Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/1550/2020

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η προσφεύγουσα, ως οικονομικός φορέας που συμμετείχε στον διαγωνισμό, αιτείται την ακύρωση της απόφασης υπ’ αριθμ. 426/2020 της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, κατά το μέρος που έκανε δεκτές τις προσφορές των εταιριών «...» και «...» για την ανάθεση του έργου «ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ». Υποστηρίζει ότι οι εν λόγω εταιρίες δεν πληροί τις προϋποθέσεις οικονομικής και χρηματοοικονομικής επάρκειας, καθώς δεν προσέφεραν στο ΤΕΥΔ τους τις απαιτούμενες πληροφορίες (ίδια κεφάλαια, καταθέσεις ή πάγια στοιχεία ύψους 50.000 € και ελάχιστο κύκλο εργασιών 150.000 € για την τελευταία τριετία), οδηγώντας σε παράνομη συμμετοχή τους στον διαγωνισμό.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΑΕΠΠ/291/2021

Η προσφεύγουσα εταιρία με την προδικαστική προσφυγή της ζητεί την ακύρωση της απόφασης 167/2020 της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, με την οποία αναδείχθηκε ως προσωρινός ανάδοχος της σύμβασης «ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΒΛΑΒΩΝ ΣΕΙΣΜΟΠΛΗΚΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ» ο οικονομικός φορέας «...». Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την επισκευή βλαβών σε σχολικά κτίρια που υπέστησαν ζημιές από τον σεισμό της 22-11-2019 στην περιοχή της Χώρας ..., με προϋπολογισμένη αξία 193.548,38 ευρώ (συμπληρωματικό ΦΠΑ). Η προσφυγή βασίζεται στην αναντιστοιχία μεταξύ του εγγεγραμμένου οικονομικού φορέα στο σύστημα ΕΣΗΔΗΣ και του προσφέροντος στον διαγωνισμό, ισχυριζόμενη ότι η προσφορά του αναδόχου ήταν άκυρη λόγω έλλειψης σύνδεσης μεταξύ της πιστοποιημένης ταυτότητας και της εταιρίας που υποβίβασε την προσφορά.


ΑΕΠΠ/780/2020

Η προσφεύγουσα εταιρεία αίτησε μέσω της προδικαστικής προσφυγής την ακύρωση ή τροποποίηση της απόφασης υπ΄ αριθ. 118/2020 της αναθέτουσας αρχής, η οποία απορρίπτει την προσφορά της και ανακηρύσσει άλλη εταιρεία ως προσωρινή ανάδοχο του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την εκτέλεση του έργου «ΕΠΙΣΚΕΥΗ - ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ ΚΑΙ ΑΥΛΕΙΩΝ ΧΩΡΩΝ», με συγκεκριμένη τεχνική περιγραφή (εργασίες συντήρησης αύλειων χώρων και κατασκευή γηπέδων καλαθοσφαίρισης - πετοσφαίρισης με διαγράμμιση) και προϋπολογισμένη αξία 96.370,97 ευρώ χωρίς ΦΠΑ.


ΑΕΠΠ/1028/2019

Η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της απόφασης με αρ. 128/2019, με την οποία εγκρίθηκε το 3ο Πρακτικό της Γνωμοδοτικής Επιτροπής και κατακύρωθηκε οριστικά η σύμβαση «ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ ΚΑΙ ΑΥΛΕΙΩΝ ΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ» στη μειοδότρια εταιρεία, καθώς και την απόρριψη της οικονομικής προσφοράς της. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια υλικών για την επισκευή και συντήρηση σχολικών κτιρίων και αύλειων χώρων, με εκτιμώμενη αξία 190.450 €. Οι λόγοι της προσφυγής αφορούν παραλείψεις στη διαδικασία, όπως μη προσκόμιση απαιτούμενων δικαιολογητικών από τη μειοδότρια εταιρεία, όπως πιστοποιητικά μη εξυγίανσης, μη ειδικής εκκαθάρισης και υπεύθυνης δήλωσης για κοινωνική ασφάλιση, καθώς και ζητήματα πιστοποίησης ISO.


