×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/1170/2018

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης με αριθμό 71/2018 του Διοικητικού Συμβουλίου της Αναθέτουσας Αρχής, η οποία ενέκρινε τα αποτελέσματα του διαγωνισμού και ανέδειξε προσωρινό ανάδοχο για τη σύμβαση «Ηχητική και φωτιστική κάλυψη των πολιτιστικών εκδηλώσεων της περιοχής έτους 2019». Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η παροχή ηχητικών και φωτιστικών συστημάτων για διάφορες εκδηλώσεις όπως το Φεστιβάλ Κιθάρας, τα Ελευθέρια Θράκης, το Summer Festival και άλλες, με συνολική εκτιμώμενη αξία 89.720,00€ χωρίς ΦΠΑ. Ο προσφεύγων υποστήριζε ότι η τεχνική προσφορά του προσωρινού αναδόχου (παρεμβαίνοντα) δεν πληρούσε τους όρους της διακήρυξης, κατηγορώντας τον για ελλείψεις στον εξοπλισμό και τεχνικές προδιαγραφές.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)386/2015

Πολιτιστικές εκδηλώσεις :Nόμιμη η καταβολή αμοιβής από Δήμο σε Δημοτική Κοινωφελή Επιχείρηση για τις πολιτιστικές εκδηλώσεις που αυτή  οργάνωσε, στο πλαίσιο εορτασμού της απελευθέρωσης της πόλης, σε εκτέλεση σύμβασής της με το Δήμο, καθόσον είναι νόμιμη η απευθείας ανάθεση των ανωτέρω εκδηλώσεων, αφού πληρούνται όλες οι οριζόμενες στο άρθρο 268 παρ. 1 του ΚΔΚ (ν. 3463/2006, ΦΕΚ Α΄114/2006),  προϋποθέσεις, διότι: α) οι άνω πολιτιστικές εκδηλώσεις δεν έχουν περιληφθεί στο πρόγραμμα δράσης έτους 2014 της άνω κοινωφελούς επιχείρησης, β) στους σκοπούς της άνω κοινωφελούς επιχείρησης περιλαμβάνεται και η οργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων τοπικού χαρακτήρα, γ) το οικονομικό αντικείμενο της άνω σύμβασης δεν υπερβαίνει το ποσό των 45.000 ευρώ και δ) δεν προκύπτει, ότι κατά το έτος 2014 ανατέθηκαν από το Δήμο στην άνω κοινωφελή επιχείρηση συναφείς με το αντικείμενο της δραστηριότητάς της υπηρεσίες, αξίας μεγαλύτερης  των 150.000 ευρώ.


ΕλΣυν.Τμ.7/188/2011

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα αναπτύχθηκαν στη σκέψη ΙΙ, το Δικαστήριο κρίνει ότι νομίμως εντέλλεται από το Δήμο Μεσσαπίων η καταβολή των ως άνω χρηματικών ποσών  για  τη φωτιστική και ηχητική κάλυψη των πολιτιστικών εκδηλώσεων και για τα αποκριάτικα δρώμενα που ο Δήμος διοργάνωσε στα Τοπικά Διαμερίσματα αυτού κατά το έτος 2010, καθόσον η λειτουργία της κοινωφελούς δημοτικής επιχείρησης ΔΗ.ΚΕ.ΜΕ., που έχει ως αντικείμενο, μεταξύ άλλων, τη διοργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων, δεν κωλύει το Δήμο να ασκήσει τις κατά το άρθρο 75 του Κ.Δ.Κ. αρμοδιότητές του στον τομέα του πολιτισμού για την πληρέστερη ικανοποίηση των αναγκών των Δημοτών. Κατ’ ακολουθίαν των εκτεθέντων, και μη προβαλλομένου άλλου λόγου διαφωνίας από την αναπληρώτρια Επίτροπο, οι εντελλόμενες με τα υπό κρίση χρηματικά εντάλματα δαπάνες είναι νόμιμες και τα εντάλματα αυτά θα έπρεπε  να θεωρηθούν εάν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνουν.


ΑΕΠΠ/1131/2018

Η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής υπ’ αριθμ. 759/08.10.2018, η οποία ενέκρινε τις προσφορές για τις Ομάδες 2 και 7 του Ανοικτού Δημόσιου Ηλεκτρονικού Διαγωνισμού. Συγκεκριμένα, αιτείται η ακύρωση της αποδοχής των προσφορών των εταιρειών «…….» για την Ομάδα 2 και «…….» (προσωρινή ανάδοχος) και «…….» (δεύτερη μειοδότρια) για την Ομάδα 7. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την «Προμήθεια λαμπτήρων, φωτιστικών σωμάτων και ηλεκτρολογικού υλικού» για συντήρηση δημοτικού φωτισμού, κτιρίων και χώρων πολιτιστικών εκδηλώσεων, με προϋπολογισμό 160.000€. Οι προσφέρουσες επικαλούνται παραβάσεις των τεχνικών προδιαγραφών, έλλειψη δικαιολογητικών (π.χ. ISO, CE) και ασυμφωνία με τα κριτήρια της διακήρυξης.


