×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/279/2020

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η προσφεύγουσα ένωση οικονομικών φορέων «…» αιτείται την ακύρωση, ολικά ή μερικά, της με αρ. 553/20.12.2019 απόφασης του ΔΣ της Αναθέτουσας Αρχής, ως προς το μέρος που ενέκρινε το Πρακτικό της Επιτροπής Διενέργειας του Διαγωνισμού και έκρινε δεκτές τις προσφορές των λοιπών διαγωνιζομένων φορέων, καθώς και κάθε άλλης συναφούς, προγενέστερης ή μεταγενέστερης, πράξης ή παράλειψης. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η κατασκευή του έργου «Αποκατάσταση ΧΥΤΑ Δήμου …», με εκτιμώμενη αξία 2.113.709,68 ευρώ (πλέον Φ.Π.Α. 24%). Ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε ηλεκτρονικά με ανοικτή διαδικασία, με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει τιμής. Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι οι προσφορές των παρεμβαινουσών δεν πληρούν τις απαιτήσεις της Διακήρυξης, επικαλούμενη ανακρίβειες στα υποβληθέντα ΤΕΥΔ, μη πλήρωση κριτηρίων τεχνικής και οικονομικής επάρκειας (άρθρα 22Γ, 22Δ της Διακήρυξης), και πλημμέλειες στην εγγυητική επιστολή συμμετοχής.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΙΚΑ/Σ81/10/2012

Εργαζόμενοι σε Επιχειρήσεις που ολικά ή μερικά εξαιρέθηκαν οποτεδήποτε από το Δημόσιο Τομέα εξακολουθούν να έχουν την ιδιότητα Συνταξιούχου δημόσιου τομέα(ΑΔΑ: Β44Ε4691ΩΓ-42Μ)


60509/2021

Χορήγηση έκτακτης εφάπαξ οικονομικής ενίσχυσης ποσού 718,65€ σε κάθε έναν από τους εργαζόμενους σε επιχειρήσεις, που καταστράφηκαν ολικά ή μερικά από τις πυρκαγιές, που έπληξαν περιοχές της χώρας τον Αύγουστο του 2021 και οι οποίοι κατέστησαν εξ αυτού του λόγου άνεργοι.


ΑΕΠΠ/67/2019

Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση ολικά ή μερικά της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής (ΕΚΕΑ) με αριθμό 17, της 08.11.2018, κατά το μέρος που κάνει δεκτή την προσφορά της παρεμβαίνουσας και την ανακηρύσσει προσωρινή ανάδοχο, καθώς και κάθε άλλης συναφούς, προγενέστερης ή μεταγενέστερης, πράξης ή παράλειψης. Η σύμβαση αφορά ανοικτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό για τη σύναψη συμφωνίας-πλαίσιο διάρκειας τεσσάρων ετών, με αντικείμενο την «Προμήθεια αντιδραστηρίων αιμοδοσίας με συνοδό εξοπλισμό για τον έλεγχο του αίματος με τη μέθοδο της μοριακής τεχνικής νουκλεϊκών οξέων – ΝΑΤ».


Ε.2033/2021

Παροχή οδηγιών σχετικά με την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 22Γ του ν. 4172/2013 (A΄167), το οποίο προστέθηκε με το άρθρο 11 τουν. 4728/2020 (Α΄186), καθώς επίσης του άρθρου 22Δ και της περ. ιστ’ του άρθρου 23 του ν. 4172/2013, τα οποία προστέθηκαν με την παρ. 2 του άρθρου 189 του ν.4764/2020 (Α΄256), σχετικά με την έκπτωση διαφημιστικών δαπανών. ΑΔΑ: Ω2ΣΕ46ΜΠ3Ζ-Χ52


ΑΕΠΠ/284/2021

Οι προσφεύγουσες επιδιώκουν την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής υπ’ αριθμ. 379/27.22.2020, η οποία έγραψε δεκτές τις προσφορές των λοιπών διαγωνιζομένων για το Τμήμα 1 του διαγωνισμού με αντικείμενο την «Προμήθεια και εγκατάσταση ιατροτεχνολογικού, ξενοδοχειακού, ηλεκτρονικού εξοπλισμού και εξοπλισμού νεκροτομείου των νέων πτερύγων του [...], συνολικής εκτιμώμενης αξίας 434.723,13 ευρώ πλέον ΦΠΑ». Συνολικά, οι προσφύγουσες κατατέθηκαν κατά των αποφάσεων που έγραψαν δεκτές τις προσφορές των υπολοίπων διαγωνιζομένων, αναφέροντας λόγους μη συμμόρφωσης με τους όρους της διακήρυξης και τις τεχνικές προδιαγραφές, όπως η έλλειψη πιστοποιητικών, ανακρίβειες στις τεχνικές προδιαγραφές των προϊόντων και παραβάσεις των διεθνών προτύπων.


