ΑΕΠΠ/249/2017
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Η προσφεύγουσα αιτείται: Α) Αναθεώρηση της απόφασης 291/2017 του ΔΣ του Γ.Ν. Δράμας, η οποία απέρριψε την τεχνική της προσφορά στον διαγωνισμό για προμήθεια υγρού οξυγόνου. Β) Αποδοχή της τεχνικής προσφοράς της ώστε να συνεχίσει στη φάση αξιολόγησης των οικονομικών προσφορών. Γ) Απόρριψη της τεχνικής προσφοράς της παρεμβαίνουσας εταιρίας. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά προμήθεια υγρού ιατρικού οξυγόνου με προϋπολογισμό €104.838,71 (συν ΦΠΑ) και δικαίωμα προαίρεσης €15.725,81 (συν ΦΠΑ), σύμφωνα με τη Διακήρυξη 14.1/2017.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/137/2017
Η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της Διακήρυξης υπ’ αρ. 14.1/2017 για προμήθεια ιατρικού οξυγόνου, επειδή παραλείπει την υποχρέωση των υποψήφιων προμηθευτών να κατέχουν και να προσκομίζουν άδεια κυκλοφορίας ΕΟΦ για το ιατρικό οξυγόνο. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια υγρού ιατρικού οξυγόνου, το οποίο θα μεταφέρεται με βυτιοφόρα και θα αποθηκεύεται σε ειδική δεξαμενή στο νοσοκομείο. Η προσφεύγουσα επιδιώκει την αναθεώρηση της διακήρυξης με την εισαγωγή σχετικού όρου, υποστηρίζοντας ότι η έλλειψη απαίτησης άδειας κυκλοφορίας παραβιάζει τη φαρμακευτική νομοθεσία και τις αρχές της ίσης μεταχείρισης και του ελεύθερου ανταγωνισμού.
ΑΕΠΠ/1154/2019
Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση ή τροποποίηση της διακήρυξης για την προμήθεια «Οξυγόνου-Αερίων» στο Παράρτημα ΙΙ, που προβλέπει την εναλλακτική δυνατότητα εγκατάστασης μηχανημάτων παραγωγής οξυγόνου ιατρικής χρήσης αντί της προμήθειας υγρού οξυγόνου σε δεξαμενές. Ισχυρίζεται ότι αυτό παραβιάζει την εθνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία, καθώς επιτρέπει συμμετοχή προμηθευτών χωρίς τις απαιτούμενες πιστοποιήσεις (π.χ. άδεια κυκλοφορίας από τον ΕΟΦ), δημιουργώντας άνισους όρους και κινδύνους για τη δημόσια υγεία. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά προμήθεια υγρού ιατρικού οξυγόνου (99,5% καθαρότητας) και άλλων αερίων για δημόσια νοσοκομεία.
ΑΕΠΠ/159/2018
Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του Νοσοκομείου Αιτωλοακαρνανίας, η οποία έκανε δεκτή την προσφορά της εταιρείας AIR LIQUIDE HELLAS ΑΕΒΕ στον διαγωνισμό για την προμήθεια υγρού οξυγόνου στις νοσηλευτικές μονάδες Αγρινίου και Μεσολογγίου. Οι λόγοι της προσφυγής περιλαμβάνουν: α) την ασυμφωνία ημερομηνιών στο Ενιαίο Ευρωπαϊκό Έγγραφο Σύμβασης, β) την έλλειψη υποχρεωτικής υπεύθυνης δήλωσης και γ) το μη πρόσφατο πιστοποιητικό καθαρότητας υγρού οξυγόνου. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια υγρού οξυγόνου για τις νοσηλευτικές μονάδες Αγρινίου και Μεσολογγίου, με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 210.456,00 € (χωρίς ΦΠΑ), συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας ετήσιας παράτασης.