ΕΣ/Τ7/74/2007

Καταχώρηση χριστουγεννιάτικων ευχών του Δήμου προς τους δημότες σε τοπικά έντυπα καθώς και η μετάδοση ευχών σε τοπικά ηλεκτρονικά μέσα.Μη νόμιμες καθόσον η έκφραση ευχών προς τους δημότες δε δύναται να θεωρηθεί ότι προάγει τα πολιτιστικά και πνευματικά ενδιαφέροντα αυτών, πέραν του ότι ερείδεται σε εθιμοτυπικούς κανόνες, οι οποίοι δεν συνιστούν πηγή δικαίου, η δε προμήθεια συγκεκριμένου αριθμού προσωπικών προσκλήσεων και η φωτογράφηση - βιντεοσκόπηση πολιτιστικών εκδηλώσεων, δε μπορούν να θεωρηθούν ως άμεσα συναρτώμενες με την επιτυχή διοργάνωση αυτών, οι οποίες (εκδηλώσεις) οφείλουν να απευθύνονται στο σύνολο των δημοτών.


233497/2025

Καθορισμός αμοιβής για τους ιδιώτες μέλη της Γνωμοδοτικής Επιτροπής Χορού για την αξιολόγηση αιτημάτων επιχορήγησης ή/και παροχή αιγίδας Ομάδων Κλασικού και Σύγχρονου Χορού, με σκοπό την υλοποίηση Παραγωγών, Φεστιβάλ, Περιοδειών, Εκδηλώσεων Κλασικού και Σύγχρονου Χορού, για το έτος 2025.


ΕλΣυν/Τμ.7/292/2010

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ-ΠΡΟΝΗΘΕΙΕΣ(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα δαπάνη είναι νόμιμη, αφού πρόκειται για την προμήθεια και παροχή φαγητού στο πλαίσιο διοργάνωσης από το Δήμο πολιτιστικών εκδηλώσεων, αφενός εθιμοτυπικού χαρακτήρα (αποκριάτικες εκδηλώσεις), αφετέρου για τη διατήρηση τοπικού εθίμου (….). Συνεπώς, συνάδει με τη μέριμνα για την προαγωγή των πολιτιστικών και πνευματικών ενδιαφερόντων των κατοίκων του Δήμου αυτού και συμβάλλει, με την ευρύτερη έννοια, στη λειτουργική δραστηριότητα και στην εκπλήρωση των σκοπών του Δήμου, με τη δημιουργία κινήτρων για τη διατήρηση της πολιτιστικής και ιστορικής συνείδησης. Περαιτέρω δε, η δαπάνη αυτή δεν υπερβαίνει το προσήκον μέτρο, ενόψει του πληθυσμού του Δήμου και της σπουδαιότητας των εορτών αυτών τόσο για τον ίδιο το Δήμο όσο και για τους δημότες του.


ΕλΣυν.Τμ.7/170/2010

Πολιτιστικές εκδηλώσεις-απευθείας ανάθεση:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι οι εντελλόμενες δαπάνες δεν είναι νόμιμες, καθόσον οι εκτελεσθείσες υπηρεσίες έχουν, κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας και τις συναλλακτικές αντιλήψεις, ομοειδές αντικείμενο, που συνίσταται στην ηχητική και φωτιστική κάλυψη των προαναφερομένων εκδηλώσεων του ..., η δε συνολική προϋπολογιζόμενη δαπάνη για την εκτέλεσή τους, ανερχόμενη στο συνολικό ποσό των 23.280,00 ευρώ, υπερβαίνει το τιθέμενο με την ως άνω υπουργική απόφαση όριο των 15.000,00 ευρώ, μέχρι το οποίο επιτρέπεται η απευθείας ανάθεση αυτών. Ως εκ τούτου, μη νομίμως επιμερίσθηκαν οι ως άνω παρεχόμενες υπηρεσίες σε χωριστές πιστώσεις και ανατέθηκαν απευθείας, με βάση το ύψος της δαπάνης που προέκυψε από την εν λόγω κατάτμηση, χωρίς να διενεργηθεί διαγωνισμός για το σύνολό τους.