ΕΑΔΗΣΥ/1502/2023

Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της υπ’ αριθ. ….. απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του …., καθ’ ο μέρος κηρύχθηκε προσωρινή ανάδοχος του διαγωνισμού της αναθέτουσας με αντικείμενο «ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ», η παρεμβαίνουσα και όχι η ίδια. 


ΑΕΠΠ/543/2020

Η προσφεύγουσα εταιρεία ασκεί προδικαστική προσφυγή με αίτημα την ακύρωση ή τροποποίηση της απόφασης υπ’ αριθμ. 173/2020 της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, η οποία αφορά την αποδοχή της προσφοράς και ανάδειξη ως προσωρινή ανάδοχο της εταιρείας «………….» για την ΟΜΑΔΑ 5: ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΑ ΥΛΙΚΑ στον ηλεκτρονικό ανοιχτό δημόσιο διαγωνισμό για τη «ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ Α/ΘΜΙΑΣ & Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΜΕ ΑΥΤΕΠΙΣΤΑΣΙΑ)». Ο διαγωνισμός είχε προϋπολογισμό 250.701,17€ (χωρίς ΦΠΑ) και χωρίστηκε σε 6 ομάδες, με την Ομάδα 5 να έχει εκτιμώμενη αξία 59.999,08€ πλέον ΦΠΑ. Η προσφυγή βασίζεται σε παραβάσεις των όρων της Διακήρυξης, όπως η έλλειψη υποχρεωτικής υπεύθυνης δήλωσης για χρόνο παράδοσης, ελλιπή τεχνικά φυλλάδια χωρίς σφράγιση, ανεπαρκής εγγύηση για ορισμένα είδη και έλλειψη απαιτούμενων πιστοποιητικών (RoHS, CE) για συγκεκριμένα προϊόντα.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/216/2018

ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ:..Ενόψει τούτου, δεν πλήττεται, κατά τα γενόμενα δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, η νομιμότητα των εντελλόμενων δαπανών από μόνη την πάροδο άπρακτης της μηνιαίας προθεσμίας απόδοσης των άνω πιστώσεων στις προαναφερόμενες σχολικές επιτροπές. Περαιτέρω, η μη απόδοση τμήματος (26.620 ευρώ) της άνω συνολικής πίστωσης (113.420 ευρώ), δεν καθιστά μη νόμιμη την καταβολή του υπολοίπου αυτής (86.800 ευρώ), το οποίο εντέλλεται με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα. Ακολούθως, όπως προβάλλεται από το Δήμο και δεν αμφισβητείται από την Επίτροπο, η τήρηση της διαδικασίας ανάληψης και ανατροπής των σχετικών υποχρεώσεων κατά τα έτη 2015 και 2016 δεν ήταν εφικτή, διότι κατά τα έτη αυτά δεν είχαν εγγραφεί σχετικές πιστώσεις στους προϋπολογισμούς του Δήμου. Τέλος, η 229/2017 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου ..... για την τροποποίηση του προϋπολογισμού του οικονομικού έτους 2017, στον οποίο εγγράφηκαν οι εντελλόμενες δαπάνες, κρίθηκε νόμιμη με την 3147/215945/19.12.2017 απόφαση του Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης ..κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δαπάνες είναι νόμιμες και, ως εκ τούτου, τα εντάλματα αυτά πρέπει να θεωρηθούν.


