ΑΕΠΠ/232/2019
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της διακήρυξης ηλεκτρονικού ανοικτού διεθνούς διαγωνισμού για την προμήθεια οχημάτων και μηχανημάτων από τον Δήμο, ειδικά του Τμήματος 4 που αφορά την προμήθεια ενός αστικού λεωφορείου. Επιμέρους, ζητείται η ακύρωση του όρου '4.2 Αμάξωμα', ο οποίος απαιτεί τουλάχιστον δύο θύρες επιβίβασης-αποβίβασης (μονόφυλλη μπροστά και δίφυλλη στο μέσον) με ηλεκτροπνευματικό σύστημα ανοίγματος προς τα μέσα από τη δεξιά πλευρά. Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι ο όρος αυτός περιορίζει άδικα τον ανταγωνισμό και παραβιάζει τις αρχές της ισότητας, καθώς αποκλείει υποψήφιους που δεν πληρούν αυτήν την τεχνική προδιαγραφή. Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει την προμήθεια οχημάτων όπως απορριμματοφόρα, γερανοφόρα, λεωφορεία χαμηλού δαπέδου και σάρωθρες καθαρισμού.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/346/2018
Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της προσβαλλομένης απόφασης με αριθμό 80/2018 της Οικονομικής Επιτροπής Δήμου Χαλκηδόνος, η οποία κρίνει αποδεκτή στο σύνολο της η προσφορά ενός άλλου οικονομικού φορέα, ανακηρύσσοντας τον προσωρινό ανάδοχο για τα Τμήματα 1 και 2 της σύμβασης. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η επισκευή, συντήρηση και προμήθεια ανταλλακτικών οχημάτων και μηχανημάτων έργου του Δήμου Χαλκηδόνος, με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 148.800,00 € με ΦΠΑ 24% για ένα έτος. Η σύμβαση διαιρείται σε τέσσερα διακριτά τμήματα: 1) Επιβατικά, μικρά φορτηγά, ημιφορτηγά μη ανατρεπόμενα, 2) Μηχανήματα έργου, φορτηγά, απορριμματοφόρα, 3) Προμήθεια ελαστικών με την τοποθέτησή τους, και 4) Προμήθεια ανταλλακτικών και αναλώσιμων.
ΑΕΠΠ/1106/2019
Η προσφεύγουσα ατομική επιχείρηση με την επωνυμία «…» και τον διακριτικό τίτλο «…» ασκεί προδικαστική προσφυγή κατά της Διακήρυξης του Δήμου Μοσχάτου-Ταύρου για την προμήθεια οχημάτων και απορριμματοφόρων, συνολικού προϋπολογισμού 1.709.800,00€. Η προσφυγή επιδιώκει την ακύρωση δύο συγκεκριμένων όρων (2.1 και 2.4) του Παραρτήματος ΙΙ της Διακήρυξης, που αφορούν στην 8η Ομάδα (Αστικά Λεωφορεία). Συγκεκριμένα, ο πρώτος όρος (2.1) απαιτεί οι θύρες των λεωφορείων να ανοίγουν προς το εσωτερικό με ηλεκτροπνευματικό σύστημα, κάτι που κατά τη γνώμη της προσφεύγουσας περιορίζει τη συμμετοχή πολλών επιχειρήσεων και δεν αιτιολογείται τεχνικά. Ο δεύτερος όρος (2.4) προβλέπει θετική αξιολόγηση για μαγνητικούς επιβραδυντές νεότερης τεχνολογίας, πράγμα που, κατά την προσφεύγουσα, δυσχεραίνει τη συμμετοχή της. Η προσφυγή θεμελιώνεται στη διατροπή της αρχής της ίσης μεταχείρισης και στον περιορισμό του ανταγωνισμού.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/282/2019
Προμήθεια ειδικού πλαστικού δαπέδου:..Με δεδομένα αυτά, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη κατά το μέρος που αφορά την προμήθεια δαπέδου για σχολικά κτίρια της ..., διότι ο εφοδιασμός τους με έπιπλα και εξοπλιστικά είδη, στα οποία σαφώς συμπεριλαμβάνονται τα πλαστικά δάπεδα, δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητες του Δήμου, αντιθέτως, υπάγεται στους σκοπούς της εταιρείας «...», κατόπιν εισήγησης της οικείας Σχολικής Επιτροπής προς τις αρμόδιες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Πλην όμως, χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των εφαρμοστέων διατάξεων τα αρμόδια όργανα του Δήμου θεώρησαν ότι μπορούσαν να προβούν στην επίμαχη προμήθεια, εντάσσοντας αυτήν στο πλαίσιο ανάληψης δράσεων για τη βελτίωση του σχολικού εξοπλισμού και έχοντας ως στόχο την εξασφάλιση καλύτερων συνθηκών εκπαίδευσης των μαθητών.Κατόπιν τούτων, η εντελλόμενη δαπάνη είναι εν μέρει μη νόμιμη, αλλά το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί λόγω πλάνης.
