×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/17/2021

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4412/2016/Α.5, 4412/2016/Α.132

Προμήθεια κάδων σκουπιδιών:Το σχέδιο σύμβασης, το οποίο αφορά στην, κατά τη διάρκειά της, 2η τροποποίηση της υπ’ αριθ. 058110/9.3.2020 σύμβασης, μεταξύ του Δήμου Αθηναίων (στο εξής Δήμος) και της προμηθεύτριας εταιρείας «…», που αφορά στην προμήθεια από το Δήμο Αθηναίων των ειδών της Ομάδας 1 «πλαστικοί κάδοι 1.100 lt με ποδομοχλό» της προμήθειας "πλαστικών κάδων 1.1000 lt, μεταλλικών επιστύλιων καλαθιών και μεταλλικών και πλαστικών επιδαπέδιων καλαθιών", προϋπολογισθείσας δαπάνης 1.706.000,00 ευρώ χωρίς Φ.Π.Α., παραδεκτά υποβάλλεται ενώπιον του παρόντος Κλιμακίου για έλεγχο νομιμότητας, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 324 του ν.4700/2020 (Α΄ 127/29.6.2020).(....)Τέλος, με την ελεγχόμενη τροποποίηση της αρχικής σύμβασης, η αξία της οποίας ανέρχεται στο ποσό των 151.696,00 ευρώ χωρίς Φ.Π.Α., ήτοι σε ποσοστό 19,96% της συμβατικής αξίας της αρχικής σύμβασης, προστιθέμενης και της συμβατικής αξίας της 1ης τροποποιητικής 237956/26.10.2020 σύμβασης (75.848,00 ευρώ, πλέον Φ.Π.Α., ήτοι ποσοστό 9,98% της αρχικής σύμβασης), δεν παρουσιάζεται υπέρβαση του 50% της συμβατικής αξίας της αρχικής σύμβασης, ενώ, εξάλλου, ενόψει της προσθήκης επιπλέον ποσότητας ταυτόσημου με το αναφερθέν στην αρχική σύμβαση είδους (πλαστικών κάδων 1.100 lt με ποδομοχλό), δεν προέκυψε μεταβολή της συνολικής φύσης της σύμβασης. Επομένως, υπό τα ανωτέρω δεδομένα συντρέχουν οι σωρευτικά τασσόμενες προϋποθέσεις του άρθρου 132 παρ. 1 περ. γ' του ν. 4412/2016 που η αναθέτουσα Αρχή επικαλείται ως νομική βάση για την τροποποίηση της αρχικής σύμβασης, χωρίς νέα διαδικασία σύναψης σύμβασης. Δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος σχεδίου 2ης τροποποίησης της με αριθ. πρωτ. 058110/9.3.2020 σύμβασης για την προμήθεια 998 πλαστικών κάδων 1.100 ml με ποδομοχλό μεταξύ του Δήμου Αθηναίων και της εταιρείας «…».Δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος σχεδίου 2ης τροποποίησης της με αριθ. πρωτ. 058110/9.3.2020 σύμβασης για την προμήθεια 998 πλαστικών κάδων 1.100 ml με ποδομοχλό μεταξύ του Δήμου Αθηναίων και της εταιρείας «…».


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΑΕΠΠ/819/2020

Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα επιχείρηση ζητά την ακύρωση της απόφασης 431/2020 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία έκανε δεκτή την προσφορά της παρεμβαίνουσας και την ανάδειξή της ως προσωρινής αναδόχου για τα τμήματα 3 και 4 του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια πλαστικών τροχήλατων κάδων αποκομιδής απορριμμάτων διαφόρων χωρητικότηων (1.100 lt, 770 lt, 110 lt) και ανοξείδωτων κάδων μικροαπορριμμάτων (110 lt), που προορίζονται για τις ανάγκες της Διεύθυνσης Ανακύκλωσης και Διαχείρισης Αστικών Απορριμμάτων του Δήμου. Η προσφυγή βασίζεται σε ισχυρισμούς σχετικά με την υποτιθέμενη μη συμμόρφωση της παρεμβαίνουσας με τις τεχνικές προδιαγραφές της διακήρυξης, ιδίως σε σχέση με τις διαστάσεις μετάλλων και την εγγύηση καλής λειτουργίας.


