ΑΕΠΠ/125/2019
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Ο προσφεύγων με την προδικαστική προσφυγή ζητεί την ακύρωση ή μεταρρύθμιση των αποφάσεων υπ’ αρ. 776/2018 και 872/2018 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Λέσβου, οι οποίες αφορούν την ανάδειξη προσωρινού αναδόχου για την προμήθεια γάλακτος εβαπορέ σε συσκευασίες 400γρ. για το εργατοτεχνικό προσωπικό του Δήμου και του ΝΠΔΔ. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια ειδών τροφίμων, συμπεριλαμβανομένου γάλακτος τύπου εβαπορέ, για τις ανάγκες των παιδικών σταθμών, του κοινωνικού παντοπωλείου, της Μονάδας Ηλικιωμένων και του εργατοτεχνικού προσωπικού του Δήμου Λέσβου για το έτος 2018.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/1345/2021
Στην προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων οικονομικός φορέας ζητά την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία απορρίπτει την προσφορά του και δέχεται την προσφορά του α’ παρεμβαίνοντος ως προσωρινού αναδόχου. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια γάλακτος τύπου εβαπορέ σε συσκευασίες 410 γραμμαρίων για τους εργαζόμενους του Δήμου και των εποπτευόμενων νομικών προσώπων του. Ο προσφεύγων επικαλείται παραβάσεις της διαδικασίας, όπως μη νόμιμη αποδοχή του φακέλου συμμετοχής του α’ παρεμβαίνοντος, παράβαση ουσιώδους τύπου διαδικασίας κατά την αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών και αδικολογητός αποκλεισμός της δικής του τεχνικής προσφοράς. Ζητεί επίσης την επανεκδίκαση του θέματος και την επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού.
ΑΕΠΠ/8/2018
Η προσφεύγουσα ατομική επιχείρηση ασκεί προδικαστική προσφυγή κατά της απόφασης 574/2017 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Πειραιά, ζητώντας τη μερική ακύρωσή της, ώστε η πρότασή της να γίνει δεκτή και να συνεχίσει στον διαγωνισμό για την προμήθεια γάλακτος για το εργατοτεχνικό προσωπικό του Δήμου Πειραιά για το έτος 2017-2018. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά προμήθεια γάλακτος με συνολική προϋπολογιζόμενη δαπάνη 234.900,00 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) και κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά μόνο βάσει τιμής.
ΕΣ/ΤΜ.6/1761/2019
Προμήθεια τροφίμων...Με αυτά τα δεδομένα και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη που προηγήθηκε (υπό στοιχείο ΙΙ της παρούσας), μη νομίμως ο Δήμος ... προκήρυξε, ως μέρος της εν λόγω διακήρυξης, την προμήθεια γάλακτος εβαπορέ για το εργατοτεχνικό προσωπικό του, για το χρονικό διάστημα από 14.11.2017 έως και 25.6.2018 (βλ. Τμήμα Δ΄ της 30056/27.12.2018 διακήρυξης), ήτοι σε χρόνο μεταγενέστερο του επιβαλλόμενου, κατά παράβαση των ως άνω διατάξεων και της σχετικής υποχρέωσής του για καθημερινή παροχή ενός (1) λίτρου φρέσκου γάλακτος στους δικαιούχους εργαζόμενους, που αποκλειστικό σκοπό έχει την καθημερινή πρόληψη και προστασία της υγείας αυτών, ενώ περαιτέρω, όπως ορθά κρίθηκε με την προσβαλλόμενη Πράξη, δεν προκύπτει αντικειμενική αδυναμία του αιτούντος να χορηγήσει σε αυτούς φρέσκο γάλα, καθημερινά, κατά το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Οι δε ισχυρισμοί του Δήμου περί αντικειμενικής αδυναμίας του να χορηγήσει φρέσκο γάλα στους δικαιούχους για το διάστημα από 14/11/2017 (επομένη της ημερομηνίας που έληξε προγενέστερη σύμβαση γάλακτος) έως 26/06/2018 (οπότε υπεγράφη η νέα σύμβαση), εξαιτίας της καθυστέρησης ολοκλήρωσης του προηγούμενου διαγωνισμού τροφίμων και γάλακτος, επικαλούμενος τη μεταβολή του νομοθετικού πλαισίου διενέργειάς του (ν. 4412/2016), καθώς και το ανεπαρκές σε αριθμό προσωπικό του Δήμου, το οποίο δεν είχε εκπαιδευτεί κατάλληλα για την αλλαγή αυτή, είναι απορριπτέοι ως αβάσιμοι. Και τούτο, διότι τα ως άνω προβαλλόμενα (βλ. και την Τεχνική Έκθεση της υπ΄ αριθμ. 