×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/1425/2021

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της υπ’ αριθμ. 345/29.06.2021 Απόφασης της αναθέτουσας αρχής, με την οποία απορρίφθηκε η προσφορά της στον διαγωνισμό με τίτλο «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ-ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ» (συνολικός προϋπολογισμός 387.095,00€ με ΦΠΑ). Η απόρριψη επεβλήθη λόγω μη εμπρόθεσμης υποβολής έντυπων δικαιολογητικών κατακύρωσης, παρά το γεγονός ότι η προσφεύγουσα υποστήριξε ότι είχε ενεργήσει με κάθε επιμέλεια και η καθυστέρηση οφείλονταν σε ανωτέρα βία (άρνηση παραλαβής από υπάλληλο της αναθέτουσας αρχής). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την προμήθεια ανταλλακτικών και ελαστικών για τα οχήματα της υπηρεσίας, με διαχωρισμό σε δύο υποομάδες (Α1 Ανταλλακτικών με προϋπολογισμό 285.565,00€ και Α2 Ελαστικών με προϋπολογισμό 101.530,00€). Η προσφεύγουσα είχε αρχικά αναδειχθεί προσωρινός μειοδότης για την Υποομάδα Α1.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΑΕΠΠ/955/2021

Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή ζητεί την ακύρωση της υπ' αριθμ. 109/2021 απόφασης της αναθέτουσας αρχής, η οποία αφορά τον δημόσιο διαγωνισμό για την «Προμήθεια ανταλλακτικών – ελαστικών για τα οχήματα της υπηρεσίας» με προϋπολογισμό 479.997,80 € (συμπερ. ΦΠΑ). Κατηγορεί την αναθέτουσα αρχή για παράνομη αποδοχή της τεχνικής προσφοράς της παρεμβαίνουσας εταιρείας, η οποία δεν υπέβαλε τους απαιτούμενους τιμοκαταλόγους ανταλλακτικών στην τεχνική της προσφορά, παραβιάζοντας τους όρους της διακήρυξης και τις αρχές ίσης μεταχείρισης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά προμήθεια ανταλλακτικών και ελαστικών για όλα τα οχήματα, δίκυκλα, μηχανήματα έργου και μη αυτοκινούμενα μηχανήματα του Δήμου, με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα οικονομικά προσφορά (χαμηλότερη τιμή).


ΑΕΠΠ/915/2021

Η προσφεύγουσα εταιρεία κατέθεσε προδικαστική προσφυγή ζητώντας την ακύρωση της υπ’ αριθμ. ... Απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του Δήμου ..., η οποία έκρινε απορριπτέα την προσφορά της στον επαναληπτικό δημόσιο ανοιχτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό με αντικείμενο την «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΩΤΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ (ΑΝΑΛΩΣΙΜΩΝ) ΓΙΑ ΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ...». Ο διαγωνισμός αφορούσε συνολικό προϋπολογισμό 103.757,63 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%). Η προσφεύγουσα επικαλείται ότι η απόφαση είναι εσφαλμένη, ιδίως στο σημείο απόρριψης της προσφοράς της, και ζητά την ακύρωσή της. Η ΑΕΠΠΕ απορρίπτει την προσφυγή ως απαράδεκτη λόγω μη καταβολής του ελάχιστου νόμιμου παραβόλου (54,75 € αντί των 600 €) και μη νόμιμης κατάθεσής της στον ηλεκτρονικό τόπο του διαγωνισμού.


ΑΕΠΠ/846/2019

Η προσφεύγουσα εταιρία ασκεί προδικαστική προσφυγή κατά της απόφασης του Δ.Σ. της ΔΕΥΑΑ Αλεξανδρούπολης αριθ. 142/22.05.2019, με την οποία απορρίφθηκε η τεχνική της προσφορά για τον δημόσιο διαγωνισμό με τίτλο «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΚΕΥΗΣ ΓΕΩΤΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΛΙΟΣΤΑΣΙΩΝ 2019». Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια ανταλλακτικών επισκευής γεωτρήσεων και αντλιοστασίων, συμπεριλαμβανομένων υποβρύχιων κινητήρων, αντλιών και ηλεκτρολογικού εξοπλισμού, με προϋπολογισμό 120.000 € (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης, ισχυριζόμενη ότι η τεχνική της προσφορά απορρίφθηκε αδίκως, ενώ ταυτόχρονα υποστηρίζει ότι η Προσφορά της ανταγωνίστριάς της έπρεπε επίσης να είχε απορριφθεί λόγω ελλειψών.


