ΑΕΠΠ/153/2017
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Οι προσφεύγοντες, ατομικά και ως νόμιμοι εκπρόσωποι της ένωσης «ΕΝΩΣΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ ΕΡΓΟΥ ΕΥΔΑΠ», ζητούν την ακύρωση του συνολικού διαγωνισμού για τη μίσθωση φορτηγών Δ.Χ. και μηχανημάτων έργου της ΕΥΔΑΠ (CPV: 45520000-8/60181000-0) ή εναλλακτικά την ακύρωση συγκεκριμένων όρων της διακήρυξης. Μεταξύ των όρων που προσβάλλουν περιλαμβάνονται: ο περιορισμός ημερομηνίας κατασκευής οχημάτων (μετά 1/1/1990), έλλειψη διευκρινίσεων για τμηματικές προσφορές, λανθασμένα τεχνικά χαρακτηριστικά, παράνομοι όροι για ηλεκτρονικές υπογραφές, εσφαλμένος υπολογισμός εγγυήσεων, μη ανταποκρινόμενο κριτήριο ανάθεσης (μόνο τιμή), αποκλεισμός δικαιώματος καταγγελίας από εκμισθωτή και τεχνητή ανατίναξη προϋπολογισμού πάνω από κοινοτικά όρια. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά μίσθωση 53 φορτηγών και 37 μηχανημάτων έργου με σύνολο προϋπολογισμού 10.716.681,60€ (συμπ. ΦΠΑ).
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/405/2021
Η προσφεύγουσα ασκεί προδικαστική προσφυγή για την ακύρωση της υπ’ αρ. 403/2020 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής, κατά το μέρος που αφορά την απόρριψη της δικής της προσφοράς για το τμήμα Ζ του διαγωνισμού και την αποδοχή της προσφοράς της παρεμβαίνουσας για τα τμήματα Α, Γ, Δ και Ζ. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά τη μίσθωση μηχανημάτων έργου, οχημάτων και φορτηγών με χειριστές, καθώς και γερανοφόρου οχήματος για μετακινήσεις-ρυμούλκηση, με συνολικό προϋπολογισμό 239.684,00 €. Επίκειται έλεγχο της τήρησης των όρων διακήρυξης και τεχνικών προδιαγραφών, ιδίως για την ποσότητα και τύπο φορτηγών (τετραξονικά 15 τόνων).
ΑΕΠΠ/420/2018
Με την προδικαστική προσφυγή επιδιώκεται η ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής αριθμ. 586/21-3-2018, ως προς το μέρος που αφορά τα είδη με αριθμούς 20, 21, 22 της διακήρυξης (Μισθώσεις φορτηγών ανατρεπομένων Δ.Χ.). Αντικείμενο της σύμβασης είναι η μίσθωση μηχανημάτων έργου και μεταφορικών μέσων (ειδικά φορτηγών ανατρεπόμενων Δ.Χ.) για τις ανάγκες του Δήμου Θεσσαλονίκης, συμπεριλαμβανομένων μεταφορών αποξηλωθέντων υλικών, φορτοεκφορτώσεων, αποξηλώσεων ασφαλτοτάπητα και σκυροδέματος, διάστρωσης και συμπύκνωσης ασφαλτικού σκυροδέματος, μεταφοράς βαρέων μηχανημάτων έργων οδοποιίας και περισυλλογής ογκωδών άχρηστων αντικειμένων.
ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/155/2025
Η Πράξη 155/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας του σχεδίου σύμβασης για τη «Μίσθωση Μηχανημάτων Έργου και Φορτηγών για τις ανάγκες του Δήμου Φυλής», με προϋπολογισμό 1.808.430,00 ευρώ (εκτός Φ.Π.Α.). Το Κλιμάκιο διαπίστωσε ότι, παρόλο που η υπόθεση αφορούσε μίσθωση (προμήθεια), το ουσιαστικό αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει τη διάθεση μηχανημάτων και φορτηγών μαζί με τους οδηγούς/χειριστές τους για την εκτέλεση συγκεκριμένων εργασιών (όπως καθαρισμός ρεμάτων). Επομένως, βάσει του ν. 4412/2016 και της νομολογίας, η συμφωνία συνιστά σύμβαση παροχής υπηρεσιών και όχι προμηθειών. Δεδομένου αυτού, το ΣΤ' Κλιμάκιο κρίνεται αναρμόδιο και παραπέμπει τον φάκελο στο Ζ΄ Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, το οποίο είναι το αρμόδιο για τον έλεγχο των συμβάσεων υπηρεσιών.
