×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/1378/2019

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η προσφεύγουσα ένωση οικονομικών φορέων ζητά με την προδικαστική προσφυγή την ακύρωση των όρων της διακήρυξης με αριθμό πρωτ. **********, συγκεκριμένα την πλήρη ακύρωση της διακήρυξης και την επαναπροκήρυξη του αντικειμένου της δημοπρατούμενης σύμβασης με νέους όρους. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι ο «Σχεδιασμός για την Εκπόνηση Αναπτυξιακού Προγράμματος και Μελέτης Διαχείρισης (Master Plan) Λιμένα **********», με συνολική προϋπολογισθείσα αξία 81.307,75 € (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφυγή ασκήθηκε λόγω περιορισμών και λαθών της Αναθέτουσας Αρχής που καθιστούν αδύνατη τη συμμετοχή της προσφεύγουσας στη διαδικασία.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

Π.Δ.12/2025

Έγκριση Αναπτυξιακού Προγράμματος και Μελέτης Διαχείρισης (Master Plan) λιμένα Θεσσαλονίκης. 


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/991/2023

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ:σύμβαση «υπό-παραχώρησης του δικαιώματος, χρήσης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης ενός σταθμού πολλαπλών χρήσεων, σε τμήμα του λιμένα … ΙΙ του Οργανισμού Λιμένος … Α.Ε.»(....)Η σύνταξη, σύμφωνα με το άρθρο 21 της ελεγχόμενης Σύμβασης από τον υπο-παραχωρησιούχο επενδυτή, του «Αναπτυξιακού Προγράμματος» («Master Plan») του υπο-παραχωρούμενου «Λιμένα … Β΄» είναι σύμφωνη προς τις απαιτήσεις της Οδηγίας 2001/42/ΕΚ, χωρίς στο πλαίσιο αποτύπωσης, στο ανωτέρω άρθρο, της διαδικασίας σύνταξής του να μπορεί, εκ προοιμίου, να τεθεί, στο παρόν στάδιο προσυμβατικού ελέγχου, ζήτημα διατάραξης της συμβατότητας εκπόνησης της οικείας ΣΜΠΕ και του συνολικού σχεδιασμού του Λιμένα με τις ουσιαστικές απαιτήσεις της Οδηγίας 2001/42, ούτε, ειδικότερα, να τεθεί υπό αμφισβήτηση η αντικειμενική εξέταση των λογικών εναλλακτικών δυνατοτήτων, συμπεριλαμβανομένης της μηδενικής λύσης, για την ανάδειξη της βέλτιστης προτιμώμενης εναλλακτικής λύσης. Περαιτέρω, ενόψει της ιδιαίτερης σημασίας της ελεγχόμενης Σύμβασης, ως «πλέον επωφελής για το δημόσιο συμφέρον και την ανάπτυξη της εθνικής και τοπικής οικονομίας»... και δεδομένου ότι με τη ρύθμιση του άρθρου 80 παρ. 8 του ν. 4504/2017, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, η υλοποίηση έργων στους λιμένες που δεν διαθέτουν Master Plan, ακόμη και με χαρακτήρα δευτερεύοντα και επικουρικό, όπως εν προκειμένω, δεν είναι δυνατή μόνο μετά την 1.1.2024 και μέχρι τη σύνταξή του, πρέπει να γίνει δεκτό ότι υπό το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο ο Υπο-παραχωρησιούχος επενδυτής έχει τη δυνατότητα μέχρι 31.12.2023 να εκτελεί τα έργα που προβλέπονται στο επιχειρηματικό του σχέδιο, εφόσον είναι συμβατά και εντός των ορίων του ήδη ισχύοντος Προγραμματικού Σχεδίου 2012. Επομένως, όπως βασίμως προβάλλεται με την κρινόμενη προσφυγή και την υπέρ αυτής παρέμβαση, το Κλιμάκιο εσφαλμένως ερμήνευσε τις σχετικές ρήτρες του άρθρου 21 της ελεγχόμενης Σύμβασης.Ανακαλεί, εν μέρει κατά το σκεπτικό της παρούσας απόφασης ... την 151/2023 Πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.


