ΑΕΠΠ/1541/2020
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα Ένωση Οικονομικών Φορέων επιδιώκει: (1) την ακύρωση της υπ' αριθ. 272/30.9.2020 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου που απέρριψε την προσφορά του προσωρινού αναδόχου λόγω έλλειψης υπεύθυνης δήλωσης, (2) την κατακύρωση και έγκριση του Πρακτικού ΙΙ της Επιτροπής Διαγωνισμού που απέρριπτε την προσφορά της παρεμβαίνουσας, (3) τον υποχρεωτικό αποκλεισμό αυτής από τον διαγωνισμό για τη σύμβαση μελέτης ανάπλασης οδικής ασφάλειας (προϋπολ. 169.741,68€ + ΦΠΑ), και (4) την επιστροφή του παραβόλου. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά εκπόνηση μελέτης για αναβάθμιση ασφάλειας οδικής κυκλοφορίας.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Ν.3897/2010
Σύσταση Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας και Γενικής Διεύθυνσης Οδικής Ασφάλειας, εποπτεία και βελτίωση του θεσμού του τεχνικού ελέγχου οχημάτων για την προαγωγή της Οδικής Ασφάλειας και την προστασία του περιβάλλοντος, κύρωση Σύμβασης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Ο.Α.Σ.Θ. και άλλες διατάξεις.
ΥΠ.ΕΣ/15981/2023
3η τροποποίηση της Πρόσκλησης για την υποβολή αιτήσεων χρηματοδότησης στο Πρόγραμμα «Βελτίωση Οδικής Ασφάλειας» που χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης μέσα από το έργο “Sub 2 – 16631_Πρόγραμμα βελτίωσης οδικής ασφάλειας», που είναι ενταγμένο στον Άξονα 4.6. «Εκσυγχρονισμός και βελτίωση της ανθεκτικότητας κύριων κλάδων οικονομίας της χώρας».ΑΔΑ:68ΘΘ46ΜΤΛ6-ΞΛ0
ΔΜΕΟ/ο/4595/ε/806/2010
Χαρακτηρισμός Μελετών για την διαχείριση οδικής ασφάλειας σε εθνικό και επαρχιακό δίκτυο της χώρας ως εθνικού επιπέδου.
ΓΔΣΥ/οικ.4089/2019
Διαδικασίες και αρμόδια όργανα και φορείς για την διαχείριση, υλοποίηση και χρηματοδότηση του Προγράμματος Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας (Π.Ε.Β.Ο.Α.).
ΔΜΕΟ/Ο/3050/2013
Έγκριση Τεχνικών Οδηγιών κυκλοφοριακών παρεμβάσεων στο αστικό περιβάλλον για την εφαρμογή τους σε περιοχές σχολικών συγκροτημάτων και περιοχές με αυξημένη κίνηση στα πλαίσια βελτίωσης της οδικής ασφάλειας.
ΔΕΕΠΠ/85/2001
Καθιέρωση του Σχεδίου Ασφάλειας και Υγείας (ΣΑΥ) και του Φακέλου Ασφάλειας και Υγείας (ΦΑΥ) ως απαραίτητων στοιχείων για την έγκριση μελέτης στο στάδιο της οριστικής μελέτης ή/και της μελέτης εφαρμογής σε κάθε Δημόσιο Έργο.
ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/272/2022
Η Πράξη 272/2022 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας σχεδίου σύμβασης για το έργο «Παρεμβάσεις Ανάπλασης για την Αναζωογόνηση και Βιοκλιματική Αναβάθμιση Κοινόχρηστων Χώρων της Συνοικίας των Προσφυγικών στη ΔΚ Ταύρου» του Δήμου Μοσχάτου – Ταύρου. Ο προϋπολογισμός δαπάνης ήταν 3.915.643,05 ευρώ (πλέον ΦΠΑ). Η χρηματοδότηση προέρχεται από επενδυτικό δάνειο 15ετούς διάρκειας από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων (50% από ΕΤΕ και 50% από ΤΠΔ). Η αναθέτουσα Αρχή αιτιολόγησε νομίμως την επιλογή της να μην υποδιαιρέσει τη σύμβαση σε τμήματα. Κριτήριο ανάθεσης ήταν η πλέον συμφέρουσα οικονομική προσφορά βάσει τιμής. Υποβλήθηκαν τρεις προσφορές και προσωρινός ανάδοχος αναδείχθηκε ο οικονομικός φορέας με την χαμηλότερη προσφορά 4.696.127,95 ευρώ (με ΦΠΑ). Το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν διαπιστώνονται ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στη διαδικασία και δεν κωλύεται η υπογραφή της σύμβασης.
ΑΕΠΠ/1317/2019
Η προσφεύγουσα Κοινοπραξία ασκεί προδικαστική προσφυγή κατά της απόφασης 97/2019 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, με την οποία έγινε δεκτή η προσφορά της αντιπάλου Κοινοπραξίας «......» ως προσωρινού αναδόχου για το έργο «......» (με αριθμό μελέτης 8/2018). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά κατασκευαστικές εργασίες με προϋπολογισμό 62.096,31€ (πλέον ΦΠΑ). Ως κύριο σκεπτικό, η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι η αντιπάλος δεν υπέβαλε τα υποχρεωτικά Τυποποιημένα Έντυπα Υπεύθυνης Δήλωσης (ΤΕΥΔ) των μελών της, όπως απαιτεί η διακήρυξη, αλλά μόνο υπεύθυνες δηλώσεις του ν.1599/1986, γεγονός που σύμφωνα με τη νομολογία οδηγεί σε υποχρεωτικό αποκλεισμό της προσφοράς.
ΕΑΔΗΣΥ/267/2024
Ο πρώτος προσφεύγων αίτησε την ακύρωση της απόφασης 445/5.12.2023 της Οικονομικής Επιτροπής, η οποία απέρριψε την προσφορά του σε διαγωνισμό για το έργο «…» (με εκτιμώμενη αξία 400.000€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), επικαλούμενος ότι το ΕΕΕΣ που υπέβαλε ήταν σύμφωνο με το υπόδειγμα της διακήρυξης και είχε συνοδεύσει υπεύθυνη δήλωση για το ανεκτέλεστο υπόλοιπο εργολαβικών συμβάσεων. Η ΕΑΔΗΣΥ έκρινε ότι η απόρριψη ήταν άδικη λόγω ασάφειας στη διακήρυξη και ακύρωσε την μεταγενέστερη απόφαση 464/22.12.2023 που επίσης απέρριπτε την προσφορά του.
ΑΕΠΠ/75/2021
Η προσφύγουσα ένωση οικονομικών φορέων, η οποία κατετάγη δεύτερη σε σειρά μειοδοσίας στον διαγωνισμό για το έργο «Βελτίωση οδικής ασφάλειας επαρχιακού οδικού δικτύου νήσου Σύμης», με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 1.959.677,42 € (χωρίς ΦΠΑ), αιτείται μέσω της προδικαστικής προσφυγής της: 1) την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης της Επιτροπής Διαγωνισμού για τον έλεγχο δικαιολογητικών κατακύρωσης και ανακήρυξης του οριστικού αναδόχου, 2) την απόρριψη της προσφοράς του παρεμβαίνοντος (κοινοπραξίας) λόγω μη εμπρόθεσμης υποβολής απαιτούμενων δικαιολογητικών (ειδικά φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας για ένα μέλος της κοινοπραξίας). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά δημόσιο ηλεκτρονικό ανοικτό διαγωνισμό με κριτήριο την πλέον συμφέρουσα οικονομικά προσφορά, σύμφωνα με τον Ν. 4412/2016. Η ΑΕΠΠ έκρινε δεκτή την προσφυγή, απορρίπτοντας την παρέμβαση και ακυρώνοντας την προσβαλλόμενη απόφαση.