ΑΕΠΠ/612/2020

Η προσφεύγουσα εταιρεία ασκεί Προδικαστική Προσφυγή ζητώντας την ακύρωση της απόφασης 337/16.03.2020 της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, η οποία απορρίπτει την προσφορά της για τον διαγωνισμό προμήθειας ανταλλακτικών και υπηρεσιών επισκευής οχημάτων. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ – ΑΝΑΛΩΣΙΜΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΟΧΗΜΑΤΩΝ» με προϋπολογισμό 1.787.088,00€ (συμπερ. ΦΠΑ) για διάρκεια 36 μηνών. Η προσφεύγουσα θεωρεί τον αποκλεισμό της άδικο, καθώς ισχυρίζεται ότι πληροί τα κριτήρια τεχνικής ικανότητας, ενώ κατακρίνει την αποδοχή προσφορών άλλων επιχειρήσεων που, κατά την άποψή της, δεν πληρούν τις απαιτήσεις της διακήρυξης.


ΑΕΠΠ/418/2020

Η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της υπ' αριθμ. 20/4.2.2020 Απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, η οποία αφορά την αποδοχή της προσφοράς της παρεμβαίνουσας και την ανάδειξή της ως προσωρινής αναδόχου για την Ομάδα 8 του διαγωνισμού ('Προμήθεια και επισκευή ελαστικών'). Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει συντήρηση, επισκευή μεταφορικών μέσων, προμήθεια ανταλλακτικών και επισκευή ελαστικών για οχήματα και μηχανήματα έργου του δήμου, με εκτιμώμενη αξία 62.763€ (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι η προσφορά της παρεμβαίνουσας έπρεπε να απορριφθεί λόγω εσφαλμένης συμπλήρωσης του Ευρωπαϊκού Ενιαίου Εγγράφου Σύμβασης (ΕΕΕΣ).


ΑΕΠΠ/1688/2021

Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων οικονομικός φορέας αιτήθηκε την ακύρωση της απόφασης 519/2021 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία κρίθηκε αποδεκτή η προσφορά του παρεμβαίνοντα στην Υποομάδα Α1 για την προμήθεια ανταλλακτικών-ελαστικών για τα οχήματα της υπηρεσίας με εκτιμώμενη αξία 285.565 ευρώ (άνευ ΦΠΑ). Ο προσφεύγων υποστήριξε ότι ο παρεμβαίνων δεν πληρούσε τις προϋποθέσεις συμμετοχής λόγω απαραδεκτών δικαιολογητικών, όπως έλλειψη ένορκης βεβαίωσης για πτωχευτικό συμβιβασμό και ανακριβείς υπεύθυνες δηλώσεις που δεν κάλυπταν τον κρίσιμο χρόνο υποβολής των δικαιολογητικών κατακύρωσης, παραβιάζοντας τους όρους της διακήρυξης.


ΑΕΠΠ/1428/2021

Η προσφεύγουσα επιχείρηση με την προσφυγή της απαιτεί την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής, η οποία ενέκρινε τις προσφορές των εταιρειών «……..» και «………» για τον ηλεκτρονικό, ανοικτό δημόσιο διαγωνισμό με αντικείμενο την «Προμήθεια ανταλλακτικών, ελαστικών και συντήρηση - επισκευή ελαστικών, οχημάτων και μηχανημάτων έργων της Περιφερειακής Ενότητας …. για τα έτη 2021-2022». Ειδικότερα, ζητείται ο αποκλεισμός των ανωτέρω εταιρειών λόγω παραβιάσεων των όρων της διακήρυξης, όπως η μη υποβολή απαιτούμενων αδειών, η λανθασμένη συμπλήρωση του ΤΕΥΔ και η έλλειψη εγγυητικής επιστολής συμμετοχής, τα οποία καθιστούν τις προσφορές τους απαράδεκτες.


