ΑΕΠΠ/32/2017
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Η προσφεύγουσα εταιρεία ασκεί προδικαστική προσφυγή κατά: 1) της ανακοίνωσης για σύναψη Σύμβασης Ορισμένου Χρόνου (ΣΟΧ) από το νοσοκομείο για την κάλυψη αναγκών καθαριότητας, 2) της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου που ενέκρινε τη σύναψη αυτών των συμβάσεων εργασίας, και 3) κάθε συναφούς πράξης ή παράλειψης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την πρόσληψη προσωπικού με συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου για υπηρεσίες καθαριότητας στο νοσοκομείο, κατ' εφαρμογή του άρθρου 63 του Ν.4430/2016. Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι οι πράξεις αυτές παραβιάζουν το ενωσιακό δίκαιο για τις δημόσιες συμβάσεις και το Σύνταγμα, καθώς της στερείται τη δυνατότητα συμμετοχής σε διαγωνιστική διαδικασία, ενώ η ίδια δραστηριοποιείται στον τομέα αυτό.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/68/2017
Η εταιρεία προσφεύγουσα ασκεί προδικαστική προσφυγή κατά της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του Γενικού Νοσοκομείου, με την οποία εγκρίθηκε η σύναψη ατομικών συμβάσεων εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για την πρόσληψη 98 ατόμων για υπηρεσίες καθαριότητας. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την κάλυψη αναγκών καθαριότητας, εστίασης, σίτισης και φύλαξης του νοσοκομείου, με σκοπό την εξοικονόμηση δημοσιονομικής ωφέλειας σύμφωνα με το άρθρο 63 του Ν. 4430/2016. Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι οι πράξεις αυτές παραβιάζουν το ενωσιακό δίκαιο, ιδίως την οδηγία 2014/24/ΕΕ και τα άρθρα 49 και 56 ΣΛΕΕ, καθώς και το Σύνταγμα, καθώς της στερείται τη δυνατότητα συμμετοχής σε δημόσιες συμβάσεις καθαριότητας.
ΑΕΠΠ/81/2017
Η προδικαστική προσφυγή της εταιρείας ασκήθηκε κατά της Ανακοίνωσης ΣΟΧ 2/2017, η οποία αφορούσε την υποβολή αιτήσεων για σύναψη 31 ατομικών συμβάσεων ορισμένου χρόνου για υπηρεσίες εστίασης-σίτισης, καθώς και κατά της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου που αιτιολογούσε την επείγουσα ανάγκη πρόσληψης βάσει του άρθρου 63 του Ν. 4430/2016. Η προσφυγή διεκδικούσε την ακύρωση αυτών των πράξεων, επειδή η διαδικασία ανάθεσης παραβίαζε το ενωσιακό δίκαιο για δημόσιες συμβάσεις και τα συνταγματικά δικαιώματα (άρθρα 103, 5 παρ. 1, 25 παρ. 1 Συντ.), καθώς δεν ακολουθήθηκε διαγωνιστική διαδικασία. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η παροχή υπηρεσιών εστίασης-σίτισης σε νοσοκομείο, με την προσφεύγουσα να ισχυρίζεται ότι είχε δικαίωμα συμμετοχής σε τέτοιο διαγωνισμό.
ΑΕΠΠ/210/2017
Η προσφεύγουσα εταιρεία ζητεί την ακύρωση των αποφάσεων του Διοικητή της 5ης Υγειονομικής Περιφέρειας που επέτρεψαν την πρόσληψη 98 ατόμων με συμβάσεις ορισμένου χρόνου για υπηρεσίες καθαριότητας και φύλαξης, κατά το άρθρο 63 του Ν.4430/2016. Κατηγορεί παράλειψη δημόσιου διαγωνισμού και θέτει ζητήματα συνταγματικότητας και συμβατότητας με το ενωσιακό δίκαιο, ισχυριζόμενη ότι θίγονται τα συμφέροντά της ως πιθανού αναδόχου.