ΑΕΠΠ/710/2021

Ο προσφεύγων επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης του Πρυτανικού Συμβουλίου της Αναθέτουσας Αρχής με αριθμό 133/2-2-2021, η οποία κρίνει ως σύμφονες με τη Διακήρυξη και αποδεκτές τις οικονομικές προσφορές των οικονομικών φορέων για τα Τμήματα 2 (Καρδίτσα) και 3 (Λαμία). Ζητά επίσης την απόρριψη των οικονομικών προσφορών και τον αποκλεισμό των εν λόγω οικονομικών φορέων από τη διαγωνιστική διαδικασία, κατηγορώντας τους για διάφορες παρατυπίες στον υπολογισμό των εργατικών και άλλων δαπανών. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας των χώρων του φορέα για τα έτη 2020, 2021 και 2022, με συνολικό προϋπολογισμό 2.084.477,68€ πλέον ΦΠΑ 24%.


ΑΕΠΠ/357/2020

Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου που απέρριψε την προσφορά του κατά το στάδιο ελέγχου των δικαιολογητικών συμμετοχής, εξαιτίας πλημμέλειας στην εγγυητική επιστολή συμμετοχής. Η επιστολή είχε λάθος ημερομηνία λήξης (02/06/2020 αντί για 10/06/2020), γεγονός που ο προσφεύγων αποδίδει σε τυπογραφικό σφάλμα της Τράπεζας. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά τις ετήσιες πολιτιστικές εκδηλώσεις του Δήμου, συγκεκριμένα την ηχοφωτιστική κάλυψη εκδηλώσεων και την αμοιβή καλλιτεχνών, με προϋπολογισμένη δαπάνη 151.669,35 € (χωρίς ΦΠΑ) για τα έτη 2019 και 2020.


ΕλΣυνΚλ.Τμ.7/319/2016

Επιχορήγηση εταιρείας για διοργάνωση κινηματογραφικού φεστιβάλ:..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με τις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, το Κλιμάκιο κρίνει ότι δεν συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις για την επιχορήγηση της φερόμενης ως δικαιούχου του εντάλματος εταιρείας από το Δήμο. Ειδικότερα, κατά την κατάθεση της αίτησής της η ως άνω εταιρεία δεν προσκόμισε τον αναλυτικό προϋπολογισμό της προς επιχορήγηση πολιτιστικής δραστηριότητας (διοργάνωση φεστιβάλ κινηματογράφου), ώστε αφενός ο Δήμος να έχει τη δυνατότητα να διαγνώσει την ανάγκη για την επιχορήγηση της αιτούσας και να καθορίσει το ύψος αυτής, αφετέρου ο Αναπληρωτής Επίτροπος να κρίνει εάν συντρέχει υπέρβαση ή μη των άκρων ορίων της ασκούμενης διακριτικής ευχέρειας. Πλην όμως, το Κλιμάκιο κρίνει ότι ο Δήμος συγγνωστώς και χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των οικείων διατάξεων, υπέλαβε ότι η εταιρεία δικαιούτο επιχορήγησης, ενόψει της προηγούμενης πολιτιστικής δράσης της (μεταξύ άλλων, διοργάνωση φεστιβάλ στην πόλη επί επτά έτη). Δεδομένου, μάλιστα, ότι η εταιρεία προσκόμισε με το έγγραφο επανυποβολής του εντάλματος αναλυτικό προϋπολογισμό και πρόγραμμα του φεστιβάλ, ενώ παράλληλα συνδέει το ποσό της επιχορήγησης με συγκεκριμένες δαπάνες στις οποίες υπεβλήθη, κρίνεται ότι, έστω και εκ των υστέρων, αποδεικνύεται ότι το συνολικό ποσό της επιχορήγησης προοριζόταν για την κάλυψη εξόδων διοργάνωσης κινηματογραφικού φεστιβάλ. Εξάλλου, απορριπτέος ως ερειδόμενος επί εσφαλμένης προϋπόθεσης τυγχάνει ο δεύτερος λόγος διαφωνίας του Αναπληρωτή Επιτρόπου, καθόσον ο ισολογισμός από τον οποίο, κατά την 16/2016 πράξη διαφωνίας, προκύπτει ότι το ποσό της επιχορήγησης αφορά στην κάλυψη λειτουργικών δαπανών της φερόμενης ως δικαιούχου του εντάλματος, αφορά στο προηγούμενο έτος (2015). Τούτο δε, ανεξαρτήτως του ότι σε κάθε περίπτωση δεν είναι δυνατή, εν προκειμένω, η κάλυψη και λειτουργικών δαπανών με το ποσό της επίμαχης επιχορήγησης, το οποίο, δεδομένου ότι είναι μικρότερο από το προϋπολογισθέν για την κάλυψη των πολιτιστικών εκδηλώσεων ποσό (15.589,00 ευρώ, πλέον ΦΠΑ, έναντι 2.000,00 ευρώ), εξαντλείται στο σύνολό του για την κάλυψη των εν λόγω εξόδων.