ΝΣΚ/191/2006
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Παράβαση Κανονισμού περί ωρών εργασίας και αναπαύσεως προσωπικού κίνησης ΚΤΕΛ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Σε περίπτωση κατά την οποία παραβιάζεται διάταξη του Κανονισμού περί ωρών εργασίας και αναπαύσεως του προσωπικού κίνησης των ΚΤΕΛ (ΠΔ 54/1998), ευθύνεται το ως άνω οικείο νομικό πρόσωπο, σε περίπτωση, όμως, κατά την οποία παραβιάζεται η διάταξη του άρθρου 9 του ΠΔ 54/1998, όσον αφορά την απασχόληση του οδηγού, που έχει προσλάβει ο ιδιοκτήτης του λεωφορείου, ευθύνεται επιπλέον και ο εν λόγω ιδιοκτήτης. Περαιτέρω, ενόψει της διάταξης του εδαφίου θ’ της παρ.2 του άρθρου 10 του προαναφερθέντος Π.Δ/τος, ο ως άνω ιδιοκτήτης ευθύνεται, εφόσον παραβιάσει υποχρέωσή του σχετιζόμενη με την προμήθεια, θεώρηση και υποβολή των Ημερήσιων Βιβλίων Εργασίας και Δρομολογίων του λεωφορείου του.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΔΕΑΦΒ 1021624/2017
Εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 10 του ν.2579/1998 σε περίπτωση μεταβίβασης αποχαρακτηρισμένου λεωφορείου ενταγμένο σε Κ.Τ.Ε.Λ. από νομικό πρόσωπο με διπλογραφικά βιβλία
C 180/2014
«Παράβαση κράτους μέλους — Οδηγία 2003/88/ΕΚ — Οργάνωση του χρόνου εργασίας — Ημερήσια ανάπαυση — Εβδομαδιαία ανάπαυση — Μέγιστη εβδομαδιαία διάρκεια εργασίας» (...) Για τους λόγους αυτούς, το Δικαστήριο αποφασίζει:1) Η Ελληνική Δημοκρατία, παραλείποντας να εφαρμόσει εβδομαδιαία διάρκεια εργασίας μη υπερβαίνουσα, κατά μέσο όρο, τις 48 ώρες και παραλείποντας να διασφαλίσει ελάχιστο ημερήσιο χρόνο αναπαύσεως ή ισοδύναμη περίοδο αντισταθμιστικής αναπαύσεως που να διαδέχεται άμεσα τον χρόνο εργασίας τον οποίο η περίοδος αυτή θεωρείται ότι αντισταθμίζει, παρέβη τις υποχρεώσεις που υπέχει από τα άρθρα 3 και 6 της οδηγίας 2003/88/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 4ης Νοεμβρίου 2003, σχετικά με ορισμένα στοιχεία της οργάνωσης του χρόνου εργασίας.
160387/2023
Χορήγηση έκτακτης ενίσχυσης ποσού 18.300.622,00 € σε αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε., καθώς και σε μεμονωμένους μεταφορείς ή επιχειρήσεις που εξυπηρετούν άγονες γραμμές νήσων του π.δ. 967/1979, λόγω των προβλημάτων που δημιουργήθηκαν από την ραγδαία αύξησης της τιμής του πετρελαίου κίνησης.
ΝΣΚ/127/2014
Ενισχύσεις για την αντικατάσταση αστικών και υπεραστικών λεωφορείων κυριότητας ΚΤΕΛ ή μετόχων αυτών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν δικαιούνται οικονομική ενίσχυση του άρθρου 12 παρ. 2 εδάφιο δ’ του ν. 2963/2001 οι ιδιοκτήτες Λεωφορείων Δημοσίας Χρήσεως (Λ.Δ.Χ.) ενταγμένων σε ΚΤΕΛ Α.Ε. στην περίπτωση που είχαν, κατά το χρόνο που επρόκειτο να καταβληθεί η α’ δόση της οικονομικής ενίσχυσης, αποξενωθεί πλήρως από το νέο λεωφορείο που εντάχθηκε στο ΚΤΕΛ και δεν είναι κάτοχοι και ιδιοκτήτες πλέον κατά τον χρόνο αυτόν ολοκλήρου ή ιδανικού μεριδίου του νέου Λ.Δ.Χ. (ομοφ.). Στις ανωτέρω περιπτώσεις ομοίως δεν δικαιούται ενίσχυση ούτε η εταιρεία πώλησης του Λ.Δ.Χ. η οποία επέβαλε αναγκαστική κατάσχεση εις χείρας του Δημοσίου ως τρίτου, διότι δεν υφίσταται στο πρόσωπο του οφειλέτη η κατασχεθείσα απαίτηση, ούτε ο νέος ιδιοκτήτης αυτού, δεδομένου ότι στο πρόσωπό του δεν συντρέχουν όλες οι σωρευτικώς από το νόμο προβλεπόμενες προϋποθέσεις για την εκταμίευση της κρατικής ενίσχυσης. Στην περίπτωση που δικαιούχος ενίσχυσης, ο οποίος ήδη εισέπραξε την α’ δόση, μεταβιβάσει στο πλαίσιο αγοραπωλησίας το μερίδιό του, πριν από την έκδοση νέας υπουργικής απόφασης για την καταβολή της β’ ή επόμενων δόσεων, ο ιδιοκτήτης του οχήματος, κατά τον χρόνο εκταμίευσης των δόσεων της ενίσχυσης που απομένουν, δικαιούται να λάβει αυτές, δεδομένου ότι στην περίπτωση αυτή, η ενίσχυση στο σύνολό της έχει ήδη εγκριθεί πριν από τη μεταβίβαση του οχήματος ανεξαρτήτως του γεγονότος ότι έχει χορηγηθεί κατά ένα μόνο μέρος (πλειοψ.). Μεταβιβάσεις που γίνονται προς τρίτο πρόσωπο, μετά την έκδοση της Υπουργικής Απόφασης, που καθορίζει τους δικαιούχους, δεν επιδρούν στον υπολογισμό του ορίου των κρατικών ενισχύσεων που θέτει ο Κανονισμός 1998/2006 (ομοφ.).