ΕλΣυν.Κλ7(ΚΠΕ)/119/2016

ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ:(...)Επομένως, σύμφωνα με τα ανωτέρω, αλλά και όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, η ως άνω ειδική Επιτροπή συνιστά το μόνο κατά νόμο αρμόδιο όργανο με αποφασιστική αρμοδιότητα για την προμήθεια των αναγκαίων ανταλλακτικών και ελαστικών επισώτρων με την εξαιρετική διαδικασία της απευθείας ανάθεσης, στην ειδικότερη περίπτωση της επισκευής οχημάτων του δήμου, που έχουν ήδη παρουσιάσει βλάβη ή έχουν ήδη διαπιστωμένη ανάγκη συντήρησης ή επισκευής και μάλιστα ανεξαρτήτως του ύψους της απαιτούμενης κατά περίπτωση δαπάνης. Κατά τα λοιπά, αρμόδιο όργανο για τη διενέργεια διαγωνισμών στους δήμους είναι η οικεία Οικονομική Επιτροπή (βλ. Αποφ. VI Τμ. 3372, 3066, 2284/2014, Πράξη Στ΄ Κλιμ. 103/2014 κ.ά., contra Πράξεις Κλιμ. VII Tμ. 180/2014, 244/2013). Περαιτέρω δε, η προμήθεια των ως άνω ειδών, ήτοι των ανταλλακτικών οχημάτων και των ελαστικών επισώτρων, διενεργείται σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις περί προμηθειών των Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού (πρβλ. Πράξεις VII Τμ. 96, 95/2012, 78/2011, Πράξεις Κλιμ. VII Τμ. 245/2015, 180/2014, 385/2013 κ.ά.). 

Με τα ανωτέρω δεδομένα και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη ΙΙ της παρούσας, αβασίμως προβάλλει ο Επίτροπος ότι αρμόδια για την κατακύρωση του αποτελέσματος του διενεργηθέντος πρόχειρου διαγωνισμού για την επίμαχη προμήθεια ελαστικών ήταν η ειδική Επιτροπή (προμήθειας ανταλλακτικών, ελαστικών επισώτρων και συντήρησης - επισκευής αυτοκινήτων), σύμφωνα με τις προαναφερόμενες διατάξεις της Υ.Α. 3373/390/20.3.1975. Και τούτο, διότι, όπως ο ίδιος ο Δήμος επικαλείται στο υπ’ αριθμ. πρωτ. 33357/30.11.2015 έγγραφό του και όπως προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου και, ιδίως, από την 131/2013 τεχνική έκθεση της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου, ο εν λόγω διαγωνισμός διενεργήθηκε στο πλαίσιο της προληπτικής συντήρησης των οχημάτων του …..., ενώ ουδόλως προέκυψε ότι η διενεργηθείσα διαδικασία αφορούσε την κάλυψη επιτακτικών αναγκών αντικατάστασης ελαστικών επισώτρων. Εξάλλου, προ της ανάθεσης της επίμαχης προμήθειας δεν είχε διαπιστωθεί η ανάγκη συντήρησης ή επισκευής των οχημάτων του Δήμου, σύμφωνα με τη διαδικασία που καθορίζεται στην ως άνω Υπουργική Απόφαση, η οποία, κατ’ ορθή ερμηνεία των σχετικών διατάξεων, δικαιολογεί την εξαιρετική διαδικασία της απευθείας ανάθεσης, στην περίπτωση της επισκευής οχημάτων, που έχουν ήδη παρουσιάσει βλάβη ή έχουν ήδη διαπιστωμένη ανάγκη συντήρησης ή επισκευής (βλ. σκέψη ΙΙ.Β.). Αντιθέτως, τα προσκομιζόμενα «δελτία επιθεωρήσεως και επισκευής - αντικατάστασης ελαστικών οχημάτων» συντάχθηκαν μετά τη διενέργεια του πρόχειρου διαγωνισμού και την κατακύρωση του αποτελέσματός του (βλ. προηγούμενη σκέψη).


