×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/1229/2019

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Ο προσφεύγων οικονομικός φορέας αιτείται την ακύρωση της απόφασης του αναθέτοντα φορέα που επικύρωσε τη μειοδοσία στον παρεμβαίνοντα, καθώς θεωρεί ότι δεν πληροί τις προϋποθέσεις της διακήρυξης για τεχνική ικανότητα, συγκεκριμένα την απαιτούμενη εμπειρία σε προμήθεια και εγκατάσταση συστήματος αυτοματισμού και ελέγχου κτιρίων (BACS) σε έργα σιδηροδρομικού δικτύου. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία ενός συστήματος BACS για τον έλεγχο ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων, όπως αερισμού σηράγγων, HVAC, πυρόσβεσης, σε σταθμούς και σήραγγες της επέκτασης του μετρό Θεσσαλονίκης, με πυρήνα τη λειτουργία σεναρίων απόκρισης σε ενδεχόμενη φωτιά.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

1703/2022

Απόφαση έγκρισης του Ειδικού Σχεδίου Απόκρισης σε Ραδιολογική Έκτακτη Ανάγκη (ΕΣΑΡΠΕΑ), εξαιτίας σοβαρού ατυχήματος σε πυρηνική εγκατάσταση εκτός συνόρων


ΑΕΠΠ/272/2019

Οι προσφεύγουσες εταιρείες (1η και 2η προσφεύγουσα) επιδιώκουν την ακύρωση της Απόφασης 9028750/10.01.2019 του Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΣΕ, η οποία ενέκρινε το Πρακτικό 9Α για τον δημόσιο διαγωνισμό «Παροχή υπηρεσιών φύλαξης σηράγγων του ΟΣΕ με ανθρώπινο δυναμικό» (Διακήρυξη 17019/2018). Αιτούνται την ακύρωση τόσο ως προς την αποδοχή των υποβληθέντων δικαιολογητικών συμμετοχής και τεχνικών προσφορών των ανταγωνιστριών τους, όσο και ως προς τη υποβαθμολόγηση των δικών τους τεχνικών προσφορών. Η σύμβαση αφορά υπηρεσίες φύλαξης 24ωρης κάλυψης σε σήραγγες και εγκαταστάσεις του ΟΣΕ, με εκτιμώμενη αξία €149.991,46 (άνευ ΦΠΑ) και διάρκεια 6 μηνών, με κριτήριο ανάθεσης τη βέλτιστη σχέση ποιότητας-τιμής.


ΑΕΠΠ/196/2019

Η προδικαστική προσφυγή, με Γενικό Αριθμό Κατάθεσης (ΓΑΚ) ΑΕΠΠ 1386/24.12.2018, υποβλήθηκε από τον προσφεύγοντα οικονομικό φορέα «…» κατά της «…» (αναθέτοντος φορέα), και αφορά την υπ’ αριθμ. 570/2018 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου περί έγκρισης των Πρακτικών 1 & 2 της Επιτροπής Διαγωνισμού και ανακήρυξης προσωρινού αναδόχου. Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης και την απόρριψη των προσφορών των παρεμβαινόντων φορέων. Αντικείμενο της σύμβασης είναι ο «Τηλεέλεγχος και Αυτοματισμός του συστήματος ύδρευσης της περιοχής εξυπηρέτησης της…», με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα οικονομική προσφορά βάσει τιμής και προϋπολογισμό 3.347.049,00 ευρώ μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Η σύμβαση περιλαμβάνει την εγκατάσταση νέων Τοπικών Σταθμών Ελέγχου Ύδρευσης, τον εκσυγχρονισμό αυτοματισμού σε Η/Μ εγκαταστάσεις, την εγκατάσταση οργάνων μέτρησης παροχής, πίεσης και στάθμης, την αναβάθμιση του Κεντρικού Συστήματος Ελέγχου, την αναβάθμιση Ενεργών Απομακρυσμένων Σταθμών Ελέγχου, και τη χρήση Φορητών Σταθμών Ελέγχου. Ζητείται αδιαμφισβήτητα η πληρότητα και συμμόρφωση των τεχνικών προδιαγραφών.