ΑΕΠΠ/1087/2020
Η προσφεύγουσα εταιρία με την Προδικαστική Προσφυγή ζητεί την ακύρωση συγκεκριμένων τεχνικών προδιαγραφών των Ομάδων Α, Γ και Θ της υπ’ αριθμ. […] Διακήρυξης, η οποία αφορά σε δημόσιο διεθνή ανοικτό ηλεκτρονικό Διαγωνισμό για την παροχή υπηρεσιών συντήρησης ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού (συντήρηση εμφανιστηρίων/εκτυπωτών, αναπνευστήρων, υπερηχοτομογράφων, πλυντηρίων-κλιβάνων, αγγειογράφου και ακτινολογικών μηχανημάτων, στεφανιογράφου, αναισθησιολογικών μηχανημάτων και κλινών ΜΕΘ, μηχανημάτων τεχνητού νεφρού, αξονικού τομογράφου και μαστογράφου, ενδοσκοπικού εξοπλισμού) συνολικού προϋπολογισμού 1.041.897,60€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Οι επίμαχοι όροι, που αφορούν την απαίτηση πιστοποίησης του συντηρητή από τον κατασκευαστή και ISO πιστοποιήσεων, θεωρούνται παράνομοι καθώς παραβιάζουν τις αρχές της ίσης μεταχείρισης, του ελεύθερου ανταγωνισμού και της αναλογικότητας, αποκλείοντας άδικα τους διαγωνιζόμενους.
ΕλΣυν/Κλ.7/46/2016
Μίσθωση μηχανημάτων έργου.(...) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με τις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, το Κλιμάκιο κρίνει αναφορικά με το παραδεκτώς προβαλλόμενο λόγο διαφωνίας, ότι η υπό κρίση (μικτή) σύμβαση μεταξύ του Δήμου ....... και της αναδόχου ......., παρόλο που δεν διαχωρίστηκε στον ενδεικτικό προϋπολογισμό η αξία της προμήθειας των αγαθών από αυτή της παροχής των υπηρεσιών, είχε προεχόντως χαρακτήρα ανάθεσης εργασιών (υπηρεσιών). Τούτο δε διότι, το κύριο αντικείμενο της σύμβασης αυτής με βάση το σκοπό της είναι η εκτέλεση από την ανάδοχο των εργασιών απομάκρυνσης των προϊόντων που προκλήθηκαν από τις βροχοπτώσεις, με τη χρήση δύο εκσκαφέων και δύο φορτηγών και η αποκατάσταση, διά των εν λόγω εργασιών, της βατότητας του αγροτικού δρόμου, στην οποία απέβλεψε ο Δήμος με τη σύναψη της συγκεκριμένης σύμβασης κι όχι η μίσθωση των ανωτέρω μηχανημάτων, η οποία έχει παρεπόμενο χαρακτήρα.
ΑΕΠΠ/698/2021
Η προσφεύγουσα ζητά την τροποποίηση όρου της Διακήρυξης σχετικά με το Τμήμα 2 της σύμβασης, το οποίο αφορά την προμήθεια φορτηγών οχημάτων και μηχανημάτων έργου με κριτήριο κατακύρωσης τη βέλτιστη σχέση ποιότητας-τιμής. Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει τη προμήθεια ενός καλαθοφόρου οχήματος 16μ εργασίας τηλεσκοπικού τύπου με εκτιμώμενη αξία 105.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφυγή ασκήθηκε επειδή η προσφεύγουσα θεωρεί ότι υπάρχει παράβαση της διαδικασίας ή των όρων της διακήρυξης που μπορεί να επηρεάσει τη διαγωνιστική διαδικασία και τα δικαιώματά της.
ΕΣ/ΚΛ ΣΤ/93/2025
Η Πράξη 93/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας δύο σχεδίων συμβάσεων, για τα Τμήματα 1 (μία θέση) και 27, του ενιαίου διαγωνισμού «Μίσθωση Φορτηγών Δ.Χ. και Μηχανημάτων Έργου για την κάλυψη των αναγκών της Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.». Ο συνολικός προϋπολογισθείς δαπάνης του διαγωνισμού ανέρχεται στα 16.671.298,80 ευρώ πλέον Φ.Π.Α. Τα ελεγχόμενα σχέδια συμβάσεων αφορούν επιλαχόντες οικονομικούς φορείς, οι οποίοι προσκλήθηκαν κατόπιν αποχώρησης ή αποκλεισμού των αρχικών αναδόχων. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι η διαδικασία ανάθεσης και τα σχέδια συμβάσεων είναι παραδεκτά και δεν παρουσιάζουν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες που να εμποδίζουν την υπογραφή τους, καθώς κρίθηκαν σύμφωνα με τους όρους της διακήρυξης και τις διατάξεις του ν. 4412/2016.
ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)347/2015
ΕΡΓΑΣΙΕΣ – ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ:Μη νόμιμη η καταβολή ποσού από Δήμο σε ιδιώτες για εργασίες εκχιονισμού, καθόσον: α) κατά παράβαση γενικής αρχής του διοικητικού δικαίου προσδόθηκε αναδρομική ισχύς στις ανωτέρω συμβάσεις, οι οποίες υπεγράφησαν μεταγενέστερα της εκτέλεσης του αντικειμένου τους, συνεπώς δεν μπορούν να αποτελέσουν νόμιμο έρεισμα για την καταβολή των εντελλομένων με τα υπό κρίση χρηματικά εντάλματα δαπανών και β) κατά παράβαση του νόμου ανατέθηκαν οι σχετικές προμήθειες (μίσθωση των μηχανημάτων), δίχως να υπάρχει εγγεγραμμένη πίστωση στον προϋπολογισμό του Δήμου. Επιπλέον, δεν συντρέχει περίπτωση εφαρμογής της εξαιρετικής διαδικασίας του άρθρου 158 παρ. 7 του ΚΔΚ (ν.3463/2006, ΦΕΚ Α΄ 114/2006), η οποία επιτρέπει την αναμόρφωση του προϋπολογισμού και την ψήφιση σχετικής πίστωσης μετά την απευθείας ανάθεση της προμήθειας, αφενός διότι δεν έγινε σχετική τροποποίηση του προϋπολογισμού στην πρώτη, μετά την ανάθεση, συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου (με τη σχετική απόφαση έλαβε χώρα η δεύτερη τροποποίηση του προϋπολογισμού), αφετέρου διότι, για τις απευθείας αναθέσεις της προμήθειας των μηχανημάτων, δεν υπήρχαν ούτε απόφαση του αρμόδιου οργάνου του Δήμου, ούτε έγγραφες συμβάσεις.(συγγνωστή πλάνη)
ΑΕΠΠ/589/2020
Ο προσφεύγων με την προδικαστική προσφυγή του αίτησε την ακύρωση της απόφασης της Επιτροπής Διαγωνισμού, η οποία απορρίπτει την πρότασή του για τα Τμήματα 2 και 4 του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η προμήθεια μηχανημάτων και οχημάτων, συγκεκριμένα φορτηγών έως 3,5 τόνων με καρότσα ανατροπής και φορτηγού έως 7,5 τόνων με ανατροπή και εξοπλισμό αρπάγης. Ο προσφεύγων υποστήριξε ότι η απόρριψη της προσφοράς του ήταν παράνομη, επειδή η Επιτροπή Διαγωνισμού δεν αξιολόγησε σωστά τα υποβληθέντα δικαιολογητικά και τεχνικά βιβλία, δεν συμπλήρωσε σωστά το φύλλο συμμόρφωσης, και δεν του έδωσε τη δυνατότητα να προσφέρει διευκρινίσεις. Επιπλέον, ισχυρίστηκε ότι η αποδοχή της προσφοράς του άλλου διαγωνιζόμενου έγινε κατά παράβαση των όρων της διακήρυξης.
ΑΕΠΠ/578/2018
Η προσφεύγουσα ζητάει την ακύρωση ή τροποποίηση των όρων (5β, 22β, 23) της διακήρυξης υπ' αριθμ. 7038/2018, οι οποίοι αφορούν την προμήθεια 8 μηχανημάτων τεχνητού νεφρού αιμοδιήθησης και on-line μεθόδων για το Γενικό Νοσοκομείο Ξάνθης, προϋπολογισμού 96.774,19€ πλέον ΦΠΑ. Υποστηρίζει ότι οι όροι αυτοί, που απαιτούν τα αναλώσιμα υλικά να μην καλύπτονται από εργοστασιακό απόρρητο, αποκλείουν παρανόμως εταιρείες όπως η δική της, δημιουργώντας αδικαιολόγητα εμπόδια στον ανταγωνισμό και περιορίζοντας τη συμμετοχή στον διαγωνισμό. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού για το νοσοκομείο, με συνολικό προϋπολογισμό 1.655.645,16€ πλέον ΦΠΑ.