ΑΕΠΠ/221/2019

Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση, ανάκληση ή τροποποίηση της τεχνικής προδιαγραφής της διακήρυξης με αριθμ. πρωτ. 338648/24.12.2018, η οποία αφορά την προμήθεια πλαστικών κάδων 1100LT, μεταλλικών επιστυλίων καλαθιών και μεταλλικών και πλαστικών επιδαπέδιων καλαθιών. Ειδικότερα, αφορά την Ομάδα 1 της σύμβασης, δηλαδή την προμήθεια 5.000 τεμαχίων πλαστικών κάδων 1100LT με ποδομοχλό για σύμμεικτα απόβλητα και βιοαπόβλητα, συνολικής εκτιμώμενης αξίας 1.150.000€ χωρίς ΦΠΑ. Ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι η τεχνική προδιαγραφή για το πάχος των κάδων (6,50mm ±5%) αποκλείει εμμέσως τον ανταγωνισμό, καθώς ευνοεί συγκεκριμένο κατασκευαστή που χρησιμοποιεί τη μέθοδο 'rotto molding', ενώ διαπιστώνει αντίθεση με το πρότυπο ΕΝ 840 και τις ενιαίες εθνικές τεχνικές προδιαγραφές.


ΕΣ/ΚΛ.Ζ/837/2022

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:1η τροποποίηση της σύμβασης «Καθαριότητα - Οδοκαθαρισμός»(...)Με την τροποποίηση αυτή επιδιώκεται η κάλυψη της πρόσθετης δαπάνης που προκύπτει από την αναπροσαρμογή της συμβατικής αμοιβής λόγω των επιγενομένων αυξήσεων του νόμιμου κατώτατου μισθού και του νόμιμου κατώτατου ημερομισθίου.(...)η αξία της υποβληθείσας προς έλεγχο τροποποίησης της ... αρχικής σύμβασης, ποσού 76.455,41 ευρώ (πλέον Φ.Π.Α.), υπολείπεται τόσο του 10% της αξίας της αρχικής σύμβασης, το τίμημα της οποίας ανέρχεται σε 5.250.000,00 ευρώ (πλέον Φ.Π.Α.) όσο και του ισχύοντος κατώτατου ορίου των 215.000,00 ευρώ της περ. γ΄ του άρθρου 5 του ν. 4412/2016, που προβλέπεται για τις δημόσιες συμβάσεις υπηρεσιών που δημοπρατούνται από μη κεντρικές αναθέτουσες αρχές, ενώ, τέλος, με τη συγκεκριμένη τροποποίηση δεν μεταβάλλεται η συνολική φύση της σύμβασης, αφού οι σχετικές υπηρεσίες περιλαμβάνονται στο αντικείμενο της αρχικής σύμβασης.Απαραδέκτως υποβάλλεται προς έλεγχο ενώπιον του Κλιμακίου το σχέδιο τροποποίησης 


ΑΕΠΠ/311/2018

Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή της επιδιώκει την ακύρωση συγκεκριμένων όρων της διακήρυξης για την προμήθεια 250 μεταλλικών κάδων συλλογής βιοαποβλήτων χωρητικότητας 1.100 λίτρων, 150 τροχήλατων συλλεκτών, 100 κάδων κομποστοποίησης οργανικών απορριμμάτων και 400 οικιακών συλλεκτών. Αντικείμενο της σύμβασης είναι προμήθειες που υπάγονται στους κωδικούς CPV 44613600-6, 44613800-8, 39234000-1, 34928480-6. Η προσφυγή αφορά τεχνικές προδιαγραφές που κρίνονται αντίθετες με το πρότυπο EN 840:2012 και κατηγορεί τη διακήρυξη για φωτογραφικότητα υπέρ συγκεκριμένων προμηθευτών. Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται σε 167.152 € (συμπεριλ. ΦΠΑ).


