ΑΕΠΠ/221/2019
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση, ανάκληση ή τροποποίηση της τεχνικής προδιαγραφής της διακήρυξης με αριθμ. πρωτ. 338648/24.12.2018, η οποία αφορά την προμήθεια πλαστικών κάδων 1100LT, μεταλλικών επιστυλίων καλαθιών και μεταλλικών και πλαστικών επιδαπέδιων καλαθιών. Ειδικότερα, αφορά την Ομάδα 1 της σύμβασης, δηλαδή την προμήθεια 5.000 τεμαχίων πλαστικών κάδων 1100LT με ποδομοχλό για σύμμεικτα απόβλητα και βιοαπόβλητα, συνολικής εκτιμώμενης αξίας 1.150.000€ χωρίς ΦΠΑ. Ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι η τεχνική προδιαγραφή για το πάχος των κάδων (6,50mm ±5%) αποκλείει εμμέσως τον ανταγωνισμό, καθώς ευνοεί συγκεκριμένο κατασκευαστή που χρησιμοποιεί τη μέθοδο 'rotto molding', ενώ διαπιστώνει αντίθεση με το πρότυπο ΕΝ 840 και τις ενιαίες εθνικές τεχνικές προδιαγραφές.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/188/2017
Ο προσφεύγων αιτείται: 1) Την ακύρωση της Απόφασης 636/2017 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Χανίων, η οποία εγκρίνει τα πρακτικά ηλεκτρονικής αποσφράγισης και ελέγχου τεχνικών προσφορών για την προμήθεια κάδων απορριμμάτων. 2) Την απόρριψη της προσφοράς συγκεκριμένης εταιρείας (Ομάδα Β΄), θεωρώντας ότι δεν πληροί τις υποχρεωτικές τεχνικές προδιαγραφές της διακήρυξης, ιδίως για πιστοποιητικά προστασίας θορύβου (ΕΚ/2000/14) και γαλβανισμού (EN ISO 1461). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά προμήθεια πλαστικών (240 λίτρων) και μεταλλικών κάδων (770 & 1100 λίτρων) για απορρίμματα, με συνολική εκτιμώμενη δαπάνη 186.090,08€ (άνευ ΦΠΑ).
ΑΕΠΠ/592/2019
Ο προσφεύγων με την προδικαστική προσφυγή αίτησε την ακύρωση της απόφασης της Αναθέτουσας Αρχής με αριθμό 144/2019, η οποία έκανε δεκτές τις προσφορές στον διαγωνισμό για την προμήθεια κάδων απορριμμάτων και απορριματοδεκτών (Τμήμα Α) και συστήματος υπόγειας αποθήκευσης απορριμμάτων (Τμήμα Β). Ισχυρίστηκε ότι η προσφορά του αντιπάλου δεν πληρούσε ουσιώδεις όρους της διακήρυξης, συγκεκριμένα ως προς την έλλειψη πιστοποιητικών ISO 1461 για θερμή επιψευδαργύρωση, πιστοποιητικού συμμόρφωσης με τον κανονισμό προστασίας θορύβου ΕΚ/2000/14 και λειτουργικής δήλωσης προμηθευτή. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε προμήθεια πλαστικών και μεταλλικών κάδων απορριμμάτων διαφόρων χωρητικότητων και συστήματος υπογειοποίησης κάδων, με συνολικό προϋπολογισμό 694.400€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).
ΑΕΠΠ/189/2017
Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης 636/2017 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Χανίων, η οποία ενέκρινε τη συμμετοχή του παρεμβαίνοντα στον διαγωνισμό για την «Προμήθεια κάδων απορριμμάτων». Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια μεταλλικών κάδων απορριμμάτων χωρητικότητας 770 και 1100 λίτρων, σύμφωνα με πρότυπα ΕΝ 840-2/5/6. Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι ο παρεμβαίνων δεν συμμορφώθηκε με ουσιώδεις όρους της διακήρυξης, όπως η σφράγιση και υπογραφή κάθε σελίδας της τεχνικής προσφοράς, η έλλειψη πιστοποίησης για όλα τα προϊόντα (όχι μόνο δείγμα), η μη προσκόμιση υπεύθυνης δήλωσης του κύριου κατασκευαστή και ανακρίβειες σε πιστοποιητικά. Αιτείται τον αποκλεισμό του παρεμβαίνοντα και διατήρηση της αρχής ισότητας μεταξύ των διαγωνιζομένων.