2018167 μελέτης της Διεύθυνσης ΠΕ.ΚΑ.ΠΡΑ, καθώς και το από 25.9.2019 Υπηρεσιακό Σημείωμα του Τμήματος Προμηθειών και Διαχείρισης Αποθηκών του Δήμου) δεν καθιστούν αντικειμενική την αδυναμία του αιτούντος, αντιθέτως δε αυτή οφείλεται στην έλλειψη προγραμματισμού των αρμοδίων υπηρεσιών του Δήμου, ώστε να λάβουν εγκαίρως όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προμήθεια γάλακτος, συνεκτιμώντας και τις ενδεχόμενες συνέπειες από την επικαλούμενη αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου. Εξάλλου, ο ισχυρισμός, που προβάλλεται, ότι η εν λόγω προμήθεια γάλακτος εβαπορέ είναι νόμιμη, διότι σκοπό έχει να ικανοποιήσει νόμιμη απαίτηση των φερόμενων ως δικαιούχων έναντι του Δήμου, η δε αξίωση αυτή για την παροχή γάλακτος εξακολουθεί να υφίσταται και για χρονικό διάστημα μεταγενέστερο του επιβαλλόμενου, είναι απορριπτέος ως αβάσιμος, αφού, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω (βλ. σκέψη υπό στοιχείο ΙΙ), δεν επιτρέπεται η χορήγηση του γάλακτος να γίνεται μαζικά ως προς τις αναλογούσες για κάθε εργαζόμενο ποσότητες, σε χρονικό διάστημα μεταγενέστερο του επιβαλλόμενου, ενώ η αντικατάσταση του φρέσκου γάλακτος από ίση ποσότητα γάλακτος μακράς διαρκείας ή τύπου εβαπορέ, επιτρέπεται μόνο κατ΄ εξαίρεση και εφόσον συντρέχουν λόγοι αντικειμενικής αδυναμίας χορήγησης, από την οικεία υπηρεσία, φρέσκου γάλακτος. Περαιτέρω, ο λόγος περί συγγνωστής πλάνης των αρμοδίων οργάνων του αιτούντος, τα οποία, όπως προβάλλεται, ενήργησαν χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των σχετικών διατάξεων, είναι ομοίως απορριπτέος ως αβάσιμος, δεδομένης της σαφήνειας του εφαρμοστέου εν προκειμένω νομοθετικού πλαισίου, καθώς και της πάγιας νομολογίας του Δικαστηρίου επί των τεθέντων ζητημάτων.
ΑΕΠΠ/1165/2019
Η προσφεύγουσα ατομική επιχείρηση «……» με έδρα στη Σαλαμίνα ζητεί την ακύρωση ή τροποποίηση της απόφασης αριθμού 111/2019 της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, με την οποία αποκλείστηκε από το επόμενο στάδιο του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η «Προμήθεια γάλακτος εργατοτεχνικού προσωπικού του Δήμου 2019-2020, προμήθεια γάλακτος εργατοτεχνικού προσωπικού …… 2019-2020 και προμήθεια τροφίμων για τους παιδικούς σταθμούς και τις λοιπές ανάγκες του ……, με ισχύ 12 μηνών». Τον αποκλεισμό της η προσφεύγουσα θεωρεί αδικαιολόγητο, καθώς ισχυρίζεται ότι πληρούσε όλους τους όρους της διακήρυξης, συμπεριλαμβανομένης της συναφούς δραστηριότητας και των απαιτούμενων τεχνικών παρεχόμενων (όπως η χρήση φορτηγού ψυγείου μέσω συνεργασιών).
ΑΕΠΠ/1476/2019
Με την προδικαστική προσφυγή ζητείται η ακύρωση της απόφασης αριθμός 108/2019 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία αφορά στον ηλεκτρονικό ανοικτό δημόσιο μειοδοτικό διαγωνισμό για την 'Προμήθεια τροφίμων και την προμήθεια γάλακτος για το εργατοτεχνικό προσωπικό του Δήμου για τα έτη 2020 και 2021'. Ειδικότερα, η προσφυγή εστιάζει στην Ομάδα Λ΄ της σύμβασης, με την ονομασία 'Γάλα για το εργατοτεχνικό προσωπικό του Δήμου', όπου η προσφυγούσα ισχυρίζεται ότι η προσβαλλόμενη απόφαση έκανε λανθασμένα δεκτή την προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας, παρά την ύπαρξη λόγων αποκλεισμού λόγω συμμετοχής της σε συμφωνίες στρέβλωσης του ανταγωνισμού και μη επαρκών μέτρων αυτοκάθαρσης.