ΑΕΠΠ/535/2018

Η προσφεύγουσα εταιρία ζητεί με την προδικαστική προσφυγή της την ακύρωση της υπ’ αριθμ. 199/24.04.2018 Απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Χαλκιδέων, η οποία ενέκρινε την ανάθεση του δημοσίου διαγωνισμού με τίτλο «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΚΑΔΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΥΛΙΩΝ-ΕΠΙΔΑΦΙΩΝ ΚΑΛΑΘΙΩΝ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΕΤΟΣ 2017» (προϋπολογισμός €90.700). Η προσφυγή θεμελιώνεται στον ισχυρισμό ότι η προσφορά της απορρίφθητε καταχρηστικά ενώ η προσφορά της παρεμβαίνουσας έγκρινε παρά τις παρομοίες τυχόν ατέλειές της. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά προμήθεια πλαστικών κάδων απορριμάτων χωρητικότητας 240 lt και 1100 lt, με τεχνικές προδιαγραφές που επικυρώθηκαν μέσω Διακήρυξης (π.χ. ανοξείδωτος άξονας τροχών για τους 240 lt).


ΕΣ/ΚΛ.Ε/278/2021

ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ-ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ:«Κατασκευή κτιρίων Γυμνασίου και Λυκείου στην περιοχή ΚΕΓΕ του Δήμου Αλεξανδρούπολης», συμβατικής δαπάνης 349.766,47 ευρώ, με Φ.Π.Α.(...)Δοθέντος, όμως, ότι η αξία της επιδιωκόμενης τροποποίησης (282.069,73 ευρώ, χωρίς Φ.Π.Α.) είναι κατώτερη των σωρευτικώς τιθέμενων ορίων του άρθρου 5 του ν.4412/2016 και του 15% της αξίας της αρχικής σύμβασης (αρχική συμβατική δαπάνη, χωρίς Φ.Π.Α., 3.191.784,86  ευρώ Χ 15% = 478.767,72 ευρώ), αντίστοιχα, το σχέδιο της συμπληρωματικής σύμβασης για την υλοποίηση της τροποποίησης αυτής δεν υπάγεται στον έλεγχο νομιμότητας του Ελεγκτικού Συνεδρίου και, ως εκ τούτου, απαραδέκτως εισάγεται στο Κλιμάκιο τούτο για την άσκηση του ελέγχου αυτού.


ΑΕΠΠ/872/2020

Η προσφυγή ζητά την ακύρωση της απόφασης αριθ. 101/25-5-2020 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, με την οποία είχαν επικυρωθεί τα πρακτικά ελέγχου δικαιολογητικών και αξιολόγησης των τεχνικών και οικονομικών προσφορών για τον διαγωνισμό προμήθειας κάδων απορριμμάτων, ειδικά για την Ομάδα Α΄ (Μεταλλικοί Κάδοι). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την προμήθεια μεταλλικών και πλαστικών κάδων απορριμμάτων χωρητικότητας 1100lt και 770lt, με εκτιμώμενη αξία 136.882 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Η προσφυγή επικεντρώνεται στην νομιμότητα της απόρριψης της προσφοράς της προσφευγούσας και στη νομιμότητα της αποδοχής της προσφοράς της παρεμβαίνουσας εταιρείας.


ΑΕΠΠ/188/2017

Ο προσφεύγων αιτείται: 1) Την ακύρωση της Απόφασης 636/2017 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Χανίων, η οποία εγκρίνει τα πρακτικά ηλεκτρονικής αποσφράγισης και ελέγχου τεχνικών προσφορών για την προμήθεια κάδων απορριμμάτων. 2) Την απόρριψη της προσφοράς συγκεκριμένης εταιρείας (Ομάδα Β΄), θεωρώντας ότι δεν πληροί τις υποχρεωτικές τεχνικές προδιαγραφές της διακήρυξης, ιδίως για πιστοποιητικά προστασίας θορύβου (ΕΚ/2000/14) και γαλβανισμού (EN ISO 1461). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά προμήθεια πλαστικών (240 λίτρων) και μεταλλικών κάδων (770 & 1100 λίτρων) για απορρίμματα, με συνολική εκτιμώμενη δαπάνη 186.090,08€ (άνευ ΦΠΑ).


