ΑΕΠΠ/325/2020
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Με την προδικαστική προσφυγή ζητείται η ακύρωση της απόφασης κατακύρωσης του διαγωνισμού για την επιλογή αναδόχου του έργου «Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Άσκησης Δραστηριοτήτων και Ελέγχων (ΟΠΣ-ΑΔΕ)» στην παρεμβαίνουσα ένωση εταιρειών. Η προσφυγή επικαλείται ότι η παρεμβαίνουσα ένωση δεν πληρούσε τους όρους συμμετοχής, συγκεκριμένα όσον αφορά τη μη σύμμορφη συμμετοχή μελών της με εξωχώριες εταιρείες από φορολογικά μη συνεργάσιμα κράτη, καθώς και την έλλειψη απαραίτητων πιστοποιητικών διασφάλισης ποιότητας (ISO 9001, ISO 14001, ISO 27001). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την ανάπτυξη και εγκατάσταση ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος για τη διασφάλιση δραστηριοτήτων και ελέγχων.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
6763/2025
Λειτουργία του πληροφοριακού συστήματος «Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Άσκησης Δραστηριοτήτων και Ελέγχων (ΟΠΣ ΑΔΕ)» του άρθρου 14 του ν. 4442/2016.
ΑΕΠΠ/1488/2020
Η προσφεύγουσα εταιρεία αίτησε την ακύρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας με αριθμό πρωτοκόλλου '...' για την ανάδειξη αναδόχου προμήθειας στεγάστρων στάσεων λεωφορείων (CPV: '...'), εντός προϋπολογισμού 155.500€ χωρίς ΦΠΑ. Επιχειρήματα: α) Μη νόμιμοι όροι συμμετοχής (άρθρα 2.2.7 και 2.4.3.2 της Διακήρυξης) για πιστοποιητικά ποιότητας (ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 27001:2013, OHSAS 18001:2007) με άδικο χρονικό περιορισμό 7 μηνών, β) Απαίτηση πιστοποιητικού FPC χωρίς νομική βάση, γ) Ασαφές πεδίο εφαρμογής ('μεταλλικές δομές αστικού εξοπλισμού'). Η προσφυγή επικαλείται παραβίαση αρχών ίσης μεταχείρισης, αναλογικότητας και υγιούς ανταγωνισμού.
ΑΕΠΠ/1865/2021
Ο προσφεύγων αίτεται την ακύρωση της διακήρυξης του διαγωνισμού για την ανάδειξη αναδόχου υπηρεσιών φύλαξης λιμενικών εγκαταστάσεων με εκτιμώμενη αξία 269.698,53€. Αμφισβητεί ιδίως τους όρους σχετικά με τα απαιτούμενα πιστοποιητικά ISO (9001:2008, 14001:2004, 27001:2013) και την απαίτηση για προσωπικό με πιστοποιημένη γνώση συστημάτων CCTV, θεωρώντας ότι περιορίζουν τον ανταγωνισμό και δεν έχουν αναγκαία σχέση με το αντικείμενο της σύμβασης, που περιλαμβάνει ελέγχους ασφαλέιας, περιπολίες και φύλαξη βάσει κανονισμών ISPS και εθνικής νομοθεσίας.
ΑΕΠΠ/48/2020
Οι προσφεύγοντες απαιτούν την ακύρωση της διακήρυξης με αριθμό … (σχετικά με την ανάδειξη αναδόχου παροχής υπηρεσιών διανομής λογαριασμών κατανάλωσης νερού, εκτιμώμενης αξίας 597.000 €), ιδίως του όρου 2.2.7 που αφορά πιστοποιητικά ISO (9001:2015, 14001:2015, 18001:2007, 27001:2013). Επιμέρους αιτήματα περιλαμβάνουν: την ακύρωση της απαίτησης για έκδοση πιστοποιητικών τουλάχιστον 6 μήνων πριν τον διαγωνισμό, τη μη δυνατότητα υποβολής ισοδυνάμων πιστοποιητικών, και τη μη σαφή προδιαγραφή πεδίου εφαρμογής των προτύπων. Επιπλέον, ο πρώτος προσφεύγων αμφισβητεί την απαγόρευση στήριξης σε ικανότητες τρίτων (όρος 2.2.8).