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/17/2021
Προμήθεια κάδων σκουπιδιών:Το σχέδιο σύμβασης, το οποίο αφορά στην, κατά τη διάρκειά της, 2η τροποποίηση της υπ’ αριθ. 058110/9.3.2020 σύμβασης, μεταξύ του Δήμου Αθηναίων (στο εξής Δήμος) και της προμηθεύτριας εταιρείας «…», που αφορά στην προμήθεια από το Δήμο Αθηναίων των ειδών της Ομάδας 1 «πλαστικοί κάδοι 1.100 lt με ποδομοχλό» της προμήθειας "πλαστικών κάδων 1.1000 lt, μεταλλικών επιστύλιων καλαθιών και μεταλλικών και πλαστικών επιδαπέδιων καλαθιών", προϋπολογισθείσας δαπάνης 1.706.000,00 ευρώ χωρίς Φ.Π.Α., παραδεκτά υποβάλλεται ενώπιον του παρόντος Κλιμακίου για έλεγχο νομιμότητας, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 324 του ν.4700/2020 (Α΄ 127/29.6.2020).(....)Τέλος, με την ελεγχόμενη τροποποίηση της αρχικής σύμβασης, η αξία της οποίας ανέρχεται στο ποσό των 151.696,00 ευρώ χωρίς Φ.Π.Α., ήτοι σε ποσοστό 19,96% της συμβατικής αξίας της αρχικής σύμβασης, προστιθέμενης και της συμβατικής αξίας της 1ης τροποποιητικής 237956/26.10.2020 σύμβασης (75.848,00 ευρώ, πλέον Φ.Π.Α., ήτοι ποσοστό 9,98% της αρχικής σύμβασης), δεν παρουσιάζεται υπέρβαση του 50% της συμβατικής αξίας της αρχικής σύμβασης, ενώ, εξάλλου, ενόψει της προσθήκης επιπλέον ποσότητας ταυτόσημου με το αναφερθέν στην αρχική σύμβαση είδους (πλαστικών κάδων 1.100 lt με ποδομοχλό), δεν προέκυψε μεταβολή της συνολικής φύσης της σύμβασης. Επομένως, υπό τα ανωτέρω δεδομένα συντρέχουν οι σωρευτικά τασσόμενες προϋποθέσεις του άρθρου 132 παρ. 1 περ. γ' του ν. 4412/2016 που η αναθέτουσα Αρχή επικαλείται ως νομική βάση για την τροποποίηση της αρχικής σύμβασης, χωρίς νέα διαδικασία σύναψης σύμβασης. Δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος σχεδίου 2ης τροποποίησης της με αριθ. πρωτ. 058110/9.3.2020 σύμβασης για την προμήθεια 998 πλαστικών κάδων 1.100 ml με ποδομοχλό μεταξύ του Δήμου Αθηναίων και της εταιρείας «…».Δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος σχεδίου 2ης τροποποίησης της με αριθ. πρωτ. 058110/9.3.2020 σύμβασης για την προμήθεια 998 πλαστικών κάδων 1.100 ml με ποδομοχλό μεταξύ του Δήμου Αθηναίων και της εταιρείας «…».
ΑΕΠΠ/311/2018
Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή της επιδιώκει την ακύρωση συγκεκριμένων όρων της διακήρυξης για την προμήθεια 250 μεταλλικών κάδων συλλογής βιοαποβλήτων χωρητικότητας 1.100 λίτρων, 150 τροχήλατων συλλεκτών, 100 κάδων κομποστοποίησης οργανικών απορριμμάτων και 400 οικιακών συλλεκτών. Αντικείμενο της σύμβασης είναι προμήθειες που υπάγονται στους κωδικούς CPV 44613600-6, 44613800-8, 39234000-1, 34928480-6. Η προσφυγή αφορά τεχνικές προδιαγραφές που κρίνονται αντίθετες με το πρότυπο EN 840:2012 και κατηγορεί τη διακήρυξη για φωτογραφικότητα υπέρ συγκεκριμένων προμηθευτών. Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται σε 167.152 € (συμπεριλ. ΦΠΑ).