ΝΣΚ/414/2010

Αποκλεισμός από αρμόδια όργανα διενέργειας διαγωνισμών φορέων και μετά την τεχνική αξιολόγηση των προσφορών τους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι αρμόδιες επιτροπές διαγωνισμού, αφού ενημερωθούν αρμοδίως από την αναθέτουσα αρχή για τα επαγγελματικά παραπτώματα φορέων, μπορούν, εφόσον κρίνουν ότι οι προηγούμενες σχετικές αποφάσεις είναι νομικώς πλημμελείς, λόγω μη συνδρομής των νομίμων προϋποθέσεων, να προβούν, ακόμη και μετά την διαδικασία τεχνικής αξιολόγησης των προσφορών, σε αποκλεισμό των φορέων αυτών από την περαιτέρω διαδικασία του διαγωνισμού με αιτιολογημένες αποφάσεις, οι οποίες θα ανακαλούν μερικά, δηλαδή ως προς αυτούς, τις αποφάσεις με τις οποίες έγιναν τυπικά δεκτές οι προσφορές τους.


ΕΑΔΗΣΥ/9/2023

ΕΓΓΥΗΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ.Επειδή, ύστερα από την μελέτη του ηλεκτρονικού φακέλου της υπόθεσης προκύπτουν τα ακόλουθα σχετικά με τον πρώτο λόγο της υπό κρίση προσφυγής: Το άρθρο 10 της διακήρυξης σχετικά με τις εγγυήσεις ορίζει ότι «[…] Οι εγγυήσεις αυτές περιλαμβάνουν κατ’ ελάχιστον τα ακόλουθα στοιχεία: […] ι) την ανάληψη υποχρέωσης από τον εκδότη της εγγύησης να καταβάλει το ποσό της εγγύησης ολικά ή μερικά εντός πέντε (5) ημερών μετά από απλή έγγραφη ειδοποίηση εκείνου προς τον οποίο απευθύνεται.». Η εταιρεία «…» κατέθεσε την υπ’ αριθ. …εγγυητική συμμετοχής της ασφαλιστικής εταιρείας …, στην οποία όμως δεν αναγράφεται η ως άνω ανάληψη υποχρέωσης από τον εκδότη της εγγύησης να καταβάλει το ποσό της εγγύησης ολικά ή μερικά εντός πέντε (5) ημερών μετά από απλή έγγραφη ειδοποίηση εκείνου προς τον οποίο απευθύνεται, κατά παράβαση της σχετικής απαίτησης της διακήρυξης. Η εταιρεία «…» σε σχετική επιστολή της που υπέβαλε στο ΕΣΗΔΗΣ, συνομολογεί την έλλειψη της εγγυητικής της επιστολής και προέβη σε αντικατάσταση αυτής με νέα, πλην όμως απαραδέκτως διότι η προθεσμία για παραδεκτή υποβολή της προσφοράς της έχει παρέλθει και ουδέποτε εκλήθη από την αναθέτουσα αρχή να αντικαταστήσει το εν λόγω έγγραφο. Εξάλλου, σε κάθε περίπτωση, η υποβολή της ορθής εγγυητικής επιστολής έχει τεθεί επί ποινή αποκλεισμού και δεν μπορεί να θεωρηθεί ως ήσσονος σημασίας παράλειψη ή να προσκομισθεί εκ των υστέρων κατ’ εφαρμογή του άρθρου 102 του Ν.4412/2016. Κατόπιν των ανωτέρω συνάγεται ότι ο υπό κρίση λόγος είναι βάσιμος, πρέπει να γίνει δεκτός και να ακυρωθεί η προσβαλλόμενη πράξη κατά το μέρος που έκανε αποδεκτή την προσφορά της εταιρείας «…» και ανέδειξε αυτή προσωρινή ανάδοχο.  Επειδή, κατ’ ακολουθία, η κρινόμενη προδικαστική προσφυγή πρέπει να γίνει δεκτή, το δε παράβολο που κατέθεσε η προσφεύγουσα πρέπει να επιστραφεί (άρθρο 363 Ν. 4412/2016). Για τους λόγους αυτούς Δέχεται την προδικαστική προσφυγή.


ΑΕΠΠ/507/2021

Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, η οποία κρίθηκε αποδεκτή στις προσφορές των παρεμβαινόντων οικονομικών φορέων για την ΟΜΑΔΑ ... της διαδικασίας. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια ΕΙΔΩΝ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ & ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ (ΓΑΛΑΚΤΟΣ) για τις ανάγκες του Δήμου και των εποπτευόμενων νομικών του προσώπων, με συνολική άνευ ΦΠΑ εκτιμώμενη αξία 972.447,95 ευρώ. Ο προσφεύγων επικαλείται ανάρμοστη αποδοχή των προσφορών λόγω μη συμμόρφωσης με τις προδιαγραφές της διακήρυξης, ιδίως ανακρίβειες σε δηλώσεις και έγγραφα των παρεμβαινόντων.


