ΑΕΠΠ/489/2019
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Με την προδικαστική προσφυγή, η αιτούσα εταιρεία ζητά την ακύρωση της Απόφασης 36/2019 της Οικονομικής Επιτροπής, η οποία απέρριψε τον υποφάκελο «Δικαιολογητικών Συμμετοχής & Τεχνικής Προσφοράς» της, ενώ έκανε αποδεκτό τον αντίστοιχο υποφάκελο της παρεμβαίνουσας. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια, μεταφορά και πλήρη τοποθέτηση εξοπλισμού, καθώς και εργασίες αναβάθμισης σε 24 παιδικές χαρές του δήμου, με στόχο τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών ψυχαγωγίας ανηλίκων και τη δημιουργία ασφαλών και λειτουργικών παιδικών χαρών. Η αιτούσα υποστηρίζει ότι η απόρριψή της ήταν παράνομη, καθώς πληρούσε τις απαιτήσεις για τα φωτιστικά σώματα με δηλώσεις συμμόρφωσης CE, ενώ κατηγορεί την αναθέτουσα αρχή για ασάφεια στις προδιαγραφές και παραβίαση της αρχής της ίσης μεταχείρισης.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕλΣυν.Κλ.Στ/254/2017
Προμήθεια, αποξήλωση, απομάκρυνση, τοποθέτηση και εγκατάσταση εξοπλισμού παιδικής χαράς:..Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει, κατά πλειοψηφία, ότι η 340/26.7.2017 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου να μην υποδιαιρέσει την επίμαχη σύμβαση σε τμήματα αιτιολογείται επαρκώς, σύμφωνα με όσα διαλαμβάνει αναλυτικά η 80/8.8.2017 μελέτη του διαγωνισμού. Ειδικότερα, οι 11 παιδικές χαρές του Δήμου συνιστούν ενιαίο σύστημα χώρων άθλησης και ψυχαγωγίας, αφού πρόκειται να διαμορφωθούν με ομοειδή εξοπλισμό και να καλύψουν τις ανάγκες του συνόλου των παιδιών των δημοτικών διαμερισμάτων του Δήμου, που δύνανται, άλλωστε, να χρησιμοποιούν περισσότερες από μια παιδικές χαρές, ενώ η ανάθεση της σύμβασης σε μοναδικό ανάδοχο, που θα αναλάβει τον συντονισμό του προσωπικού και των εργασιών των επιμέρους τμημάτων, καθιστά ευχερέστερη την ομοιόμορφη εκτέλεση της συνολικής σύμβασης.(...)Ούτε, άλλωστε, προκύπτει ότι οι 11 παιδικές χαρές του Δήμου αποτελούν ενιαίο λειτουργικό σύστημα, για τη διαμόρφωση του οποίου απαιτείται συντονισμός από τον ίδιο ανάδοχο, καθώς αυτές αποτελούν αυτόνομους χώρους ψυχαγωγίας και άθλησης, που βρίσκονται σε διαφορετικά δημοτικά διαμερίσματα. Αντιθέτως, στην προκείμενη περίπτωση ήταν ευχερής η υποδιαίρεση της προμήθειας ανά μία ή περισσότερες παιδικές χαρές (1 ως 11) ή ανά γεωγραφική ενότητα (παιδικές χαρές .. ή …ή ..).Κατ` ακολουθίαν των ανωτέρω, δεν κωλύεται η σύναψη του ελεγχόμενου σχεδίου σύμβασης
ΑΕΠΠ/1224/2020
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα αιτείται: 1) την ακύρωση ή τροποποίηση της απόφασης 341/2020 της Οικονομικής Επιτροπής, 2) την αποδοχή της δικής της προσφοράς για τα φωτιστικά σώματα LED 50W της Ομάδας Γ, 3) την απόρριψη και μη αξιολόγηση της προσφοράς της παρεμβαίνουσας για το ίδιο είδος και 4) τη μειοδοτική της ανάδειξη. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια ηλεκτρολογικού υλικού, με συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές για φωτιστικά σώματα (ισχύς, φωτεινή ροή, πιστοποιήσεις, κλπ.), και εκτιμώμενη αξία 178.946,88€.