ΑΕΠΠ/1348/2021

Η προσφεύγουσα ένωση οικονομικών φορέων αίτησε την ακύρωση της απόφασης του αναθέτοντα φορέα (Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης και Αποχέτευσης) που έκρινε αποδεκτή την προσφορά του παρεμβαίνοντος, ισχυριζόμενη ότι η τεχνική προσφορά του παρεμβαίνοντος έλαβε 93 και 95 βαθμούς στα κριτήρια Κ2 και Κ3 αντίστοιχα, παρά το γεγονός ότι δεν είχε υποβάλλει την απαιτούμενη υπεύθυνη δήλωση για συμμετοχή εκπροσώπου στις συναντήσεις με την Τεχνική Υπηρεσία, όπως απαιτεί ο όρος 20.3β της διακήρυξης. Η σύμβαση αφορά την εκπόνηση Γενικού Σχεδίου Ύδρευσης (Master Plan) για τον Δήμο, με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα προσφορά βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας-τιμής.


ΑΕΠΠ/1005/2020

Η προσφεύγουσα ένωση ζητεί την ακύρωση της απόφασης με την οποία έγινε δεκτή η προσφορά της παρεμβαίνουσας ένωσης Οικονομικών Φορέων στον διαγωνισμό για την εκπόνηση της μελέτης «ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ (MASTER PLAN) ΥΔΑΤΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ ΔΗΜΟΥ», η οποία περιλαμβάνει μέτρα και έργα ορθολογικής-αποδοτικής διαχείρισης για ύδρευση και άρδευση, καθώς και προμελέτη για την υδροδότηση του Δήμου από νέα ομάδα γεωτρήσεων και οριοθέτηση ζωνών προστασίας. Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης είναι 908.852,81 € (πλέον ΦΠΑ 24%) με διάρκεια 24 μήνες.


ΑΕΠΠ/393/2020

Η προσφεύγουσα ένωση εταιριών αιτείται την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης, η οποία ανέδειξε την παρεμβαίνουσα εταιρία ως οριστική ανάδοχο της δημοπρατούμενης σύμβασης. Το αντικέιμενο της σύμβασης αφορά την επιλογή αναδόχου για το Υποέργο 1: «Ολοκληρωμένο σχέδιο προώθησης τουρισμού στην …………….» της Πράξης με τίτλο «Τουριστική Προβολή της ………….», με προϋπολογισμένη δαπάνη 2.800.322,58 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι τα δικαιολογητικά κατακύρωσης της παρεμβαίνουσας δεν πληρούν τις απαιτήσεις της διακήρυξης, ιδίως ως προς την τεχνική ικανότητα (πιστοποιητικά καλής εκτέλεσης συναφών υπηρεσιών τα τελευταία 3 έτη), και ότι η διαδικασία παραβίασε αρχές νομιμότητας και τυπικότητας. Επιδιώκει τη ματαίωση της ανάθεσης και επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού.


ΑΕΠΠ/1323/2020

Ο προσφεύγων (ένωση οικονομικών φορέων) αιτείται την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής υπ’ αριθμ. 250/19.08.2020, η οποία ενέκρινε το Πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού για τον έλεγχο δικαιολογητικών συμμετοχής και τεχνικών προσφορών. Ζητά επίσης αναβαθμολόγηση των τεχνικών προσφορών, σύναψη και έγκριση νέου Πρακτικού της Επιτροπής Διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά τη 'Σύνταξη Γενικού Σχεδίου Ύδρευσης (MASTER PLAN) και υλοποίηση σχεδίου ασφαλείας νερού ΔΕΥΑ', με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 272.594,85 € (ΦΠΑ συμπεριλαμβανομένου). Ο διαγωνισμός περιλαμβάνει δύο υποέργα και κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας-τιμής.


