×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/319/2020

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της Διακήρυξης (ΑΔΑΜ: ………...) του αναθέτοντος φορέα, η οποία αφορά την «Παροχή υπηρεσιών φύλαξης του συστήματος της γραμμής 1 της ………...», με συνολική προϋπολογισθείσα δαπάνη 1.980.000,00€ πλέον ΦΠΑ. Ο ισχυρισμός της είναι ότι ο όρος της Διακήρυξης που απαιτεί από τους οικονομικούς φορείς να διαθέτουν τουλάχιστον 330 άτομα μέσο ετήσιο μόνιμο προσωπικό ασφαλείας είναι υπερβολικός και δεν συνδέεται αναλογικά με το αντικείμενο της σύμβασης, το οποίο απαιτεί μόνο 75 άτομα για την φύλαξη των σταθμών. Η προσφεύγουσα θεωρεί ότι ο όρος αυτός περιορίζει άδικα τον ανταγωνισμό και παραβιάζει τις αρχές της αναλογικότητας και της διαφάνειας.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΑΕΠΠ/336/2020

Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση ή τροποποίηση της προκύρυξης και διακήρυξης διαγωνισμού για την παροχή υπηρεσιών φύλαξης του συστήματος της γραμμής 1, καθώς και οποιασδήποτε άλλης συναφούς πράξης ή παραλείψεως της αναθέτουσας αρχής. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών φύλαξης για διάρκεια δύο μηνών με εκτιμώμενη αξία 330.000 ευρώ, με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά. Η προσφυγή επικεντρώνεται στον όρο 2.2.6 της διακήρυξης, ο οποίος απαιτεί οι υποψήφιοι να διαθέτουν τουλάχιστον 330 άτομα μόνιμο προσωπικό ασφαλείας κατά την τελευταία τριετία, θεωρώντας ότι ο όρος αυτός είναι ασύμμετρος με το αντικείμενο της σύμβασης και περιορίζει τον ανταγωνισμό. Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι ο όρος αυτός αποκλείει τη συμμετοχή της στο διαγωνισμό, αν και διαθέτει την απαραίτητη εμπειρία και έχει εκτελέσει παρόμοιες συμβάσεις.


ΑΕΠΠ/232/2019

Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της διακήρυξης ηλεκτρονικού ανοικτού διεθνούς διαγωνισμού για την προμήθεια οχημάτων και μηχανημάτων από τον Δήμο, ειδικά του Τμήματος 4 που αφορά την προμήθεια ενός αστικού λεωφορείου. Επιμέρους, ζητείται η ακύρωση του όρου '4.2 Αμάξωμα', ο οποίος απαιτεί τουλάχιστον δύο θύρες επιβίβασης-αποβίβασης (μονόφυλλη μπροστά και δίφυλλη στο μέσον) με ηλεκτροπνευματικό σύστημα ανοίγματος προς τα μέσα από τη δεξιά πλευρά. Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι ο όρος αυτός περιορίζει άδικα τον ανταγωνισμό και παραβιάζει τις αρχές της ισότητας, καθώς αποκλείει υποψήφιους που δεν πληρούν αυτήν την τεχνική προδιαγραφή. Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει την προμήθεια οχημάτων όπως απορριμματοφόρα, γερανοφόρα, λεωφορεία χαμηλού δαπέδου και σάρωθρες καθαρισμού.


ΑΕΠΠ/688/2018

Η προσφεύγουσα επιχείρηση ζητάει την ακύρωση ή τροποποίηση του όρου της διακήρυξης αριθ. 4329/15.06.2018, ο οποίος απαιτούσε από τους οικονομικούς φορείς να διαθέτουν ένα κατάστημα σε κάθε Καλλικρατικό δήμο για το 95% των δήμων. Αυτός ο όρος θεωρήθηκε ασύνδετος με το αντικείμενο της σύμβασης, το οποίο αφορούσε την παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών για τη διακίνηση εγγράφων, κυρίως λογαριασμών ύδρευσης. Η προσφεύγουσα ισχυρίστηκε ότι ο όρος περιορίζει άδικα τον ανταγωνισμό, ευνοεί μόνο μια συγκεκριμένη εταιρεία και δεν επηρεάζει την ποιότητα των υπηρεσιών. Η απαίτηση κρίθηκε δυσανάλογη και περιοριστική για τον ανταγωνισμό, καθώς δεν ήταν απαραίτητη για την εκτέλεση της σύμβασης.