ΑΕΠΠ/1441/2020
Η προσφεύγουσα (Ένωση οικονομικών φορέων) επιδιώκει την ακύρωση της υπ’ αριθ. 7965/07.09.2020 απόφασης της αναθέτουσας αρχής, η οποία απέρριψε την προσφορά της και ανακήρυξε ως προσωρινό ανάδοχο την παρεμβαίνουσα εταιρεία. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την υλοποίηση του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος άσκησης Δραστηριοτήτων και Ελέγχων (ΟΠΣ-ΑΔΕ), που αποτελεί βασική πλατφόρμα για την υποστήριξη του νέου θεσμικού πλαισίου της άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων στην Ελλάδα. Η προσφυγή στηρίζεται σε τρεις λόγους: (α) παραβίαση της μη ακυρωθείσας απόφασης της ΑΕΠΠ, (β) αντιφατική και μη νόμιμη αιτιολογία απόρριψης της προσφοράς της, και (γ) μη νομιμότητα της κατακύρωσης στον τρίτο λόγω έλλειψης ειδικής αιτιολογίας και υπέρβασης του χρόνου ισχύος των προσφορών.
ΑΕΠΠ/46/2020
Ο πρώτος και ο δεύτερος προσφεύγων αίτουνται την ακύρωση της διακήρυξης ή τμημάτων αυτής, η οποία αφορά μια διαδικασία ανάθεσης δημόσιας σύμβασης για την παροχή υπηρεσιών διανομής λογαριασμών κατανάλωσης νερού, με εκτιμώμενη αξία 597.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Ειδικότερα, οι προσφεύγοντες εκθέτουν ότι ο όρος 2.2.7 της διακήρυξης, που αφορά τα απαιτούμενα πιστοποιητικά ποιότητας (ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 1801:2008/OHSAS 18001:2007 και ISO 27001:2013), είναι αδικαιολόγητος, μη αναφέρει δυνατότητα υποβολής ισοδυνάμων για τρία από τα τέσσερα πιστοποιητικά, επιβάλλει απαίτηση έκδοσης των πιστοποιητικών τουλάχιστον έξι μήνες πριν τον διαγωνισμό, και δεν προσδιορίζει το πεδίο εφαρμογής τους. Ο πρώτος προσφεύγων επίσης προσβάλλει τον όρο 2.2.8, που περιορίζει τη στήριξη σε ικανότητες τρίτων για την κάλυψη των απαιτήσεων του όρου 2.2.7.
ΕΑΔΗΣΥ/22/2025
Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση, τροποποίηση ή ανάκληση της προσβαλλόμενης απόφασης (υπ’ αριθμό .../30-10-2024) της αναθέτουσας αρχής, η οποία αφορά την ανάδειξη της εταιρείας «...» ως οριστικής αναδόχου σε δημόσιο διαγωνισμό για σύμβαση υπηρεσιών εστίασης συνολικής αξίας 250.523,73 € (χωρίς ΦΠΑ). Επιπλέον, ζητείται η ακύρωση των αποφάσεων που έκαναν δεκτές τις προσφορές των συνδιαγωνιζόμενων εταιρειών «...» και «...». Η προσφυγή βασίζεται σε λόγους νομιμότητας, όπως η μη συμμόρφωση των πιστοποιητικών ISO (9001, 27001, 14001, 22000) με την ευρωπαϊκή νομοθεσία (Κανονισμός 765/2008) και ελλείψεις στην οικονομική ανάλυση και στον Πίνακα Συμμόρφωσης των προσφορών.
11882/2025
Διαδικασία γνωστοποίησης έναρξης λειτουργίας τουριστικών καταλυμάτων του άρθρου 1 του ν. 4276/2014, μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Σύστηματος Άσκησης Δραστηριοτήτων και Ελέγχων (ΟΠΣ-ΑΔΕ).
12566/2025
Διαδικασία γνωστοποίησης έναρξης λειτουργίας μονάδων ιαματικής θεραπείας, κέντρων ιαματικού τουρισμού θερμαλισμού, κέντρων θαλασσοθεραπείας και κέντρων αναζωογόνησης (spa), μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Σύστηματος Άσκησης Δραστηριοτήτων και Ελέγχων (ΟΠΣ-ΑΔΕ).
9713/2025
Διαλειτουργικότητα του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Άσκησης Δραστηριοτήτων και Ελέγχων (ΟΠΣ-ΑΔΕ) του άρθρου 14 ν. 4442/2016 με το ηλεκτρονικό μητρώο τουριστικών επιχειρήσεων (ΜΗ.Τ.Ε.) του Υπουργείου Τουρισμού