ΝΣΚ/355/2008

Αρμοδιότητα Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων για τον καθορισμό όρων δομήσεως και χρήσεων γης, καθώς και την έκδοση οικοδομικών αδειών σε χερσαία ζώνη λιμένα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων ασκεί, μόνη αυτή και ως αποφασίζον όργανο, την αρμοδιότητά της για τον καθορισμό των χρήσεων γης και των όρων και περιορισμών δομήσεως στο πλαίσιο της εγκρίσεως του εν γένει αναπτυξιακού προγράμματος του λιμένα, με την επιφύλαξη ενδεχόμενης εφαρμογής και στην ειδική αυτή περίπτωση της σχετικής νομολογίας της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας (3661-64/2005) περί ανάγκης εκδόσεως προεδρικού διατάγματος για τον καθορισμό όρων δομήσεως. β) Οι πράξεις καθορισμού όρων και περιορισμών δομήσεως, όπως και χρήσεων γης, είναι κανονιστικού χαρακτήρα και ως τέτοιες εκ του νόμου δημοσιευτέες. γ) Για την διαδικασία εκδόσεως οικοδομικών αδειών στη χερσαία ζώνη λιμένα έχουν εφαρμογή οι διατάξεις των παρ.2, 3 και 4 του άρθρου 9 του Ν 2987/2002.


ΑΕΠΠ/596/2019

Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που ανέδειξε την παρεμβαίνουσα ένωση οικονομικών φορέων ως ανάδοχο για τη σύμβαση με τίτλο «ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ MASTER PLAN ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ», συνολικής αξίας 1.207.427,55 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Ο προσφεύγων επικαλείται δύο κύριους λόγους: πρώτον, ότι η διαδικασία παραβίασε την αρχή του υγιούς ανταγωνισμού λόγω μη νόμιμης αποδοχής της προσφοράς της παρεμβαίνουσας, και δεύτερον, ότι τα μέλη της παρεμβαίνουσας ένωσης δεν πληρούσαν ατομικά ή αθροιστικά την απαίτηση για ίδια κεφάλαια 200.000 ευρώ, όπως όριζε η διακήρυξη. Η σύμβαση αφορά την παροχή τεχνικών και επιστημονικών υπηρεσιών για την επικαιροποίηση του αντιπλημμυρικού σχεδίου της Αττικής.


ΑΕΠΠ/1399/2020

Η προσφυγή αίτησε την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής (υπ’ αριθμ. 249/19.08.2020) που ενέκρινε το Πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού (υπ’ αριθμ. 1/2020) σχετικά με τον έλεγχο δικαιολογητικών συμμετοχής και των τεχνικών προσφορών. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η «Σύνταξη Γενικού Σχεδίου Ύδρευσης (MASTER PLAN) και υλοποίηση σχεδίου ασφαλείας νερού ΔΕΥΑ…», με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 272.594,85 € (συμπεριλ. ΦΠΑ). Ο διαγωνισμός χωριζόταν σε δύο υποέργα: 1) Γενικό Σχέδιο Ύδρευσης (54.313,35 € χωρίς ΦΠΑ) και 2) Σχέδιο Ασφαλείας Νερού (218.281,50 € χωρίς ΦΠΑ), με δυνατότητα υποβολής προσφορών για ένα ή και τα δύο. Η προσφυγή κρίθηκε απαράδεκτη λόγω ελλιπούς παραβόλου (271,57 € αντί του κατώτατου 600 €).


ΑΕΠΠ/615/2019

Η προσφεύγουσα εταιρεία ζητά με την προδικαστική προσφυγή την ακύρωση του διαγωνισμού για την ανάδειξη αναδόχου υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης ιατρικού εξοπλισμού, καθώς και την επαναπροκήρυξη του με νόμιμη εκτιμώμενη δαπάνη. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών πλήρους τεχνικής υποστήριξης, με ανταλλακτικά και κιτ συντήρησης, για εγκατεστημένα συστήματα κατασκευαστικού οίκου GABRO (μηχανήματα αιμοκάθαρσης). Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι η εκτιμώμενη δαπάνη είναι παράνομη και οι όροι των τεχνικών προδιαγραφών αντίκεινται στην Οδηγία 2014/24/ΕΕ και τον νόμο 4412/2016, καθώς περιορίζουν τον ανταγωνισμό και καθιστούν δυσχερή τη συμμετοχή της.