ΕΑΔΗΣΥ/299/2025

Η προσφεύγουσα ζητά να ακυρωθούν οι προσβαλλόμενοι όροι της Διακήρυξης με αριθμό πρωτ. …/…-2024, η οποία αφορά στην ανάθεση υπηρεσιών '…' (συγκεκριμένα υπηρεσίες συντήρησης και λειτουργίας εγκαταστάσεων). Προσβάλλεται κυρίως ο όρος του άρθρου 2.2.6 που απαιτεί εμπειρία σε δύο διαφορετικές εγκαταστάσεις με συγκεκριμένη δυναμικότητα και διάρκεια, καθώς και ο όρος 2.2.7 για απαίτηση συγκεκριμένων πιστοποιήσεων ISO (όπως ISO 22301, ISO 27001) που θεωρούνται άσχετα με το αντικείμενο της σύμβασης. Επίσης, αμφισβητείται ο όρος 8.5 του Παραρτήματος ΙΙ για τις ασφαλιστικές υποχρεώσεις ως αόριστος και υπέρμετρος. Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι οι όροι αυτοί περιορίζουν άδικα τον ανταγωνισμό και εμποδίζουν τη συμμετοχή της, παρά την πολυετή εμπειρία της στον τομέα.


ΑΕΠΠ/655/2020

Οι προσφεύγοντες, η ένωση οικονομικών φορέων και τα μέλη της, ζητούν την ακύρωση της διακήρυξης για το έργο «ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ ΛΥΜΑΤΩΝ ΠΑΡΑΛΙΑΚΩΝ ΟΙΚΙΣΜΩΝ» με εκτιμώμενη αξία 33.020.000 ευρώ. Επικαλούνται παράνομο αποκλεισμό από το κριτήριο επιλογής τεχνικής και επαγγελματικής ικανότητας του όρου 22.Δ.γ της διακήρυξης, ο οποίος απαιτεί προηγούμενη εμπειρία σε έργο αποχέτευσης αξίας 16.000.000 ευρώ τα τελευταία 10 έτη. Θεωρούν ότι ο όρος αυτός είναι δυσανάλογος και περιορίζει τον ανταγωνισμό, ενώ αμφισβητούν και τη νομιμότητα της απαίτησης για συγκεκριμένη προϋπηρεσία.


ΑΕΠΠ/492/2020

Ο προσφεύγων οικονομικός φορέας ζητεί την ακύρωση του άρθρου 2.2.6 της διακήρυξης που αφορά στις απαιτήσεις τεχνικής και επαγγελματικής ικανότητας, συγκεκριμένα την απαίτηση για εκτέλεση τουλάχιστον μίας σύμβασης ίσης αξίας (100% του προϋπολογισμού) την τελευταία τριετία. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά τη διενέργεια αναλύσεων (φυσικών, χημικών και μικροβιολογικών παραμέτρων) υγρών αποβλήτων, στερεών αποβλήτων και υδάτων από επιφανειακούς και υπόγειους αποδέκτες για 24 μήνες, με εκτιμώμενη αξία 148.000€ + ΦΠΑ. Ο προσφεύγων θεωρεί ότι ο όρος περιορίζει άδικα τον ανταγωνισμό, καθώς μόνο μία εταιρεία είχε εκτελέσει ανάλογη σύμβαση την προηγούμενη τριετία.


ΕΑΔΗΣΥ/8/2022

Ο προσφεύγων ζητεί την ακύρωση της διακήρυξης (ΑΔΑΜ …) που αφορά σε ηλεκτρονικό διαγωνισμό για την προμήθεια ειδών (χρωμάτων, βερνικιών, λούστρων κ.ά.) για τις υπηρεσίες του Δήμου μέχρι 31/12/2022, με συνολικό προϋπολογισμό €136.286,58 (σύνολο €168.995,36 με ΦΠΑ). Η κύρια εντιοπτέα είναι η μη τμηματοποίηση του διαγωνισμού, καθώς η διακήρυξη απαιτεί υποβολή προσφοράς για όλα τα τρία τμήματα μαζί (Ομάδα 1: κύριο αντικείμενο €113.543,82, Ομάδα 2: €16.236,76, Ομάδα 3: €6.506,00), χωρίς δυνατότητα επιμέρους συμμετοχής. Ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι αυτός ο όρος περιορίζει άδικα τον ανταγωνισμό και αποκλείει εταιρίες όπως η δική του, που επιθυμούν να συμμετάσχουν μόνο σε συγκεκριμένα τμήματα (π.χ. Ομάδα 2 για χρώματα). Η ΑΕ.Π.Π. έκρινε τον ισχυρισμό βάσιμο, καθώς η αναθέτουσα αρχή δεν αιτιολόγησε επαρκώς τη μη τμηματοποίηση, παραβιάζοντας τις αρχές του άρθρου 59 του Ν.4412/2016 για την προώθηση της ανταγωνιστικότητας.


