ΑΕΠΠ/215/2019
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση συγκεκριμένων όρων της διακήρυξης με αρ. πρωτ. 49254/31-12-2018 (2.2.5.1, 2.2.5.3, 2.2.6.1, 2.2.6.2, 2.2.6.3, 2.2.6.4, 2.2.6.5, 2.2.6.9), του όρου 2.9 του Παραρτήματος Α (Μελέτη), των εγγράφων απαντήσεων-διευκρινήσεων 164/4-1-2019 και 2024/24-1-2019 της αναθέτουσας αρχής, καθώς και την ακύρωση της διακήρυξης στο σύνολό της. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια τροφίμων και ειδών βασικής υλικής συνδρομής στους δικαιούχους του ΤΕΒΑ του Δυτικού Τομέα, συμπεριλαμβανομένης της πακετοποίησης, μεταφοράς σε δέματα, παράδοσης με οχήματα στους χώρους διανομής, εκφόρτωσης, τοποθέτησης και παράδοσης ταξινομημένων δεμάτων στους τελικούς ωφελούμενους του προγράμματος.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/263/2019
Η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση των όρων 1.3, 2.2.5.1 περ. 2, 2.2.5.3, 2.2.6.1 παρ. Δ, 2.2.6.2, 2.2.6.3 και 6.3 της διακήρυξης ή την εν όλω ακύρωσή της. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια και διανομή τροφίμων (όπως κρέατα, γαλακτοκομικά, δημητριακά) και ειδών βασικής υλικής συνδρομής (π.χ. οικιακά είδη καθαρισμού) σε πακέτα για απορους οικογενείες, συμπεριλαμβανομένης της πακετοποίησης, μεταφοράς και παράδοσης με κατάλληλα οχήματα σε καθορισμένους χώρους διανομής. Η σύμβαση χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας προς τους Απόρους (ΤΕΒΑ) με συνολικό προϋπολογισμό 1.371.817,30 €.
ΑΕΠΠ/1114/2018
Η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση ορισμένων όρων της Διακήρυξης του Διεθνούς Ανοικτού Ηλεκτρονικού Διαγωνισμού για την 'Προμήθεια Τροφίμων και Ειδών Βασικής Υλικής Συνδρομής 2018-2019'. Ειδικότερα, προσβάλλει τους όρους που αφορούν στους αποθηκευτικούς χώρους (άρθρο 2.2.6.5 – περιοχή εντός 1 χλμ.), την υποχρέωση εκτέλεσης διανομής στους τελικούς ωφελούμενους και την ένταξη υποστηρικτικών υπηρεσιών στο αντικείμενο της σύμβασης. Υποστηρίζει ότι οι όροι αυτοί περιορίζουν παράνομα τον ανταγωνισμό και αποκλείουν οικονομικούς φορείς που δεν διαθέτουν ήδη υποδομές στην συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή, παρά τη ρητή ρύθμιση του Επιχειρησιακού Προγράμματος ΤΕΒΑ που αποδίδει την ευθύνη διανομής στους Δικαιούχους/Επικεφαλείς Εταίρους και όχι στους προμηθευτές.
ΑΕΠΠ/373/2018
Στην προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης που έκρινε αποδεκτή την προσφορά της ένωσης οικονομικών φορέων «………………….» με διακριτικό τίτλο «………………», καθώς υποστηρίζει ότι δεν πληροί τις προϋποθέσεις της διακήρυξης. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η παροχή υπηρεσιών υποστήριξης των εργασιών παραλαβής, επίδοσης, αποσφράγισης αποστολών, καταχώρησης δεδομένων, φυσικού ελέγχου αντικειμένων, επιστροφών, τηλεφωνικής εξυπηρέτησης πελατών, διαλογής δεμάτων, φόρτωσης και εκφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων και σάκων, καθώς και οδήγησης και μεταφοράς με υπηρεσιακό όχημα.
οικ.163021/2016
Τροποποίηση της υπ' αριθ. 40465/12-5-2016 απόφασης του Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε Δυτικού Τομέα Αθηνών με θέμα: Παροχή εξουσιοδότησης υπογραφής στους Προϊσταμένους Γενικών Διευθύνσεων της Περιφέρειας Αττικής και στους Προϊσταμένους Διευθύνσεων και Τμημάτων της Περιφερειακής Ενότητας Δυτικού Τομέα Αθηνών «Με Εντολή Αντιπεριφερειάρχη».