ΝΣΚ/209/2002
Πλοία. Υπαγωγή στη ρύθμιση του άρθρου 34 παρ.6 του ΠΔ 177/2000.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Τα Ε/Γ-Ο/Γ πλοία ανοικτού τύπου της πορθμειακής γραμμής Περάματος-Σαλαμίνος (λιμενικής περιοχής) υπόκεινται εις την κατ άρθρο 34 παρ.6 του ΠΔ 177/2000 υποχρέωση προς εξασφάλιση της δυνατότητος ανοίγματος των θυρών των μεταφερομένων οχημάτων από την μία τουλάχιστον πλευρά αυτών.
ΝΣΚ/191/2006
Παράβαση Κανονισμού περί ωρών εργασίας και αναπαύσεως προσωπικού κίνησης ΚΤΕΛ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Σε περίπτωση κατά την οποία παραβιάζεται διάταξη του Κανονισμού περί ωρών εργασίας και αναπαύσεως του προσωπικού κίνησης των ΚΤΕΛ (ΠΔ 54/1998), ευθύνεται το ως άνω οικείο νομικό πρόσωπο, σε περίπτωση, όμως, κατά την οποία παραβιάζεται η διάταξη του άρθρου 9 του ΠΔ 54/1998, όσον αφορά την απασχόληση του οδηγού, που έχει προσλάβει ο ιδιοκτήτης του λεωφορείου, ευθύνεται επιπλέον και ο εν λόγω ιδιοκτήτης. Περαιτέρω, ενόψει της διάταξης του εδαφίου θ’ της παρ.2 του άρθρου 10 του προαναφερθέντος Π.Δ/τος, ο ως άνω ιδιοκτήτης ευθύνεται, εφόσον παραβιάσει υποχρέωσή του σχετιζόμενη με την προμήθεια, θεώρηση και υποβολή των Ημερήσιων Βιβλίων Εργασίας και Δρομολογίων του λεωφορείου του.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/266/2017
Κατάτμηση προμήθειας(..) Με τα δεδομένα αυτά τα ως άνω απορριμματοφόρα οχήματα, στην προμήθεια των οποίων αφορά η δαπάνη του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος, και τα ημιφορτηγά αυτοκίνητα, η προμήθεια των οποίων ανατέθηκε απευθείας, αποτελούν, σύμφωνα με τα διδάγματα της κοινής πείρας και τις συναλλακτικές αντιλήψεις, όμοια ή ομοειδή αγαθά τα οποία εντάσσονται στην ευρύτερη κατηγορία των οχημάτων δημοσίας χρήσης ..και προορίζονται για την ικανοποίηση των αναγκών των τεχνικών υπηρεσιών των δήμων. Κατά συνέπεια, μη νομίμως επιμερίσθηκε η συνολική δαπάνη και διενεργήθηκε η προμήθεια αυτών χωριστά - με βάση το ύψος της δαπάνης που προέκυψε από την εν λόγω κατάτμηση ..., καθόσον η συνολική προϋπολογισθείσα δαπάνη των ως άνω προμηθειών .., ήτοι υπερβαίνει το όριο των 60.000,00 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.), άνω του οποίου απαιτείται η διενέργεια ανοικτού διαγωνισμού.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/15/2020
Προμήθεια και εργασίες επισκευής ανταλλακτικών οχημάτων-μηχανημάτων:..Υπό τα δεδομένα αυτά οι ελεγχόμενες προμήθειες ανταλλακτικών και εργασίες δεν αφορούν στην αποκατάσταση έκτακτων βλαβών των οχημάτων του Δήμου που προέκυψαν αιφνίδια, αλλά κατέστησαν αναγκαίες λόγω της συνήθους ιδιαίτερα μεγάλης χρήσης τους και της παλαιότητάς τους. Συνεπώς, οι ανωτέρω εργασίες και προμήθειες για την τακτική συντήρηση και επισκευή των οχημάτων του Δήμου μη νομίμως ανατέθηκαν απευθείας, καθόσον η αξία τους συναθροιζό-μενη μεταξύ τους αλλά και με την αξία προηγηθεισών όμοιων εργασιών και προμηθειών, υπερβαίνει το ποσό των 20.000,00 ευρώ, που τίθεται ως όριο για την απευθείας ανάθεση.Επειδή όμως ο Δήμος ... προχώρησε στην εκπόνηση μελέτης (11/2017) και την προκήρυξη διαγωνισμού για την ανάθεση των ανωτέρω εργασιών συντήρησης και επισκευής οχημάτων με συμφωνία- πλαίσιο και ανατέθηκαν ήδη τα τρία τμήματα αυτού (απορριμματοφόρα, φορτηγά και μηχανήματα έργου) ενώ εκκρεμεί το τέταρτο λόγω κατάθεσης προσφυγών (βλ. έγγραφο επανυποβολής), τα αρμόδια όργανά του, χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των εφαρμοστέων διατάξεων, αλλά από πλάνη θεώρησαν ότι ενόψει της προκήρυξης του διαγωνισμού και της αναμονής περάτωσής του συνέτρεχαν λόγοι κατεπείγουσας ανάγκης οφειλόμενοι σε απρόβλεπτα γεγονότα που δικαιολογούσε την απευθείας ανάθεση των ελεγχόμενων εργασιών. Η πλάνη τους δε αυτή κρίνεται συγγνωστή.Κατ’ ακολουθία, τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής του Δήμου ... θα μπορούσαν να θεωρηθούν, εάν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2019 εις βάρος των πιστώσεων του οποίου εκδόθηκαν.