ΑΕΠΠ/446/2018
Ο προσφεύγων, ως επιχείρηση στον κλάδο της εστίασης και σίτισης, ζητά την ακύρωση της πρόσκλησης ΣΟΧ 1/2017 για σύναψη ατομικών συμβάσεων ορισμένου χρόνου για υπηρεσίες καθαριότητας, εστίασης και σίτισης. Επιπλέον, προσβάλλει την παράλειψη διενέργειας δημοσίου διεθνούς ανοικτού διαγωνισμού, θεωρώντας ότι οι συμβάσεις εργασίας καταργούν το δικαίωμά του να συμμετάσχει σε διαγωνιστικές διαδικασίες. Οι πράξεις θεωρούνται παράνομες λόγω έλλειψης έκτακτης ανάγκης και παραβίασης αρχής οικονομικότητας.
ΑΕΠΠ/313/2018
Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση (α) της απόφασης αριθμ. **29/19-10-2017** του Διοικητικού Συμβουλίου του φορέα, με την οποία εγκρίθηκε η σύναψη ατομικών συμβάσεων εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για υπηρεσίες καθαριότητας βάσει του άρθρου 63 του Ν. 4430/2016· (β) της **Ανακοίνωσης ΣΟΧ** (αριθμ. πρωτ. Γ1/οικ.538/16-01-2018) για πρόσληψη 22 ατόμων με συμβάσεις ορισμένου χρόνου για την ίδια υπηρεσία· και (γ) κάθε σχετικής προηγούμενης ή μεταγενέστερης πράξης της Αναθέτουσας Αρχής. Υποστηρίζει ότι οι ενέργειες αυτές αποτελούν «αποφυγή προκήρυξης δημόσιου διαγωνισμού», καθώς με την άμεση πρόσληψη προσωπικού υποκαθίσταται η ανάγκη ανάθεσης των υπηρεσιών σε ιδιώτες μέσω δημοσίων συμβάσεων, στερώντας από αυτόν το δικαίωμα συμμετοχής σε τέτοιες διαδικασίες. Το αντικείμενο των προβληματικών συμβάσεων αφορά **καθαριότητα** κτιρίων και περιβάλλοντος χώρου του φορέα.
ΑΕΠΠ/4/2018
Η προσφεύγουσα επιδιώκει μέσω της προδικαστικής προσφυγής την ακύρωση: (α) της απόφασης 20/24.07.2017 του Διοικητικού Συμβουλίου του Γενικού Νοσοκομείου Αττικής, η οποία ενέκρινε τη σύναψη ατομικών συμβάσεων εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για υπηρεσίες φύλαξης και καθαριότητας κατά το άρθρο 63 Ν.4430/2016, (β) της απόφασης 24/05.09.2017 που όρισε τις διαδικασίες για αυτές τις συμβάσεις και (γ) κάθε συναφούς πράξης. Επιχειρηματολογεί ότι οι εν λόγω πράξεις παραβιάζουν την Οδηγία 2014/24/ΕΕ και αρχές δημοσίων διαγωνισμών, καθώς αποφεύγουν τη διενέργεια διαγωνιστικής διαδικασίας και θίγουν τον ανταγωνισμό και τη δημοσιονομική οικονομία. Το αντικείμενο των επικυρωμένων συμβάσεων αφορά παροχή υπηρεσιών φύλαξης στο Σισμανογλειο Νοσοκομείο και Νοσοκομείο Αμαλία Φλέμιγκ, καθώς και καθαριότητας στο τελευταίο.