40465/2016
Παροχή εξουσιοδότησης υπογραφής στους Προϊσταμένους Γενικών Διευθύνσεων της Περιφέρειας Αττικής και στους Προϊσταμένους Διευθύνσεων και Τμημάτων Περιφερειακής Ενότητας Δυτικού Τομέα Αθηνών «Με εντολή Αντιπεριφερειάρχη» .(Τροποποιήθηκε με την οικ.163021/2016,ΦΕΚ 2956/Β/16.9.2016)
ΕΣ/ΚΛ ΣΤ/22/2025
Η Πράξη 22/2025 του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας του σχεδίου συμφωνίας-πλαίσιο τριετούς διάρκειας, συμβατικού τιμήματος 21.434.065,14 ευρώ (προ ΦΠΑ), μεταξύ της Περιφέρειας Πελοποννήσου και της ένωσης εταιρειών «...ΑΒΕΕ». Αντικείμενο της συμφωνίας είναι η προμήθεια τροφίμων και ειδών βασικής υλικής συνδρομής για τις ανάγκες του προγράμματος αντιμετώπισης της υλικής στέρησης απόρων. Το Κλιμάκιο αποφάσισε ότι κωλύεται η υπογραφή της συμφωνίας. Η υπογραφή κωλύεται διότι οι όροι τεχνικής και επαγγελματικής ικανότητας (άρθρα 2.2.6.1 και 2.2.6.2 της διακήρυξης) κρίνονται υπέρμετρα περιοριστικοί και δυσανάλογοι, τυποποιώντας σύνθετα την αιτούμενη εμπειρία και απαιτώντας εκ των προτέρων τη διάθεση συγκεκριμένων εγκαταστάσεων (αποθήκης 700 τ.μ.) και οχημάτων.
ΥΠΕΣ/9089/2011
Προγραμματισμός προσλήψεων για τις άμεσες επείγουσες ανάγκες στους ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού ΣΧΕΤ.: Η Α.Π. ΔΙΠΠ/Φ.2.9/31/οικ.80/3-1-2011 εγκύκλιος της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Διοίκησης & Ηλ. Διακυβέρνησης του ΥΠΕΣΑΗΔ
ΕΣ/ΚΛ ΣΤ/99/2025
Η Πράξη 99/2025 του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαγωνιστικής διαδικασίας και του σχεδίου συμφωνίας-πλαίσιο μεταξύ της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας (ΠΔΕ) και δύο οικονομικών φορέων για την προμήθεια τροφίμων και ειδών βασικής υλικής συνδρομής (ΕΒΥΣ) για απόρους. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι οι όροι τεχνικής και επαγγελματικής ικανότητας (άρθρα 2.2.6.1 και 2.2.6.2 της διακήρυξης) είναι υπέρμετρα περιοριστικοί και τελούν σε δυσαναλογία με τον επιδιωκόμενο σκοπό, καθότι τυποποιούν την απαιτούμενη εμπειρία κατά ιδιαίτερα σύνθετο τρόπο και υποχρεώνουν τους ενδιαφερόμενους να διαθέτουν τις απαραίτητες εγκαταστάσεις και οχήματα προτού ανακηρυχθούν ανάδοχοι. Το γεγονός ότι υποβλήθηκαν μόνο δύο αιτήσεις συμμετοχής επιβεβαίωσε τον περιοριστικό χαρακτήρα των όρων. Κατά συνέπεια, κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου συμφωνίας-πλαίσιο.
Αριθ. 112145/2004
Ξεχωριστή αναγραφή της χρηματικής εισφοράς επί των τιμολογίων πώλησης σε όλα τα στάδια πώλησης των ελαστικών των οχημάτων, των ηλεκτρικών στηλών και συσσωρευτών, του ηλεκτρικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού, των οχημάτων, των λιπαντικών ελαίων, εκτός των τιμολογίων που απευθύνονται στους τελικούς αγοραστές χρήστες-επιτηδευματίες.
ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/140/2025
Η Πράξη 140/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας του σχεδίου συμφωνίας-πλαίσιο μεταξύ της Περιφέρειας Κρήτης και της ένωσης οικονομικών φορέων «… SA», με αντικείμενο την προμήθεια τροφίμων και ειδών βασικής υλικής συνδρομής (ΕΒΥΣ), συμβατικού τιμήματος 12.086.766,05 ευρώ (με ΦΠΑ). Το Κλιμάκιο έκρινε ότι κωλύεται η υπογραφή της συμφωνίας. Οι όροι τεχνικής και επαγγελματικής ικανότητας των άρθρων 2.2.6.1 και 2.2.6.2 της διακήρυξης κρίθηκαν υπέρμετρα περιοριστικοί και δυσανάλογοι. Συγκεκριμένα, ζητούνταν ιδιαίτερα σύνθετη και λεπτομερής εμπειρία, καθώς και η εκ των προτέρων διαθεσιμότητα μεγάλου κέντρου αποθήκευσης και διανομής (logistics) με ψυκτικό θάλαμο 100 τ.μ. στην Κρήτη, μαζί με συγκεκριμένο αριθμό φορτηγών οχημάτων, περιορίζοντας έτσι τον ανταγωνισμό, γεγονός που επιβεβαιώθηκε από την υποβολή μόνο μίας αίτησης συμμετοχής.