ΑΕΠΠ/1072/2018
Ο προσφεύγων (ανώνυμη εταιρεία) ασκεί προδικαστική προσφυγή κατά της απόφασης του Δήμου Πειραιά, η οποία ενέκρινε το Πρακτικό της Επιτροπής Διενέργειας Διαγωνισμών και Αξιολόγησης Προσφορών. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια 5 λεωφορείων (4 τύπου MIDI και 1 τύπου MINI) και την τριετή επισκευή και συντήρησή τους, με συνολική προϋπολογισμένη αξία 740.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης, ισχυριζόμενος ότι η προσφορά του ανταγωνιστή (παρεμβαίνοντος) έπρεπε να απορριφθεί λόγω έλλειψης τεκμηρίωσης των τεχνικών προδιαγραφών και λανθασμένης βαθμολόγησης των κριτηρίων αξιολόγησης, όπως το ύψος δαπέδου, η χωρητικότητα, το σύστημα θέρμανσης-ψύξης, οι διαστάσεις οχήματος και ο χρόνος παράδοσης.
ΑΕΠΠ/324/2020
Ο προσφεύγων επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής με αρ. 16/27-01-2020, η οποία έκανε δεκτή την τεχνική προσφορά του παρεμβαίνοντος για την προμήθεια εξοπλισμού (Ομάδα Β: Μπασκέτες Δαπέδου) του Κλειστού Γυμναστηρίου στον πολυχώρο «…………». Υποστηρίζει ότι η προσφορά του παρεμβαίνοντος περιείχε σοβαρές αποκλίσεις από τις τεχνικές προδιαγραφές της διακήρυξης, όπως μηχανισμό ελατηρίων αντί για σύστημα χωρίς υποβοήθηση, έλλειψη ειδικού συστήματος στερέωσης και φιλμ προστασίας, καθώς και μη ψηφιακά υπογεγραμμένα έγγραφα. Επίσης αντικρούει τη μη μετάφραση της εγγύησης κατασκευαστή, παραβιάζοντας ουσιώδεις όρους της διαδικασίας.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/113/2019
Προμήθειας ελαστικών για τα απορριμματοφόρα οχήματα(...) Με τα δεδομένα αυτά η ελεγχόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, διότι η προμήθεια ελαστικών για τα οχήματα του Δήμου ανατέθηκε απευθείας, παρά το ότι, λόγω της λειτουργικότητάς της, εντάσσεται εννοιολογικά, κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας και τις συναλλακτικές αντιλήψεις, στην ευρύτερη κατηγορία της συντήρησης και επισκευής μεταφορικών μέσων, βαρύνοντας εξάλλου τον οικείο Κ.Α.Ε.̇, το ύψος δε αυτής, συναθροιζόμενο με τις λοιπές ομοειδείς δαπάνες του έτους, υπερβαίνει το ποσό των 20.000,00 ευρώ, πέραν του οποίου δεν επιτρέπεται απευθείας ανάθεση. Ωστόσο, χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των οικείων διατάξεων, ο Δήμος συγγνωστώς υπέλαβε ότι οι δαπάνες για την τακτική συντήρηση των οχημάτων (στις οποίες περιλαμβάνεται και η ελεγχόμενη), δεν είναι ομοειδείς και δεν συμποσούνται με εκείνες για την έκτακτη συντήρηση - επισκευή βλαβών, ώστε να συντρέχει υπέρβαση του ορίου των 20.000,00 ευρώ και η εντεύθεν υποχρέωση για διεξαγωγή συνοπτικού διαγωνισμού.