ΑΕΠΠ/400/2018

Ο προσφεύγων αίτησε την ακύρωση της απόφασης ΔΣ 1455(α)/23.03.2018 του Διοικητικού Συμβουλίου του ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε., ιδίως του σκέλους που κρίνει ότι η εταιρεία [...] πληροί τις προϋποθέσεις για συμμετοχή στη 2η φάση του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την «Προμήθεια και Εγκατάσταση Συστήματος Αυτοματισμού και Ελέγχου Κτιρίων (BACS) της Επέκτασης Πειραιά», με προϋπολογιζόμενη δαπάνη €1.900.000 (άνευ ΦΠΑ). Ο προσφεύγων υποστήριζε ότι η τεχνική προσφορά της εταιρείας [...] παρουσίαζε σοβαρές ελλείψεις, όπως ανικανότητα αναβάθμισης του λογισμικού ΕΒΙ χωρίς συνεργασία με την κάτοχο των πνευματικών δικαιωμάτων, μη συμμόρφωση με τις τεχνικές προδιαγραφές για τους servers, ασυμβατότητα λογισμικού και έλλειψη παρόμοιας εμπειρίας. Επιδίωκε τον αποκλεισμό της από τη διαγωνιστική διαδικασία.


ΕΣ/ΤΜ.6/1777/2011

Κατασκευή κλειστού γυμναστηρίου Δήμου...ζητείται παραδεκτώς η ανάκληση της 33/2011 Πράξης του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου,..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις της παρούσας, το Τμήμα κρίνει ότι οι επίμαχες εργασίες που αφορούν στην εγκατάσταση συστήματος κλιματισμού (επιπλέον ποσότητα εργασιών μορφοσιδήρου, προμήθεια και εγκατάσταση καναλιών αερισμού – κλιματισμού με τη μόνωσή τους, προμήθεια και εγκατάσταση των στομίων αερισμού – κλιματισμού, προμήθεια και εγκατάσταση των ανεμιστήρων απαγωγής ακαθάρτου και προσαγωγής νωπού αέρα) συνιστούν πράγματι νέες εργασίες, οι οποίες φαίνεται, καταρχάς, να τροποποιούν τις τεχνικές προδιαγραφές του έργου. Με δεδομένο, όμως, το γεγονός ότι, όπως προκύπτει από την ίδια την αιτιολογική έκθεση του Α.Π.Ε., ακόμα και με την εκτέλεση των εργασιών αυτών δε θα λειτουργήσει τελικά σύστημα κλιματισμού, αλλά εξαερισμού, όπως προβλεπόταν και στην αρχική μελέτη του έργου, οι εργασίες αυτές ναι μεν δεν ταυτίζονται με τις εργασίες της αρχικής σύμβασης, πλην δεν είναι τεχνικά αναγκαίες ούτε οδηγούν στην τελειοποίηση αυτής, καθώς καταλήγουν στο ίδιο τεχνικό αποτέλεσμα, με συνέπεια να μην συντρέχουν οι προϋποθέσεις σύναψης συμπληρωματικής σύμβασης. Εξάλλου, ακόμα και αν ήθελε γίνει δεκτό ότι είναι δυνατό στο πλαίσιο συμπληρωματικής σύμβασης να εκτελεστούν νέες εργασίες με μερική τροποποίηση του τεχνικού αντικειμένου, που θα οδηγήσουν όχι αμέσως αλλά μελλοντικά σε ποιοτική αναβάθμιση του έργου, όπως εν προκειμένω η δημιουργία υποδομών για την τοποθέτηση μηχανημάτων κλιματισμού, θα πρέπει να συντρέχουν απρόβλεπτες περιστάσεις, με βάση τις οποίες θα δικαιολογείται η μη πρόβλεψη της ανάγκης εκτέλεσής τους κατά τη σύναψη της αρχικής σύμβασης.(...)Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η κρινόμενη αίτηση ανάκλησης πρέπει να απορριφθεί.

ΔΕΝ ΑΝΑΘΕΩΡΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.ΜΕΙΖ-ΕΠΤ.ΣΥΝΘ/2167/2011​


ΑΕΠΠ/164/2017

Η αιτούσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή ζητά την ακύρωση της απόφασης 766/13-10-2017 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Χαλανδρίου, η οποία ενέκρινε τα πρακτικά αποσφράγισης και αξιολόγησης δικαιολογητικών συμμετοχής, τεχνικών και οικονομικών προσφορών για τον ανοικτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η «προμήθεια και φύτευση φυτών στη νησίδα της οδού Ηρακλείτου και εγκατάσταση αρδευτικού συστήματος» (Α.Μ. 45/2017) με εκτιμώμενη αξία 74.967,72€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Η προσφυγή επιδιώκει την απόρριψη των προσφορών δύο ανταγωνιστικών εταιρειών και τη δική της ανάδειξη ως προσωρινή αναδόχου, με πυρήνα διαφοράς την υποτιθέμενη μη τήρηση νομοθετικών και διακηρυξιακών όρων σχετικά με την υποχρεωτική ψηφιακή υπογραφή του ΤΕΥΔ από όλους τους διαχειριστές και την τεκμηρίωση επαγγελματικής εμπειρίας.


ΕΑΔΗΣΥ/1779/2023

Η προσφυγή ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που έκανε δεκτές τις προσφορές των ενώσεων εταιρειών «...» και «...» για τον ανοικτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό με αντικείμενο την ανάπτυξη και υποστήριξη πληροφοριακού συστήματος για τη διαχείριση εργαστηριακών και μη εργαστηριακών εργασιών. Αιτιολογείται με πλημμελήσεις στις τεχνικές προσφορές (π.χ. ελλιπής στελέχωση, έλλειψη πτυχίων, αποκλίσεις σε χρόνους απόκρισης, μη συμμόρφωση με προδιαγραφές) και παραβάσεις του κανονιστικού πλαισίου (π.χ. ανακριβή δήλωση υπεργολαβίας, μη δήλωση είδους συμμετοχής). Ζητείται η ανάθεση της σύμβασης στην προσφεύγουσα.


ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/433/2023

«Προμήθεια και εγκατάσταση ψηφιακών υδρομετρητών, συστήματος αυτόματης ανάγνωσης ενδείξεων και ελέγχου διαρροών σε δίκτυα ύδρευσης της Δ.Ε. Θήβας της Δ.Ε.Υ.Α. Θήβας».(...)Αποφαίνεται ότι απαραδέκτως υποβλήθηκε για την άσκηση προσυμβατικού ελέγχου νομιμότητας το σχέδιο σύμβασης της προμήθειας της Δ.Ε.Υ.Α. Θήβας με τίτλο «Προμήθεια και εγκατάσταση ψηφιακών υδρομετρητών, συστήματος αυτόματης ανάγνωσης ενδείξεων και ελέγχου διαρροών σε δίκτυα ύδρευσης της Δ.Ε. Θήβας της Δ.Ε.Υ.Α. Θήβας», κατά τα εκτιθέμενα στο σκεπτικό.


ΑΕΠΠ/192/2019

Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της απόφασης 570/2018 του Δ.Σ. του αναθέτοντος φορέα (ΕΥΑΘ Α.Ε.), η οποία απορρίπτει την προσφορά της και αποδέχεται την προσφορά της παρεμβαίνουσας. Επίσης, ζητά την ακύρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας λόγω παραλείψεων και πλημμελειών. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά τη «Προμήθεια & Τοποθέτηση Τηλεέλεγχου και Αυτοματισμού του συστήματος Ύδρευσης της περιοχής εξυπηρέτησης της ΕΥΑΘ» με προϋπολογισμό 4.150.340,76 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Η προσφυγή θεμελιώνεται σε ασυμφωνίες με τους όρους της διακήρυξης, ιδίως ως προς τεχνικές προδιαγραφές και την αρχή της διαφάνειας.