ΑΕΠΠ/576/2018
Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της επαναπροκήρυξης διαγωνισμού για την προμήθεια οξυγόνου (CPV 24111900-4) του Γενικού Νοσοκομείου Ελευσίνας, αξίας 336.067,74 ευρώ. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια υγρού οξυγόνου σε δεξαμενές και αερίου οξυγόνου σε φιάλες συγκεκριμένων χωρητικοτήτων (1M³, 2M³, 4M³, 10M³), μαζί με συναφείς υπηρεσίες (μεταφορικά, ενοίκια φιαλών, επισκευές κλπ). Ο προσφεύγων επικαλείται παραβίαση αρχών ανταγωνισμού και ίσης μεταχείρισης, καθώς οι όροι της διακήρυξης απαιτούν υποχρεωτική παροχή φιαλών με συγκεκριμένες χωρητικότητες που εξαρτώνται από τις άδειες κυκλοφορίας των διαγωνιζομένων, χωρίς να επιτρέπεται η υποβολή προσφοράς για επιμέρους τμήματα της προμήθειας.
ΑΕΠΠ/50/2017
Η προσφεύγουσα εταιρία, με την προδικαστική προσφυγή της, επιδιώκει να τροποποιηθεί η προσβαλλόμενη Διακήρυξη με αριθμό 51/2017 του Γενικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης «Ιπποκράτειο», ώστε να συμπεριληφθεί ως υποχρεωτική προϋπόθεση για τους υποψήφιους προμηθευτές η κατοχή και η προσκόμιση άδειας κυκλοφορίας υγρού ιατρικού οξυγόνου από τον Εθνικό Οργανισμό Φαρμάκων (ΕΟΦ). Αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια υγρού ιατρικού οξυγόνου (CPV 24111900-4) για τις ανάγκες των νοσοκομείων της 4ης Υγειονομικής Περιφέρειας Μακεδονίας και Θράκης, με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα προσφορά βάσει τιμής και διάρκεια 12 μηνών. Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι η παράλειψη αυτής της προϋπόθεσης παραβιάζει το φαρμακευτικό δίκαιο και τις αρχές της ισότητας και ίσης μεταχείρισης των συμμετεχόντων.
ΑΕΠΠ/138/2017
Η προσφεύγουσα ζητά την αναθεώρηση της Διακήρυξης 39/2017 του Αντικαρκινικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης «ΘΕΑΓΕΝΕΙΟ», η οποία αφορά την προμήθεια υγρού οξυγόνου (CPV 24111900-4), ώστε να απαλειφθεί η υποχρέωση των υποψήφιων προμηθευτών να προσκομίζουν άδεια κυκλοφορίας από τον Εθνικό Οργανισμό Φαρμάκων (ΕΟΦ). Υποστηρίζει ότι αυτός ο όρος περιορίζει τον ανταγωνισμό και αποκλείει εταιρείες που είναι πιστοποιημένες παραγωγοί αλλά δεν έχουν ακόμη άδεια κυκλοφορίας, με βάση την υπ’ αριθμ. 40035/28.04.2017 απόφαση του ΕΟΦ που επιτρέπει την κυκλοφορία ιατρικών αερίων χωρίς άδεια έως τις 30/6/2018. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια υγρού οξυγόνου για διάρκεια 12 μηνών, με κριτήριο ανάθεσης τη συμφερότερη προσφορά (χαμηλότερη τιμή).
ΑΕΠΠ/793/2018
Οι προσφεύγοντες οικονομικοί φορείς ζητούν: 1) την ακύρωση της διακήρυξης δημόσιου ηλεκτρονικού διεθνούς διαγωνισμού για την ανάθεση σύμβασης «Προμήθεια, Εγκατάσταση, λειτουργία και συντήρηση ενός Συστήματος τροφοδοσίας οξυγόνου με μονάδα παραγωγής οξυγόνου για ιατρική χρήση». 2) την ακύρωση ή ματαίωση του διαγωνισμού λόγω παραβίασης κανονιστικών ρυθμίσεων (Κανονισμός 745/2017/ΕΕ, ISO 7396-1/2016 κλπ.), επειδή η διακήρυξη περιορίζει το αντικείμενο μόνο στην Κύρια Πηγή (Μονάδα Παραγωγής Οξυγόνου), αποκλείοντας τις Δευτερεύουσες και Εφεδρικές Πηγές (Δεξαμενή Υγρού Οξυγόνου και Συστοιχίες Φιαλών), που αποτελούν αναπόσπαστα μέρη του Συστήματος. 3) Τροποποίηση της διακήρυξης για να συμπεριλάβει όλες τις πηγές τροφοδοσίας και να απαιτήσει άδεια κυκλοφορίας από τον ΕΟΦ για το φαρμακευτικό οξυγόνο.