ΑΕΠΠ/109/2017
Η προσφεύγουσα εταιρεία 'ΦΑΣΜΑ ΑΕ' ασκεί προδικαστική προσφυγή κατά του Γενικού Νοσοκομείου Πειραιά 'ΤΖΑΝΕΙΟ' και άλλων προσβαλλόμενων πράξεων, ζητώντας την ανάκληση των πράξεων που αφορούν την πρόσληψη 70 ατόμων με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για υπηρεσίες καθαριότητας (κωδικός θέσης 100 ΥΕ ΚΑΘΑΡΙΣΤΩΝ/ΣΤΡΙΩΝ). Η προσφυγή επικαλείται παράβαση της Οδηγίας 2014/24, του Συντάγματος και του Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της ΕΕ, καθώς και παραβίαση του άρθρου 103 του Συντάγματος και των άρθρων 63 παρ.1 του ν.4430/2016 και 33 του ν.4270/2014. Η προσφεύγουσα διαμαρτύρεται για την στέρηση της δυνατότητας να συμμετάσχει σε διαγωνιστική διαδικασία για την ανάθεση των υπηρεσιών καθαριότητας μέσω δημόσιας σύμβασης, τις οποίες θα μπορούσε να προκηρύξει το νοσοκομείο, καθώς δραστηριοποιείται στον συγκεκριμένο τομέα.
ΑΕΠΠ/9/2018
Με την προδικαστική προσφυγή ζητείται η ακύρωση της Απόφασης ΔΣ του Αντικαρκινικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης «Θεαγένειο» υπ’ αρ. 19/14-6-2017, η οποία περιέχει οικονομοτεχνικές μελέτες για τη δημοσιονομική ωφέλεια από τη σύναψη συμβάσεων εργασίας του άρθρου 63 του Ν. 4430/2016. Επίσης, ζητείται η ακύρωση της Ανακοίνωσης ΣΟΧ 1/2017, η οποία αφορά την υποβολή αιτήσεων για σύναψη ατομικών συμβάσεων ορισμένου χρόνου για υπηρεσίες καθαριότητας, καθώς και η ακύρωση της παραλείψεως διενέργειας δημοσίου ανοικτού διαγωνισμού για την ανάδειξη αναδόχου παροχής υπηρεσιών καθαριότητας. Περαιτέρω, αιτείται η διαταγή μη πρόοδος της διαδικασίας σύναψης ατομικών συμβάσεων καθαριότητας και η αναστολή της σύναψής τους έως την έκδοση απόφασης από το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) για το σχετικό προδικαστικό ερώτημα στο ΔΕΕ.
ΑΕΠΠ/48/2017
Η Προσφεύγουσα Εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή της αίτησε την ακύρωση της Ανακοίνωσης υπ’αρ. ΣΟΧ και άλλων συναφών πράξεων για τη σύναψη συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου από τη δημόσια αρχή. Ισχυρίστηκε ότι οι πράξεις αυτές συντελέστηκαν κατά παράβαση του ενωσιακού δικαίου περί δημοσίων συμβάσεων, των διατάξεων του Συντάγματος (άρθρ. 103, 5 παρ. 1, 25 παρ. 1) και του άρθρου 63 του Ν. 4430/2016. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την κάλυψη αναγκών φύλαξης μέσω προσωπικού με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου, παραβιάζοντας κατ' αυτήν τη δυνατότητα διαγωνιστικής διαδικασίας για δημόσια σύμβαση υπηρεσιών, στην οποία η ίδια είχε ενδιαφέρον να συμμετάσχει.
ΑΕΠΠ/525/2018
Η προσφεύγουσα εταιρία με την προδικαστική προσφυγή της αιτείται την ανάκληση και ακύρωση τριών πράξεων της 5ης Υγειονομικής Περιφέρειας Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας. Συγκεκριμένα, ζητά την ανάκληση των αποφάσεων με αρ. πρωτ. 24389/25.08.2017 και 24576/28.08.2017, με τις οποίες εγκρίθηκε η σύναψη 98 ατομικών συμβάσεων εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για υπηρεσίες καθαριότητας βάσει του άρθρου 63 του Ν. 4430/2016. Επιπλέον, ζητά την ακύρωση της Ανακοίνωσης ΣΟΧ υπ΄ αριθμ. 1/2017 για την πρόσληψη των 98 ατόμων, καθώς και την ακύρωση της παραλείψεις διενέργειας διεθνούς ανοικτού δημόσιου διαγωνισμού για ανάδειξη αναδόχου. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας σε κτίρια και εγκαταστάσεις της Υγειονομικής Περιφέρειας.