ΑΕΠΠ/1555/2021

Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της προσβαλλομένης διακήρυξης, η οποία αφορά ηλεκτρονικό ανοικτό διαγωνισμό κάτω των ορίων για την ανάθεση υπηρεσιών αποκομιδής νοσοκομειακών αποβλήτων (CPV) με διάρκεια ενός έτους και προϋπολογιζόμενη δαπάνη 128.414,40€ με ΦΠΑ. Ο διαγωνισμός διεξάγεται με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει τιμής (χαμηλότερη τιμή). Ο προσφεύγων θεωρεί ότι ο συγκεκριμένος όρος της διακήρυξης, ο οποίος αφορά την απαίτηση για τουλάχιστον τριετή λειτουργία της μονάδας επεξεργασίας των αποβλήτων και εκτέλεση μιας τουλάχιστον σύμβασης ίδιου ή μεγαλύτερου οικονομικού και ποσοτικού μεγέθους, αποτελεί παράνομο και αδικαιολόγητο εμπόδιο στον ανταγωνισμό, καθώς περιορίζει άδικα τη συμμετοχή νεοεισερχόμενων επιχειρήσεων που έχουν την απαιτούμενη τεχνική ικανότητα και εμπειρία, αλλά σε μικρότερο χρονικό διάστημα.


ΑΕΠΠ/957/2018

Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της Διακήρυξης Δημόσιου Ανοικτού ηλεκτρονικού μειοδοτικού Διαγωνισμού με αριθμό 55/2018 για την «Προμήθεια και Εγκατάσταση Εξοπλισμού για την Επισκευή Αθλητικών Χώρων Δήμου Ξυλοκάστρου - Ευρωστίνης», η οποία εκτιμάται σε 208.500,00 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Ο προσφεύγων επικαλείται ότι ο όρος 2.2.6 της διακήρυξης, ο οποίος απαιτεί έκθεση αποτελεσμάτων εργαστηριακών δοκιμών με ισοδύναμα υλικά πλήρωσης, είναι παράνομος, καθώς τα υλικά πλήρωσης πρέπει να είναι τα ίδια με αυτά που ελέγχθηκαν κατά το πρότυπο της FIFA, ώστε να ισχύει η πιστοποίηση ποιότητας. Επιπλέον, επικαλείται φωτογραφικό χαρακτήρα τεχνικών προδιαγραφών, που περιορίζει τον ανταγωνισμό και ευνοεί συγκεκριμένα προϊόντα.


ΑΕΠΠ/1106/2019

Η προσφεύγουσα ατομική επιχείρηση με την επωνυμία «…» και τον διακριτικό τίτλο «…» ασκεί προδικαστική προσφυγή κατά της Διακήρυξης του Δήμου Μοσχάτου-Ταύρου για την προμήθεια οχημάτων και απορριμματοφόρων, συνολικού προϋπολογισμού 1.709.800,00€. Η προσφυγή επιδιώκει την ακύρωση δύο συγκεκριμένων όρων (2.1 και 2.4) του Παραρτήματος ΙΙ της Διακήρυξης, που αφορούν στην 8η Ομάδα (Αστικά Λεωφορεία). Συγκεκριμένα, ο πρώτος όρος (2.1) απαιτεί οι θύρες των λεωφορείων να ανοίγουν προς το εσωτερικό με ηλεκτροπνευματικό σύστημα, κάτι που κατά τη γνώμη της προσφεύγουσας περιορίζει τη συμμετοχή πολλών επιχειρήσεων και δεν αιτιολογείται τεχνικά. Ο δεύτερος όρος (2.4) προβλέπει θετική αξιολόγηση για μαγνητικούς επιβραδυντές νεότερης τεχνολογίας, πράγμα που, κατά την προσφεύγουσα, δυσχεραίνει τη συμμετοχή της. Η προσφυγή θεμελιώνεται στη διατροπή της αρχής της ίσης μεταχείρισης και στον περιορισμό του ανταγωνισμού.