑΡ ΠΙΣΤ ΓΕΝ & ΟΙΚ ΚΑΤ 4. ΕΓΚ-ΥΠΕΣ-ΚΑΤΑΡ ΠΙΣΤ ΓΕΝ & ΟΙΚ ΚΑΤ


ΑΕΠΠ/1626/2020

Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της Απόφασης υπ’ αριθμ. «...» του Διοικητή της Αναθέτουσας Αρχής, η οποία απέρριψε την προσφορά του στο ΤΜΗΜΑ 1 και έκρινε αποδεκτές τις προσφορές άλλων οικονομικών φορέων στα ΤΜΗΜΑΤΑ 1, 3 και 4. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά τη διαδικασία ανάθεσης δημόσιας σύμβασης με συνολική εκτιμώμενη αξία 596.347,68 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και αφορά την προμήθεια ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού, όπως ολόσωμες φόρμες προστασίας, μάσκες FFP3 και άλλα αναλώσιμα ιατρικά υλικά. Ο προσφεύγων επικαλείται ότι οι αποδεκτές προσφορές δεν πληρούσαν τις απαιτήσεις της διακήρυξης, ιδίως όσον αφορά τα πιστοποιητικά ποιότητας (ISO 9001/2015, ISO 13485) και τα πιστοποιητικά συμμόρφωσης με ευρωπαϊκές οδηγίες.


ΑΕΠΠ/517/2019

Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή επιδιώκει την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης του Δήμου, η οποία έγκρινε το Πρακτικό Ι του ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την προμήθεια λαμπτήρων και ηλεκτρολογικού υλικού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά προμήθεια λαμπτήρων και ηλεκτρολογικού υλικού (συγκεκριμένα είδη όπως λαμπτήρες LED, εκκινητές λαμπτήρων, καλώδια διαφόρων τύπων, πίνακες, φωτιστικά σώματα κ.λπ.) με προϋπολογισμό 147.578,00 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Η προσφυγή επικεντρώνεται στην αποδοχή των προσφορών της παρεμβαίνουσας και άλλων εταιρειών, τις οποίες θεωρεί μη συμβατές λόγω πιθανών ελλείψεων στα δικαιολογητικά (πιστοποιητικά ROHS, ISO, τεχνικές περιγραφές), μη τήρησης των όρων της διακήρυξης και ασάφειας στα υποβληθέντα έγγραφα.


Δ.ΟΡΓ.Δ 98133 ΕΞ 2025

Σχετικά με την τροποποίηση της διάρκειας του μεταβατικού διαστήματος, που αφορά την κατάργηση της υποχρέωσης των πολιτών να προσκομίζουν τα πιστοποιητικά οικογενειακής κατάστασης και γέννησης, όταν αυτά απαιτούνται για τη διεκπεραίωση διοικητικών διαδικασιών

 ΣΧΕΤ: Η αριθ. ΔΙΔΔΔΗ/Φ.16/οικ.11505/14.07.2025 εγκύκλιος του Υπουργείου Εσωτερικών «Τροποποίηση Κοινής Υπουργικής Απόφασης για το μεταβατικό διάστημα κατάργησης έκδοσης του πιστοποιητικού οικογενειακής κατάστασης και του πιστοποιητικού γέννησης για τη διεκπεραίωση διοικητικών διαδικασιών» (ΑΔΑ: ΡΩΟΕ46ΜΤΛ6-164)


ΣτΕ/2325/2023

Ζητήματα ν. 4412/2016: (Α) Το ΕΕΕΣ λειτουργεί ως προκαταρκτική μόνο απόδειξη και όχι ως οριστική απόδειξη. (Β) Aποδεικτικά μέσα συμμόρφωσης με πρότυπα διασφάλισης ποιότητας - Πιστοποιητικά σύμφωνα με κανονισμό 765/2008.(...)Οι ανωτέρω προϋποθέσεις για τη διαπίστευση ισχύουν, για την ταυτότητα του δικαιολογητικού λόγου, και για τους οργανισμούς οι οποίοι εκδίδουν πιστοποιητικά που βεβαιώνουν τη συμμόρφωση των διαγωνιζόμενων οικονομικών φορέων με πρότυπα διασφάλισης ποιότητας, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 309 του ν. 4412/2016 το οποίο απαιτεί πιστοποίηση από διαπιστευμένους οργανισμούς, καίτοι το άρθρο αυτό δεν παραπέμπει ρητώς στον κανονισμό 765/2008. Συνεπώς, οι οικονομικοί φορείς οφείλουν να προσκομίζουν, ως αποδεικτικά μέσα προς απόδειξη της συμμόρφωσής τους με τα απαιτούμενα πρότυπα-συστήματα διασφάλισης ποιότητας, πιστοποιητικά εκδιδόμενα από φορείς διαπιστευμένους σύμφωνα με τον κανονισμό 765/2008. 


ΝΣΚ/362/2006

Εταιρίες εισηγμένες σε χρηματιστήριο χώρας Ευρωπαϊκής Ένωσης ή ΟΟΣΑ. Διαγωνιστική διαδικασία δημοσίων συμβάσεων. Συμμετοχή. Ονομαστικοποίηση μετοχών. Πιστοποιητικά.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι εταιρίες, οι οποίες είναι εισηγμένες στα χρηματιστήρια των Κρατών-Μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) και του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) για να συμμετάσχουν στην διαγωνιστική διαδικασία δημοσίων συμβάσεων προσκομίζουν α) πιστοποιητικό του οικείου χρηματιστηρίου περί της εισαγωγής τους στο χρηματιστήριο αυτό και β) ενημερωτικό δελτίο μετόχων κατά το δίκαιο της έδρας της συγκεκριμένης εταιρίας.