ΑΕΠΠ/459/2018

Η προσφεύγουσα εταιρεία αίτησε με την προδικαστική προσφυγή της την ακύρωση της απόφασης υπ’ αριθμ. 360/2018 της Οικονομικής Επιτροπής Δήμου Ελευσίνας, τόσο ως προς την απόρριψη της δικής της προσφοράς, όσο και ως προς την αποδοχή των προσφορών της παρεμβαίνουσας και μιας άλλης εταιρείας. Ζητήθηκε επιπλέον να μην επιτραπεί η συνέχιση της συμμετοχής τους στο επόμενο στάδιο του διαγωνισμού και να διαταχθεί η επιστροφή του καταβληθέντος παραβόλου. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η «Προμήθεια ανταλλακτικών – ελαστικών για τα οχήματα της Υπηρεσίας» (CPV 34330000-9 και 34350000-5) με προϋπολογισμό 298.385,46 ευρώ (συμπληρωματικά ΦΠΑ), με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά, βάσει τιμής.


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/587/2022

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ:Ζητείται η ανάκληση της 1/2022 Πράξης της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην Περιφερειακή Ενότητα Λασιθίου, με την οποία κρίθηκε ότι κωλύεται η υπογραφή των δύο (2) υποβληθέντων σχεδίων συμβάσεων μεταξύ του Δήμου … και των αναδειχθέντων αναδόχων του ανοικτού διαγωνισμού ανάθεσης της προμήθειας με τίτλο «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΔΗΜΟΥ … 2021 (Β΄ ΕΞΑΜΗΝΟ) -2022 - 2023 (Α΄ΕΞΑΜΗΝΟ)», προϋπολογιζόμενης δαπάνης 317.741,94 ευρώ πλέον Φ.Π.Α. (ή 394.000 ευρώ με Φ.Π.Α.).(....)Περαιτέρω, ενόψει των επικαλούμενων και προσκομιζόμενων  κατά την παρούσα διαδικασία στοιχείων (σκέψη 6), τα οποία, παρόλο που δεν τέθηκαν υπόψη της Επιτρόπου, περιλαμβάνονταν εξ αρχής στον φάκελο της ελεγχόμενης προμήθειας ως προγενέστερα της σύνταξης της μελέτης της ελεγχόμενης προμήθειας, το Δικαστήριο διαπιστώνει ότι ο Δήμος κατά την κατάρτιση του προϋπολογισμού της προμήθειας έλαβε υπόψη του οικονομικά στοιχεία από προηγούμενους όμοιους διαγωνισμούς  των  ετών 2019 και 2020 και τις συναφθείσες συμβάσεις, ετήσιας διάρκειας, οι οποίες, σύμφωνα με τα προβαλλόμενα με την προσφυγή, λειτούργησαν ομαλά καλύπτοντας απόλυτα τις ανάγκες του, αναπροσαρμόζοντας, περαιτέρω, την προϋπολογιζόμενη δαπάνη στο απολύτως απαραίτητο μέτρο συνυπολογιζομένου του διαδραμόντος χρόνου από τη σύνταξη των προηγούμενων μελετών. Ανακαλεί την προσβαλλόμενη 1/2022 Πράξης της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην Περιφερειακή Ενότητα Λασιθίου.Αποφαίνεται υπέρ της σύναψης των δύο (2) υποβληθέντων προς έλεγχο σχεδίων συμβάσεων μεταξύ του αναθέτοντος Δήμου … και των αναδειχθέντων αναδόχων, ήτοι της εταιρείας «…» για την προμήθεια των ανταλλακτικών και της ατομικής επιχείρησης "…" για την προμήθεια των ελαστικών.