ΕΣ/ΤΜ.ΜΕΙΖ-ΕΠΤ.ΣΥΝΘ/2167/2011

Κατασκευή κλειστού γυμναστηρίου - συμπληρωματική σύμβαση..ζητείται η αναθεώρηση της 1777/2011 απόφασης του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα μείζονος – επταμελούς σύνθεσης άγεται στην κρίση ότι οι εργασίες που αφορούν στην εγκατάσταση συστήματος κλιματισμού (επιπλέον ποσότητα εργασιών μορφοσιδήρου, προμήθεια και εγκατάσταση καναλιών αερισμού – κλιματισμού με τη μόνωσή τους, προμήθεια και εγκατάσταση των στομίων αερισμού – κλιματισμού, προμήθεια και εγκατάσταση των ανεμιστήρων απαγωγής ακαθάρτου και προσαγωγής νωπού αέρα) συνιστούν συμπληρωματικές εργασίες, οι οποίες θα οδηγήσουν μεν σε ποιοτική αναβάθμιση του έργου, αφού με αυτές δημιουργούνται οι υποδομές για την τοποθέτηση μηχανημάτων κλιματισμού, ωστόσο η ανάγκη εκτέλεσής τους δεν προέκυψε, λόγω συνδρομής απρόβλεπτων περιστάσεων, κατά την υλοποίηση της αρχικής εργολαβίας, ώστε να δικαιολογείται κατά νόμο η σύναψη της ελεγχόμενης συμπληρωματικής σύμβασης, αντιθέτως, η εγκατάσταση κλιματισμού για τη λειτουργία κλειστού γυμναστηρίου την άνοιξη και τους θερινούς μήνες θα έπρεπε, κατά τους κανόνες της κοινής πείρας και λογικής, να έχει προβλεφθεί κατά την εκπόνηση των αρχικών μελετών και προ της δημοπρατήσεως του έργου, Εξάλλου, οι επικαλούμενες από τον αιτούντα ως απρόβλεπτες περιστάσεις και συγκεκριμένα, η αλλαγή κλιματολογικών συνθηκών, λόγω των πυρκαγιών του έτους 2009 στην περιοχή 5 δεν αποδεικνύονται με στατιστικά μετεωρολογικά δεδομένα, όπως ορθώς έκρινε το VI Τμήμα με την προσβαλλόμενη απόφαση, η δε υποβολή αιτημάτων από αθλητικά σωματεία που ανήκουν στην 1η επαγγελματική κατηγορία για χρήση του υπό ανέγερση σταδίου, υπό την προϋπόθεση ότι σε αυτό θα υπάρχει πλήρες λειτουργικό σύστημα κλιματισμού, δεν μπορεί να θεωρηθεί ως απρόβλεπτο γεγονός που δικαιολογεί κατά νόμο τη σύναψη της ελεγχόμενης συμπληρωματικής σύμβασης. Περαιτέρω, η εργασία εγκατάστασης φωτοβολταϊκού συστήματος, συνιστά νέα εργασία, η οποία μπορεί να διαχωριστεί από την αρχική σύμβαση οικονομικά και τεχνικά χωρίς να δημιουργήσει μείζονα προβλήματα για την αναθέτουσα αρχή, σε κάθε δε περίπτωση, δεν προβάλλεται στην αιτιολογική έκθεση του Α.Π.Ε. λόγος συνδρομής απρόβλεπτων περιστάσεων που κατέστησε αναγκαία την εκτέλεση αυτής, με αποτέλεσμα να μη πληρούνται οι προβλεπόμενες στο νόμο προϋποθέσεις σύναψης της επίδικης σύμβασης και κατά το μέρος τούτο. Επίσης, είναι απορριπτέος ως αβάσιμος και ο προβαλλόμενος με την αίτηση αναθεώρησης ισχυρισμός της αναθέτουσας αρχής ότι τα αρμόδια όργανά της συγγνωστώς υπέλαβαν ότι η συντρέχουν εν προκειμένω οι προϋποθέσεις νόμιμης σύναψης της παρούσας σύμβασης, δεδομένου ότι οι οικείες ως άνω διατάξεις είναι αρκούντως σαφείς, υπάρχει δε, από μακρού χρόνου, σταθερότητα του σχετικού νομικού πλαισίου, καθώς και της νομολογίας αναφορικά με τις προϋποθέσεις κατάρτισης συμπληρωματικών συμβάσεων, ενώ με βάση τα προεκτεθέντα ουσιώδη πραγματικά περιστατικά, η επιμέλεια ως προς τη σύνταξη των μελετών και των συμβατικών τευχών της αρχικής εργολαβίας, η οποία ανάγεται στη σφαίρα των υποχρεώσεών της, δεν δικαιολογεί κατ’ ουσίαν πλάνη ως προς την κατάρτιση της συμπληρωματικής σύμβασης.....πρέπει να απορριφθεί και να μην αναθεωρηθεί η προσβαλλόμενη με αυτήν 1777/2011 απόφαση του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου.