ΑΕΠΠ/495/2021
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Η προσφεύγουσα εταιρεία ζητά την ακύρωση της υπ' αριθμ. 495/2021 απόφασης του Δ.Σ. της αναθέτουσας αρχής, η οποία αποδέχτηκε το πρακτικό ελέγχου τεχνικών προσφορών της Επιτροπής Διενέργειας του διαγωνισμού για την «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΔΥΟ (2) ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΑΚΤΙΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΠΕΝΤΑΕΤΗ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΥΓΕΙΑΣ ΤΥΡΝΑΒΟΥ». Η προσφεύγουσα επιδιώκει να ακυρωθεί η απόφαση με την οποία απορρίφθηκε η δική της προσφορά λόγω μη πλήρωσης τεχνικών προδιαγραφών και κρίθηκαν τεχνικά αποδεκτές οι προσφορές των εταιρειών "LOGICDIS AE" και "PHILIPS HELLAS A.E.".
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/134/2003
Χορήγηση ή μη εγκρίσεως του Υπουργού Εθνικής Άμυνας του άρθρου 26 παρ.2 του Ν 1892/1990, προκειμένου η εταιρεία TVX GOLD INC απώτερη μητρική της TVX HELLAS AE, να ενταχθεί σε επιχειρηματικό όμιλο υπό την εταιρεία KINROSS GOLD CORPORATION.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η ένταξη της εταιρείας TVX HELLAS AE, ιδιοκτήτριας των μεταλλείων Κασσάνδρας Χαλκιδικής, σε επιχειρηματικό όμιλο, που θα ελέγχει η Καναδική εταιρεία «KINROSS GOLD CORPORATION», και θα μετέχει η απώτερη μητρική της «TVX GOLD INC», δεν συνιστά μεταβίβαση μετοχών κατά την έννοια του άρθρου 25 παρ.1 του Ν 1892/1990, όπως ισχύει, και επομένως, δεν απαιτείται η προβλεπόμενη από το άρθρο 26 παρ.2 του ίδιου νόμου έγκριση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας. (πλειοψ.)
ΑΕΠΠ/408/2021
Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της πράξης της αναθέτουσας αρχής με αριθμ. 57032/09.12.2020, ειδικά στο μέρος που απορρίφθηκε η τεχνική της προσφορά και έγινε αποδεκτή η προσφορά της παρεμβαίνουσας. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια και εγκατάσταση ενός Ακτινολογικού Συγκροτήματος για το Κέντρο Υγείας, με προϋπολογισμό 165.000,00€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, στο πλαίσιο του έργου «ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΒΙΟΪΑΤΡΙΚΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΥΓΕΙΑΣ». Η προσφυγή επικεντρώνεται στην απόρριψη της προσφοράς της λόγω δήθεν μη συμμόρφωσης με την προδιαγραφή για τον ρυθμό θερμοαπαγωγής της λυχνίας, ενώ υποστηρίζει ότι η αιτιολογία είναι αβάσιμη και ότι η αρχή του ενιαίου μέτρου κρίσης παραβιάστηκε.
ΕΑΔΗΣΥ/386/2022
Με την ως άνω προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της με αρ. … διακήρυξης για την ανάθεση δημόσιας σύμβασης για ΑΝΟΙΧΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΑΝΩ ΤΩΝ ΟΡΙΩΝ ΓΙΑ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΔΥΟ (2) ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΑΚΤΙΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΠΕΝΤΑΕΤΗ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ, εκτιμώμενης άνευ ΦΠΑ αξίας 366.935,48 ευρώ, που απεστάλη για δημοσίευση στην ΕΕΕΕ την 26-1-2022 και δημοσιεύθηκε στο ΚΗΜΔΗΣ την 28-1-2022 με Μοναδικό ΑΔΑΜ … και στο ΕΣΗΔΗΣ με συστημικό α/α …. Η αναθέτουσα υποβάλλει τις από 24-2-2022 Απόψεις της και ο προσφεύγων υποβάλλει το από 1-3-2022 υπόμνημά του.