ΑΕΠΠ/1271/2019
Η αιτούσα με την Προδικαστική Προσφυγή της επιδιώκει την ακύρωση της Απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, η οποία έκανε αποδεκτό τον υποφάκελο «Δικαιολογητικών Κατακύρωσης» της παρεμβαίνουσας για τα ΤΜΗΜΑΤΑ 1, 5 και 6 του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την ανάδειξη εργολαβών για τον από εδάφους δολωματικό ψεκασμό ελαιοδέντρων στα πλαίσια του Προγράμματος Συλλογικής Καταπολέμησης του Δάκου της Ελιάς στην περιοχή για το έτος 2019. Η αιτούσα θεωρεί ότι η παρεμβαίνουσα δεν προσκόμισε τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, συγκεκριμένα την ένορκη βεβαίωση ή υπεύθυνη δήλωση για τη μη επιβολή προστίμων από το ΣΕΠΕ, και ζητεί την απόρριψη της απόφασης που την ανακήρυξε νικήτρια.
ΑΕΠΠ/1096/2018
Οι αιτούσες με τις προδικαστικές προσφυγές τους επιδιώκουν την ακύρωση της Απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής που εγκρίνει τα αποτελέσματα του διαγωνισμού για την προμήθεια 'Σάκων Αίματος' (Διακήρυξη 04Γ/2018). Η πρώτη αιτούσα ασκεί προσφυγή κατά του μέρους της απόφασης που έκανε αποδεκτό τον υποφάκελο Δικαιολογητικών Συμμετοχής & Τεχνικής Προσφοράς της ανταγωνίστριας εταιρείας, υποστηρίζοντας ότι παραβίαζε τη Γενική Τεχνική Προδιαγραφή που διέπει όλα τα προς προμήθεια είδη. Η δεύτερη αιτούσα αντικρούει την αποδοχή των υποφακέλων τριών ανταγωνιστών για το Είδος 5 ('Εργαστ/κά Φίλτρα Λευκαφαίρεσης & Πλύσης Συμπυκνωμένων Ερυθρών'), κατονομάζοντας συγκεκριμένες παραβιάσεις των Ειδικών Τεχνικών Προδιαγραφών. Και οι δύο ζητούν την ακύρωση της απόφασης και κάθε συναφούς πράξης της αναθέτουσας αρχής.
ΑΕΠΠ/704/2019
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα επιχείρηση ζητά την ακύρωση των αποφάσεων της οικονομικής επιτροπής του Δήμου Ζαγοράς-Μουρεσίου που απέρριψαν την προσφορά της και έκαναν δεκτή την προσφορά μιας άλλης εταιρείας. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια και τοποθέτηση εξοπλισμού για τις παιδικές χαρές του δήμου, με προϋπολογισμένη αξία 205.988,80 € συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%. Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι η απόρριψη της προσφοράς της ήταν άδικη, καθώς τα δικαιολογητικά της καλύπτουν τις απαιτήσεις της διακήρυξης, ενώ η άλλη εταιρεία δεν πληρούσε όλους τους όρους. Επίσης, καταλογίζει σε αυτήν αποκλίσεις στις τεχνικές προδιαγραφές των προϊόντων που προσέφερε.
ΔΙΠΑΔ/οικ.628/2014
Αναστολή της υποχρεωτικής εφαρμογής των ακόλουθων Ελληνικών Τεχνικών Προδιαγραφών: ΕΛΟΤ ΤΠ1501/05/07/01/00:2009,Υποδομήοδοφωτισμού. ΕΛΟΤ ΤΠ 1501/05/07/02/00:2009, Ιστοί οδοφωτισμού και φωτιστικά σώματα. ΕΛΟΤ ΤΠ 1501/04/09/02/00:2009, Εγκατάσταση χαλύβδινων λεβήτων.
ΑΕΠΠ/1156/2020
Οι προσφεύγοντες ζητούν την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής με αριθμό 351/2020, η οποία ματαίωσε τη διαδικασία ανάθεσης της δημόσιας σύμβασης για την «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ» με εκτιμώμενη αξία 313.835,00 ευρώ (άνευ ΦΠΑ). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την προμήθεια ηλεκτρολογικού υλικού, με συγκεκριμένες ομάδες προϊόντων όπως φωτιστικά σώματα εσωτερικού και εξωτερικού χώρου, μαντεμένιοι ίστοι με δύο φωτιστικά, καθώς και άλλο ηλεκτρολογικό υλικό. Οι προσφεύγοντες, που είχαν υποβάλει προσφορές σε διαφορετικές ομάδες της σύμβασης, θεωρούν ότι η ματαίωση της διαδικασίας ήταν αδικαιολόγητη και παράνομη, ιδίως επειδή σε ορισμένες ομάδες δεν απαιτούνταν καν κατάθεση δειγμάτων.
ΑΕΠΠ/1003/2019
Η προσφεύγουσα (αιτούσα) με την προδικαστική προσφυγή της επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης 8028/1/17-ξθ΄/01.07.2019, η οποία απέρριψε τον υποφάκελο «Οικονομικής Προσφοράς» της στον δημόσιο διαγωνισμό με αντικείμενο την «Προμήθεια 2 κινητών μονάδων σάρωσης οχημάτων για τον εντοπισμό τυχόν κρυμμένων παράτυπων μεταναστών». Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια ειδικών οχημάτων (CPV: 34114000-9) με προϋπολογισμένη δαπάνη €3,000,000 (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), χρηματοδοτούμενης από ευρωπαϊκά κονδύλια. Η αιτούσα ισχυρίζεται ότι προσέφερε την πλέον συμφέρουσα προσφορά (χαμηλότερη τιμή κατά 22%), ενώ η απόρριψη της βασίστηκε σε τυπικές παρατυπίες σχετικά με τη μη συμπλήρωση του υποδείγματος ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ IV και τη μη ταύτιση της τιμής στο σύστημα ΕΣΗΔΗΣ. Ζητεί τη διαπίστωση της παραβίασης αρχών όπως η τυπικότητα και η χρηστή διοίκηση.
ΕΣ/ΤΜ.6/1321/2018
Προμήθεια οργάνων και εξοπλισμού παιδικών χαρών:Αίτηση ανάκλησης της 10/2018 Πράξης του Επιτρόπου στην Υπηρεσία Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου :Με τα δεδομένα αυτά το Τμήμα κρίνει ότι η απόφαση της αναθέτουσας αρχής να μην υποδιαιρέσει την επίμαχη προμήθεια σε τμήματα ανά παιδική χαρά ή γεωγραφικό διαμέρισμα, αιτιολογείται επαρκώς, όπως βασίμως προβάλλεται με την υπό κρίση αίτηση. Τούτο διότι οι δέκα τρεις (13) παιδικές χαρές του Δήμου, ανεξάρτητα από τη γεωγραφική τους χωροθέτηση, αποτελούν ένα ενιαίο λειτουργικό σύστημα χώρων άθλησης και ψυχαγωγίας, για την ομοιόμορφη διαμόρφωση του οποίου, με ομοειδή εξοπλισμό, απαιτείται ενιαίος συντονισμός του προσωπικού και των εργασιών των επιμέρους τμημάτων, προκειμένου να επιτευχθεί η εμπρόθεσμη και προσήκουσα εκτέλεση της σύμβασης, που αποβλέπει στη δημιουργία σύγχρονων χώρων ψυχαγωγίας για το σύνολο των παιδιών των δημοτικών διαμερισμάτων του Δήμου και στην ασφαλή λειτουργία των χώρων αυτών, ενόψει και των θεσπιζόμενων από την οικεία νομοθεσία αυστηρών προδιαγραφών. Συνεπώς, η ενιαία δημοπράτηση της επίμαχης προμήθειας χωρίς την πρόβλεψη δυνατότητας υποβολής προσφοράς για τμήμα μόνο των ζητουμένων ειδών δεν συνιστά εν προκειμένω κακή χρήση της διακριτικής ευχέρειας της αναθέτουσας αρχής, ενόψει μάλιστα και του όρου του άρθρου 2.2.8 της διακήρυξης (βλ. σκέψη 4.Γ), βάσει του οποίου οι φορείς που τυχόν δεν δραστηριοποιούνται στην εμπορία του συνόλου των ειδών, δύνανται να υποβάλουν προσφορά στηριζόμενοι στις ικανότητες άλλων φορέων (πρβλ. Ε.Σ. Τμ. VI 528/2018) Ανακαλεί τη 10/2018 Πράξη του Επιτρόπου στην Υπηρεσία Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Δήμο
ΑΕΠΠ/1226/2020
Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της απόφασης του Δήμου με την οποία εγκρίθηκαν τα πρακτικά αξιολόγησης των προσφορών και ανακηρύχθηκε προσωρινή ανάδοχος η παρεμβαίνουσα εταιρεία. Ζητεί επίσης τον αποκλεισμό της παρεμβαίνουσας από τον διαγωνισμό, ισχυριζόμενη ότι η τεχνική προσφορά της δεν πληρούσε τους όρους της Διακήρυξης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια και εγκατάσταση οργάνων και αστικού εξοπλισμού σε 22 παιδικές χαρές, με ειδικότερες προδιαγραφές ασφαλείας σύμφωνα με τα πρότυπα ΕΛΟΤ ΕΝ 1176, για τη βελτίωση και αναβάθμιση των κοινοχρήστων χώρων.