ΕΣ/ΤΜ.6/1325/2019

ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ...Με τα δεδομένα αυτά, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω (βλ. σκ. ΙΙ της παρούσας), το Τμήμα συνεκτιμώντας ότι: α) το αντικείμενο της κρινόμενης σύμβασης συνίσταται σε επισκευές συντηρήσεις σχολικών κτιρίων και των αύλειων χώρων τους, όπου, όπως είναι γνωστό από προηγούμενες ενέργειες των ελεγκτικών σχηματισμών του Δικαστηρίου, είναι συνήθης η υποβολή προσφορών με υψηλές εκπτώσεις (βλ. Ελ. Συν. Ε΄ Kλ. 417/2016, 209/2018, 354, 399, 406, 418, 587/2019), β) κατά τη διαδικασία ανάδειξης αναδόχου αναπτύχθηκε επαρκής ανταγωνισμός, με τη συμμετοχή στο διαγωνισμό δεκαέξι (16) εργοληπτικών επιχειρήσεων, ενώ ο μέσος όρος των εκπτώσεων των παραδεκτών προσφορών των συμμετεχουσών εταιρειών στο διαγωνισμό ανήλθε σε 49,07% επί του προϋπολογισμού μελέτης με τις προσφερθείσες εκπτώσεις να κυμαίνονται από 64% έως 35% και γ) σε κανένα στάδιο του διαγωνισμού δεν διατυπώθηκαν ειδικές και συγκεκριμένες αιτιάσεις ούτε υποβλήθηκαν ενστάσεις, ώστε να δημιουργήσουν στην αναθέτουσα αρχή αμφιβολίες ως προς τη φερεγγυότητα των υποβληθεισών οικονομικών προσφορών (βλ. Ελ.Συν. VI Tμ. 1345/2018, 2028/2017, πρβλ. 525/2018, 3335, 2980/2015), κρίνει ότι δεν τεκμηριώνεται εν προκειμένω η κρίση του Κλιμακίου περί της φύσης των προσφορών ως ασυνήθιστα χαμηλών. Κατά συνέπεια ο αιτών Δήμος κρίνοντας σιωπηρά ότι στην προκειμένη περίπτωση οι επίμαχες οικονομικές προσφορές δεν παρίστανται ασυνήθιστα χαμηλές λόγω της φύσης και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του συγκεκριμένου έργου και ότι, συνακόλουθα, δεν συνέτρεχε ανάγκη πρόσκλησης των συμμετεχόντων προς αιτιολόγησή τους, δεν υπερέβη τα άκρα όρια της διακριτικής του ευχέρειας, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα με την ένδικη αίτηση ανάκλησης.


ΑΕΠΠ/421/2018

Ο προσφεύγων ζητεί την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Θεσσαλονίκης, η οποία αποκλείει τα μηχανήματα έργου με αριθμούς 2, 3, 4 και 21, 22 από τον διαγωνισμό για τη μίσθωση μηχανημάτων έργου και μεταφορικών μέσων, καθώς και την αποδοχή των προσφορών άλλων οικονομικών φορέων για το είδος με αριθμό 14. Ειδικότερα, τονίζει ότι τα μηχανήματα που προσφέρει διαθέτουν άδειες κυκλοφορίας και είναι πλήρως λειτουργικά, ενώ τα οχήματα μεταφοράς που προσέφεραν άλλοι διαγωνιζόμενοι δεν πληρούσαν τις απαιτήσεις της διακήρυξης.


ΕΑΔΗΣΥ/1889/2023

Η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής που ανέδειξε προσωρινό ανάδοχο τον οικονομικό φορέα «παρεμβαίνουσα» στον διαγωνισμό για την κατασκευή του έργου «…» συνολικής εκτιμώμενης αξίας €604.838,71 (χωρίς ΦΠΑ). Κατηγορεί την παρεμβαίνουσα για ουσιώδη παραλείψεις στο ΕΕΕΣ, όπως τη μη δήλωση του ανεκτέλεστου υπολοίπου εργολαβικών συμβάσεων και ελλιπή απαντήσεις σε ερωτήματα σχετικά με ποινικές καταδίκες, καταγγέλλοντας παράβαση των όρων της διακήρυξης. Η ΕΑΔΗΣΥ κρίνει τα ελαττώματα αυτά μη ιάσιμα και αποδέχεται τους δύο πρώτους λόγους προσφυγής, οδηγώντας στην ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης.


ΑΕΠΠ/945/2021

Ο προσφεύγων, μελέτη, επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης υπ' αριθμ. 61/2021 της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, η οποία αφορά στον ανοιχτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό για την 'ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΣΤΕΓΗΣ ΤΟΥ … ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΕΓΗΣ ΤΟΥ …' με συνολική προϋπολογισθείσα δαπάνη 265.161,29 ευρώ πλέον ΦΠΑ. Υποστηρίζει ότι η προσωρινή ανάδοχος, η κοινοπραξία 'ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ... - ... - ...', δεν προσκόμισε αποδεικτικό ασφαλιστικής ενημερότητας εργοδότη για ένα από τα μέλη της, όπως απαιτείτο από τους όρους της διακήρυξης, γεγονός που κατά τη γνώμη του οδηγεί στην ακυρότητα της κατακύρωσης.