ΑΕΠΠ/1092/2021
Οι προσφεύγουσες εταιρείες ζητούν την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής που αποδέχτηκε τις προσφορές των εταιρειών «...», «...» και «...» για την Ομάδα Ζ (Ελαιολιπαντικά) και τον αποκλεισμό τους από τον διαγωνισμό. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΚΑΙ ΛΙΠΑΝΤΙΚΩΝ ΔΗΜΟΥ ... ΚΑΙ ΝΟΜΙΚΩΝ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΓΙΑ ΔΥΟ (2) ΕΤΗ» με προϋπολογισμό 1.321.037,52 € + ΦΠΑ. Οι προσφυγές εστιάζουν σε υποτιθέμενες παραβιάσεις των τεχνικών προδιαγραφών, ιδίως όσον αφορά την έλλειψη της προδιαγραφής API CF-2 για συγκεκριμένα λιπαντικά και την μη συμμόρφωση με τα πρότυπα class 6 για υγρά φρένων, επιδιώκοντας την τήρηση της αρχής της ίσης μεταχείρισης και διαφάνειας.
ΕΑΔΗΣΥ/322/2022
Με την ως άνω προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της από 5-8-2021 κοινοποιηθείσας με αριθμό 16/29.07.2021 (θέμα 11ο) απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας, καθ’ ο μέρος έκρινε αποδεκτές τις προσφορές των παρεμβαινόντων, στο πλαίσιο της διαδικασίας ανάθεσης δημόσιας σύμβασης για την «ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ … ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΓΙΑ ΕΝΑ (1) ΕΤΟΣ», εκτιμώμενης άνευ ΦΠΑ 520.918,79 ευρώ, που απεστάλη για δημοσίευση στην ΕΕΕΕ την 18- 2-2021 και δημοσιεύθηκε στο ΚΗΜΔΗΣ … την 23-2-2021 και στο ΕΣΗΔΗΣ με συστημικό α/α …. Η αναθέτουσα υποβάλλει τις από 31-8-2021 Απόψεις της.
ΕΑΔΗΣΥ/1379/2022
Με τις ανωτέρω Προδικαστικές Προσφυγές οι προσφεύγουσες επιδιώκουν, όπως ακυρωθεί η υπ΄ αριθμ. 301/2022 Απόφαση της Ο.Ε της αναθέτουσας αρχής (η οποία ενσωματώνει την υπ’ αριθμ. 230/2022 Απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής, που ενέκρινε το 32647/07.06.2022 Πρακτικό ελέγχου και αξιολόγησης των «Δικαιολογητικών συμμετοχής − τεχνικών προσφορών» και το με αρ. πρωτ. 33087/08.06.2022 Πρακτικό αξιολόγησης των οικονομικών προσφορών), κατ΄ αποδοχή του με αρ. πρωτ. 41431/13.07.2022 Πρακτικού ελέγχου των δικαιολογητικών κατακύρωσης της Επιτροπής Διενέργειας του υπόψη Διαγωνισμού, η οποία (Απόφαση) εκδόθηκε στο πλαίσιο του δημόσιου ανοικτού ηλεκτρονικού άνω των ορίων Διαγωνισμού με τίτλο: «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ & ΛΙΠΑΝΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ … ...-... & ΤΩΝ ..., ΓΙΑ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΔΥΟ (2) ΕΤΩΝ», προϋπολογισμού 1.402.451,54€ μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α 24%, με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά αποκλειστικά βάσει τιμής – ανά τμήμα (με αρ. πρωτ. 18263/01.04.2022 Διακήρυξη, Συστημικός αριθμός Ε.Σ.Η.ΔΗ.Σ: ...).
ΕΑΔΗΣΥ/252/2022
Με την ως άνω προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της από 5-8-2021 κοινοποιηθείσας Απόφασης με αριθμό 16/29.07.2021 (θέμα 11ο) απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας, καθ’ ο μέρος έκρινε αποδεκτές τις προσφορές του πρώτου παρεμβαίνοντος, αναδεικνύοντας τον και προσωρινό ανάδοχο, ως και του δεύτερου και τρίτου παρεμβαίνοντος και του οικονομικού φορέα «….», στο πλαίσιο της διαδικασίας ανάθεσης δημόσιας σύμβασης για την «ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ … ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΓΙΑ ΕΝΑ (1) ΕΤΟΣ», εκτιμώμενης άνευ ΦΠΑ 520.918,79 ευρώ, που απεστάλη για δημοσίευση στην ΕΕΕΕ την 18-2-2021 και δημοσιεύθηκε στο ΚΗΜΔΗΣ … την 23-2-2021 και στο ΕΣΗΔΗΣ με συστημικό α/α …. Η αναθέτουσα υποβάλλει τις από 31-8-2021 Απόψεις της.
ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΟ Ε/51/2025
Η Πράξη 51/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου για το έργο «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΑΚΤΙΝΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ-ΧΗΜΕΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΚΑΙΝΙΣΗ ΚΛΙΝΙΚΩΝ ΚΤΙΡΙΟΥ 300 ΑΝΔΡΩΝ ΣΤΟ Γ.Ν. ΝΟΣΗΜΑΤΩΝ ΘΩΡΑΚΟΣ ΑΘΗΝΩΝ “ΣΩΤΗΡΙΑ”», προϋπολογισμού €22.893.604,76. Το έργο εντάχθηκε στο Πρόγραμμα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας και χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Η διαδικασία ανάθεσης, η οποία διενεργήθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ (νυν ΕΕΣΥΠ ΑΕ), αντιμετώπισε προσφυγές. Μετά από σχετική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (1526/2024) για παροχή διευκρινίσεων, προσωρινός ανάδοχος αναδείχθηκε ο οικονομικός φορέας «.. AE» με συμβατική δαπάνη €22.121.728,39. Η συνολική προθεσμία εκτέλεσης του έργου τροποποιήθηκε σε 16 μήνες για να επιτευχθούν τα χρονικά ορόσημα του Ταμείου Ανάκαμψης. Το Κλιμάκιο δεν διαπίστωσε νομικές πλημμέλειες και δεν κωλύεται η υπογραφή της σύμβασης, υπό τον όρο της ολοκλήρωσης της τροποποίησης της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων του Γ.Ν. «Σωτηρία» για τη συμπερίληψη της νέας επέκτασης.
ΕΣ/ΤΜΗΜΑ ΕΒΔΟΜΟ/1173/2025
Η απόφαση 1173/2025 του Εβδόμου Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά την απόρριψη της προσφυγής της Περιφέρειας Θεσσαλίας ζητώντας την ανάκληση της Πράξης 49/2025 της 2ης Υπηρεσίας Επιτρόπου, η οποία έκρινε ότι κωλύεται η υπογραφή σύμβασης για το έργο «ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΕΝΤΡΟΥ ΑΘΛΗΣΗΣ ΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ». Το Δικαστήριο διαπίστωσε δύο ουσιώδεις πλημμέλειες στην διαδικασία: πρώτον, ότι η αιτιολόγηση της ασυνήθιστα χαμηλής προσφοράς του αναδόχου εδράζεται σε εσφαλμένο ποσοστό έκπτωσης, γεγονός που κρίνεται ως ουσιώδης πλημμέλεια που θίγει τις αρχές της ίσης μεταχείρισης και του υγιούς ανταγωνισμού. Δεύτερον, ότι η αναθέτουσα αρχή αποδέχτηκε την αιτιολόγηση της χαμηλής προσφοράς χωρίς νόμιμη και επαρκή τεκμηρίωση της δυνατότητας εκτέλεσης του έργου στο μισό του συμβατικού χρόνου (12 μήνες αντί 24). Για τους λόγους αυτούς, το Τμήμα απέρριψε την προσφυγή της Περιφέρειας Θεσσαλίας.
ΝΣΚ/68/2008
Ιδιωτικά ΚΤΕΟ. Χορήγηση ή μη άδειας λειτουργίας σε ΙΚΤΕΟ, σύμφωνα με τη διάταξη της παρ.12 του άρθρου 8 της υπ' αριθμ. 30861/3651/6-6-2007 απόφασης του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Πρέπει να χορηγηθεί άδεια λειτουργίας, σύμφωνα με τη μεταβατική διάταξη της παρ.12 του άρθρου 8 της υπ' αριθμ. 30861/3651/6-6-2007 υπουργικής απόφασης, στο εξοπλισμένο ήδη με άδεια ίδρυσης KTEO HELLAS A.E., εφόσον η άδεια ίδρυσης αυτού προηγήθηκε της χορήγησης άδειας λειτουργίας του παιδικού σταθμού, η τυχόν δε ύπαρξη (προγενέστερης της άδειας ίδρυσης ΙΚΤΕΟ) οικοδομικής άδειας κτιρίου για εγκατάσταση σ' αυτό παιδικού σταθμού, δεν είναι αρκετή να εμποδίσει την προώθηση της σχετικής διαδικασίας για τη χορήγηση της άδειας λειτουργίας του ΙΚΤΕΟ.