ΑΕΠΠ/646/2018

Η προσφεύγουσα εταιρεία ασκεί προδικαστική προσφυγή για την ακύρωση της απόφασης 451/2018 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Ρεθύμνου, η οποία απορρίπτει την προσφορά της και αποδέχεται τις προσφορές άλλων συμμετεχόντων. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια υγρών καυσίμων και λιπαντικών για τις ανάγκες του Δήμου Ρεθύμνου και των νομικών του προσώπων. Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι αποκλείστηκε αδίκως, καθώς πληροί τις προδιαγραφές του διαγωνισμού, ενώ οι άλλες συμμετέχουσες εταιρείες δεν προσκομίζουν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, όπως επίσημα πιστοποιητικά (approvals) των κατασκευαστριών εταιριών MERCEDES BENZ και MAN, καθώς και βεβαιώσεις ότι τα λιπαντικά υπερκαλύπτουν τις τεχνικές προδιαγραφές που ορίζει η διακήρυξη.


ΑΕΠΠ/426/2019

Η προσφεύγουσα Κοινοπραξία με την προδικαστική προσφυγή της ζητά την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της Αναθέτουσας Αρχής που απέρριψε την προσφορά της και την αποκλεισμό της από την περαιτέρω διαδικασία του διεθνούς ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την ενεργειακή αναβάθμιση του δημοτικού οδοφωτισμού του Δήμου με την προμήθεια και εγκατάσταση φωτιστικών σωμάτων εξοικονόμησης ενέργειας τύπου LED, αξίας 3.247.941,30 €. Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι η απόφαση της Αναθέτουσας Αρχής βασίστηκε σε εσφαλμένη εφαρμογή των όρων της διακήρυξης, ιδιαίτερα ως προς τα δικαιολογητικά και τη διαδικασία επικύρωσης των εγγράφων της, τα πιστοποιητικά ποιότητας και περιβαλλοντικής διαχείρισης, καθώς και τις τεχνικές προδιαγραφές των φωτιστικών σωμάτων που προσέφερε.


ΑΕΠΠ/562/2018

Η Προδικαστική Προσφυγή ασκήθηκε από την εταιρία κατά του όρου 8.2 της Διακήρυξης, ο οποίος απαιτούσε από τους προσφέροντες να προσκομίζουν σωρευτικά πιστοποιητικά ISO 9001:2008 (ή μεταγενέστερο) και ISO 13485:2003 (ή μεταγενέστερο) για το είδος της Κατηγορίας Β «Κεντρικός Σταθμός (1τμχ) και Monitors παρακολούθησης (3 τμχ)». Η προσφεύγουσα ισχυρίστηκε ότι η απαίτηση αυτή ήταν υπερβολική, ασυνήθης και απρόσφορη, καθώς το ISO 13485 είναι εξειδικευμένο για ιατροτεχνολογικά προϊόντα και περιλαμβάνει τις απαιτήσεις του ISO 9001, γεγονός που καθιστά την σώρευση και των δύο πιστοποιήσεων περιττή και περιοριστική για τη συμμετοχή στο διαγωνισμό. Ζητήθηκε η ακύρωση του όρου και η τροποποίησή του ώστε να επιτρέπεται η υποβολή είτε του ενός είτε του άλλου πιστοποιητικού, με στόχο την προστασία του δικαιώματος συμμετοχής της στον διαγωνισμό.


ΕλΣυν/ΣΤ Κλιμ/88/2010

Μη νόμιμη εν μέρει η διαδικασία διενέργειας ανοικτού διαγωνισμού με κριτήριο κατακύρωσης τη χαμηλότερη τιμή, για την ανάδειξη προμηθευτών τροφίμων από φορέα που εξαιρείται της εφαρμογής του ν.2286/1995, καθόσον α) μη νομίμως αναδείχθηκε μειοδότης προμηθεύτρια εταιρεία, η οποία δεν υπέβαλε, το επί ποινή αποκλεισμού απαιτούμενο από την οικεία διακή¬ρυξη πιστοποιητικό, η έλλειψη του οποίου δεν καλύπτεται από ένορκη βεβαίωση του νομίμου εκπροσώπου της άνω εταιρείας ενώπιον συμβολαιογράφου διότι δεν συντρέχει αδυναμία έκδο- σής του στην Ελλάδα αφού οι λοιπές συμμετέχουσες στο διαγωνισμό εταιρείες το προσκομίζουν και β) μη νομίμως αναδείχθηκαν μειοδότες προμηθεύτριες εταιρείες, οι οποίες δεν είχαν υποβάλει στο διαγωνισμό πιστοποιητικά ονομαστικοποίησης, υποχρέωση που απορρέει ευθέως από το νόμο. Με τις 2842 και 2843/2010 Αποφάσεις του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου απορρίφθηκαν αιτήσεις ανάκλησης κατά της προμνησθείσας Πράξης του Κλιμακίου.