ΑΕΠΠ/872/2020
Η προσφυγή ζητά την ακύρωση της απόφασης αριθ. 101/25-5-2020 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, με την οποία είχαν επικυρωθεί τα πρακτικά ελέγχου δικαιολογητικών και αξιολόγησης των τεχνικών και οικονομικών προσφορών για τον διαγωνισμό προμήθειας κάδων απορριμμάτων, ειδικά για την Ομάδα Α΄ (Μεταλλικοί Κάδοι). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την προμήθεια μεταλλικών και πλαστικών κάδων απορριμμάτων χωρητικότητας 1100lt και 770lt, με εκτιμώμενη αξία 136.882 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Η προσφυγή επικεντρώνεται στην νομιμότητα της απόρριψης της προσφοράς της προσφευγούσας και στη νομιμότητα της αποδοχής της προσφοράς της παρεμβαίνουσας εταιρείας.
ΑΕΠΠ/1246/2021
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων οικονομικός φορέας ζητά την ακύρωση της Απόφασης 249/2021 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία κρίθηκε αποδεκτή η προσφορά του για την προμήθεια κάδων απορριμμάτων. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά συγκεκριμένα την ΟΜΑΔΑ Α, με εκτιμώμενη αξία 110.000 ευρώ (άνευ ΦΠΑ), εντός ευρύτερης διαδικασίας προμήθειας κάδων συνολικής αξίας 406.066 ευρώ. Ο προσφεύγων επικεντρώνεται στο ζήτημα της συμμόρφωσης του προσφερόμενου καπακιού των κάδων με την τεχνική προδιαγραφή για ελάχιστο μέσο πάχος 5 χιλιοστών, υποστηρίζοντας ότι υπάρχει ασάφεια και ανεπαρκής τεκμηρίωση για την τυποποίηση αυτού του χαρακτηριστικού.
ΑΕΠΠ/700/2018
Με την Προδικαστική Προσφυγή (ΓΑΚ 655/12.07.2018) η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση και ενίοτε τη μεταρρύθμιση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής υπ’ αρ. 142/21.06.2018, η οποία ενέκρινε τη συνέχιση της διαγωνιστικής διαδικασίας για τη σύμβαση «Προμήθειας και εγκατάστασης ειδικών καλλωπιστικών κατασκευών» (εκτιμώμενη αξία 199.902,88€ με ΦΠΑ). Αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια 164 καλλωπιστικών κατασκευών (Τμήμα 1: ξύλινες κατασκευές με ζαρντινιέρα και χώρο για κάδους 1.100lt, αξίας 126.772€ + ΦΠΑ) και 164 πλαστικών κάδων ανακυκλώσιμων (Τμήμα 2, αξίας 34.440€ + ΦΠΑ). Η προσφυγή υποστηρίζει ότι η συμμετέχουσα εταιρεία «...» δεν πληροί τις τεχνικές προδιαγραφές (π.χ. έλλειψη αναλυτικής έκθεσης ελέγχου για πιστοποιητικό ΕΝ-840, ανεπαρκής σύνδεση καπακιών κάδων, έλλειψη πιστοποιήσεων CE και ISO 9001), παραβιάζοντας τους όρους της διακήρυξης και τη νομοθεσία για δημόσιες συμβάσεις.
ΑΕΠΠ/1/2018
Ο προσφεύγων με την προδικαστική προσφυγή ζητεί: 1) την μερική ακύρωση της υπ΄ αριθμ. 718/22.09.2017 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Παύλου Μελά, η οποία ενέκρινε το πρακτικό ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την ανάθεση της σύμβασης με τίτλο «Προμήθεια Κάδων Απορριμάτων», ειδικά ως προς την αποδοχή της προσφοράς της ανταγωνίστριας εταιρείας στην ΟΜΑΔΑ Α΄ (Κάδοι Απορριμμάτων). 2) τον αποκλεισμό της εταιρείας από το επόμενο στάδιο της διαδικασίας, επικαλούμενος ότι η προσφορά της δεν πληρούσε τις τεχνικές προδιαγραφές (όπως η τοποθέτηση του ποδομοχλού και η ύπαρξη αντανακλαστικών αυτοκολλήτων). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά προμήθεια πλαστικών κάδων απορριμάτων (Ομάδα Α΄) με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 151.500€.
