ΑΕΠΠ/1301/2019
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα εταιρεία ζητά να απορριφθούν οι προσφορές της πρώτης και δεύτερης παρεμβαίνουσας εταιρείας. Επιπλέον, ζητά να ανακληθεί ή να τροποποιηθεί η Απόφαση 500/17-9-2019 της Οικονομικής Επιτροπής, όσον αφορά την αποδοχή των προσφορών των δύο αυτών εταιρειών, ή, εναλλακτικά, να ακυρωθεί η προσβαλλόμενη πράξη της αναθέτουσας αρχής. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η «Προμήθεια λευκού, φρέσκου, παστεριωμένου, αγελαδινού γάλακτος με 3,5% λιπαρά κατ' ελάχιστον, για τους δικαιούχους υπαλλήλους (στους οποίους παρέχονται τα Μέσα Ατομικής Προστασίας) του Δήμου και των νομικών προσώπων του, καθώς και για τις ανάγκες των παιδιών που φιλοξενούνται από τους Παιδικούς Σταθμούς του Δήμου και των νομικών προσώπων του για δύο (2) έτη».
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/168/2022
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ:Να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και των πέντε (5) σχεδίων συμβάσεων για την προμήθεια από τον Δήμο … λευκού, φρέσκου, αγελαδινού, παστεριωμένου γάλακτος, με 3,5% κατ’ελάχιστον λιπαρά για τους δικαιούχους υπαλλήλους (στους οποίους παρέχονται τα μέσα ατομικής προστασίας) για τις ανάγκες του Δήμου και των Νομικών του Προσώπων, καθώς και για τις ανάγκες των παιδιών που φιλοξενούνται από τους παιδικούς σταθμούς του Δήμου για δύο (2) έτη, προϋπολογιζόμενης δαπάνης 1.681.910,00 ευρώ (πλέον ΦΠΑ)(....)Με τα δεδομένα αυτά, κατά τον έλεγχο που διενήργησε το Κλιμάκιο δεν διαπιστώθηκαν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες διακωλυτικές της υπογραφής των υποβληθέντων σχεδίων συμβάσεων. Επισημαίνεται, όμως, ότι, κατά το χρόνο εκτέλεσης της σύμβασης (ανάλωσης του αντικειμένου της προμήθειας), αντικείμενο του ελέγχου των αρμοδίων οργάνων θα αποτελέσει και η ορθή εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας, που προβλέπει τη χορήγηση των υπό προμήθεια ποσοτήτων γάλακτος στους εργαζομένους συγκεκριμένων ειδικοτήτων.Δεν κωλύεται η υπογραφή των συμβάσεων.
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/429/2022
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ:Να ελέγξει τη νομιμότητα του σχεδίου τροποποίησης της με αρ. πρωτ. …/26.5.2022 σύμβασης, μεταξύ του Δήμου … και της εταιρείας «… ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥΧΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», για την προμήθεια λευκού, φρέσκου, αγελαδινού, παστεριωμένου γάλακτος με 3,5% κατ’ ελάχιστον λιπαρά για τους δικαιούχους υπαλλήλους του Δήμου … (στους οποίους παρέχονται τα Μέσα Ατομικής Προστασίας), καθώς και για τις ανάγκες των παιδιών που φιλοξενούνται από τους Παιδικούς Σταθμούς του Δήμου.(....)Οι περιστάσεις αυτές δεν μπορούσαν να προβλεφθούν κατά τον χρόνο της προκήρυξης της προμήθειας φρέσκου γάλακτος, καθόσον οφείλονται στις συνθήκες που διαμορφώθηκαν στην αγορά ενέργειας κυρίως λόγω της κρίσης στην Ουκρανία και των συνεχιζόμενων συνεπειών της πανδημίας covid 19(....)Τούτο διότι, πέραν του ασαφούς χαρακτήρα του, αντίστοιχος όρος περί αναθεώρησης της τιμής μονάδας ανά τρίμηνο δεν προβλεπόταν στα αρχικά έγγραφα της σύμβασης, ούτε στηρίζεται σε ειδική διάταξη νόμου και, ως εκ τούτου, θα οδηγούσε σε στρέβλωση του ανταγωνισμού εις βάρος ήδη διαγωνισθέντων ή δυνητικών διαγωνιζομένων. Συνακόλουθα, νέα τροποποίηση της αρχικής σύμβασης είναι επιτρεπτή μόνο σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις του άρθρου 132 του ν. 4412/2016 και κατόπιν γνωμοδότησης του αρμόδιου γνωμοδοτικού οργάνου και απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου(....)Αποφαίνεται ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος για έλεγχο σχεδίου τροποποίησης της με αρ. πρωτ. ../26.5.2022 σύμβασης, μεταξύ του Δήμου … και της εταιρείας «… ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥΧΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», υπό τους διαλαμβανόμενους στη σκέψη 8 όρους.
ΒΛΕΠΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/168/2022.
ΑΕΠΠ/17/2018
Η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Ασπροπύργου, η οποία απέρριψε την προσφορά της στον διαγωνισμό για την προμήθεια φρέσκου αγελαδινού γάλακτος για το προσωπικό του Δήμου. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την προμήθεια πλήρους (3,5%) φρέσκου παστεριωμένου ομογενοποιημένου γάλακτος σε συσκευασία 1 λίτρου, σύμφωνα με προδιαγραφές της διακήρυξης, συμπεριλαμβανομένων εγκρίσεων εργοστασίων και θρεπτικών συστατικών. Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι η απόρριψη της ήταν παράνομη, επειδή η διακήρυξη δεν διευκρίνιζε ότι απαιτείται ειδικά εμπειρία σε φρέσκο γάλα (όχι εβαπορέ), ενώ επιπλέον καταλογίζει ελλείψεις στην τεχνική προσφορά του εις βάρος της επιλεγέντος οικονομικού φορέα.
ΕΑΔΗΣΥ/957/2022
Με την υπό εξέταση προδικαστική προσφυγή ο προσφεύγων αιτείται να ακυρωθεί: η υπ’ αριθ. 440/2021 απόφαση της οικονομικής επιτροπής του Δήμου «…» κατά το μέρος που ανέδειξε την εταιρεία «…» ανάδοχο, η υπ’ αρ. 418/2021 όμοια απόφαση κατά το μέρος που έκανε αποδεκτή την προσφορά του εν λόγω οικονομικού φορέα, εκδοθείσες στο πλαίσιο της με αρ. «…» Διακήρυξης («…») περί διενέργειας ανοικτού δημόσιου ηλεκτρονικού διαγωνισμού (ΕΣΗΔΗΣ «…») με αντικείμενο την ανάθεση σύμβασης για την «Προμήθεια Φρέσκου Παστεριωμένου Γάλακτος για χορήγηση στους δικαιούχους εργαζομένους του Δήμου «…» και των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου του Δήμου «…»», συνολικής δαπάνης 332.624,16 πλέον Φ.Π.Α
ΑΕΠΠ/1421/2020
Η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της απόφασης με αριθμό 156/2020 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία έκανε αποδεκτές τις τεχνικές προσφορές των εταιρειών «…» και «…» για το σύνολο του διαγωνισμού και ανακήρυξε ως προσωρινό ανάδοχο την εταιρεία «…». Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την «Προμήθεια φρέσκου γάλακτος για τα έτη 2020 και 2021 του Δήμου «…» και των νομικών προσώπων του», με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 122.070,00 € (άνευ ΦΠΑ). Ο διαγωνισμός χωρίστηκε σε δύο ομάδες (Α και Β) και το κριτήριο ανάθεσης ήταν η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά.