ΝΣΚ/152/2018

Εάν η προτεινόμενη από το ν.π.δ.δ., με την επωνυμία "Εταιρεία Ύδρευσης και Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης Παγίων" (ΕΥΑΘ Παγίων), νέα διατύπωση στις παρ. 2 και 3 του άρθρου 2 του σχεδίου π.δ/τος του οικείου Οργανισμού τούτου, σε συνέχεια προηγούμενης επεξεργασίας του από το ΣτΕ, καλύπτεται ή όχι από τις διατάξεις των άρθρων 22Γ και 22Δ του ν. 2937/2001 - Διαδικασία εκ νέου επεξεργασίας σχεδίου π.δ/τος από το ΣτΕ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Υπό την επιφύλαξη της πλήρους συμμόρφωσης της ΕΥΑΘ Παγίων προς τις γενόμενες παρατηρήσεις στις παραγράφους 2 και 3 του άρθρου 2 του σχεδίου π.δ/τος του οικείου Οργανισμού τούτου με το 91/2018 ΠΕ του ΣτΕ, κρίνεται σκόπιμη και επιβεβλημένη η υποβολή της προτεινόμενης νέας διατύπωσης στον οικείο σχηματισμό του ανωτάτου ακυρωτικού δικαστηρίου, προκειμένου αυτές να τύχουν εκ νέου επεξεργασίας και έκδοσης εκ μέρους του τελευταίου σχετικής νέας γνωμοδότησης.


ΝΣΚ/192/2006

Ανάκληση απόφασης υπαγωγής επιχείρησης και επιστροφή της καταβληθείσας επιχορήγησης λόγω παύσης της λειτουργίας της πριν την πάροδο δεκαετίας από την ολοκλήρωση της επένδυσης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι θεσπιζόμενες με τις διατάξεις του άρθρου 18 παρ.1 Ν 1892/1990 κυρώσεις (της αυτοδικαίως επελθούσας αναδρομικής ανάκλησης της εγκριτικής απόφασης υπαγωγής και της υποχρεώσεως της υπαχθείσας επιχείρησης για άμεση επιστροφή ολικά ή μερικά της καταβληθείσας επιχορήγησης) μπορούν να εφαρμοσθούν αμέσως και αυτοτελώς και χωρίς την έκδοση της προβλεπόμενης κανονιστικής απόφασης. Από το περιεχόμενο των διατάξεων αυτών προκύπτει η άμεση εφαρμογή τους στην περίπτωση της παύσης της λειτουργίας της υπαχθείσας επιχείρησης πριν την πάροδο δεκαετίας από την ημερομηνία δημοσίευσης της απόφασης ολοκλήρωσης της επένδυσης, γιατί ορίζεται ότι η καταβληθείσα επιχορήγηση καθίσταται ολικά ή μερικά αμέσως απαιτητή και η επιχείρηση υποχρεούται σε άμεση επιστροφή των ποσών της καταβληθείσας επιχορήγησης, τα οποία εισπράττονται κατά τις διατάξεις περί εισπράξεως δημοσίων εσόδων. Με τα στοιχεία αυτά συγκροτείται το περιεχόμενο του νόμιμου τίτλου εισπράξεως και το εισπρακτέο ποσό προσδιορίζεται σε σχέση με το χρόνο που η επιχείρηση λειτούργησε και το χρόνο που υπολείπεται για τη συμπλήρωση δεκαετούς λειτουργίας. Άλλα στοιχεία σχετικά με την προσωπική στάση του επενδυτή και τους λόγους παύσης της λειτουργίας δεν απαιτούνται, εφόσον η αναζήτηση της επιχορήγησης γίνεται ανεξάρτητα από τους λόγους παύσης της λειτουργίας για μη επακολουθήσαντα νόμιμο λόγο και έχει αυτοτελές νομικό έρεισμα τις διατάξεις του άρθρου 18 παρ.1, 6 παρ.5 του κωδ. Ν 1892/1990 και τη σχετική διάταξη του άρθρου 5 της απόφασης υπαγωγής (πρβλ. ΣτΕ 2950/2004). Συνεπώς μπορεί να εκδοθεί διαπιστωτική πράξη αυτοδίκαιης ανάκλησης της εγκριτικής απόφασης υπαγωγής και να διαταχθεί η μερική επιστροφή της καταβληθείσας επιχορήγησης για το χρονικό διάστημα που δεν λειτούργησε μέχρι τη συμπλήρωση δεκαετίας από τη δημοσίευση της απόφασης ολοκλήρωσης της επένδυσης. Η πράξη αυτή αποτελεί το νόμιμο τίτλο για την είσπραξη του ποσού, το οποίο θα προσδιοριστεί κατά την οριζόμενη στον νόμο διαδικασία, σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου περί εισπράξεως δημοσίων εσόδων.