ΑΕΠΠ/7/2021
Προμήθεια μεταλλικών κάδων...Επειδή, ενόψει των ανωτέρω και κατά τα εκτεθέντα υπό σκέψη 6, δοθεντος ότι νομίμως ο προσφεύγων αποκλείστηκε από το διαγωνισμο, με έννομο συμφέρον προβάλλει ισχυρισμούς κατά της αποδοχής της προσφοράς του παρεμβαίνοντος -η οποία έχει κριθεί ως η μόνη αποδεκτή προσφορά στον διαγωνισμό για τον οποίο έχει ορθώς αποκλειστεί ο ίδιος, κατ’ αρχήν, υπό την προϋπόθεση ότι υφίσταται παραβίαση του ενιαίου μέτρου κρίσης, η οποία στοιχειοθετείται μόνον εφόσον προβάλλεται παραδεκτώς ότι προσφορά έτερου συμμετέχοντος έγινε δεκτή παρόλο που παρουσίαζε τα αυτά ακριβώς προβλήματα με την προσφορά του προσφεύγοντος για παράδειγμα, έγινε δεκτή τεχνική προσφορά παρόλο που εμφανίζει την ίδια απόκλιση από τις προδιαγραφές της διακήρυξης, εξ αιτίας της οποίας απορρίφθηκε η δική του τεχνική προσφορά (ΣτΕ 1265/2011, ΕΑ 352/2011, 1156/2010,246/2009, 569, 932/2008, 43, 717, 1319/2007, 1051/2006, 351,508/2004). Διευκρινίζεται ότι κρίσιμο εν προκειμένω είναι εάν χώρησε διαφορετική εκτίμηση των αυτών πλημμελειών των προσφορών και όχι αν διαφορετικές πλημμέλειες αφορούν στο ίδιο, εν γένει, ζήτημα (ΕΑ 274/2012). Σε κάθε περίπτωση, ο σχετικός λόγος πρέπει να είναι ο ίδιος και όχι ανάλογος ή παρόμοιος (βλ..ΕΑ ΣτΕ 311, 1132/2009, Φίλης Αρναούτογλου, Η αίτηση ασφαλιστικών μέτρων του Ν. 3386/2010, Νομική Βιβλιοθήκη,2013, σελ. 100). Εν προκειμένω, όμως οι επικαλούμενες πλημμέλειες της προσφοράς του παρεμβαίνοντος αφορούν προδήλως σε διαφορετικούς όρους της διακήρυξης και σε διαφορετικούς λόγους από εκείνους που οδήγησαν στην απόρριψη της προσφοράς του προσφεύγοντος. Δεν υφίσταται, επομένως, διαφορετική αξιολόγηση προσφορών με την ίδια πλημμέλεια, κατά παραβίαση της αρχής της ίσης μεταχείρισης και ως εκ τούτου δεν χωρεί νομίμως εφαρμογή του ενιαίου μέτρου κρίσης και άρα απαραδέκτως ο προσφεύγων στρέφεται κατά της προσφοράς του παρεμβαίνοντος Επειδή, περαιτέρω, ο προσφεύγων επιδιώκει και επικαλείται τη ματαίωση της διαγωνιστικής διαδικασίας. Ωστόσο, ακόμα και σε περίπτωση ματαίωσης του παρόντος διαγωνισμού και επαναπροκήρυξης νέου όμοιου κατά τα ουσιώδη χαρακτηριστικά του, ο προσφεύγων δεν δύναται να υποβάλει σε αυτόν παραδεκτή τεχνική προσφορά δοθέντος ότι η προσφορά του απορρίφθηκε λόγω μη πλήρωσης τεχνικής προδιαγραφής. Επομένως, δεδομένου ότι, υφ’ οιανδήποτε εκδοχή δεν θα ήταν δυνατή η ανάθεση της προμήθειας στον προσφεύγοντα, οι λόγοι της υπό εξέταση προσφυγής κατά της αποδοχής της προσφοράς του παρεμβαίνοντος. δεν εξετάζονται ως απαραδέκτως προβαλλόμενοι (βλ. ad hoc ΔΕφΧανίων 13/2019).