×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/289/2018

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η αιτούσα με την προδικαστική προσφυγή ζητάει την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Χαϊδαρίου, η οποία απέρριψε την προσφορά της στο Α΄ Στάδιο Αξιολόγησης Δικαιολογητικών Συμμετοχής και Τεχνικών Προσφορών. Επιδιώκει να συνεχίσει στη Β΄ Φάση του διαγωνισμού για την «Προμήθεια Γάλακτος για το εργατοτεχνικό προσωπικό του Δήμου Χαϊδαρίου για το έτος 2018», με προϋπολογισμό €83.664,37 (χωρίς ΦΠΑ 13%). Αιτιάται ότι η απόρριψη βασίστηκε σε εσφαλμένη ερμηνεία της υποχρέωσης υποβολής νομιμοποιητικών εγγράφων των εταιρειών των οποίων επικαλέστηκε την εμπειρία, και ότι η αξιολόγηση της τεχνικής προσφοράς δεν έγινε σωστά.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΑΕΠΠ/8/2018

Η προσφεύγουσα ατομική επιχείρηση ασκεί προδικαστική προσφυγή κατά της απόφασης 574/2017 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Πειραιά, ζητώντας τη μερική ακύρωσή της, ώστε η πρότασή της να γίνει δεκτή και να συνεχίσει στον διαγωνισμό για την προμήθεια γάλακτος για το εργατοτεχνικό προσωπικό του Δήμου Πειραιά για το έτος 2017-2018. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά προμήθεια γάλακτος με συνολική προϋπολογιζόμενη δαπάνη 234.900,00 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) και κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά μόνο βάσει τιμής.


ΑΕΠΠ/1476/2019

Με την προδικαστική προσφυγή ζητείται η ακύρωση της απόφασης αριθμός 108/2019 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία αφορά στον ηλεκτρονικό ανοικτό δημόσιο μειοδοτικό διαγωνισμό για την 'Προμήθεια τροφίμων και την προμήθεια γάλακτος για το εργατοτεχνικό προσωπικό του Δήμου για τα έτη 2020 και 2021'. Ειδικότερα, η προσφυγή εστιάζει στην Ομάδα Λ΄ της σύμβασης, με την ονομασία 'Γάλα για το εργατοτεχνικό προσωπικό του Δήμου', όπου η προσφυγούσα ισχυρίζεται ότι η προσβαλλόμενη απόφαση έκανε λανθασμένα δεκτή την προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας, παρά την ύπαρξη λόγων αποκλεισμού λόγω συμμετοχής της σε συμφωνίες στρέβλωσης του ανταγωνισμού και μη επαρκών μέτρων αυτοκάθαρσης.


ΑΕΠΠ/125/2019

Ο προσφεύγων με την προδικαστική προσφυγή ζητεί την ακύρωση ή μεταρρύθμιση των αποφάσεων υπ’ αρ. 776/2018 και 872/2018 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Λέσβου, οι οποίες αφορούν την ανάδειξη προσωρινού αναδόχου για την προμήθεια γάλακτος εβαπορέ σε συσκευασίες 400γρ. για το εργατοτεχνικό προσωπικό του Δήμου και του ΝΠΔΔ. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια ειδών τροφίμων, συμπεριλαμβανομένου γάλακτος τύπου εβαπορέ, για τις ανάγκες των παιδικών σταθμών, του κοινωνικού παντοπωλείου, της Μονάδας Ηλικιωμένων και του εργατοτεχνικού προσωπικού του Δήμου Λέσβου για το έτος 2018.


ΑΕΠΠ/334/2018

Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή της, απ’ τις 06.03.2018 αριθ. 225/07.03.2018, ζήτησε την ακύρωση της απόφασης 47/2018 της αναθέτουσας αρχής όσον αφορά την κατακύρωση της Ομάδας 2 (Είδη Οπωροπωλείου) στον συνδιαγωνιζόμενο, λόγω έλλειψης συμμόρφωσης του τελευταίου με τους όρους της διακήρυξης. Ειδικότερα, επικαλέστηκε ότι ο συνδιαγωνιζόμενος προσκόμισε εκπροθέσμως και μη συμβατή τραπεζική βεβαίωση, η οποία δεν ανέφερε το όριο πιστοληπτικής ικανότητας για χρηματοδότηση, όπως απαιτεί το άρθρο 11.3.1 της διακήρυξης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την «Προμήθεια τροφίμων, αναλωσίμων ειδών και παροχή γάλακτος για το εργατοτεχνικό προσωπικό του φορέα για τα έτη 2018-2019», με προϋπολογισμό 1.174.721,06 € (συμπλ. ΦΠΑ).