109746/2023
Χορήγηση έκτακτης ενίσχυσης ποσού 19.280.000 € σε αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε., καθώς και σε μεμονωμένους μεταφορείς ή επιχειρήσεις που εξυπηρετούν άγονες γραμμές νήσων του π.δ. 967/1979, εξαιτίας μέτρων κρατικής παρέμβασης, που αποσκοπούν στον περιορισμό των επιπτώσεων της πανδημίας COVID-19 και της ραγδαίας αύξησης της τιμής του πετρελαίου κίνησης.
ΝΣΚ/197/2014
Δυνατότητα κατ’ εξαίρεση κυκλοφορίας Υπεραστικού Λ.Δ.Χ. ενταγμένου σε ΚΤΕΛ Α.Ε. άνω των 12 μέτρων και 30 εκατοστών, όταν ο ιδιοκτήτης είναι φυσικό πρόσωπο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 1 παρ.3 της υπ’ αριθ. Β-13985/1070/ 3-3-2005 απόφασης του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει με την Β-36145/3422/8-8-2013 όμοια υπουργική απόφαση, για την θέση σε κυκλοφορία και την ένταξη σε ΚΤΕΛ Α.Ε., Λεωφορείων Δημοσίας Χρήσεως (Λ.Δ.Χ.) τα οποία αν και κυκλοφόρησαν, αρχικώς, ως ενταγμένα σε ΚΤΕΛ Α.Ε., πριν από την 31/7/2013, έπαυσαν να κυκλοφορούν επειδή αφαιρέθηκαν τα σχετικά στοιχεία (άδεια κυκλοφορίας και κρατικές πινακίδες αναγνώρισης), πριν από την ημερομηνία έναρξης ισχύος της τελευταίας υπουργικής απόφασης (22/8/2013). (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΝΣΚ/106/2006
Αναγκαστικές τοποθετήσεις. Προσωπικό ΚΤΕΛ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι τακτικοί οδηγοί των ΚΤΕΛ Α.Ε. ή των ΚΤΕΛ καθώς και οι οδηγοί – ιδιοκτήτες λεωφορείων μισθωμένων ή ενταγμένων στα ως άνω νομικά πρόσωπα, ανήκουν στο προσωπικό τους. Συνεπώς αυτά υποχρεούνται, κατ’ αρχήν, να προσλαμβάνουν κατά τις διατάξεις του άρθρου 2 του Ν 2643/1998 πρόσωπα προστατευόμενα από τον εν λόγω νόμο, εφόσον τα απασχολούμενα από αυτά άτομα, συμπεριλαμβανομένων των ως άνω οδηγών και οδηγών – ιδιοκτητών λεωφορείων, υπερβαίνουν τα πενήντα.
Β.Δ.28-1/4-2-1938
Περί κανονισμού ωρών εργασίας του προσωπικού φορτηγών αυτοκινήτων
ΔΙΑΔΠ/Φ.Β.1/15884/2011
ΘΕΜΑ: Καθορισμός ωρών εβδομαδιαίας εργασίας, προσέλευσης και αποχώρησης των υπαλλήλων του Δημοσίου, των Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού και των λοιπών Ν.Π.Δ.Δ. και ωρών εισόδου του κοινού στις δημόσιες υπηρεσίες.
51266/2955/1975
Περί καθορισμού των ωρών εργασίας του προσωπικού Τουριστικών λεωφορείων αυτοκινήτων (ΠΟΥΛΜΑΝ).