ΕΑΔΗΣΥ/1094/2022
«Προμήθεια ειδών διατροφής για τους παιδικούς σταθμούς του Δήμου, για το Κοινωνικό Παντοπωλείο και φρέσκου γάλακτος για εργαζομένους του Δήμου και των Νομικών του Προσώπων 2022»
ΑΕΠΠ/596/2020
Η εταιρεία προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της απόφασης του Δήμου που επικύρωνε την κατακύρωση της σύμβασης στον ανάδοχο για την «Προμήθεια Φρέσκου Παστεριωμένου Γάλακτος ως μέσο προστασίας δικαιούχων εργαζομένων». Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά προμήθεια γάλακτος για τον Δήμο και τη Δημοτική Βιβλιοθήκη, με προϋπολογισμό 660.564,10€ (συμπ. ΦΠΑ). Η προσφυγή εστιάζει σε καταλογισμούς παρανόμων ενεργειών κατά τη διαδικασία αξιολόγησης και υποβολής δικαιολογητικών κατακύρωσης.
ΑΕΠΠ/193/2019
Η προσφυγή ζητά την απόρριψη της προσφοράς της εταιρίας που αναδείχθηκε ως προσωρινής αναδόχου και την ανάκληση της απόφασης κατακύρωσης, καθώς ισχυρίζεται ότι η επιλεγείσα προσφορά παραβίαζε τους όρους του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια παστεριωμένου γάλακτος για τις ανάγκες του προσωπικού του Δήμου και των Νομικών του Προσώπων, διάρκειας 36 μηνών, με ενδεικτική δαπάνη 522.144 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Η προσφυγή υποστηρίζει ότι η αναθέτουσα αρχή έπρεπε να απορρίψει την προσφορά της προσωρινής αναδόχου για παράβαση ουσιωδών όρων της διακήρυξης, ιδίως σχετικά με την τεκμηρίωση των τεχνικών δυνατοτήτων και την πιστοποίηση ISO 22000.
ΑΕΠΠ/456/2018
Η προσφεύγουσα εταιρεία ασκεί προδικαστική προσφυγή κατά της απόφασης 251/2018, με την οποία αναδείχθηκε η εταιρεία «...» ως οριστική ανάδοχος για τα τμήματα Α-Β του διαγωνισμού για την προμήθεια φρέσκου γάλακτος («Λοιπές Παροχές σε είδος (Γάλα)»). Η προσφυγή ζητά την ακύρωση της προσβαλλόμενης πράξης, ισχυριζόμενη ότι η ανάδοχος δεν πληρούσε τις προϋποθέσεις, με ελλείψεις στα δικαιολογητικά κατακύρωσης και πλημμέλειες στην τεχνική προσφορά, κατά παράβαση της νομοθεσίας περί δημοσίων συμβάσεων. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά προμήθεια φρέσκου παστεριωμένου γάλακτος (πλήρες ή ελαφρύ) για την κάλυψη αναγκών προσωπικού, με συνολική προϋπολογισμένη δαπάνη 256.967,42 € (συμπ. ΦΠΑ).
ΑΕΠΠ/835/2020
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα επιχείρηση αιτείται την ακύρωση της απόφασης του Δήμου που απέρριψε τη δική της προσφορά και αναδείκνυε ως προσωρινή ανάδοχο την παρεμβαίνουσα επιχείρηση. Η προσφυγή κατατέθηκε στο πλαίσιο ενός ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την προμήθεια φρέσκου παστεριωμένου γάλακτος διάρκειας 5 ημερών (CPV: [...]) για την κάλυψη αναγκών του Δήμου και των Νομικών του Προσώπων (2020-2022). Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι η απόρριψη της προσφοράς της (για διάρκεια 7 ημερών) ήταν παράνομη, εξισώντας τον όρο 'διάρκειας 5 ημερών' με 'τουλάχιστον 5 ημερών' σύμφωνα με το Ν.4254/2014. Επίσης, αμφισβητεί την παραδεκτή προσφορά της παρεμβαίνουσας, επειδή υποτίθεται ότι δεν πληρούσε όρους δανεισμού ικανότητας τρίτων. Η συνολική προϋπολογιζόμενη αξία της σύμβασης ανερχόταν σε 573.826,65€ (συμπ. ΦΠΑ).