ΑΕΠΠ/782/2019

Η προσφεύγουσα ζητεί να ακυρωθεί η απόφαση με αριθμό 100/2019 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Αμπελοκήπων-Μενεμένης, η οποία απέρριψε την προσφορά της για το τμήμα 1 του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια γάλακτος για το εργατοτεχνικό προσωπικό και ειδών τροφίμων για τις ανάγκες του Δήμου και των νομικών του προσώπων, με συνολικό προϋπολογισμό 176.830,45€ (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφυγή βασίζεται στην έλλειψη των απαραίτητων δικαιολογητικών κατακύρωσης που οδήγησαν στην απόρριψη της προσφοράς της και στην προσωρινή κατακύρωση του τμήματος σε άλλη διαγωνιζόμενη.


ΑΕΠΠ/1173/2018

Με την Προδικαστική Προσφυγή, ο προσφεύγων επιδιώκει την ακύρωση της υπ’ αριθμ. 203/2018 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Σητείας, η οποία εκδόθηκε στο πλαίσιο της διαγωνιστικής διαδικασίας με αντικείμενο την «Προμήθεια γάλακτος για το εργατοτεχνικό προσωπικό & ειδών τροφίμων Δήμου Σητείας και των νομικών του προσώπων» και προϋπολογισθείσα δαπάνη 91.516,66€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Ο προσφεύγων καταθέτει ότι η Τεχνική προσφορά του ήταν σύμφωνη με τους όρους της Διακήρυξης και έπρεπε να γίνει δεκτή, ενώ η προσφορά του ανταγωνιστή έπρεπε να απορριφθεί, καθώς δεν ήταν σύμφωνη με τις απαιτήσεις της Διακήρυξης. Ζητείται ο αποκλεισμός του ανταγωνιστή και η επανεξέταση της προσφοράς του προσφεύγοντος.


ΑΕΠΠ/51/2018

Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης με αριθμό 304 (αρ. πρωτ. 58366/19-12-2017) της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Αμαρουσίου, με την οποία αποκλείστηκε από τη συνέχιση της διαγωνιστικής διαδικασίας για την προμήθεια γάλακτος και άλλων τροφίμων για τις ανάγκες του Δημοτικού Οργανισμού Ο.ΚΟΙ.Π.Α.Δ.Α. Η προσφυγή αφορά συγκεκριμένα την ομάδα 1 (γάλα εργαζομένων) του διαγωνισμού, όπου η προσφεύγουσα αποκλείστηκε λόγω υποτιθέμενων ανακριβών δηλώσεων στο Ευρωπαϊκό Ενιαίο Έγγραφο Σύμβασης (ΕΕΕΣ). Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι η απόφαση του Δήμου είναι παράνομη και ζητά να συνεχίσει στην επόμενη φάση του διαγωνισμού.


ΑΕΠΠ/316/2018

Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή της ζητά: α) την ακύρωση της υπ’ αριθμ. 071/2018 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής που ενέκρινε την εταιρεία «………………» ως προσωρινή ανάδοχο για την Ομάδα Γ (Είδη κρεοπωλείου), β) την κήρυξη της εταιρείας ως εκπτώτου και γ) την κατακύρωση της προμήθειας στην ίδια. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια τροφίμων για τους Δημοτικούς Παιδικούς Σταθμούς, τις Κοινωνικές Δομές και γάλακτος για το εργατοτεχνικό προσωπικό του Δήμου Βύρωνα για το έτος 2018/2019. Η διαδικασία ήταν ηλεκτρονικός διεθνής ανοικτός διαγωνισμός και η προσφυγή επικαλείται παραβάσεις στην αξιολόγηση των προσφορών και παράνομη αποδοχή της προσφοράς της αντιδίκου.


ΑΕΠΠ/917/2021

Ο προσφεύγων ζητάει την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που απέρριψε την προσφορά του για την Ομάδα Α΄ του διαγωνισμού και έκανε αποδεκτές τις προσφορές του παρεμβαίνοντος για την Ομάδα Α΄ και του οικονομικού φορέα «...» για την Ομάδα Β΄. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια μέσων ατομικής προστασίας για το εργατοτεχνικό προσωπικό του Δήμου, με υποδιαίρεση σε δύο ομάδες: Ομάδα Α΄ (ένδυση, γάντια εργασίας) και Ομάδα Β΄ (υποδήματα εργασίας). Οι πλειονόμενες αξίες των ομάδων ήταν 80.416,90€ και 12.470,00€ αντίστοιχα, χωρίς ΦΠΑ.