ΑΕΠΠ/144/2017
Η προσφεύγουσα αιτήθηκε με την προδικαστική προσφυγή να αναθεωρηθεί η διακήρυξη υπ’ αριθμ. 13694/2017 του ΓΝ Αιτωλοακαρνανίας, η οποία αφορά την προμήθεια υγρού οξυγόνου για τις ανάγκες του νοσοκομείου (Κωδικός CPV 24111900-4). Συγκεκριμένα, ζητήθηκε να συμπεριληφθεί ως υποχρεωτική απαίτηση η κατοχή και η προσκόμιση άδειας κυκλοφορίας από τον ΕΟΦ για τους υποψήφιους προμηθευτές. Η προσφυγή επικαλέστηκε παραβιάσεις των άρθρων 71 παρ. 1, 75 παρ. 1 και 5 του Ν. 4412/2016, καθώς και της αρχής της ισότητας και ίσης μεταχείρισης, υποστηρίζοντας ότι ο όρος της διακήρυξης ήταν ασαφής και αντιθετικός στη νομοθεσία. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η προμήθεια υγρού ιατρικού οξυγόνου για 1 έτος με δυνατότητα ετήσιας παράτασης.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/40/2019
Προμήθεια υγρού οξυγόνου: Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, το Κλιμάκιο κρίνει τα εξής: α) H εντελλόμενη δαπάνη είναι μη κανονική, δοθέντος ότι, κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 66 του ν. 4270/2014 και αυτών του π.δ. 80/2016, η σχετική δαπάνη των προμηθευθέντων ειδών αναλήφθηκε στις 31.1.2017, ήτοι μετά και την υπογραφή της οικείας σύμβασης (30.1.2017). β) Περαιτέρω, οι σχετικές δαπάνες που αφορούν προμήθεια υγρού οξυγόνου που διενεργήθηκε πριν από την υπογραφή της από 30.1.2017 σχετικής σύμβασης (βλ. ανωτέρω σκέψη ΙV στοιχ. α-στ) είναι μη νόμιμες, καθώς η σύμβαση δεν δύναται να έχει αναδρομική ισχύ (πρβλ. Ελ. Συν. Πράξεις ΙV Τμ. 6/2014, 170, 42/2011, ΚΠΕΔ στο IV Τμ. 28, 108, 119, 142/2016, 57, 109, 162/2015, 168, 165, 8, 41/2014 κ.ά.). Ωστόσο, δοθέντος ότι το συμφωνηθέν με την 19/30.1.2017 σύμβαση τίμημα για την προμήθεια του εν λόγω είδους (υγρού οξυγόνου), το οποίο ανέρχεται στο ποσό των 0,69 ευρώ/m3 άνευ Φ.Π.Α., δεν υπερβαίνει την καταχωρημένη στο Παρατηρητήριο Τιμών της Ε.Π.Υ. τιμή για το εν λόγω είδος (0,69 ευρώ) πληρούνται οι προϋποθέσεις για τη νομιμοποίηση της εντελλόμενης δαπάνης, δυνάμει του άρθρου 66 παρ. 28 του ν. 3984/2011, όπως ισχύει.
ΑΕΠΠ/236/2020
Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης της αναθέτουσας αρχής, η οποία απέρριψε την οικονομική του προσφορά για τη σύμβαση προμήθειας οξυγόνου και αερίων. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια υγρού οξυγόνου (Τμήμα 1) και αερίων (Τμήμα 2) για τις ανάγκες του νοσοκομείου, με προϋπολογισμένη δαπάνη 150.954,87 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι η απόρριψη της προσφοράς του δεν είχε επαρκή και σαφή αιτιολογία, καθώς δεν αναφέρονταν οι συγκεκριμένοι όροι της διακήρυξης που παραβιάστηκαν, ούτε οι λεπτομέρειες των προσφορών των συμμετεχόντων.