ΑΕΠΠ/592/2019

Ο προσφεύγων με την προδικαστική προσφυγή αίτησε την ακύρωση της απόφασης της Αναθέτουσας Αρχής με αριθμό 144/2019, η οποία έκανε δεκτές τις προσφορές στον διαγωνισμό για την προμήθεια κάδων απορριμμάτων και απορριματοδεκτών (Τμήμα Α) και συστήματος υπόγειας αποθήκευσης απορριμμάτων (Τμήμα Β). Ισχυρίστηκε ότι η προσφορά του αντιπάλου δεν πληρούσε ουσιώδεις όρους της διακήρυξης, συγκεκριμένα ως προς την έλλειψη πιστοποιητικών ISO 1461 για θερμή επιψευδαργύρωση, πιστοποιητικού συμμόρφωσης με τον κανονισμό προστασίας θορύβου ΕΚ/2000/14 και λειτουργικής δήλωσης προμηθευτή. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε προμήθεια πλαστικών και μεταλλικών κάδων απορριμμάτων διαφόρων χωρητικότητων και συστήματος υπογειοποίησης κάδων, με συνολικό προϋπολογισμό 694.400€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/230/2018

Προμήθεια απορριμματοφόρων κάδων:Με αυτά τα δεδομένα, κατά παράβαση των άρθρων 98 παρ. 1 περ. β΄ του Συντάγματος και 35 παρ. 1 του Κώδικα Νόμων για το Ελεγκτικό Συνέδριο, η κρινόμενη σύμβαση, με την οποία τροποποιήθηκε το αντικείμενο της αρχικώς συναφθείσας σύμβασης με την προσθήκη νέου αντικειμένου (πρόσθετου αριθμού απορριμματοφόρων κάδων), δεν υπήχθη πριν τη σύναψή της στον προσυμβατικό έλεγχο του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, δοθέντος ότι η αρχικώς συναφθείσα σύμβαση είχε υποβληθεί στον έλεγχο αυτό. Τούτο δε, ανεξαρτήτως του γεγονότος ότι η τροποποίηση έλαβε χώρα κατ’ επίκληση από το Δήμο ..... της παρ. 2 του άρθρου 132 ν. 4412/2016, καθόσον εναπόκειται στο Ελεγκτικό Συνέδριο η κρίση για την προσήκουσα εφαρμογή της διάταξης. Ωστόσο, λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι α) εν πάση περιπτώσει, η υπό κρίση τροπο-ποιητική σύμβαση πληροί τις προϋποθέσεις που θέτει η προαναφερθείσα διάταξη, αφενός διότι η αξία της ανέρχεται στα 94.036,25 ευρώ χωρίς ΦΠΑ, ήτοι σε ποσό ήσσονος του ορίου των 209.000 χωρίς ΦΠΑ αλλά και του 10% της αξίας της κύριας σύμβασης, αφετέρου διότι έλαβε χώρα εντός της διάρκειας της αρχικής σύμβασης και, δοθέντος ότι αφορά την προμήθεια ίδιων αντικειμένων με την αυτή τιμή μονάδας, δεν μετέβαλε τη συνολική φύση αυτής, με συνέπεια να μην απαιτείται νέα διαδικασία για τη σύναψή της, β) τα όργανα του Δήμου ..... ευλόγως θεώρησαν ότι, μετά την ισχύ της παρ. 2 του άρθρου 132 ν.4412/2016 - κατ’ εφαρμογή της οποίας δεν ελέγχεται πλέον το ουσιώδες ή μη της τροποποίησης -, δεν υπήρχε υποχρέωση υπαγωγής της επίμαχης τροπο-ποιητικής σύμβασης στον προσυμβατικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, δεν ενήργησαν με πρόθεση καταστρατήγησης των κειμένων διατάξεων, αλλά επειδή πίστεψαν πεπλανημένως, πλην συγγνωστώς, ότι για την υπογραφή της επίμαχης τροποποιητικής σύμβασης δεν επιβαλλόταν η προηγούμενη διενέργεια προσυμβατικού ελέγχου νομιμότητας από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Κατά ταύτα, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί λόγω συγγνωστής πλάνης.