ΕΣ/ΤΜ.6/1761/2019

Προμήθεια τροφίμων...Με αυτά τα δεδομένα και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη που προηγήθηκε (υπό στοιχείο ΙΙ της παρούσας), μη νομίμως ο Δήμος ... προκήρυξε, ως μέρος της εν λόγω διακήρυξης, την προμήθεια γάλακτος εβαπορέ για το εργατοτεχνικό προσωπικό του, για το χρονικό διάστημα από 14.11.2017 έως και 25.6.2018 (βλ. Τμήμα Δ΄ της 30056/27.12.2018 διακήρυξης), ήτοι σε χρόνο μεταγενέστερο του επιβαλλόμενου, κατά παράβαση των ως άνω διατάξεων και της σχετικής υποχρέωσής του για καθημερινή παροχή ενός (1) λίτρου φρέσκου γάλακτος στους δικαιούχους εργαζόμενους, που αποκλειστικό σκοπό έχει την καθημερινή πρόληψη και προστασία της υγείας αυτών, ενώ περαιτέρω, όπως ορθά κρίθηκε με την προσβαλλόμενη Πράξη, δεν προκύπτει αντικειμενική αδυναμία του αιτούντος να χορηγήσει σε αυτούς φρέσκο γάλα, καθημερινά, κατά το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Οι δε ισχυρισμοί του Δήμου περί αντικειμενικής αδυναμίας του να χορηγήσει φρέσκο γάλα στους δικαιούχους για το διάστημα από 14/11/2017 (επομένη της ημερομηνίας που έληξε προγενέστερη σύμβαση γάλακτος) έως 26/06/2018 (οπότε υπεγράφη η νέα σύμβαση), εξαιτίας της καθυστέρησης ολοκλήρωσης του προηγούμενου διαγωνισμού τροφίμων και γάλακτος, επικαλούμενος τη μεταβολή του νομοθετικού πλαισίου διενέργειάς του (ν. 4412/2016), καθώς και το ανεπαρκές σε αριθμό προσωπικό του Δήμου, το οποίο δεν είχε εκπαιδευτεί κατάλληλα για την αλλαγή αυτή, είναι απορριπτέοι ως αβάσιμοι. Και τούτο, διότι τα ως άνω προβαλλόμενα (βλ. και την Τεχνική Έκθεση της υπ΄ αριθμ. 2018167 μελέτης της Διεύθυνσης ΠΕ.ΚΑ.ΠΡΑ, καθώς και το από 25.9.2019 Υπηρεσιακό Σημείωμα του Τμήματος Προμηθειών και Διαχείρισης Αποθηκών του Δήμου) δεν καθιστούν αντικειμενική την αδυναμία του αιτούντος, αντιθέτως δε αυτή οφείλεται στην έλλειψη προγραμματισμού των αρμοδίων υπηρεσιών του Δήμου, ώστε να λάβουν εγκαίρως όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προμήθεια γάλακτος, συνεκτιμώντας και τις ενδεχόμενες συνέπειες από την επικαλούμενη αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου. Εξάλλου, ο ισχυρισμός, που προβάλλεται, ότι η εν λόγω προμήθεια γάλακτος εβαπορέ είναι νόμιμη, διότι σκοπό έχει να ικανοποιήσει νόμιμη απαίτηση των φερόμενων ως δικαιούχων έναντι του Δήμου, η δε αξίωση αυτή για την παροχή γάλακτος εξακολουθεί να υφίσταται και για χρονικό διάστημα μεταγενέστερο του επιβαλλόμενου, είναι απορριπτέος ως αβάσιμος, αφού, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω (βλ. σκέψη υπό στοιχείο ΙΙ), δεν επιτρέπεται η χορήγηση του γάλακτος να γίνεται μαζικά ως προς τις αναλογούσες για κάθε εργαζόμενο ποσότητες, σε χρονικό διάστημα μεταγενέστερο του επιβαλλόμενου, ενώ η αντικατάσταση του φρέσκου γάλακτος από ίση ποσότητα γάλακτος μακράς διαρκείας ή τύπου εβαπορέ, επιτρέπεται μόνο κατ΄ εξαίρεση και εφόσον συντρέχουν λόγοι αντικειμενικής αδυναμίας χορήγησης, από την οικεία υπηρεσία, φρέσκου γάλακτος. Περαιτέρω, ο λόγος περί συγγνωστής πλάνης των αρμοδίων οργάνων του αιτούντος, τα οποία, όπως προβάλλεται, ενήργησαν χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των σχετικών διατάξεων, είναι ομοίως απορριπτέος ως αβάσιμος, δεδομένης της σαφήνειας του εφαρμοστέου εν προκειμένω νομοθετικού πλαισίου, καθώς και της πάγιας νομολογίας του Δικαστηρίου επί των τεθέντων ζητημάτων.