ΑΕΠΠ/1653/2020
Η προσφεύγουσα εταιρεία αίτησε την ακύρωση ή τροποποίηση της απόφασης αριθμ. 391/2020, η οποία απέρριψε την προσφορά της στον ηλεκτρονικό ανοιχτό διαγωνισμό για την προμήθεια συμπιεσμένου γάλακτος τύπου εβαπορέ. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την προμήθεια και παράδοση του προϊόντος σε συσκευασίες αεροστεγώς κλεισμένων λευκοσιδηρών κουτιών με καθαρό βάρος περίπου 400 γραμμαρίων και ανοχή βάρους 1%. Η προσφεύγουσα ισχυρίστηκε ότι η απόρριψη της προσφοράς της ήταν άδικη, καθώς η συσκευασία των 410 γραμμαρίων που προσέφερε ήταν σύμφωνη με τις απαιτήσεις της διακήρυξης και πιο οικονομική, ενώ κατήγγειλε ασάφειες στους όρους της διακήρυξης σχετικά με την ανοχή βάρους.
ΑΕΠΠ/289/2018
Η αιτούσα με την προδικαστική προσφυγή ζητάει την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Χαϊδαρίου, η οποία απέρριψε την προσφορά της στο Α΄ Στάδιο Αξιολόγησης Δικαιολογητικών Συμμετοχής και Τεχνικών Προσφορών. Επιδιώκει να συνεχίσει στη Β΄ Φάση του διαγωνισμού για την «Προμήθεια Γάλακτος για το εργατοτεχνικό προσωπικό του Δήμου Χαϊδαρίου για το έτος 2018», με προϋπολογισμό €83.664,37 (χωρίς ΦΠΑ 13%). Αιτιάται ότι η απόρριψη βασίστηκε σε εσφαλμένη ερμηνεία της υποχρέωσης υποβολής νομιμοποιητικών εγγράφων των εταιρειών των οποίων επικαλέστηκε την εμπειρία, και ότι η αξιολόγηση της τεχνικής προσφοράς δεν έγινε σωστά.
ΑΕΠΠ/17/2018
Η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Ασπροπύργου, η οποία απέρριψε την προσφορά της στον διαγωνισμό για την προμήθεια φρέσκου αγελαδινού γάλακτος για το προσωπικό του Δήμου. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την προμήθεια πλήρους (3,5%) φρέσκου παστεριωμένου ομογενοποιημένου γάλακτος σε συσκευασία 1 λίτρου, σύμφωνα με προδιαγραφές της διακήρυξης, συμπεριλαμβανομένων εγκρίσεων εργοστασίων και θρεπτικών συστατικών. Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι η απόρριψη της ήταν παράνομη, επειδή η διακήρυξη δεν διευκρίνιζε ότι απαιτείται ειδικά εμπειρία σε φρέσκο γάλα (όχι εβαπορέ), ενώ επιπλέον καταλογίζει ελλείψεις στην τεχνική προσφορά του εις βάρος της επιλεγέντος οικονομικού φορέα.
ΑΕΠΠ/316/2018
Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή της ζητά: α) την ακύρωση της υπ’ αριθμ. 071/2018 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής που ενέκρινε την εταιρεία «………………» ως προσωρινή ανάδοχο για την Ομάδα Γ (Είδη κρεοπωλείου), β) την κήρυξη της εταιρείας ως εκπτώτου και γ) την κατακύρωση της προμήθειας στην ίδια. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια τροφίμων για τους Δημοτικούς Παιδικούς Σταθμούς, τις Κοινωνικές Δομές και γάλακτος για το εργατοτεχνικό προσωπικό του Δήμου Βύρωνα για το έτος 2018/2019. Η διαδικασία ήταν ηλεκτρονικός διεθνής ανοικτός διαγωνισμός και η προσφυγή επικαλείται παραβάσεις στην αξιολόγηση των προσφορών και παράνομη αποδοχή της προσφοράς της αντιδίκου.
ΑΕΠΠ/122/2021
Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του *** με αριθμό 444/2020, η οποία απορρίπτει την τεχνική της προσφορά στον διαγωνισμό για την προμήθεια γάλακτος προς τους εργαζόμενους του Δήμου. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παράδοση φρέσκου γάλακτος σε συσκευασίες ενός λίτρου, με μεταφορά και διάθεση από τον ανάδοχο στις υπηρεσίες του Δήμου κατά συγκεκριμένους τόπους και ώρες. Η προσφεύγουσα επιχειρηματολογεί ότι η μέθοδος παράδοσης που πρότεινε (διανομή μέσω καταστημάτων με ηλεκτρονική συσκευή) εξασφαλίζει υγειονομική ασφάλεια και αποφεύγει συνωστισμό, αλλά η Επιτροπή κρίθηκε ότι δεν τηρεί τους αυστηρούς όρους της Διακήρυξης για τον τρόπο και τόπο παράδοσης.